Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Burç

14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 13:03

İETT'nin bu otobüslere verdiği parayı ne kadar zamanda geri çıkartabileceğini hesapladım,
yıllar sürer zannediyordum ama sadece 8 ay sürüyor.
İETT'nin zarar etmesinin imkansız olduğuna bir kere daha inandım...

50 adet Phileas 1.2 milyon euro'dan = 103 milyon YTL

Mecidiyeköy hattı bitince metrobüsler günde 400 bin yolcu taşıyacakmış
( http://www.sabah.com.tr/haber,0E3E4D17E8644C008EE ...4DFA8.html )

İndirimli yolcularla ortalama her yolcunun 1 YTL verdiğini farzetsek,
8 ay sonra bu parayı çıkartıyor.


Murat Caner
14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 15:53

Bence iki aracın yakıt tüketimi ile bu kıyası yapınız.

Saye
14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 18:37

Phileas'larin tercih edilmesinin önemli bir nedeni, 'elektronic guidance system' ismindeki elektronik sinyallere dayali düzenin sayesinde otobüslerin otomatik bir sekilde sabit bir yoldan gitmesiydi. Ancak bu sistemi Hollanda'da bile güvenilir bir sekilde calistiramadilar. Daha deneme asamasinda olan Phileas'lari tercih etmek biraz riskli gibi.

Murat Caner
14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 18:40

Alıntı:
Mecidiyeköy hattı bitince metrobüsler günde 400 bin yolcu taşıyacakmış


Bu sayavdan şu anda Avcılar Mecidiyeköy arası taşınan yolcu sayısını düşmeniz gerekir.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 19:36

Alıntı:
Phileas'larin tercih edilmesinin önemli bir nedeni, 'elektronic guidance system' ismindeki elektronik sinyallere dayali düzenin sayesinde otobüslerin otomatik bir sekilde sabit bir yoldan gitmesiydi. Ancak bu sistemi Hollanda'da bile güvenilir bir sekilde calistiramadilar. Daha deneme asamasinda olan Phileas'lari tercih etmek biraz riskli gibi.

Gerek de yok zaten. 50'şerden 100 şoför tasarruf edilecek diye, yüzbinlerce yolcunun riske atılması (sistem henüz deneme aşamasında olduğu için) gereksiz... Belki bir raylı sistemde bir nebze daha sürücüsüz sistemler düşünülebilinir ama, açık alanda, karayolunda böyle bir lüks bizler için henüz erken (gerçek bu!... )

Akın KURTOĞLU



Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 14:06

Metrobüsün alçak tabanlı olması gerek. Özürlüler yardımcı olmak için basamak olmamalı.

messiah_haktan

14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 16:48

Metrobüs araclarinda basamak nerede, ben göremiyorum.

recep demirbas
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 16:58

metrobüsün tek maliyeti araç fiyatları mı burç bey.
maliyetini 8 ayda çıkartıyor demişsiniz ama bu maliyetin içinde yola harcanacak yüzlerce milyon var mı. metrobüs hattının hiçmi çalışanı yok

ayrıca şu anda kapasitesi 160 bin olan ve duraklarında yoğun saatlerde otobüslerin yanaşmaya yer bulamadığı metrobüs hattında nasıl 400 bin kişi taşınacak gerçekten enteresan bir konu. iettnin kendi sitesinde de 500-700 bin kişiden bahsediyorlar tek kelimeyle bu kapasite yakalanamaz bu hatta diyorum.

maliyet konusuna dönersek metrobüste veya alternatif bir ulaşım aracında ama yatırılan parayı çıakrtmak değildir. amaç insnaları daha hızlı ve düzenli taşıyabilmektir. benim metrobüs sayesinde kazanacağım yarım saat 1 ytlden daha değerlidir kesinlikle.
eğer herşeyde maliyet hesabına bakılsaydı hiçbir zaman uzaya çıkamazdık (uzay çalışmalarının maddi getirisi sıfırdır )

maliyet hesabı her zaman yapılır ama her zaman karda olmak gerekmez bir işi yapmak için.
bu mesajı yazdım çünkü maliyet hesabı yapan hiçbir insan metro yapmaz. biz metro da yapalım


Saye
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 19:29

Alıntı:
Gerek de yok zaten. 50'şerden 100 şoför tasarruf edilecek diye, yüzbinlerce yolcunun riske atılması (sistem henüz deneme aşamasında olduğu için) gereksiz...


Akin Abi, anladigim kadariyla bu eletronik sistemin amaci söförlerden tasarruf etmekten ziyade otobüslerin duraklara daha hizli ve kolay yaklasmasini saglamak. Böylece platform ile otobüs arasindaki mesafe de bir kac santimetreye düsecek ve yolcular daha kolay inip binecek. Ama otobüslerde halen söför olacak.

Zaten apts-phileas sirkti buna vurgu yaparak reklam yapiyor:

Alıntı:
Running on a free bus lane which is fitted with magnetic markers for electronic lane assistance and precision docking, Phileas offers all the advantages of rail transport.


Tabii buna göre durak yapmak gerekiyor, yapildi mi bilmiyorum:



http://www.apts-phileas.com/

Fiyati artiran da herhade bu. Capayity 500.000 Avro civarindayken Philas'lar bir milyonun üzerinde...


Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 19:39

Alıntı:
Metrobüs araclarinda basamak nerede, ben göremiyorum.


Yani alçak tabanlı basamaksız seçilmeli metrobüsler diyorum. Bunun dışındaki bütün seçimler yanlış olur.

En güzeli bunca para verileceğine yerli üreticilere ortak çalışma ile yüksek sığalı, alçak tabanlı elektrikli araçlar yaptırmak.

Metrobüs birçok eksiğine ve yanlışına karşın en iyi çözümdür. Eksikler ve yanlışları bizim ortaklaşa beceriksizliğimizden kaynaklanıyor. Ulusça iş yapmayı beceremiyoruz.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM