Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 209
kaygusuz2007
9 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 11:49

Megabüs vardı hani o sığmıyormu önce burada kullansınlar.

enders
9 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 13:34

Alıntı:
Belli oldu, sen bu metrobüs hattını hiç kullanmamışsın. Biznde diyoruz ki bu adam metrobüsü biliyor da boyuna metro altgecidinden geçin diyor. Meğerse neden duymuşsa metronalt geçidini, onu söyleyip duruyormuş.

Asya yakasında oturduğum için phileasları pek göremiyorum



CANGUN

8 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 21:54

Test olarak başladı bazı araçlar da,şerit takip asistani ve takip mesafa algılayıcı var.limitler aşıldığında sesli ve titreşimli sürücü uyarıyor

Mehmet Kasım İyonya
8 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 11:17
ALTUNİZADE-MECİDİYEKÖY METROSU İÇİN İNCE KÖPRÜ ?


Alıntı:
YAPILAMAZ.SEbep teknik?Geçeceğin açıklık 1000 mt. üstü asma köprü ile yapacaksın bunu,rüzgar direnci mevcusundan ötürü köprü dar kesit olamıyor ,geniş kesit olacak illaki.


Minimum kaç şeritli olması lazım?

2*2 toplam 4 şerit olsa kurtarır mı?

Eğer kurtarırsa, 2 şerit metro 2 şerit de metrobüse ayrılırdı.

M2 ile M5'i "aktarmalı" birleştirecek Altunizade-Mecidiyeköy Metrosu gerekli:



(+)


Şükrü Güllüoğlu

8 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 11:49

Sahrayıcedit-FSM köprüsü-Maslak güzergahında yeni bir metrobüs hattı gerekiyor acilen. Atatürk ve İnönü caddeleri gayet uygun bu iş için.



halili1984

8 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 12:41
metrobüs kazası


Son dakika haberi geçiyor.
https://www.cnnturk.com/turkiye/son-dakika-iki-me ...alilar-var


Hasan Mihrican
8 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 13:01

Alıntı:
Sahrayıcedit-FSM köprüsü-Maslak güzergahında yeni bir metrobüs hattı gerekiyor acilen. Atatürk ve İnönü caddeleri gayet uygun bu iş için.


Ama E5'te M4 ile kesiştirmek gerek.
O yüzden Kozyatağı daha mantıklı gibi.


Mehmet Kasım İyonya
8 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 13:12
ALTUNİZADE-MECİDİYEKÖY ENTEGRASYON METROSU


Metrobüsü rahatlatmak için entegrasyon metrosu yapılmalı. 4-5 km'lik ara bir hat iyi iş yapar. Mecidiyeköy-Altunizade arasında 3 duraklı bir metro hattı büyük kolaylık sağlar. Zincirlikuyu Metrobüs Durağı günde 85.000 yolcu taşıyormuş. Bunun önemli bir kısmını metroya kaydırmak gerek. Ortaköy ve Beylerbeyi kısmında istasyon yapılabiliyorsa, değerlendirilebilir. Asma köprünün biraz ince yapılması ve 2*2 şerit olması mümkünse, metro ve metrobüs için toplam 4 şeritli ince köprü bu işi çözer. Sonra Altunizade'den uzunçayır M4'e ve Söğütlüçeşme'ye uzatılır. Aşama aşama gider.




CANGUN

8 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 13:28

FSM ve tem otoritesi karayolları, muhtemel yeni belediyeye ordan metrobüs hattı geçişi için zorluk çıkartırlar, adamlar su bile içmiyor yol verirler mi

ümit 806

8 ay önce - Sal 08 Ekm 2019, 16:53

Metrobüs hattının metro olarak güncellenmesi konusu sürekli açılıp tartışılıyor.

Marmaray'la Gebze'den Bostancı'ya geldim bir kere, 62 dakika sürdü. Onda da bisiklet turundan dönüyorduk, bisikletlerle binmiştik. O kadar sıkıldım ki, Göztepe'de inmeye kadar sabredemeyip Bostancı'da indim. Raylı sistem sabit hızda nereye saat kaçta ulaşabileceğini bilebileceğimiz bir sistem sunuyor ama hız olarak lastik tekerlekli bir sistemle yarışması mümkün değil. İlave olarak Metrobüs güzergahı ideal bir raylı sistem güzergahı uzunluğunun çok üstünde bir uzunluğa sahip. Siz bütün aktarma imkânlarını ne kadar güzelleştirirseniz güzelleştirin, Küçükçekmece Marmaray ile Metrobüs'ü ışınlama teknolojisi ile bağlayın, yine metrobüsü Marmaray'a tercih edenler sayıca daha fazla olacaktır. Çünkü istasyon erişimi kolay, yer üstünden gidiyor, klostrofobik etkisi yok, ve dışarıyı seyir imkânı veriyor. İzole yoldan gittiği için de gayet hızlı.

Altunizade, Mecidiyeköy ve Edirnekapı gibi bazı istasyonlarda yaptığım gözlem ve çözüm fikrim şu:

  • Araçlar peron alanının en önüne gidip duruyor.
  • En önde araç varsa ikinci sıraya yanaşan araç arkada kapı açıyor.
  • Durakta / istasyonda bekleyenler kalabalık saatlerde kapı ağızlarının denk geleceği yerleri hesaplayarak sıra oluşturuyor.
  • İstasyonda araçların duracağı en garanti yer en uç nokta olduğu için turnikelerin araçların çıkış tarafında olduğu Altunizade gibi istasyonlarda istasyon yoğunluğu hiçbir zaman peron alanı geneline yayılmıyor. Edirnekapı'da da tersine üst geçit arkada kaldığı için Anadolu Yakası ve Mecidiyeköy yönüne binmek için peron boyunca yürümek gerekiyor.
  • İstasyon peron alanına girer girmez sağda biniş için sıra oluşturmuş kişiler olduğu için, yeni gelenler de bu sıralara girmek istedikleri için peron alanı dengesiz kalıyor. Altunizade istasyonu son yoğunluk görüntülerinde peron alanını gösteren bir görüntü olsaydı durumu görürdük
  • metrobüs istasyon yoğunluğunu engellemenin önemli bir çözümü yolcuları peron geneline yaymak ve peron genelinde yolcu indirme bindirme yapabilir hale gelmek.
  • bunun için uzun araçlara ihtiyaç var.
  • fakat ilk etapta şu çözüm uygulanabilirse yine faydalı olur. Söğütlüçeşme'den 6 veya 8 otobüs aynı anda kalkar ve arka arkaya ilerler. bütün istasyonlarda arka arkaya durup metro aracı gibi aynı anda kapıları açarlar. sonra kapıları sırayla kapatıp sırayla hareket ederler ve sonraki istasyonda en arkadaki araç istasyon alanına girmeden en öndeki de kapıyı açmadan en öne kadar yanaşmaya çalışır. bu otobüsler yine aynı anda kapı açıp kapatır. Böylece yolcular peron alanının 6 veya 8 otobüslük boyu boyunca gelen ilk grup otobüse binebilecek şekilde yayılır, kapı sırasını 4 kapıya göre değil 24 veya 32 kapıya göre yaparlar. böylece istasyona giren yolcu önde çakılı kalmak için uğraşmaz ve peronun ucuna gider. o zaman da üstgeçitlerde yığılma olmaz.
  • bu uygulamaya geçildiğinde capacity, conecto, citaro araçlarının boyları en uzun olanı capacity'ler hesaba katılarak gerekli boşluk bırakılarak 1, 2, 3, 4, 5 ve 6. otobüslerin duruş noktaları asfalta ve peron kenarına boyanır. şoförler bu alan içine aracı yerleştirmeden kapı açmaz ve kapı önlerindeki sıralar da dağılmamış olur.
  • istasyondan hareket ettikten sonra araçlar yine ayrı seferler gibi takip mesafesini gözeterek hareket ederler.
  • bir sebepten dolayı 6-8 otobüslük konvoyda kopma olursa, ilk gelen parça üç otobüsse öndeki üç otobüsün yerinde, arkadan gelenler de kendi yerlerinde kapı açıp kapatırlar. bunda mesela ilk otobüs istasyona girip kapı açabilecek şekilde durduğunda en fazla 15 saniye içinde son otobüsün geldiğini göremezse her halükarda kapıları açar gibi bir kural getirilebilir.
  • istasyonda konvoy takibi yapacak görevli bulundurmaya gerek kalmaması için şu yapılabilir. 6. otobüs yanaşınca arkadan öndekine selektör yapar. arkadan ışığı alan öndekine haber verip kapıları açar. 15 saniye içinde selektör yemeyen otobüs kapıyı açar, kapatır devam eder.
  • her şöför kalkış istasyonunda konvoyun kaçıncı aracı olduğunu bilir.
  • zorunlu haller dışında muhtemelen konvoy araçları ve şekilleri sabahtan akşama kadar değişmeyebilir, ya da söğütlüçeşme'de her seferinde ayarlanabilir, ya da sadece pik saatlerde konvoy uygulaması yapılabilir.

Yine imkân varsa metro yapılabilir ama şimdilik metrobüs sistemini hızlandıracak en iyi çözüm ya uzun araçlar alınması, ya da araçların uzun araç gibi senkronize çalıştırılarak peron alanlarının tamamını kullanılabilir hale getirilmesi.



sayfa 209
ANA SAYFA -> ULAŞIM