Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Metrobüs mü, raylı sistem mi?
« önceki   123 ... 363738

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 38

Metrobüs mü, Raylı Sistem mi Daha Avantajlı Bir Sistemdir?
Metrobüs Sistemi 8.2%  8.2%  [46]
Raylı Sistemler 63.7%  63.7%  [356]
İkisinin de kendine göre avantajları mevcut, karşılaştırma yapmak anlamsız 25.8%  25.8%  [144]
Her ikisi de değil, Klasik Taşımacılık daha avantajlı 2.3%  2.3%  [13]
Toplam Oy : 559

Misafir ad2

3 yıl önce - Cum 15 Mar 2019, 00:18

Nedir bu lastik sevdasi anlamis degilim. Sehrin gobeginden hangi sistemi gecirirseniz insanlar ona biner, marmaray hattinda otobus calistirin, metrobusu de rayli yapin bakin bakalim hangisi fazla tasiyacak.

Istanbulun acilen E5 in kuzeyinden giden bir metro hattina ihtiyaci var, oyle E5 100 metre mesafeden takip eden degil adam gibi nufusun yogun oldugu yerlerden gecen. Ama E5 dibine metro yapip sonra rayli sistem verimsiz talep olmuyor demeyi biliyorsunuz.


Alper 034
3 yıl önce - Cum 15 Mar 2019, 01:15

Metrobüs kısa vadede çözüm getirir ancak uzun vadede raylı sistem şart

Orhan Kınık

3 yıl önce - Cum 15 Mar 2019, 02:03

Metrobüs hattına raylı sistem kursan dahi metrobüs gibi yolcu sayısına ulaşamazsın. Çünkü bir çok istasyon topağrafyadan dolayı yer altında olmak zorunda . Demir tekerlerin tırman kabiliyeti yok. Örneğin Mecidiyeköy istasyonu oldukca derinde olacak . İn babam in . Vakit kaybı olacak . Oysa metrobüs duraklarına ulaşmak için 5 metre yükseğe çıkıyorsun o kadar . İkincisi metrobüsün sefer sıklığı yarım dakkada bir araç geliyor . Bekleme yok.

deniz_28
3 yıl önce - Cum 15 Mar 2019, 02:28

Alıntı:
Metrobüs hattına raylı sistem kursan dahi metrobüs gibi yolcu sayısına ulaşamazsın. Çünkü bir çok istasyon topağrafyadan dolayı yer altında olmak zorunda . Demir tekerlerin tırman kabiliyeti yok. Örneğin Mecidiyeköy istasyonu oldukca derinde olacak . İn babam in . Vakit kaybı olacak . Oysa metrobüs duraklarına ulaşmak için 5 metre yükseğe çıkıyorsun o kadar . İkincisi metrobüsün sefer sıklığı yarım dakkada bir araç geliyor . Bekleme yok.

Metrobüs duraklarına erişim metrodan daha mı kolay? Ortalama iki merdiven kullanman lazım. Metrolarda 2 ila 4 merdiven arası. Bunun dışında metrobüsü metro gibi esnetemezsin, mevcut arteri kullanmak zorundasın. Metroyu ise teknik olarak istediğin yerden geçirebilirsin. İnsanlar metro istasyonlarına ulaşım zor derken bunu hesap etmiyorlar. Metrobüse erişmek için e-5'e inmek zorundasın. Metrobüsü avcıların içine, Bakırköy meydana, Taksim'e, Kadıköy rıhtıma sokamazsın, yaya ve araç trafiğinden bağımsız bir yola ihtiyacı var. İkinci mesele sefer sıklığı. Evet seferleri sık bu bir avantaj ama bunun dezavantajı da var. Tek tek otobüs çalıştırmak sistemdeki araçlarda yolcu dağılımını bozuyor. Bazı araçlar tikabasa dolu iken bazılarında boşluklara sebep oluyor. Önde mi beklesem, arkada mı beklesem, peşpeşe araç gelir mi, bir oraya bir buraya koşturmaca strese sebep oluyor. yoğun saatlerde oluşan metrobüs trafiği, durağa yanaşamama, daracık duraklar, çevre kirliliği, güvenlik problemleri, kazalar, akaryakıt bağımlılığı, çabuk yıpranan araçlar ve daha birçok problemi mevcut metrobüsün. Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok, bu işin dünyada standardı bellidir. Yoğun yolcu trafiğini karşılamada metro sistemi rakipsizdir. Metrobüs geçici çözüm olabilir ancak.


Orhan Kınık

3 yıl önce - Cum 15 Mar 2019, 02:37

Mevcut metrobüs hattı üzerinden konuşuyoruz . Tabiiki her yerde metrobüs geçmez ama metrobüs hattı yapılacak enden boydan müsait çok yol var . Yapım maliyeti oldukca düşük. Metrolar ortalama 7-8 yıl sürüyor . Metrobüs hattına uygun olmayan yerlere metro yapılmalı uygun olan yerlere ise kesinlikle metrobüs hattı konmalı . Örneğin basın ekspres yolu Başakşehir /Yeşilköy

Misafir 36c

3 yıl önce - Cum 15 Mar 2019, 03:03

Egzost dumaninin icinde itis kakis otobus beklemekten ne zevk aliyorsunuz ? 30 saniyede bir gelen otobuse binemedikten sonra ne kadar siklikla geldiginin pek onemi yok. Ha ben emekliyim kafama gore istedigim saatte inerim binerim derseniz orasi baska.

deniz_28
3 yıl önce - Cum 15 Mar 2019, 04:47

Alıntı:
metrobüs hem daha hızlı, hem metroya göre durakta daha az bekleniyor, hem bütün metro hatlarından kat kat daha fazla yolcu taşıyor, hem daha hızlı inşa ediliyor, hem daha ucuza mal oluyor, hem de zaten metro yokuşu bile çıkamıyor.

game over


metrobüsün daha hızlı olduğu tamamen hurafe. aşağıda resmi seyahat süreleri ile hesapladığım ortalama hızlar var. hat uzunluklarını google mapsten ölçtüm çünkü resmi veriler gerçekle örtüşmüyor.

M1 - 34 km/h
M2 - 37 km/h
M3 - 36 km/h
M4 - 37 km/h
M5 - 32 km/h
Metrobüs - 33 km/h
Marmaray - 40 km/h

metrobüsün daha çok yolcu taşıması hattın uzun olması ve ana arterde önemli noktaları bağlaması sebebiyle. 50 km uzunluğunda metrobüs 2017 yılında günlük 750 bin yolcu taşımış. 23.5 km uzunluğunda (gerçek uzunluğu 20 km) m2 ise 2017'de 390 bin yolcu taşımış. kilometreye vurursak m2'nin daha fazla yolcu taşıdığını görüyoruz. ki m2'nin daha kapasitesinin çok altında çalıştığını ileride sefaköy hatta beylikdüzüne uzatılacağını biliyoruz. metrobüs ise daha şimdiden kalabalık yüzünden eziyete dönmüş vaziyette. mevzu metrobüsün alameti farikası değil, dediğim gibi hattın uzun olması, ana arterde yolcu taşıması ve önemli noktalardan geçmesi. bağcılar-kabataş tramvayı senelerce istanbul'un en çok yolcu taşıyan raylı sistemi oldu, bu onu daha yüksek kapasiteli bir sistem yapmaz. doğru noktalardan geçtiğini, metro hatlarının yetersiz, yarım yamalak ve kopuk kopuk olduğunu gösterir. ki öyleydi, sonradan metrolar uzatıldı birbirine bağlandı ve yolcu sayıları birden fırladı. hatta m1 şuan kapasitesini aşmış vaziyette. doğru planlama ve düzgün bir ağ kurulursa metrolar hem daha fazla, hem daha hızlı hem de daha insanca yolcu taşır.



sayfa 38
« önceki   123 ... 363738
ANA SAYFA -> ULAŞIM