Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Metrobüs mü, raylı sistem mi?
123 ... 353637   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1

Metrobüs mü, Raylı Sistem mi Daha Avantajlı Bir Sistemdir?
Metrobüs Sistemi 7.6%  7.6%  [38]
Raylı Sistemler 63.6%  63.6%  [318]
İkisinin de kendine göre avantajları mevcut, karşılaştırma yapmak anlamsız 26.4%  26.4%  [132]
Her ikisi de değil, Klasik Taşımacılık daha avantajlı 2.4%  2.4%  [12]
Toplam Oy : 500

lordbaris
10 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 20:31
Metrobüs mü, raylı sistem mi?



Sultançiftliği Tramvay hattı hakkında Azak demiş ki:
metrobüs yapılsaydı daha güzel olurdu bu hatta kimbilir kaç tane otobüs çalışıyoronların y-erine arnavutköyden başlayıp eminönü yada beyazıt yada veznecilerde biten metrobüs yapsalardı ve e5 teki metrobüsle aktarmalı yapsaydı süper olurdu

Sayın azak,
Asıl yanlış olan raylı sistem gibi modern bir sistem varken metrobüs gibi uyduruk bir sitemin yapılmasıdır. Bir metroya bissürü vagon ekleyip yolcu kapasitesini arttırmak mümkünse, metrobüste bu mümkün değildir. bir hatta en fazla 2 dakikada bir sefer yapılabildiğine göre metrobüsle belli bir kapasitenin üstüne çıkmanın mümkün olmadığı görülecektir. Yani heryere metrobüs yapılırsa bunun sonu hüsran olur.


mcagri
10 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 21:13

Biz raylı sistem düşmanı değiliz bilakis en büyük destekçilerindeniz ama mesajdaki bilgilerin yanlışlığına da dikkat çekmeden olmaz.

Raylı sisteme en fazla durak uzunluğu kadar vagon ekleyebilirsiniz.

Metrobüsü 10 sn. aralıkla bile kaldırabileceğiniz halde raylı sistemde asla bu sefer sıklığına ulaşamazsınız.

Metrobüsün maliyeti raylı sistemin onda biri düzeyindedir. Yapım süresi kısadır.

Yer altından giden raylı sistem muhakkak ki kesin çözümdür ama metrobüs de yabana atılacak bir sistem değil.


lordbaris
10 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 21:37

durak uzunluğunu istediğimiz kadar yapmak bizim elimizde ise neden ekleyemiyelim. tramvayda tamam belli bir uzunluktan sonra eklenemez ama metroda istediğimiz kadar ekleyebiliriz. aynı zamanda 10 saniyede bir metrobüs kaldırısak bu sitem işleyemez. taş çatlasın 0.5 dakikada bir kaldırabiliriz. çünkü duraklarda belli bir süre beklemek durumunda.

Uzun lafın kısası metro gibi modern bir sistem varken metronun taklidi olan metrobüs gibi bir sistemle bütün şehrin kaplanmasına karşıyım.



mcagri
10 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 21:43

Alıntı:
aynı zamanda 10 saniyede bir metrobüs kaldırısak bu sitem işleyemez. taş çatlasın 0.5 dakikada bir kaldırabiliriz. çünkü duraklarda belli bir süre beklemek durumunda.


Duraklarda benim gozlemledigim kadariyla iki metrobus arka arkaya rahatlikla durabiliyor. Rayli sistemde ise guvenlik nedeniyle iki tren arasinda ciddi bir bosluk birakmak durumundasiniz.

Rayli sistemde vagonlarin park yeri ciddi bir sorun oluyor. Zeytinburnu Kabatas tramvay hatti bunun en guzel ornegi. Metrobus sisteminde karayoluna cikma sansi oldugundan istediginiz yere parkedebilirsiniz.

Metrobus'de durak yerini degistirmek ya da yeni durak acmak basit bir yatirimken, rayli sistemde bu imkansiza yakin bir seydir.

Bu kadar metrobus' savunsam da Rayli Sistem daha bir oturakli, daha bir kalici sistemdir tabi ki. Metrobus ise yerinde kullanildiginda harika bir cozumdur.


Çağrı Tekin

10 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 22:43

Ülkemizde ilk defa metrobüs denendi, genelde çok beğenildi, raylı sistemden hızlı olduğu da ortaya çıktı. Ancak şunu da bilmek gerekir ki İstanbul'da metrobüs yapılacak caddeler kısıtlı. Anadolu Yakası'nda Göztepe'den sonra yapılacağını düşünmüyorum, TEM'e yapılması da bence pek verimli olmaz. Belki geniş Bağlantı yollarına yapılabilir bu sistem. Avrupa Yakası tabi ki daha fazla yol barındırıyor metrobüs işletilecek. Bir de her ne kadar daha ucuza malolsa da araçlar en geç 15 senede bir değiştirilmeli ki bu raylı sistemlere yarım asıra ulaşabilir. Bu da en az iki kez araç alımı demektir metrobüste. Ayrıca petrolü kendimiz üretmediğimiz için yine uzun vadede metrobüs pahalı gelecektir raylı sistemlerden. Ülkemizdeki en kısa raylı sistem inşaatının bile 5 yıl sürüp bu metrobüs hattının 2 senede tamamlanması da en büyük artı metrobüs adına. En güzel karşılaştırmayı Kartal metrosu ile metrobüs arasında yapabiliriz. Kartal metrosu metrobüsden önce başladı ancak şu anda Bostancı kısmının bile 2010 yılına açılması düşünülüyor.

İnce elenip sık dokunması gereken bir konu. Tabi hangi sisteme yöneleceklerse o sistem hakkında kamuoyuna bilgi vermeleri belediyenin şimdi çektiği sıkıntıları yaşamamasını sağlayacaktır. Nitekm belediye metrobüsün ne olduğunu bir kere bile adamakıllı duyurmadı ve şimdi önüne gelen metrobüs hakkında ahkam kesiyor.


lordbaris
10 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 22:45

metrobüs sürücüsüz kullanılabilir olsada e-5 in ortasından giden metrobüs hattını sürücüsüz kullanmak risklidir. diyelim ki e-5 te bir kaza oldu, metrobüs hattına bir araç girdi sürücüsüz metrobüs ile buda bir faciadır.(lastik patlaması, donanımsal arıza vb de aynı sonucu doğurabilir) sayısı çok fazla olacak olan araçlara sürücü alınması ise ekstra bir maliyet.

petrol bağımlısı olan ülkeye getireceği petrol maliyeti ise ayrı bir dezavantaj. ayrıca metrobüsler her ne kadar çevre dostu motora sahip olsa da atmosfere karbondioksid salarak çevreyi kirletmekte. metrobüsü tünelden geçirmek ise egsoz gazlarının uzaklaştırılması açısında ekstra bir maliyet. yani işetme maliyeti metroya göre çok daha pahalı

10 saniyede bir metrobüs geçirilirse kaza riski yüksek. kaza olduğu zaman da tüm seferler aksar.

oysa raylı sistemde tek bir sürücüyle birçok vagon çekmek mümkün.

elektrikle çalıştığından çevre dostu.

tamamı tünelden geçirilmesi mümkün.

kaza riski çok çok az. kaza riski çok çok az olduğundan seferlerin aksama durumu neredeyse hiç olmaz.


Tamam, metrobüsün yatırım maliyetinin ucuz olduğu konusunda size katılıyorum. e-5 te etkili bir çözüm olabileceği konusunda da size katılıyorum. Ama şehrin her yerinin metrobüs ile kaplanması fikri çok çok yanlıştır. zaten siz de benimle bu konuda aynı fikirdesiniz.



UtkU 86
10 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 23:53

Metrobüste troleybüsler kullanılsa nasıl olur?Yani tercihli yolda elektrikli otobüsler.O zaman yakıt konusundaki ve çevre kirliliği konusunda dezavantajlar giderilmiş olur.Ama öte yandan elektrik için direk dikmek,hat çekmek vs ekstra maliyet olur.Onun dışında sizce ne gibi avantaj ve dezavantajları olabilir?

mcagri
10 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 00:11

Görüntü kirliliğine neden olur.

Bir de bu petrol meselesinin büyütülmesini anlamıyorum. Metrobüs petrol tüketimini artıran değil azaltan bir unsur. Keşke petrol tüketiminin en büyük kaynağı otobüs, metrobüs gibi toplu taşıma araçları olsa. İçinde tek kişi giden milyonlarca otomobil dururken metrobüs gibi araç değil yolcu taşıyan bir sistemin petrol tüketmesini kafaya takmamak gerek.


Ahmet Bengüer
10 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 01:04

Benim şahsi fikrim ve tercihim metrobüsten yana bugün yeni açılan Edirnekapı tramvayı ile E-5'teki metrobüse binme şansım oldu.Bana göre tartışmasız metrobüs.Metrobüs ile 10 dakikada gittiğim yere tramvay ile tahminen 17-18 dakikada gitmek mümkün.Zaman açısından kesinlikle metrobüs.

sinan84
10 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 01:09

Selamlar,

Metrobüs aracları petrol sarfiyatını artırmaz aksine düşürür, sebebi belli: onca insan hususi arabasıyla kaplumbağa hızı ile ilerlerken, yanlarından bir anda son sürat metrobüs geçince sinirler alt-üst olur ve en kısa sürede metrobüse geçiş yapılır... böylece 1 arabanın daha benzın harcamaını engelleyip petrol tasarrufu yapılmış olur...
'ama metrobüsler de petrol kullanıyor vs.vs.' söylemlerine söyleyecek 1 sözüm var, bugün dur-kalk yapan otobüsler, metrobüslerden daha fazla benzin harcıyor !!! ve toplu taşıma aracı öyle ya da böyle o benzini harcayacaktı, fakat 1 kişi hususi arabasını parkta bırakırsa, bunda büyük kazanç vardır...

veee merak ettiğim bir konu var:
Kim demiş ki Istanbulun her caddesine Metrobüs yapılacak diye???
Istanbulda metrobüs ancak ve ancak E-5 koridoru boyunca, olsa olsa bir de Büyükdere caddesinden Barbaros bulvarına kadar yapılabilir... gerisi boş yatırım olur ve yarardan çok zarar verir, çünkü diğer caddeleri E-5 gibi 12 şeride çıkaramayız hele ki büyükdere caddesini !!! metrocity ve kanyonun istimlak edildiğini düşünemiyorum

yani kısacası öyle birşey yok, her tarafa metrobüs gelmez, gelemez !!

Saygılar



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 353637   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM