Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Murat Caner
14 yıl önce - Sal 25 Mar 2008, 11:29

Bence sürücü tutumunu tutumdan saymayın. Çünkü işsizler ordusuna yeni çalışanlar katılması demektir.

Bir büyüğümün görüşlerini size satıyorum...

Filiaslar ile yaklaşık bir tramvay satın alınabiliyor.

Oysa bir Filias yaklaşık 200 kişi taşırkene, bir tramvay 400 kişi taşıyor. Yani araç olarak bakınca taramvay tercih nedenidir.

Şimdi benim görüşüm...

Tramvay yolu yapımı metrobüs yolu yapımının yaklaşık 10 katına geliyor. Ayrıca tramvaylar yüksek eğimde gidemeyeceği için maliyet daha da artacağından metrobüs olması güzel.

Tramvay 5 yıldan önce bitemeyeceğinden metrobüs olması güzel. Metrobüs yapımı söz verilenin iki kat zamanda yapılsa bile yramvayın yarı zamanında bitiyor.

Şimdi gelelim esas mukayeseye...

Filiaslar'ın sığa canavarı gibi hızlı ve kullanışlı olacağını bilmiyoruz. Çünkü tam bir muamma. Adamlar bize iyi bir kazık döşemiş olabilir. Yokuşlarda filiaslar tıkanabilir. Aşırı dolulukta iflas edebilir. Sığa canavarları denendi. Bu testi geçti.

Filiaslar, mutlaka yakıt tutumu sağlayacaktır. Çünkü 1.0 litre benzinli 1.6 litre kırma(hibritin Türkçesi.) motorla aynı yakıtı harcar. Yaklaşık %40 tutumludur.

Ve son olarak filiaslar %40 daha sığalı. Bu çok önemli bir ayrıntı.

Kapıları iki yandan açılabiliyor. Bu daha önemli ayrıntı.

Sığa canavarı çok ucuz bu da onun avantajı.

Bilmem özetleyebildim mi?


Ercan Dikme
14 yıl önce - Sal 25 Mar 2008, 19:50

Benim dediğim sık kısa aaraç yerine seyrek uzun araçlar daha karlı olan hatlardır hem yolcu taşıma hem yakıt hem de şoför olarak birçok nedenle sadece bunu demek istedim

Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 12:12
Phileas'ların hybrid motor seti


Internette dolaşırken okuduğum bir yazıda PHILEAS otobüslerde GM ALLISON Hybrid drive
sisteminin kullanıldığını okudum. Phileas'ın bütün olumsuzluklarına rağmen hibrid enerji
sisteminin GM Allison olmasına sevindim çünki bu sistem Amerika'da birçok Hibrid otobüste
kullanılıyor ve oldukça başarılı sonuçlar veriyor. Yani pahalı ve kullanışsız olması gibi
ciddi olumsuzluklarına rağmen Phileas'ın hibrid güç sistemi güvenilir olacak gibi görünüyor,
en azından sahada kendisini ispatlamış bir sistem.


Murat Atilla
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 15:05

Phileas'ların boyu 26 metre ,Capacity'lerin boyu 19.5 metre. Enleri aynı sanırım. Sürücü bölümü her ikisinde de aynı. Net yolcu alanını kıyaslarsak evet %40 lık bir yolcu sığasında(kapasite) artış sağlıyor.

50 philsea yerine 70 Capacity çalıştırmanız gerekiyor. 20 sürücü karınız var. Yolcu sayısına göre Capacityler(500 bin avro) 700 bin avroya geliyor.

Yakıt tasaarrufu+sürücü tasarrufu+bakım servis tasarrufu+garanti süresi+konfor+yolcu tahliye ve biniş kolaylığı gibi artılarından dolayı Phileas' lar ucuza geliyor.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 16:41
Phileas- Capacity karşılaştırma


Alıntı:
50 philsea yerine 70 Capacity çalıştırmanız gerekiyor. 20 sürücü karınız var. Yolcu sayısına göre Capacityler(500 bin avro) 700 bin avroya geliyor.

Yakıt tasaarrufu+sürücü tasarrufu+bakım servis tasarrufu+garanti süresi+konfor+yolcu tahliye ve biniş kolaylığı gibi artılarından dolayı Phileas' lar ucuza geliyor.


Bakın sürekli aynı hatayı yapıyoruz, eksik verilerle kesin sonuçlara varmaya çalışıyoruz.

Phileas'ın 100 km'de kaç litre mazot yaktığını bilen var mı? Capacity'nin kaç litre mazot yaktığını
bilen var mı? Bütün koşullar eşit iken bir otobüsün dizel versiyonu ile Hibrid versiyonunun
mukayesesi yapıldığında Hibrid otobüsün yakıt tasarrufu sağladığı testler ile ispatlanmış,
Seattle'de 12 ay süren test sonucu böyle New Flyer dizel 2,5 Mil/galon,
New Flyer Hibrid 3,17 mil/galon değerlerini elde etmiş. Bu değerleri litre/100 km yaparsak
2,5 Mile/galon = 94 litre/100 km , 3,17 mil/galon= 74 litre/100 km değerlerini elde ediyoruz.
Bu değerler nispeten ağır ilerleyen trafikte elde edilmiş değerler, otoban kullanımına çıktığınızda
normal dizel otobüsler de 3-3,5 mil/galon değerleri elde ediyor ve aradaki fark azalıyor.
Ayrıca Mercedes- Capacity otobüsün motoru ekonomik olabilir ve Metrobüs hattında
60 litre/100 km yakıyor olabilir, bu verileri İ.E.T.T'deki yetkililerden isteyebiliriz.

Şimdi yapılan ikinci varsayım hatası Metrobüs hattında 70 adet Capacity için 50 Phileas
çalışacağı varsayımıdır. Bu varsayım sadece pik saatler için doğrudur, diğer saatlerde
1 Phileas yerine daha fazla Capacity otobüs çalıştırmaya gerek yok çünki yolcu yoğunluğu
fazla değil otobüsler boş. Bu durumda 1 adet Capacity ile 1 adet Phileas eşit olur.

Bakım avantajı var diyorsunuz, bugüne kadar 1 tane Phileas eskort eşliğinde davulla zurnayla
İzmir'den İstanbul'a gelebildi, henüz servise de çıkmadı. Bir 20 sene geçsin bakalım
avantaj ve dezavantaj o zaman ortaya çıkar, şimdi konuşmak için erken.



EmirOtluoglu

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 17:51

Alıntı:
Bakın sürekli aynı hatayı yapıyoruz, eksik verilerle kesin sonuçlara varmaya çalışıyoruz.


Semih Bey bu konuda son derece haklı, henüz karşılaştırma yapmak için çok erken. Elimizde kesin bir kıyaslama için sadece iki aracın fiyat verileri mevcut. Bu aşamada sadece fiyatları kıyaslayabiliriz.

Elimizde bir de araçların kapasite verileri var ki Phileaslar hizmete girmeden, sistem oturmadan bu konuda bile yorum yapmak yanlış olacaktır. Çünkü bu araçlar geldiğinde ORER'ler nasıl değişecek bilmiyoruz. Bu araçların kapasitesi fiili olarak ne kadar kullanılacak bilmiyoruz.

Yakıt konusunda ise fiili durumu her iki araç için bilemediğimize göre, bu kıyaslamanın yapılması için çok çok erken diye düşünüyorum. Tam bir maliyet hesabı ancak tüm metrobüs hattı Phileaslar'a döner, Capacity ve Phileas'ın fiili olarak yakıt rakamlarına ulaşılır, orerler oturur, işte o zaman yapılabilir. Deriz ki eskiden şu kadar araç, şu kadar kilometrede bu kadar yakıyordu, şimdi durum böyle....

İlk Phileas hizmete girse bile ancak subjektif olarak konfor, estetik gibi değerleri mukayese edebiliriz.


Murat Atilla
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 18:09

Ben derdimi anlatamadım. Phileas'ların 20 yıl bakım ve servis garantisi var, Capacitylerin 2 yıl bakım ve servis garantisi var. Phileaslar için verilen yakıt değeri km'de 0.8 litre, Capacityler için 1 litre. Metrobus hattı uzayınca normal saatlarda dahi 50 Phileas ihtiyaca cevap vermeyecektir.
www.yapi.com.tr/turkce/Haber_Detay.asp?NewsID=58557 - 51k -


Semih Yaşar

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 18:42
Phileas- Capacity karşılaştırma


Alıntı:
Ben derdimi anlatamadım. Phileas'ların 20 yıl bakım ve servis garantisi var, Capacitylerin 2 yıl bakım ve servis garantisi var. Phileaslar için verilen yakıt değeri km'de 0.8 litre, Capacityler için 1 litre. Metrobus hattı uzayınca normal saatlarda dahi 50 Phileas ihtiyaca cevap vermeyecektir.


Murat Bey, eski mesajlarımda Phileas'ın avantajı olarak iddia edilen özelliklere karşı
antitezlerimi açıkladım.

20 sene servis ve bakım garantisi: Otobüsün sadece karoseri için verilen bir garanti, mekanik ve yürüyen aksamı, motor ve hibrid güç sistemini içermiyor, karoser dışındaki diğer bütün aksama 20 sene garanti vermeleri mümkün değil. Capacity 2 sene garanti verse de
otobüsün kasası en az 20 sene dayanır, bizim SL200 MAN'lar da halen kullanılıyor.

Esasında bu tartışmayı sadece Capacity ve Phileas ekseninde yapmak da yanlış,
78 Hattında kullanılacak en ideal araç çift körüklü troleybüs, hem yolcu kapasitesi olarak
Phileas'dan aşağı değil, hem fiyatı Phileas'dan ucuz, hem de gerçekten çok az elektrik
harcayan bir araç, körüklü troleybüsler 1 km'de 2,2 kwh elektrik harcıyorlar, sudan ucuz.
50 km'lik çift hat kataner hattı da 15-20 Milyon EURO'ya çekilirdi, troleybüsler de
en az 30 sene kullanılırdı.


Murat Atilla
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 18:49

''20 yıl işletme garantisi var. Yani bu süre içinde hiç yedek parça parası ödemeyeceğiz. Hibrit motorlu olduğu için kendi elektriğini kendisi üretecek. Eğimi aşağı olan yerlerde elektrikle, eğimi hafif yokuş yukarı olan yerlerde dizel motorla çalışacak.''

www.patronlardunyasi.com/news_detail.php?id=36584 - 57k -

İETT genel müdürünün açıklaması bu. Yetkili kişi. Ancak sayın genel müdür yalan söylüyorsa ona bir şey diyemem.


Temuçin Hakan
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 20:44

Phileas marka araçların koltuk sayısı az, yani ayakta yolcu alma kapasitesi baya yüksek. Koltuk sayısı az derken, toplam sayıdan bahsetmiyorum. Toplam sayıları bilmiyorum. İç görünümde gördüğüm kadarıyla bir sırada 1+2 olmak üzere toplam 3 koltuk var bu sayede koridor daha geniş olmuş.

Capacity'ler de ise ayakta yolculuk etmek tam bir işkence. Bir sırada 2+2 toplam 4 koltuk var. ve ayakta duracak yer yok neredeyse, koridor çok dar ve kalabalıkta içerde bir yerden bir yere gitmek çok zor oluyor.



sayfa 7
ANA SAYFA -> ULAŞIM