Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 221
Sinan namur
7 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 16:59

Alıntı:
zaten dediğiniz bir çok sebep, metrobüs hattı ilk yapılırken dönüşüme uygun yapılmamasından kaynaklı belkide.

Çevre yolunun virajları ve genisliğiyle ilgili sorunlar, köprü geçişi zaten imkansız. Olması gereken metrobüs bittiği anda bu istikamette metro hattına başlamaktı ve yer altından giden havalimanı metrolarina milyarlar yatırmak yerine yeni yapılan karayolunun (D20) ortasından raylı sistem geçirmek ve tramvay sistemini uzatmaktı. Ama metrobüs yerine (yapılabilirse) yapılacak olan hafif raylı sistem de yeterli olmayacaktır. Tek çare metro, o da çok uzun sürer ve para tutar.


mertesat07
7 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 20:42

C-5 ÖHO bölgesi 500C Cevizlibağ-Mecidiyeköy-Altunizade-Uzunçayır-Şifa Mahallesi arasında bir otobüs hattı açılsa ve sık çalışsa hem metrobüsün iki nokta arasındaki güzergahın yükünü alır hem de iyi para kazandırır



melihaka8

7 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 21:06

Alıntı:
C-5 ÖHO bölgesi 500C Cevizlibağ-Mecidiyeköy-Altunizade-Uzunçayır-Şifa Mahallesi arasında bir otobüs hattı açılsa ve sık çalışsa hem metrobüsün iki nokta arasındaki güzergahın yükünü alır hem de iyi para kazandırır.


Böyle bir yeni hat açmaya gerek yok. 500T hattının güzergahı bu şekilde değişse şimdikinden daha fazla yolcu çeker. Metrobüs sistemi patlamış durumda o kadar körüklü otobüs görevlendirildi yine yetmiyor.

4.Levent-FSM Köprüsü-Kavacık Köprüsü-Şifa Mahallesi arasında depar hat açılabilir.


osman akar
7 ay önce - Cmt 09 Ksm 2019, 21:19

Alıntı:
C-5 ÖHO bölgesi 500C Cevizlibağ-Mecidiyeköy-Altunizade-Uzunçayır-Şifa Mahallesi arasında bir otobüs hattı açılsa ve sık çalışsa hem metrobüsün iki nokta arasındaki güzergahın yükünü alır


Bu hat zaten 500 ES olarak çalışmıştı. Gerçi o Davutpaşa Kampüsüne gidiyordu. O hattı Cevizli Bağ olarak tekrar açılabilir...


İSMAİL ÇELİK

7 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 09:18

Alıntı:
metrobüsün tasarım aşamasında aslında raylı sisteme dönüşebilecek bir araç olarak düşünülmüş ancak icraat oy amaçlı hızlıca bitsin diye raylı sisteme uygunluğu kaldırılarak yapılmış. konu hakkında bir yazı linkte.


Kardeşim ben raylı sistem düşmanı değilim,izah ettim birebir metrobüs yolu üstüne raylı sistem yapamazsın izah ettim kısaca,teferruatlı olarakta geçmişte çok yazıldı bu.



osman akar
7 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 23:19




Bence bu araç olmalı araç 24,70 metre ama AKİA gibi kullanılmayan alanı yok hatta en arkada motor bölümü bile yok.Köprü geçişlerinde sadece Boğaz köprüsü durağından Beşiktaş ayrımından sonraki Metrobüs yoluna kadar tellere bağlı olmadan gider... Yolun kalan kısımlarında ise Tellere bağlı olarak yol alır...


Yakup

7 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 23:34

Metrobüslerin tek bir çözümü var!

Altan metro olması.
Yoldaki o cirkin manzarada kalkmış olur..


mustafa sayar
7 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 23:40

metrobüs gerçekten artık kaldırmıyor. Gerçekten yeter artık. Bu kadar uzun mesafede bu sistem kaldırmıyor. Yer altından 10 vagonlu marmaray gibi bi sistem yapılmalı. 3 dakika sefer sıklığında çalıştırcaksın 10 vagonları. O zaman herkez işine mutlu gider. İşyerlerindeki işçi motivasyonu artar Türkiye'ye dolaylı yoldan girdisi daha çok olur. Masr

Serdar Akar
7 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 00:43

M7 hattı açılınca metrobusun yuku azalacaktır.

Tum metro agı bitene kadar metrobus kalmalı.

Metrobus candır can.


technocrat
7 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 09:51

M7 yükü bir günde almayacak. Bir grup meraklı dışında ilk günden alışkanlıkları değişmez.

Bu tür dönüşümler zamanla oluyor. Mesela M5 ne kadar önce açıldı biliyorsunuz ama yolcu rekorlarını son zamanlarda üst üste kırmaya başladı.

İş şöyle yürüyor çünkü. Şehir canlı bir yapı. Şu anki şehir yapısı ise eski sistemlere göre organize olmuş durumda. Biz metro hattı koyarak dinamiğini değiştiriyoruz. Mevcut yapı çok fazla tepki veremiyor. Eski alışkanlıklarına devam ediyor.

Fakat hat açıldıktan sonra şöyle bir durum oluyor. Birisi metro hattı üzerinden kolay erişilebilecek bir iş buluyor, evleniyor, okula başlıyor vb. taşınırken metroya yakın evlere yönleniyor. Bu yıl içi sürekli devam eden bir süreç. Giderek metro hattı için taşınanların sayısı artıyor sonunda da metronun yolcu sayıları artmaya başlıyor.

M7 hattı için de aynısı geçerli. Mecidiyeköy tarafında işe başlayanlar zaman içinde M7 üzerinde metroya yakın yerlere taşınacaklar.

Mevcutta bölgede oturup metrobüsü kullananlar için ise İBB'ye görev düşüyor. Genelde bu noktada eksiklikler oluyor. Dikkat edilmeli.

1- Metroya hizmet edecek şekilde bölgenin otobüsleri ilk günden yeniden planlanmalı.
2- Bu değişiklikler bölge halkına efektif bir şekilde anlatılmalı.

Böylece M7'nin tam kapasite çalışması hızlanacaktır.



sayfa 221
ANA SAYFA -> ULAŞIM