Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
taha yasir 2
14 yıl önce - Cmt 08 Arl 2007, 21:03

Bu arada arkadaşlar,tanıtımı yapılan metrobüsler galiba bu metrobüs yolunda çalışmayacaklar.
Nedenmi derseniz bugün itibari ile ,Edirne kapı garajında tam sayamadım ama,30 adetten fazla
MERCEDES CAPACİTY-gelmiş durumda...Yakında hepsi çalışmaya başlayacak galiba..


Mehmet Ural
14 yıl önce - Pzr 16 Mar 2008, 19:14

Hangisi ucuz derseniz; Phileas'lar Capacity'lerden ucuza geliyor.

Philsea'ların ederi 1.2 milyon Avro, Capacity'ler 500 bin Avro. Yolcu kapasite farkı düşülür ise philsea'lar 1 milyon avroya gelmektedir. Aynı hatta, aynı kapasite için ,birinde 50 araç diğeirnde 57 araç almak zorundasınız.

Philsea'lerın standart yolcu kapasitesi 220, Capactiy'lerin, yolcu standart kapasitesi 193, Philsealar 27 yolcu falz yolcu taşıyor . İn binler de dahil edilir ise her seferde 50 yolcu fazla taşıyacak demektir. 20 sefer sıklığına göre 1000 yolcu fazla taşıyacak günde, 350 gün çalışma hesabına göre 350 bin yolcu taşıyacak fazladan.

1ytl ortalama yolcu ücretine göre yılda 350 bin ytl fazla gelir elde edecek. Bu da yılda ortalama 190 bin avro fazla gelir demektir.

Philsea'ların km yakıt tüketimi 0.8 litre ,Capacity'lerin yakıt tüketimi km'de 1 litre. Ortalama km sefer uzunluğunu 50 km, günlük sefer sayısını 20 kabul eder isek günde 1000 km yol alacaklar.

Philsealar 200 litre yakıt tasarrufu sağlayacak. 350 gün üzerinden hesaplarsak yılda 70 ton mazot tararrufu yapacak, ortalama 2.5 ytl'den yılda 175 bin ytl'ik tasarruf anlamına geliyor. Bir başka ifade ile 100 bin Avro yakıt tasarrufu sağlacak.

200 bin avro gelir,100 bin Avro yakıt tasarrufu,şoför ve bakım tasaarufu dahil. Yıllık 300 bin Avro avantaj sağlıyorsunuz.

17 ayda Philsealar Capacity'lerin maliyetine eşitlenmiş oluyor. Yok ben bu hatta daha fazla daha küçük otobüs vereceğim diyorsanız ,Yalnızca yakıt bakım ve şoför avantajını ele alrsak, yıllık 100 bin Avro tasaaruf sağlıyor.

5 yılda Capacty ile eşitlenmiş oluyor. Her iki aractan hangisini alacaksınız derseniz düşünmeden philsea derim . Sonuçta ikisi de kredi ile alınıyor. Maksimum taşıma kapasitesine göre ve sefer sıklıklarının artışı halinde bu süreler daha da aşağı inecektir.

Konfor, servis-garanti sürelerini ve kredi fazi yüklerini bu hesaba dahil etmedim. Atladığım bir konu var ise uyarılarınızı bekleirm.


Kemal Çevik
14 yıl önce - Pzr 16 Mar 2008, 20:28

Alıntı:
Hangisi ucuz derseniz; Phileas'lar Capacity'lerden ucuza geliyor.


Bir bakalım Mehmet bey,

Alıntı:
Philsea'ların ederi 1.2 milyon Avro, Capacity'ler 500 bin Avro. Yolcu kapasite farkı düşülür ise philsea'lar 1 milyon avroya gelmektedir. Aynı hatta, aynı kapasite için ,birinde 50 araç diğeirnde 57 araç almak zorundasınız.


Aynı kapasite için 50 Phileas alacağız 1,2 x 57 = 60 milyon ya da 57 Capacity 0,5 x 57 = 28,5 milyon avro, daha sefere çıkmadan fazladan 31,5 milyon çıktı cepten.

Alıntı:
Philsea'lerın standart yolcu kapasitesi 220, Capactiy'lerin, yolcu standart kapasitesi 193, Philsealar 27 yolcu falz yolcu taşıyor . İn binler de dahil edilir ise her seferde 50 yolcu fazla taşıyacak demektir. 20 sefer sıklığına göre 1000 yolcu fazla taşıyacak günde, 350 gün çalışma hesabına göre 350 bin yolcu taşıyacak fazladan.

1ytl ortalama yolcu ücretine göre yılda 350 bin ytl fazla gelir elde edecek. Bu da yılda ortalama 190 bin avro fazla gelir demektir.


Bu aynı sayıda Capacity ve Phileas için doğru ama 50 ye 57 oranına göre almalıyız ki yerde yolcu kalmasın, dolayısıyla aynı sayıda yolcu taşınacak, farkeden bir şey pek yok.


Alıntı:
Philsea'ların km yakıt tüketimi 0.8 litre ,Capacity'lerin yakıt tüketimi km'de 1 litre. Ortalama km sefer uzunluğunu 50 km, günlük sefer sayısını 20 kabul eder isek günde 1000 km yol alacaklar.

Philsealar 200 litre yakıt tasarrufu sağlayacak. 350 gün üzerinden hesaplarsak yılda 70 ton mazot tararrufu yapacak, ortalama 2.5 ytl'den yılda 175 bin ytl'ik tasarruf anlamına geliyor. Bir başka ifade ile 100 bin Avro yakıt tasarrufu sağlacak.


Boş Phileas 21,6 Mercedes 18,4 ton. Phileas'ta 16,4 litrelik 445 beygir Ford, Mercedes'te 11,9 litrelik 260/354 beygirlik OM 457 hLA motor var. Yakıt tüketimi değerlerine ulaşamadım ama bence boşta çalışsa Phileas'ın motorunun tüketimi daha yüksek olsa gerektir. Öte yandan 50 Phileas'ı 57 Mercedes sıklığında çalıştıramayacağınız için, ya aralıkları uzun tutmayı kabul edeceksiniz ya da fazladan yakıt tüketeceksiniz.

Sürücü sayısında haklısınız Phileas 57/50 oranında daha avantajlı

Alıntı:
200 bin avro gelir,100 bin Avro yakıt tasarrufu,şoför ve bakım tasaarufu dahil. Yıllık 300 bin Avro avantaj sağlıyorsunuz.

17 ayda Philsealar Capacity'lerin maliyetine eşitlenmiş oluyor. Yok ben bu hatta daha fazla daha küçük otobüs vereceğim diyorsanız ,Yalnızca yakıt bakım ve şoför avantajını ele alrsak, yıllık 100 bin Avro tasaaruf sağlıyor.


Ilk yatırımımız Phileas için 31,5 milyon avro daha yüksek olduğu için 17 ayda ancak 1,83 milyon avroluk bir fark bulabiliyorsanız dediğiniz doğru, yıllık 300 bin avroluk bir avantaj ile başabaş noktası neredeyse bir yüzyıl yapıyor.


Alıntı:
5 yılda Capacty ile eşitlenmiş oluyor. Her iki aractan hangisini alacaksınız derseniz düşünmeden philsea derim
.

Vallahi benim kendi parametrelerim ve sizinkilere göre yaptığım hesap bu,

Alıntı:
Konfor, servis-garanti sürelerini ve kredi fazi yüklerini bu hesaba dahil etmedim. Atladığım bir konu var ise uyarılarınızı bekleirm.


isterseniz beraberce bir daha düşünelim.....

Görüşmek üzere

Kemal ÇEVİK


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Pzr 16 Mar 2008, 22:36

Kemal Çevik demiş ki:
Boş Phileas 21,6 Mercedes 18,4 ton. Phileas'ta 16,4 litrelik 445 beygir Ford, Mercedes'te 11,9 litrelik 260/354 beygirlik OM 457 hLA motor var. Yakıt tüketimi değerlerine ulaşamadım ama bence boşta çalışsa Phileas'ın motorunun tüketimi daha yüksek olsa gerektir.


Sanırım Phileas'ların hibrit motor kullandığını atlamışsınız. Elektrik motoru için gereken enerjiyi dizel motorun kayıp enerjisini depolayarak sağladığından toplamda yakıt tüketimi diğer araçlara göre çok çok düşüktür.

Erkan Yılmaz


Kemal Çevik
14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 00:14

Alıntı:
Sanırım Phileas'ların hibrit motor kullandığını atlamışsınız. Elektrik motoru için gereken enerjiyi dizel motorun kayıp enerjisini depolayarak sağladığından toplamda yakıt tüketimi diğer araçlara göre çok çok düşüktür.


Ama herhalde 31,5 milyon avroluk fazla ilk yatırım farkını 17 ayda amorti edecek kadar değildir.

Kemal ÇEVİK



Ufuk Şanver

14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 00:25

Bir de işin şu boyutu var.Capacity ve citaro k ile Phileas lara göre sefer aralığı daha düşük olduğundan birkaç durak hariç duraklarda fazla yolcu birikmiyor.Bu yüzden pek çok durakta görevli konulmuyor;yolcular akbilleri araçta kullanıyor.
Ancak phileaslar gelince sefer aralığı açılacağından şu anda fazla yığılmanın olmadığı duraklarda da yığılma olacak.Bu yüzden her durakta personel bulundurmak zorunda kalacaksınız.Yani şöför personelden ettiğiniz tasarrufa karşılık daha fazla biletçi personel istihdam edeceksiniz.Sonuç itibariyle Phileasların personel maliyetini düşürdüğünü iddia etmek yanlış olur bence.

iyi akşamlar


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 00:32

Kemal Çevik demiş ki:
Ama herhalde 31,5 milyon avroluk fazla ilk yatırım farkını 17 ayda amorti edecek kadar değildir


Eder mi etmez mi bilemem. Herhangi bir hesaplama yapmadım. Önceki mesajımda sadece yakıt tüketimi konusunda hatırlatma yapmak istedim.

Ancak kişisel kanaatim uzun vadede Phileas'lar bu hatta daha karlı hale geleceği. 17 ay olmazda 37 ay olur. Tabi bu birazda işletmeciliğe bağlı.

Ufuk Şanver demiş ki:
Ancak phileaslar gelince sefer aralığı açılacağından şu anda fazla yığılmanın olmadığı duraklarda da yığılma olacak.Bu yüzden her durakta personel bulundurmak zorunda kalacaksınız.


Duraklarda zaten personel bulundurulmalı. Bu araçlara bağlı olmamalı zaten.

Erkan Yılmaz


Mehmet Ural
14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 00:36

Alıntı:
Yok ben bu hatta daha fazla daha küçük otobüs vereceğim diyorsanız ,Yalnızca yakıt bakım ve şoför avantajını ele alrsak, yıllık 100 bin Avro tasaaruf sağlıyor.

Kemal bey!.. Sanıyorum bu parağraf dikkatinizden kaçmış olmalı. Dikkat buyurursanız ben yazımı yakıt değerleri üzerinden tamamladım. Ayrıca elimizde diğer veriler yok.

Philsea'ların 20 yıllık garantisi var.Capacity'lerin garanti kapsamı kaç yıllık bilimiyorum. Ayrıca sizde takdir edersiniz ki fiat tek başına belirleyici değildir. Ekonomik ömür,Konfor ,hız,iniş biniş kolaylığı,hız giib faktörlerde ayrıca değerlenirmeye tabii tutulmalıdır.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 01:10
Phileas- Capacity karşılaştırma


Alıntı:
Philsea'ların km yakıt tüketimi 0.8 litre ,Capacity'lerin yakıt tüketimi km'de 1 litre. Ortalama km sefer uzunluğunu 50 km, günlük sefer sayısını 20 kabul eder isek günde 1000 km yol alacaklar.


Capacity'nin km'de 1 litre mazot yakacağını sanmıyorum, tahminimce 0,6 - 0,7 litre arası
yakar, Metrobüs güzergahının düz ve trafikten arınmış olduğunu da düşünürsek, daha az
yakıyor da olabilir. Bu konuda en sağlam bilgiyi Mustafa Kumbar'dan alırız herhalde.

Hibrid otobüslerin daha ekonomik olduğu da henüz ispatlanmış değil, Seattle şehrinde Hibrid otobüsler alındı, pazarlama kampanyalarında dizel otobüslere nazaran %25 tasarruf edeceği
söyleniyordu ama gerçek yol testlerinde bu söylemler fos çıktı ve hibrid otobüsün daha fazla
yaktığı görüldü, katalog verilerine fazla takılmayalım, yol verilerine bakalım.

Ben fazla hesap kitap yapmadan fikrimi söyleyeceğim, Phileas'ın fiyat farkını amorti etmesi mümkün değil çünki bu fark otobüsün hiçbir zaman kullanılmayacak teknolojik özelliklerinden geliyor. 20 sene garanti sadece kaporta garantisi, Phileas'da çok komplike yürüyen aksam
var, bunların da 20 sene garantisi var mı acaba? Mercedes'in kaportasında 20 sene garanti olmayabilir ama otobüs en az 20 sene kullanılacaktır, 84 model MAN SL200 otobüslerin
hala kullanıldığını unutmayalım.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 01:22
hibrid otobüsler


Alıntı:
Sanırım Phileas'ların hibrit motor kullandığını atlamışsınız. Elektrik motoru için gereken enerjiyi dizel motorun kayıp enerjisini depolayarak sağladığından toplamda yakıt tüketimi diğer araçlara göre çok çok düşüktür.


Maalesef henüz hibrid otobüslerin çok ekonomik olduğunu söyleyemeyiz, Fransa Rouen'de
körüklü İrisbus-Civis hibrid otobüsler kullanılıyor, aracın yakıt tüketimi korkunç boyutlarda
km'de 1 litre yaktığı söyleniyor.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM