Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 10
mehmet tevdik
12 yıl önce - Prş 07 Oca 2010, 01:37

Alıntı:
İETT 250 Capacity aldı şimdi de 100 Capacity yolda toplam 350 Capacity olacak.


iett de hatasını anladı biraz geç de olsa . en azından hatasını devam ettirmedi. herhalde buna sevinmemiz gerekecek. halbuki araçları ilk kez haberlerde duyunca ne kadar da heveslenmiştik. malesef şimdi işi kurtarmanın yollarını arıyoruz


İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Prş 07 Oca 2010, 11:12

Alıntı:
Sitede okuduguma göre bu arac 450 beygir bence bu az bir rakam.


Fiyaskoların müdafi değilim.Yalnız arkadaş treylerde(tır aslında yanlış bir tabir)400-700 HP güç oluyor bunlar 450HP. düşük değilmi demiş?Kompozit malzemeden bunlar boyutuna göre hafif bunlar.


kekeş salman
12 yıl önce - Prş 07 Oca 2010, 14:56

bence yakıt tüketimi konusunda teorik veya diğer şehirlerden alınmış verilere dayanan çalışmalar tamamen anlamsız. istanbuldaki gerçekleşen tüketim nedir, otobüslerin parası nasıl ödeniyor, kredi faizleri nedir, bunları bilmeden otobüsün maliyetini karşılaştırmak imkansızdır.
piyasada bir sürü otomobil satılıyor, bunların yakıt tüketimi değerlerine üretici verilerinden bakarsanız hepsi hemen hemen denktir, 100 kilometrede 0.1 litre fark vardır. hemen hepsinin de benzer garanti süreleri vardır. ama aynı aracın sahiplerine sorarsanız yakıt tüketimleri ve mekanik sorunsuzluk bakımından araçlar arasında dağlar kadar fark vardır. ikinci el piyasasındaki büyük fiyat farkları da bundandır.

phileas hibritmiş, hibrit normalden %20 az yakarmış.. nereden biliyorsunuz, otobüslerin mazotunu siz mi dolduruyorsunuz? bunların çoğu pazarlama için yazılan beyaz yalanlar. evet belki %20 tasarruf mümkündür, ama hangi koşullarda, kime göre neye göre? otobüslerde şanzıman değişikliği yapılmış diye duyuruludu, bu yakıt tüketimini etkilemeyecek mi? phileas 220 kişi alıyormuş, haydi sıkıysa deneme yapsınlar, sıcak bir günde klimayı açıp 220 yolcuyla yokuşlu güzergahta bir 10 tur atsın (bunu daha önce yazmıştım), bakalım problemsiz çalışacak mı ve ne kadar yakıt harcayacak..
her türlü makine ve ekipmanda güvenilecek tek veri pratik veridir, kağıt üzerinde veya üreticinin uydurduğu test koşullarındaki performanslar yanıltıcıdır. karşılaştırma yapılacaksa tek sağlıklı kaynak iett'nin yakıt harcaması kayıtlarıdır, ona da erişimimiz olmadığına göre buradan yapılacak analizlerin bir anlamı yok.

ben biraz politikacıları tanıyorsam eminim ki, eğer bu phileas'ların fiyatını mazur gösterecek pratik veri olsaydı (gerçekleşen yakıt tüketimi, gerçekleşen arıza oranı gibi), belediye bunları bütün şehre afişlerle duyururdu "bakın muhalifler çok eleştirdiler ama phileas şu kadar tasarruf ediyor" diye. böyle bir duyuru yapmadıklarına ve iett müdürünü değiştirdiklerine göre içgüdülerim phileas fiyaskosunun tescillendiğini gösteriyor. yazık, giden vatandaşın parası oldu..


recep demirbas
12 yıl önce - Prş 07 Oca 2010, 22:53

bu araçlarda 360 hp gm-allison motor vardı. 450 nereden çıktı ?
ve bu yakıt değerleriyle de ibb başkanı yalancının önden gideni oluyor sanırım. 170 km için 150 litre mazot :S


OzanEmre

12 yıl önce - Cum 08 Oca 2010, 00:42

Semih Yaşar demiş ki:
Capacity
otobüslere 170 km yol için yaklaşık 90 litre mazot konduğunu söyledi. Şöför Bey'in Capacity için verdiği rakamı biraz düşük bulmakla birlikte, Phileas'a göre daha ekonomik olduğunu kabul edebiliriz diye düşünüyorum. Arada çok ciddi bir fark var, nerede kaldı bu otobüslerin %40 daha az yakması?


"%40 daha az yakma" olayını yanlış tercüme etmiştir bunlar %40 daha fazla yakıyor demişlerdir bizimkilerde almışlardır. Kazıklanan -- affedersiniz-- harcanan paralar Hollandaya babalar gibi destek olsun canım.


bigeoktem
10 yıl önce - Cmt 07 Oca 2012, 17:05
Metrobüs


Merhabalar,

İTÜ de yüksek lisans öğrencisiyim, metrobüsler hakkında bir araştırma ödevim var yardımcı olabilecek olan varsa özel msj atabilir mi? Teşekkürler


Bige ÖKtem


maket otobüsçü
2 yıl önce - Pzr 22 Mar 2020, 15:46

emin olun akia da phileas gibi ama akia metrobüs test amaçlı geldi istanbula gitti phileas gitse de yerine akia akia alsalar muazzam olcak trilyon parayı külüstür araca verceğine daha konforlu uzun son model tasarım araç al bukadar da zormu



sayfa 10
ANA SAYFA -> ULAŞIM