Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 229
Adem Güdük
4 ay önce - Pzr 05 Oca 2020, 15:13

Alıntı:
Daha önce yüklemistim. MAN LİONS CITY GXL modeli 22 metre. Capacity L modelinden 1 metre uzun mutlaka denenmeli.

Sanırım araç uretimden kalkmış. Wikipedi Discontinued diyor. Ankara'daki mevcut Man fabrikasında üretilebilirse CapaCity karşısında ciddi bir avantaj sağlayabilecektir.

Mevzuatta gerekli düzenlemeler yapılmalı bence. Mevzuatta körüklü otobüsler için 4 akslı kategori eklenip 22 metreye kadar izin verilebilir. Bu durumda bu tip otobüsleri daha çok belediye alacaktır. Yaygınlaştığında da fiyatı aşağı inecektir.Şu anda mevzuat sadece 18.75 metreye kadar izin veriyor. 3 akslı standart körüklü otobüs yaklaşık 150 yolcu alırken bu ekstra uzun olanlar yaklaşık 200 yolcu alırlar. 2 tane körüklü+1 solo otobüs yerine 2 tane bunlardan alınabilir. Trafikten bir araç eksilmiş olur.

Alıntı:
Arkadaşlar yeni test edilen araçlar Mercedes-Benz Citaromudur Capacitymidir?
Ayrıca aracı bugün hatta fotoğraflayabilen varmı

Hem evet hem hayır. CapaCity aslında bir Citaro'dur. Neden mi?
Solo Citaro'nun gerçek model numarası O530'dur.
Körüklü Citaro'nunki O530 G'dir.
Mevcut aşina olduğumuz Gri renkli CapaCity'in model numarası O530 GL'dir.
Test edilen 21 metrelik olanı O530 GL II'dir. Yani aslında o da bir Citaro'dur. Ki bunu M-B yetkilileri de söylemektedir. Ancak büyüklüğüne vurgu yapmak için olsa gerek, Citaro GL yerine CapaCity olarak isimlendirilmiştir.

G harfi Almanca eklemli anlamına gelen gelenk sözcüğünden gelir. Almanlar Körüklü otobüse (eklemli otobüs)gelenkbus der. İşte G harfi bunu belirtir. L harfi de uzun olduğunu belirtir. Lange sözcüğünün kısaltmasıdır.

Hoşdere'de üretilen ilk körüklüler K koduyla ifade ediliyordu. Körüğün K'si sanırım. Sonra numaralar yerine isimlere geçince Alman usulüne dönüldü G harfine geçildi.


erkinalp
4 ay önce - Pzr 05 Oca 2020, 20:07

Adem Güdük demiş ki:
Mevzuatta gerekli düzenlemeler yapılmalı bence. Mevzuatta körüklü otobüsler için 4 akslı kategori eklenip 22 metreye kadar izin verilebilir. Bu durumda bu tip otobüsleri daha çok belediye alacaktır. Yaygınlaştığında da fiyatı aşağı inecektir.Şu anda mevzuat sadece 18.75 metreye kadar izin veriyor. 3 akslı standart körüklü otobüs yaklaşık 150 yolcu alırken bu ekstra uzun olanlar yaklaşık 200 yolcu alırlar. 2 tane körüklü+1 solo otobüs yerine 2 tane bunlardan alınabilir. Trafikten bir araç eksilmiş olur

3 dingilli eklemli otobüslere 21,15 metre uzunluğa (18,75 metre üzeri olanlar ayakta yolcu almamak ve güzergâh onayına tabi olmak üzere)*, 4 dingilli eklemli otobüslere 25,25 metre uzunluğa, 5 ve daha çok dingilli birden çok eklemli otobüslere 30 metre (25,25 metre üzeri olanlar güzergâh onayına tabi olmak üzere) uzunluğa kadar (bazı Avrupa ülkelerindeki çift dorseli kamyonlarda olduğu gibi) izin verilmeli. Hazır B-double gibi kombinasyonlar standartlaşırken beraberinde 24 metrelik otobüsleri de standartlaştırmak mümkün hale gelir. Bunların şerit genişliği 3,25 metreden fazla olan yollarda genel kurallara göre (yukarıda belirtilen istisnalar hariç), daha dar yollarda ise güzergâh onayına tabi olarak çalışmasına izin verilmeli. Çift eklemli otobüslerden, çekişi aracın farklı bölmelerine yayılmış ve birden çok dingili yönlendirilebirilenlerde 120km/h, diğerleri arasında ayakta yolcu alabilenlerin azamî hızı 80km/h, alamayanların ise 90km/h olmalı. Çift eklemli otobüslerden ayakta yolcu alabilenlerde 85km/h, alamayanlarda 100km/h (farklı modüllere yayılmış çekiş varsa 120km/h**) hız sınırlayıcı olması zorunlu olmalı. Bu araçların B1, B2, B3, D1, D3, D4, D4(S), E1 belgelerine kaydı da mümkün hale getirilmeli.
*Şehirlerarası taşıma ve ambulans otobüs durumlarını düşündüm.
**Kızaklanma testine tabii olacak, buna rağmen yüksek hızlarda (60km/h üzeri) kızaklanmadan dönüş ve sollama yapamayacağı anlaşılan araçlarda testi geçebildiği hızı aşmayacak şekilde hız sınırlayıcı takılacaktır.
D2 niye yok diye düşünen varsa onu unutmadım, özellikle yazmadım. Çift eklemli otobüslerin korsan şehiriçi servise dönmesini istemedim.



osman akar
4 ay önce - Pzr 05 Oca 2020, 22:15

Çekici lerde yani TIR'lar da 2 mafsallı olarak 40 tonu aşmamak şartı ile 22 metreye izin veriliyor. Yani normal 16,50 metrelik çekiçinin arkasına ķücük bir kasa daha ekleyerek 22 metre uzunlukta normal standart yolda kullanabilirsin. Buna yeni bir mevzuat ekleyerek tek Mafsalli 22-24 metre araçlar üretilebilir.

erkinalp
4 ay önce - Pzr 05 Oca 2020, 23:55

16,5 metrelik çekicinin arkasına değil 11 metrelik bir kombinasyonun arkasına olur. Bir 30' bir 20' konteyner dorsen olsa zaten 22 metreyi B-double (yarı römork+çeki demiri+tam römork) formunda tamamlamış oluyorsun. Tek eklemli 24 metrelik otobüsün sokakları dönmesi sıkıntılı olur. Raylı sistem değil bu, yönlendirilmesi gerekiyor. Ama çift eklemli 24 metrelik otobüs neredeyse her yerde, çift eklemli 30 metrelik otobüs de önceden hazırlanmış sokaklarda çalışabilir.

En son erkinalp tarafından Pzr 05 Oca 2020, 23:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


UgurBurak Aritas

4 ay önce - Pzr 05 Oca 2020, 23:58

Alıntı:
Tek eklemli 24 metrelik otobüsün sokakları dönmesi sıkıntılı olur. Tren değil bu, yönlendirilmesi gerekiyor.

Haklısınız. Bence o kadar uzun araçlarları dar sokak ve caddelerimizde kullanmak için "mevzuat" uyarlamak yerine öncelikle sokaklarımızı ve caddelerimizi bu araçlara uygun hâle getirmemiz gerekiyor.



osman akar
4 ay önce - Pts 06 Oca 2020, 00:09

Alıntı:
16,5 metrelik çekicinin arkasına değil 11 metrelik bir kombinasyonun arkasına olur.


Ben bir kaç kez gördüm Bu şekilde kullanan var. Ancak bu özellikle ağırlık değil de Hacim isteyen yükler için ideal.

Alıntı:
Tek eklemli 24 metrelik otobüsün sokakları dönmesi sıkıntılı olur. Raylı sistem değil bu, yönlendirilmesi gerekiyor. Ama çift eklemli 24 metrelik otobüs neredeyse her yerde, çift eklemli 30 metrelik otobüs de önceden hazırlanmış sokaklarda çalışabilir.


Bu tür bir araç zaten normal yolda gidemez. Kimse 24-25 metrelik tek mafsallı aracı standart hatlarda çalıştıramaz. Dediğiniz gibi dönmesi nerede ise imkansız olur. Benim kast ettiğim Metrobüs yolu için.


Adem Güdük
4 ay önce - Pts 06 Oca 2020, 10:10

Alıntı:
Bu tür bir araç zaten normal yolda gidemez. Kimse 24-25 metrelik tek mafsallı aracı standart hatlarda çalıştıramaz. Dediğiniz gibi dönmesi nerede ise imkansız olur. Benim kast ettiğim Metrobüs yolu için.

25 metrelik tek mafsallı otobüs yok zaten. En uzun MAN'ınki var o da 22 metre.

Ana caddelerde çalışan hatlar için olabilir. Gerekli kavşak düzenlemeleri yapıldıktan sonra CapaCity gibi araçların dönemeyeceği kavşak yoktur. CapaCity'in fragmanını izlediniz mi bilmiyorum. Koca araç normal anayoldaki kavşakları gayet güzel dönüyor. Döndüğü kavşaklar şehiriçi ana arterlerde normal sayılabilecek kavşaklar. Tramvay gibi raylı sistemlerin uygulanamadığı fazla engebeli şehirlerde oldukça iyi iş yapar. Bu araçları tutup da mahalle aralarında dolaşan hatlara verin demiyorum zaten.
Uzunluğu nedeniyle kavşaklarda sıkışıklık yaratacağını da düşünmüyorum. Şöyle düşünün 12 metrelik iki tane belediye otobüsünün bir kavşakta peşpeşe beklediği çok görülen bir oldu. 12+12+1 metre arada boşluk 25 metre yer işgal ederler. Aynı işi yapan 4 akslı körüklü otobüs 21 22 metre yer işgal eder en fazla.

CapaCity L inceleme videosu. altyazı seçeneği var.





Tarıkburnu
4 ay önce - Pzr 12 Oca 2020, 10:54
İBB Beşyol ve Florya Metrobüs Duraklarını Birleştirip Durağı Yenileyecek


iBB, Florya ve Beşyol istasyonlarının birleştirilerek yeni ve kapasitesi daha geniş bir istasyon yapacak.

iBB, Florya ve Beşyol istasyonlarının birleştirilerek yeni ve kapasitesi daha geniş bir istasyon yapacak.

44 duraklı Metrobüs hattının Beşyol İstasyonu’nun merdiven ve yürüyüş yolları, artan yolcu sayısı nedeniyle geçtiğimiz yıllarda genişletildi.

Bu nedenle istasyona erişim için kullanılan engelli asansörü atıl hale geldi. Engelli vatandaşlar asansöre erişmek için bir merdivenden daha geçmek durumunda kaldılar. Atıl hale gelen engelli asansörü eski tipte ve hidrolik temelli olduğu için 6 yıldır sürekli arızalanıyor.

İETT Genel Müdürlüğü, fiziki kapasitesi sınırlı olduğu için düzenleme yapmaya imkan vermeyen Beşyol İstasyonu ile ilgili yeni bir çalışma başlattı. Bu kapsamda hızlı bir çalışma ile Florya ve Beşyol istasyonlarının birleştirilerek yeni ve kapasitesi daha elverişli bir istasyon yapımı için harekete geçildi.

İBB Fen İşleri Dairesi ile İETT’nin birlikte yürüttüğü çalışmanın hızla tamamlanarak engelli vatandaşlarının Mertobüse erişimiyle ilgili sorunun kalıcı olarak çözülmesi hedefleniyor.[/quote]


Ali kam
4 ay önce - Sal 14 Oca 2020, 10:51
Altunizade yeni peron


Altunizade'ye Söğütlüçeşme yönüne koprunun altındaki alan iniş peronu olacak şekilde düzenlenmiş.


(+)


furkan kaya1903

4 ay önce - Sal 14 Oca 2020, 16:50

yine saçma sapan bir çalışma yapılmış Hala yeraltından yürüyen merdiven ve asansör bağlantısı yapılamadı... yaşlı ve engelli vatandaşlar için sıkıntı devam edecek



sayfa 229
ANA SAYFA -> ULAŞIM