Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul metrobüs hattı - İşleyiş sorunları ve çözüm önerileri
Sayfa: Önceki  1, 2, 3, ... 159, 160, 161  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Murat Caner
6 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 17:09

Karayolu tünellerini uzun zamana yayarak yapmalarında yarar var. Yeni açılan ulaşım kuşaklarının ne getirip ne götüreceğini bir süre izlemek gerek. Belki de sanmıyorum ama D100'deki özel araç sayısında büyük bir azalma olacak. Bunu bilmiyoruz.


Gökçe

6 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 17:33

Arkadaşlar, ayrıca E-5'teki asıl rahatlama Metrobüs Mecidiyeköy'e ulaştığında ve Metroyla entegre olduğunda olacak. Henüz metrobüsün bir kısmı açılmış durumda. Bilakis Göztepe'ye kadar da uzatıldığında yüksek oranda rahatlama olacaktır.

zafer yenidünya

6 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 18:11

mcagri demişki,
Alıntı:

E-5'in mevcut trafik yoğunluğunun eskisinden daha fazla olduğuna kesinlikle ama kesinlikle katılmıyorum.

Değerli kardeşim E-5 in eski hali yani trafik yoğunluğu şimdi ile asla kıyaslanamaz ben eskiden herhangi bir saatte arabamla E-5 e çıksam trfiğe takılmadan işime gidiyordum,şimdi saat 6,5 biraz geçir yandın limanda çalışan birçok arkadaşım bu trafik yüzünden evlerini satıp kadıköy civarından ev aldılar.

Birde kadıköy-küçükyalı arasını genişlettiler ondan sonrası yol daralıyor haliyle o bölgede sürekli bir sıkışıklık var.

ZAFER-H.PAŞA


mustafa mavi

6 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 13:06

iett nin duraklara isim verme mantığı halkın mantığıyla bazen çelişiyor,
biz bir durağın ismini görünce ''hah deriz demek ki buranın adı bu'' oysa iett'ye göre durak o yerin hizasında ise mesafe önemli değildir,ismi uygundur,
örnek vermek gerekirse yıllardır hepimizin ''karayolları'' olarak bildiğimiz avcılardaki ilk metrobüs durağının adı ''kuruçeşme'' oldu,oysa bu gölkenarındaki eski çeşmenin ve önünden geçen caddenin adıdır...


Akın Kurtoğlu

6 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 13:43

Israrla, senelerden beri E-5 üzerindeki durağa da "Merter" yerine "Kocatepe" denilirdi. Neden sonra Tınaztepe ile Kocatepe arasına bir Merter durağı oturttular neyse...

Akın KURTOĞLU


Yılmaz_z

6 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 14:08
Yan yollar ve transit yol


Metrobüs inşaatı başladığından beri Topkapı'dan Avcılara kadar zaten eskiden beri mevcut olan trafik, inşaatın sebep olduğu denetimsizlik nedeniyle hayli arttı ulaşım süreleri tahammül sınırlarını çoktan aştı.
Şimdi inşatın çok yerde bitmesiyle bir miktar düzelme oldu ancak şimdide; transit yoldan yan yola veya yanyoldan tansit yola açılan girişlerin uygun yerlerde ve semtlare göre yoğunluk hesaplarının yapılmadan açılması bazı bölgelerde aşırı yığılmalara sebep olmakta. (Ör Bakırköy girişi, Merter girişi)
Minibüslerin yan yol üzerinden kalkmasıyla bir miktar düzelme olacak gibi gözüküyor ancak, yan yolla girişlerin tekrar gözden geçirilip semtlare göre tanzim edilmesi gerekiyor.
Eskiden Bahçelievler Güngören ve Mertere girilebilen (eski pepsi yanı) yoldan şimdi eğer tansit yoldaysanız girmeniz mümkün değil. Bu örnek birçok yerde mevcut.
Önce tansit yola çıkış sonrada yan yola giriş şeklinde tanzim edilmeside araçların transit yol üzerinde çakışmalarına sebep olduğunu gözlemim. Bu durum tersine dönerse sanırım daha iyi olacaktır.


Yılmaz_z

6 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 14:29
Metrobüs giriş gişeleri


Metrobüs duraklarına otomatik akbil veya jeton bariyerleri kondu ancak bunların nasıl denetleneceği konusunda bir fikir oluşturamadım.
Metroda ve tranvayda denetleme oradaki kulubesi olan görevliler tarafından yapılıyor.
Metrobüste gördüğüm, görevliler yoğunluğun çok olduğu duraklarda ve açıkta bekliyorlar.
Sanırım durakların üzeri kapatılacak ve görevlilerde bir kapalı mekana alınacaklar.
Dün transit yolu boydan boya geçip metrobüs durağına geçen bir kişiyi gördüm.
Bu durum sistem tam anlamıyla oturduğunda dahada artacaktır.


Fatih Can
6 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 17:28

Ben bir kac hatta gise ve guvenlik memuru klubesi gormustum TVdeki haberlerde. Buralara da zamanla yapacaklardir.

Aslinda her duraga ait ustgecit ve istasyon son durumlarini gosterir fotolar olsa cok guzel olacak. Mesela merter ve cevizlibagdaki ustgecitlerde sorunlar devam ediyor mu.


Semih Yaşar

6 yıl önce - Cum 26 Ekm 2007, 11:48
Metrobüslerin birbirini geçmesi


Bu sabah Metrobüs'te yapılan çok pratik ve başarılı bir uygulamayı farkettim.
İ.E.T.T bu Metrobüs işini iyi beceriyor bana göre.

Sabahları Avcılar- Cevizlibağ yönünde çok yoğun bir yolcu talebi var, Cevizlibağ-Avcılar
arasında ise fazla bir yolcu talebi yok. Bu durumda otobüslerin yolcularını Cevizlibağ'da
bıraktıktan sonra süratle Avcılar'a dönmesi gerekiyor.
İ.E.T.T bazı Capacity'leri boş olarak Avcılara'a gönderiyor, bu sabah gördüğüm kadarıyla
boş bir Capacity Cevizlibağ'dan yola çıktı hemen önündeki dolu bir Citaro yolun ortasına
geçti ve boş otobüse yol verdi, daha ileride Bahçelievler civarında yine dolu bir Citaro
yolun ortasına geçti ve boş olarak giden Capacity'e yol verdi.
Otomatik sürüş imkanı olan Phileas'larla bu tip uygulamalar imkansız. Şöförlerimizin dikkatli ve
usta sürüşleri sayesinde Metrobüs işletmesi büyük bir verimle gerçekleşiyor.


Murat Caner
6 yıl önce - Cum 26 Ekm 2007, 13:12

Toplu taşımanın çok önemli iki özelliği var. Birincisi bileti durakta kesmek. İkincisi araçları istediğin yerden başlatıp istediğin yerden kesmek. Hatta Metrobüs dışında başka taşıma türlerinde zorlanılacak bir özellik de dolu aracın önünden boş araç gönderip yolcu yükünü azaltmak. Boş araç diğer aracı geçip yolcuları alabilir. Bunlar işletme sırasında bulunacak güççük çözümler.


En son Murat Caner tarafından Cum 26 Ekm 2007, 15:33 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM