Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 01:38

semihyasar demiş ki:
Maalesef henüz hibrid otobüslerin çok ekonomik olduğunu söyleyemeyiz, Fransa Rouen'de
körüklü İrisbus-Civis hibrid otobüsler kullanılıyor, aracın yakıt tüketimi korkunç boyutlarda
km'de 1 litre yaktığı söyleniyor.


Bu nasıl olabilir ki?

Çok bilgili olduğum bir konu değil ama naçizane bilgilerimle yorumladığımda daha fazla yakmasını anlamam mümkün değil. Belki beklendiği kadar az değildir ama mutlaka azdır.

Bu araçlar dizel (veya benzinli) motorun yanında birde elektrik motoru ve bu moturu besleyecek ilave güç üniteleri taşır.

Bunun en önemli dezavantajı ilave ağırlıktan dolayı normal motorun yakıt tüketimini arttırmasıdır. Tabi aracın ilk sahip olma maliyetinide yükseltir.

Araç güce ihtiyaç duyduğunda (kalkışta, yokuşta) normal motoru ile ilerler. Ancak güç ihtiyacı azaldığında (sabit hızda ilerlerken, yokuş aşağı giderken) elektrik motoru devreye girer ve normal motor devreden çıkar.

Güç fazlası olduğu (yavaşlama) durumlarda da elektrik motorunun güç üniteleri şarj edilir.

Otobüs gibi sık fren yapan bir araçta elektrik güç ünitelerinin şarjı sorun yaratmaz.

Sabit hızla gidilen çokça bölüme sahip metrobüs hattında normal motor sık sık devre dışı kalacaktır.

Dizel motorlar çoğunlukla duraktan hareket esnasında devreye girer. Birde yokuşlarda ihtiyaç olur ama o yokuşlara otobüsler zaten hızlı girdiğinden büyük bölümünü elektrik motoru götürür.

Bu durumda da yakıt tüketimi çok çok alt seviyelere iner bence. İnşallah bir süre sonra bu verileri açıklarlar.

Erkan Yılmaz


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 02:16
hibrid otobüsler


Bilgisayarımdaki dosyaları biraz karıştırdım ve Seattle'de 2005 yılında yapılan 12 ay süreli
gerçek yol koşullarındaki test sonuçlarını buldum ve gerçekten de Hibrid otobüs
daha iyi yakıt ekonomisi sağlamış. Gerçi ilk yol testlerinde Hibrid otobüs yakıt ekonomisi sağlamıyordu ama sonradan geliştirmişler demek ki. New Flyer körüklü Hibrid otobüste
GM Allison hibrid drive sistemi kullanılıyor ve ortalama olarak 3,17 mile/gallon değeri elde
edilmiş, dizel otobüste ise 2,5 mile/gallon değeri elde edilmiş. Yani Hibrid otobüs
1 galon mazotla 3,17 mil yol yapabiliyor ve daha ekonomik. Önceki mesajımda yanlış bilgi verdiğim için kusura bakmayın, ama Irisbus-Civis Hibrid otobüslerden kullanıcıların memnun olmadığını duyuyorum, çok arıza çıkarıyor diye şikayetler var ve Phileas otobüslerin
ne kadar mazot yaktığını henüz bilmiyoruz.


m taşyurt
14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 21:01

Benim bildiğim kadarıyla Hibrid sistemler %20 ile %40 arasında yakıt tasarrufu sağlayabilir. Ayrıca şehir içi araçlara uygulanan "seri hibrid" sistemler verimlilik açısından küçük araçlara uygulanan "paralel hibrid" sistemine göre daha iyi durumdadır.
Ayrıca Hibrid sistemlerde kullanılan içten yanmalı motor devamlı olarak en verimli devirde çalıştırıldığı için yakıt tüketimi optimum seviyededir.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 23:25
Hibrid sistemler


Seri Hibrid sistemlerde araç sadece elektrikli motorlar ile tahrik ediliyor, elektrik
motorları akımı oldukça büyük bir aküden alıyor, dizel motor-jeneratör setinin görevi
ise aküyü sürekli şarj etmek. Dizel motor sürekli sabit bir devirde çalışıyor, araç frenleme
esnasında rejeneratif frenleme ile elektrik üretebiliyor ve enerji tasarrufu sağlıyor.
Paralel hibrid sistemlerde ise nispeten daha büyük ve güçlü bir dizel motor direk olarak
aksı tahrik ediyor, elektrik motorları ise bağımsız olarak diğer bir aksı tahrik ediyor ve
yol durumuna göre sistem dizel motor yada elektrik motorunu devreye sokuyor.
Seri hibridlerde daha küçük dizel motor kullanmak mümkün oluyor, bu iki farklı prensibin
avantaj ve dezavantajlarını biraz okuyup öğrendikten sonra sizlerle paylaşırım.


Mahmut BAŞAR
14 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 22:21

Metrobus çalışması tamamlandığında, orada bugüne kadar şehir ulaşımına hizmet veren ve her türlü şartta ekmek paralarını kazanan minibüsçüleri de mağdur etmeden yeni bir sistem kurgulayacağız....

Yalan sadece yalan.Esnafı biribirine verdi...........



Ercan Dikme
14 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 22:43

İett neden bu araçları aldı diye düşünülür ise kısa vadede zararı oldu ama uzun vadeli olarak kar sağlanır.

2 yerine tek araç gitmesi
2 şoför 2 maaş 1 şoför 1 maaş
2 araç yerine tek araç alınması
Avcılar-Mecidiyeköy hattına yetişebilmesi

bunlar büyük kardır
1 şoförün ssk dahil 1 aylık gideri 1700 civarı olsa
1 phileasda 2 şoför(sabah-akşam)2X50 100 ad şoför diğer kısa araç olsa 200 olacak yani ayda 340.000 Ytl şoföre vereceğine 170000 verecek

Benzin olayı da İki araçdan tek araca en az %75 civarı tasarruf

Benzini bilmediğimiz için hesaba katmasak
60000000€=108000000Ytl civarı

108000000/170000=635 ay

52 yıl ediyor ama yakıt tasarrufu da koyulsa 20 25 yılda kurtarır.

İett yetkilileri belirli dayanaklara göre hesap yapmadan almazlar bu olayın bi boyutu yoksa kötü hesaplar yapılsa iett bunca sene ayakta durabilr miydi?


recep demirbas
14 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 23:00

50 phileas araç çok zorlasanız 75 capacity ile denk gelir. yani %100 daha fazla yolcu taşıyacakmış gibi hesap yanlış olur. ayrıca araçlar günde toplam 10 sefer yapacaklar. yani yakıt tasarufunu pek göremeyeceğiz çünkü araçlar günde 6-7 saat çalışacak. garajda beklerken de cidden büyük tasarruf olacak iett için

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 23:12

Alıntı:
50 phileas araç çok zorlasanız 75 capacity ile denk gelir.

Phileaslar, Capacity'lere göre; sadece %44 oranında daha fazla yolcu taşıyacaklar. Yani, firmaların birbirinden farklı birim alan hesaplama formüllerini bir kenara bırakarak, İstanbul şartlarında en-boy, iç yerleşimlerini gözönüne alarak bir karşılaştırma yapacak olursak; 72 adet Capacity, 50 Phileas'ın taşıyacağı yolcu adedini sırtlayabilmekte...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 25 Mar 2008, 00:20
Phileas- Capacity


Hibrid otobüslerin yakıt tasarrufu açısından kendisini gösterebileceği tür hatlar, çok sık dur-kalk
yapılan duraklar arası mesafenin kısa olduğu otobüs hatlarıdır.Bunun nedeni ise Hibrid otobüsün
frenleme esnasında elektrik motorunu jeneratör olarak kullanıp araç üzerindeki aküleri şarj etmesi, ve daha sonra otobüs ivmelenirken depolanan enerjiyi kullanıp yakıt tasarrufu sağlamasıdır. Bu durumda duraklar arası mesafenin ortalama 1,5 km olduğu ekspres Metrobüs
hattımızda Hibrid motorlu Phileas otobüsler yakıt tasarrufu açısından kendisini çok fazla
gösteremiyecektir. Ayrıca ben Capacity otobüslerin yakıt tüketiminin 60-65 litre/100km olacağını
tahmin ediyorum, önceki mesajlarda Capacity için yapılan 100 litre/100 km tüketim
tahminini çok yüksek buluyorum.


Ercan Dikme
14 yıl önce - Sal 25 Mar 2008, 00:53

Alıntı:
50 phileas araç çok zorlasanız 75 capacity ile denk gelir. yani %100 daha fazla yolcu taşıyacakmış gibi hesap yanlış olur. ayrıca araçlar günde toplam 10 sefer yapacaklar. yani yakıt tasarufunu pek göremeyeceğiz çünkü araçlar günde 6-7 saat çalışacak. garajda beklerken de cidden büyük tasarruf olacak iett için


75-50=25 gece gündüz tarifesi ile de 50 şoför maaş tasarrufu sözkonusu ve şimdi 1 dakikada 1 capacity yerine 2 dkda 1 phileas denirse bu şekilde hareket saatine ayarlanırsa %100 bu şekilde olur.Bu şekilde de 50 capaciy gideceğine 25 phileas gidecek 25 araçlık yakıt gidecek:D



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM