Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Metrobüs mü, raylı sistem mi?
« önceki   12345 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 4

Metrobüs mü, Raylı Sistem mi Daha Avantajlı Bir Sistemdir?
Metrobüs Sistemi 8.2%  8.2%  [46]
Raylı Sistemler 63.7%  63.7%  [356]
İkisinin de kendine göre avantajları mevcut, karşılaştırma yapmak anlamsız 25.8%  25.8%  [144]
Her ikisi de değil, Klasik Taşımacılık daha avantajlı 2.3%  2.3%  [13]
Toplam Oy : 559

Erdemli Salih

15 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 22:11

Bence raylı sistem .
Metrobüs , kar yağacak atkilenecek , buz tutacak yolda kayacak , gün gelecek tekerleği patlayacak vs ama raylı siatemlerde bu tarz sorunlar en aza indirilmiş oluyor. Gece , sabaha kadar trenlerin bakımları yapılıyor. Kar yağdı , yağmur yağdı , yol buzlandı derdi yok.
Buna en büyük örnek devlet demiryollarının yıllanmış trenleri hep saatinde gider gelirler...
Şimdi metrobüsü daha ucuz diye ve daha düşük yatırım gerektiriyo diye kurdular ama bir yol yapıyolar (dönüş yolu) ki hak getire bi buzlanma olursa o metrobüs oradan nasıl çıkacak da nasıl dönüp seferine devam edecek...
Eski insanlar anlatır ya "inerdik araçlardan , başlardık yokuşun başına kadar itmeye " diye şimdi bu araçlar o kadar büyükki itilmezlerde ; yokuşun başına kadar
Bence en iyi sistem raylı sistem . Bir kere kur bakımlarını düzenli yap yıllarca hatta yüzyıllarca çalışsın....


Enes A.
15 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 22:21

Alıntı:
Buna en büyük örnek devlet demiryollarının yıllanmış trenleri hep saatinde gider gelirler...


Banliyöler bile zamanında çalışmakta zorlanıyor


recep demirbas
15 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 22:26

2007 yılında tamamlanan hatta 2007 model araba çalıştığı için herşey mükemmel görünebilir gözümüze . ama bu araçlar ve yol yıprandıkça daha iyi anlayacağız metrobüsün tramvaydan ve metrodan daha iyi olmadığını.

Erdemli Salih

15 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 22:34

Bir de ileriki yıllarda yolcun çok artarsa raylı sistemde iki vagona 1 vagon daha takarsın , 2 de istediğin gibi yolcuyu taşırsın ama metrobüslerin taşıyacağı insan sayısı sabit.
İşin bide bu boyutu var.


ziya güney
15 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 22:42

Değerli arkadaşlar,
metrobüs gerek uluslararası gerekse ulusal ulaşım sistem ve standartlarında raylı sistem aracı değil lastik tekerlekli bir toplu taşım aracıdır.
Ancak bir toplu taşım aracı olarak kent içi ulaşımındaki eksileri artıları tabii ki tartışılır..



ziya güney
15 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 22:53

--------------------------------------------------------------------------------

Aşağıdaki yazımın bu konudaki soru işaretlerini ortadan kaldıracağını düşünüyorum

DÜNYADA VE ÜLKEMİZDE RAYLI SİSTEMLER..

Başta gelişmiş batı ülkeleri olmak üzere dünyada birçok ülke gerek kent içi gerekse kentler arası ulaşımda insan ve mal akışının emniyet,sürat, ucuzluk ve çevre faktörlerini dikkate alarak raylı toplu taşım araçları ile yapmaktadır..

Raylı sistemlerin avantajları kısaca aşağıdaki şekilde özetlemek mümkündür..

-Ulaştırma sektöründeki enerjinin yaklaşık 1/3 ü kent içi ulaşımda tüketilmektedir Raylı sistemde 1 birim olan enerji tüketimi otobüste 1.24, dolmuşta 3.24, otomobilde 6.47 dir.

-Raylı sistem yatırımları 15-20 yılda kendisini amorti etmektedir.

-Trafik tıkanıklığı sebebiyle kaybedilen zaman ve işgücü kaybından tasarruf edilmektedir.

-Trafik kazalarındaki can kayıpları yanında milli ekonomiye maliyeti daha azdır.

-Hava kirliliğinde motorlu vasıtaların egzoz gazlarından kaynaklanan kirlilik oranı kentte yakılan yakıtın cinsi, kentin topoğrafik konumu vb. değişmek üzere % 40-50 civarındadır.

-Raylı sistemler bu kirliliği önlerken diğer taraftan da otopark problemini ortadan kaldırmaktadır.

Bütün bu faktörler dikkate alınarak kent içi ulaşımda “ Raylı Sistem Toplu Taşımı “ tercih edilmektedir.

Toplu taşım cinsini kentin yapısı,fiziksel özellikleri, mevcut trafik ve yol durumu, 20-30 yıl sonrasındaki potansiyel gelişmeler dikkate alınarak “ ulaşım etüdü “ tayin eder..

Ulaşım etüdü başka bir ifade ile “ ön fizibilite “ bir raylı toplu taşımın gerekliliğini ortaya çıkarmışsa bunun hangi türden bir raylı sistem olacağı, sosyo-ekonomik ( yatırım maliyeti,işletme maliyeti, verimlilik, ömür vb. ) ve teknolojik etkinlik ( konfor, hız, ileri teknoloji kullanımı, güvenlik, çevreye uyum ) kriterleri ile belirlenir..

Raylı sistemler; cadde tramvayı, hafif raylı sistem, hafif metro, metro ,banliyo, elektrikli üst yollu taşıt ( üyet ) dir.

1-Tramvay; Hemzeminde işleyen, düşük kapasiteli, geçit ve kavşaklarda bekleyen, hızı saatte 25-35 km. olan yatırım maliyeti düşük, işletmesi pratik bir toplu taşım aracıdır.

2- Hafif Raylı Sistem;
600-1000 metrede durağı olan, ortalama 300 yolcu kapasiteli vagonlara sahip saatte 40-80 km. hız yapabilen, hemzeminde, tünelde, viyadükte ve yarmada tek yönde saatte 10-25 bin arasında yolcu taşıyabilen bir ulaşım sistemidir. Diğer ulaşım sistemlerine göre işletme giderleri % 20, enerji tüketimi % 10 fazladır.

3-Hafif Metro;
Tek yönlü olarak saatte 25-50 bin yolcu taşıyabilen, bir adedi 350 yolcu kapasiteli, 4-6 vagonluk diziye sahip, sinyalizasyon sistemine tabi olan, genellikle yer altı tünellerinde çalışan, saatte 70-90 km. hız yapabilen raylı toplu taşım sistemidir. İşletme giderleri diğer raylı sistemlere göre % 20 yüksektir.

4- Metro;
Hafif metronun tek yönde saatte 60-70 bin yolcu taşıma kapasiteli olanıdır. Dizideki araç sayısı daha fazla peronlar daha uzundur..Dünyanın büyük kentlerinde bu sistem uygulanmaktadır. Dezavantajı yatırım maliyetinin yüksek olmasıdır.

5- Banliyö;
Kent dışı yerleşim birimlerinde yolcu taşır. Demiryolu hatlarını kullanır. Yolcu taşıma kapasitesi yüksektir. Emniyetli ve konforludur. Tren istasyonlarındaki peronlar kullanılır.

6-Üst Yollu Elektrikli Taşıt ( Üyet );
Gelişmiş bazı ülkelerde devreye giren bir sistemdir. Araçlar yukarıda bulunan yola bir askı kolu ile klavuz vasıtasıyla asılı olarak çalışır. Zeminde diğer araçlarla bir ilgisi yoktur. Gürültü ve hava kirliliği yapmaz.

Nüfusu 1 milyonu aşan kentlerde pik saatlerde bir yöndeki ulaşım talebi saatte 6 bin yolcu için otobüs, 6-15 bin yolcu için hafif raylı sistem, 15-40 bin yolcu için hafif metro, 40-70 bin yolcu için metro daha ekonomik olmaktadır.

Dünyanın ilk metrosu 1863 yılında Londra’da açılmıştır. Bundan 11 yıl sonra yani 1874 de İstanbul tüneli faaliyete geçmiştir. Dünyanın 2. büyük metrosu Newyork İstanbul tünelinden çok sonra faaliyete geçebilmiştir.

Dünyadaki önemli metrolardan Paris metrosu 1900 de, Budapeşte 1901 de, Berlin 1902 de, Newyork 1904 de, Madrit 1919 da, Moskova 1935 de hizmete girmişlerdir.

Günümüzde doğusuyla batısıyla gelişmiş bütün ülkelerde raylı sistemlerde rönesans dönemi yaşanıyor.

Şu anda batı ülkelerinin büyük kentlerinde en geçerli slogan “ operaya metro ile gitmek “ biz bunu kendi bünye ve realitemize uygun olarak “ işe ve okula metro ile gitmek “ şeklinde neden değiştirmeyelim!..

Gelişmiş ülkeler gelişmişlik göstergelerinde 100 bin nüfusa düşen ray km. sini kullanmaya başladılar bile..


Murat Caner
15 yıl önce - Cmt 29 Eyl 2007, 09:26

Türkiye'de hanımlar alışverişe metro ile gidiyorlar. İstanbul Metrosu'nda bir çok ünlüyü görebiliyorum. En son Gülen Karaman'la karşılaştık. Kotunu giymiş alışverişe gidiyordu.

Yeraltı ulaşımı ile alışverişe gitmek. Bizim uran bu olsa gerek.


Fatih Can
15 yıl önce - Cmt 29 Eyl 2007, 09:39

Hala afaki ve mesnetsiz yorumlarla birseyler anlatmaya calisanlar var. Yukarida birisi de rayli sistemin faydalari anlatilmis biz demiyoruz ki rayli sistem kotu diye, yerine gore kullanmak gereklidir diyoruz. Metrobus karsilastirmasi okumak gerek.

Sizin dediginiz sey metrobusun yerine metro yapmak, Konya ovasinda hizli treni ustten degil de alttan gecirmeye benziyor.

Alıntı:
bi buzlanma olursa o metrobüs oradan nasıl çıkacak da nasıl dönüp seferine devam edecek...
Eski insanlar anlatır ya "inerdik araçlardan , başlardık yokuşun başına kadar itmeye " diye şimdi bu araçlar o kadar büyükki itilmezlerde ; yokuşun başına kadar
Bence en iyi sistem raylı sistem . Bir kere kur bakımlarını düzenli yap yıllarca hatta yüzyıllarca çalışsın....


Bogaz koprusu, besiktas, maslak ve bilumum ustgecitlerden nasil yuruyorsa kar oldugunda ayni sekilde yuruyecek. Anlamadim neden yurumesin.

Rayli sistemin bakimini yaparsiniz uzun sure calisir evet ama o bakim icin 20 harcarsiniz, metrobus bakimi icin 1 harcarsiniz bunu dusundunuz mu hic?

Konya ovasina alttan giden metro yapmaya gerek yok.

Birisi de tramvaya cevrilemez mi demis, tramvaya cevirip sistemin kapasitesini dusurmeye de gerek yok.


Murat Caner
15 yıl önce - Cmt 29 Eyl 2007, 10:16

Alıntı:
Bence en iyi sistem raylı sistem . Bir kere kur bakımlarını düzenli yap yıllarca hatta yüzyıllarca çalışsın.


Metrobüs 2 yılda biter. Demiryolu bitmez. Metrobüs Anadoluray'dan aylar sonra başladı. Şimdi çalışıyor. Anadoluray'ın deneme seferlerine en iyi olasılık 3 yıl var. O zamana dek Metrobüs parasını çıkarır. Bulunduğu aksa metro yapalım mı diye düşündürmeye başlar. Hatta yapılacak metro için gereken akçenin bir bölümünü de karşılar. Çünkü metronun %5'i maliyeti var.

D-100'e yapılan metrobüs benim yapılabileceğini düşündüğüm toplu taşıma ile %90 örtüşüyor. Ben batıda Marmaray tümleşimi düşünmüştüm. O olmadı.

Metrobüs daha ucuz. Daha kışın zorlanacak mı bilmiyoruz. Metrobüsün bir çok durumu kara kutu. Çalıştıkça göreceğiz. Tutar mı bakacağız.

Ancak İstanbul'un daha düz bölgelerinde örneğin kıyı yollarında, Kadıköy minibüs yolunda, Kabataş Sarıyer, Eminönü Florya, Şükrü Saraçoğlu(metrobüs, Anadoluray moda tramvayı tümleşimli)Bağdat C. Tuzla, Üsküdar Beykoz metrobüs olamalı. Metrobüs olmasa da ücretin otobüs içinde kesilmediği durakta çok kısa kalan araçlara dönüşmeli.


Erdemli Salih

15 yıl önce - Cmt 29 Eyl 2007, 15:29

Alıntı:
Bogaz koprusu, besiktas, maslak ve bilumum ustgecitlerden nasil yuruyorsa kar oldugunda ayni sekilde yuruyecek. Anlamadim neden yurumesin.

Metrobüs dönüş yolunun ne kadar dik yapıldığını grmediniz heralde ben karşı değilim yapılkmasına ama bence kışın bir çok sorunlar çıkacak 1 kaç yıl sonra araçlarda sorun vermeye başladınmı bayağ kötü olacak gibi geliyo bana .
Şu da var ki hiç bir şey yapılmamasından çok iyidir, birşeylerin yapılması yıkıcı olarak eleştirmiyorum bu sistemi ama daha pahalıya mal edip daha uzun süreler bu millete kullandırılabilirdi bu sistemler ben onu diyorum.
Dediğim gii bunada şükür



sayfa 4
« önceki   12345 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM