Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 9
Tolga_NRW
13 yıl önce - Pzr 12 Nis 2009, 15:54

Ben kendimce Phileas Marka araclarin üc kabin iki körüklü ve yolcu sayisi cok, yokuslu yollar icin zayif bir motora sahip oldugu kanaatindeyim. Yük ceken uzun yola giden normal TIR´larda bile tek mafsalli olmasina ragmen 400 ila 700 beygir gücünde motorlar kullanilirken cift mafsalli, cok yolcu agirligina hizmet edebilecek, yokuslarda gerekli gücü saglayabilecek güclü bir motor ve bu gücü gerektigi gibi tekerlere iletebilecek şanzuman aksamina ihtiyaci var. Sitede okuduguma göre bu arac 450 beygir bence bu az bir rakam. Üyler arasinda otomatik vites TIR kullanmis olanlar varsa yorumlarinizi bekliyorum.

Mustafa Can Karakus
13 yıl önce - Prş 16 Nis 2009, 00:10

Bu başlıkta son günlerdeki bir reklam gibi Hagi mi Alex mi? Arkadaşlar heralde mercedes'in değeri yaşananlardan sonra anlaşılmıştır. Mukayese edecek şey var edilmeyecek şey var.

Serhat Atan

13 yıl önce - Prş 16 Nis 2009, 01:14

Baştan daha tek araç üzerine açılan bu başlıkta mukayese etmek için diğer araçların da gelmesi herşeyin daha anlaşılır olmasına sebep oldu.Görüldüğü üzere CapaCity'ler metrobüs'ün tüm hatlarında hizmet verirken;zorlanmadan vs.;Phileas'ların göründüğü gibi olmadığını anladık.Verilen paraların karşılığı alınamadı.Öyle ki arıza yapan bir Phileas için ortada parça yok ve yeni gelen aracın parçası sökülüp takılıyor.Piyasada servisi yok;parçacısı yok.İETT son sahibi oldu araçların.

Ölü doğmuş bebek bana göre Phileas;en azından İstanbul için.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 03:30

Şimdi fiyat konusunda tam olarak varılan sonuç nedir?

1 Phileas: 1.250.000 Euro

1 Capacity: kaç lira?

Akın KURTOĞLU


recep demirbas
13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 04:21

15.75 milyon euroya ilk 50 capacity alınmıştı.
315 bin euro ediyordu o zamanlar.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 14:00

Yani; 1 Phileas = 4 Capacity oluyor bu durumda...

4X180 = 720 kişilik bir Capacity'e karşılık; bir adet 220 kişilik Phileas denk gelmiş oluyor (Yaklaşık 3.5 misli bir yolcu kapasitesi farkı).

Eğer Phileas yerine Capacity alınmış olsaydı, şu anda Metrobüs hattında 250 Capacity ve 50 Phileastan oluşan toplam 300 otobüslük filo yerine => net 450 araçlık bir Capacity filomuz olacaktı.

Akın KURTOĞLU


Kenancan
13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 14:15

Alıntı:
Eğer Phileas yerine Capacity alınmış olsaydı, şu anda Metrobüs hattında 250 Capacity ve 50 Phileastan oluşan toplam 300 otobüslük filo yerine => net 450 araçlık bir Capacity filomuz olacaktı.


Çok doğru bu kadar pahalı bir araç alınması çok gereksiz 450 adetlik Capacity filomuz olsaydı yeni metrobüs projelerinde yeni araç almaya ihtiyaç kalmıyacaktı.


En son Kenancan tarafından Çrş 15 Tem 2009, 14:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 14:18

Filo aynı paraya, yaklaşık %50 oranında büyümüş olacaktı. Yeşil Citaro mafsallılardan destek almasına gerek kalmayacak ve orerler %33 daha fazlalaşabilecekti.

Akın KURTOĞLU


Kenancan
13 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 14:22

Capacity'nin yoğun olarak tercih edilmesinin sebebi fiyatına göre teknik özellikleri ve sorunsuz bir araç olmasıdır. İETT 250 Capacity aldı şimdi de 100 Capacity yolda toplam 350 Capacity olacak. Phileas'lara verilen parayla metrobüs dışında yeni araç alırım ben olsam.

Semih Yaşar

12 yıl önce - Çrş 06 Oca 2010, 22:59
yakıt tüketimi


Geçenlerde 34T hattında Phileas'a bindim. Araç boştu, bu sebeple şöföre rahatça soru sorabildim.
Aracın yakıt tüketimini sordum. Şöför, 170 km yol için yaklaşık 150 litre mazot konduğunu söyledi.
Buna mukabil Citaro ve Capacity otobüslerin çok daha ekonomik olduğunu söyledi ve Capacity
otobüslere 170 km yol için yaklaşık 90 litre mazot konduğunu söyledi. Şöför Bey'in Capacity için verdiği rakamı biraz düşük bulmakla birlikte, Phileas'a göre daha ekonomik olduğunu kabul edebiliriz diye düşünüyorum. Arada çok ciddi bir fark var, nerede kaldı bu otobüslerin %40 daha az yakması?



sayfa 9
ANA SAYFA -> ULAŞIM