Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 00:10

Alıntı:
İç görünüşlere bakılırsa Phileas uzakara önde Mercedes her metrekareyi birşeylerle doldurmuş ama Phileas ne kadar ferah ve Rahat duruyor. İç mekanda bence Phileas!

Evet, Phileas'ların iç dizaynı çok daha ekonomik ve düzgün hazırlanmış... Koltukların koridor tarafında olanlarının tamamına metal destek bariyeri konulması da iyi... Böylece düz koltuklara artistik bir pozla yan oturan ve bacaklarını koridor tarafına doğru doğru uzatan densizlerin bu oturuş tarzlarının da önüne geçilmiş olunur...



Akın KURTOĞLU


sinan84
15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 06:51

Selamlar

bir de dün birşey farkettim, genç olmamdan ötürü beni rahatsız etmese de, yaşlılar için pek bir rahatsız eden şey, otobüsler durağa iyi yanaşmıyorlar ve insanlar durağa resmen ATLAMAK zorunda kalıyor... 60 yaşındaki ninenin otobüsten inerken durağa atlamak ZORUNDA olmadığına inanıyorum, dolayısıyla Phileaslar bu konuda daha konforlu iniş-biniş sağlayacaktır...

Saygılar


Fatih Can
15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 09:01

Phileas ozellikler.



Yakit ekonomisi acisindan ve ozellikle hibrit olmasi acisindan aracin. Eger capacity ve phileas yakit tuketim degerlerini bulursak isletme maliyetlerini hesaplayabiliriz.

Simdi elimizdeki ozelliklere gore karsilastirma yapalim.

Metrekareye 6 yolcu hesabi ile 26 mlik phileas kapasitesi 185 kisi, Capacity ise 193 deniyor ama metrekareye kac kisi hesabi ile oldugu belirsiz bu veriye bakmak gerek. Eger capacity de metrekareye 8 kisi koydu ise phileas kapasitesi artar.

Phileaslardaki otobus calıstırma sıklıgının daha cok olacagını dusunenlerdenım ben cunku otomatık kullanma ozellıgı var sıstemi ve otobusun kalkıs varıs surelerı arasındakı zamanlar her zaman aynı olacaktır, bu sıstem soyle bır avantaj saglıyor kı hatta duzensız calısan otobusler metrobus yolunu ve duraklarını tıkayabılırler yanı arkadakı bır metrobusun ondekıne nazaran daha hızlı gıtmesi gibi mesela. Asagıda yıne metrobusun kılavuzlama sıtemını yapan firmadan bir alıntı yapıyorum. Burada yolcu tasıma kapsistesi 36 bin yolcu/saat/yön olarak verilmiş. 20 saniyede bir sefer sıklıgı var.



Alıntı:
BRT System Summary:System Capacity (20-30 second headway): 25.000 – 36.000 pphpd

Economically viable from: Supervisory System (Network Controls): none

Vehicles:Single articulated Phileas (18meter) Double articulated Phileas (24meter)

Infrastructure:Asphalt, at grade

Reklam_link: 1st generation operational 2nd generation under construction

Configuration: Line

Operations: On-schedule

Connections:Ride-sharing (Multiple Origins, Multiple Destinations)

Stations: On-line

Propulsion: Ford V10/6.8L

Energy supply: Hybrid

Maximum speed: 80 km/h [50m/ph]
Guidance: FROG-technology


En son Fatih Can tarafından Prş 20 Eyl 2007, 10:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Yaşar

15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 09:37
Otobüslerin ağırlığı


Alıntı:
Buradan goruluyor ki phileas bos agirilik olarak kapacitynin neredeyse yarisi kadar. Bu da buyuk oranda bir avantaj getirecektir diye dusunuyorum yakit ekonomisi acisindan ve ozellikle hibrit olmasi acisindan aracin.


26 metrelik Phileas boş ağırlık 21,800 kg verilmiş, 19,5 metre Capacity boş ağırlık 18,500 kg.
18 metrelik Phileas boş ağırlık 16,800 kg. Phileas'ın kompozit malzeme ile üretilmiş gövdesi
en fazla 1000 kg avantaj sağlar, ağırlığın yarı yarıya düşmesi diye bir şey yok.

Capacity 4 akslı bir araç, ilave aksın çok önemli bir avantajı var, aracın toplam yüklü ağırlığını
artırma şansınız oluyor, birçok kişi 18 metre ile 19,5 metre arasındaki farkı anlamıyor,
olay sadece 1,5 metreden kaynaklanan kapasite artışı değil, ilave aks sayesinde yasal olarak
3-4 ton daha fazla yük taşıma hakkınız oluyor, asfalt yolların bozulmaması için izin verilen
maksimum aks yükü denen bir kavram var, 3 akslı bir otobüse 200 kişi yüklerseniz aks yükleri
izin verilenin üstüne çıkıyor, bu nedenle 19,5 metre boyunda 4 akslı araç geliştirildi.
Aracın koltuk sayısını azaltıp daha fazla ayakta yolcu alabilir ve toplamda yaklaşık 190 kişiyi
taşırsınız.


Fatih Can
15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 10:04

Agırlık konusunda yanlıs yere bakmısım dolu yere bakmısım ozur dılerım dogrudur agırlık meselesi. Su an bizde calısan koruklu citaroların yakıt tüketimini bilen var mı acaba? Bu otobuslerin yakit tuketimi kendi sitelerinde verilmiyor.



hasan kahramankent
15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 11:13
ÇOK GÜZEL


evet arkadaşalr bu araçlar çok güzel ama keşke her yere girebileseydi
küçükçekmecelilerin işine yaramıştır


tarkanzbk

15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 11:43

25 yıldır IKARUS'larla yolculuk yapan istanbullu için phileasların görüntüsü çokta önemli olmasa gerek diye düşünüyorum.Aracın tipinden ziyade tasarruf ve ergonomisi ön planda tutulmalı ama bence yinede mercedes mercedestir

Fatih Can
15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 12:42

Bir yakit ekonomisi hesabi yapalim derim bu iki otobus arasinda.

internette yaptigim arastirmalara gore bu buyuklukteki otobusler ortalama 1 kmde 1 litre civari yakit harciyorlar. Eger bir hata var ise duzeltin lutfen. Phileaslarin tasima kapasitesi kapacity ile ayni ya da bir 40 kisi daha fazla diyelim ve motor olarak daha kucuk, hibrit motoru oldugu icin. Genelde yapilan arastirmalarda boyle yuksek hizlara cikilan hatlar icin ayni buyuklukteki hibrit ile normal otobus yakit tuketimindeki avantaj farkinin % 20 civarinda oldugu vurgulaniyor. O zaman phileaslar 1 kmde 0,8 litre mazot harcıyor diyelim. Hesabimizi da dizel araca gore yapalim, lpgli phileaslar cok daha avantaj saglayacktir sanirim ama bize gelecek olanlar dizel olsa gerek.

Otobüslerin ekonomik ömrünü 20 yıl alalım. Otobusler yilda 360 gun calissinlar.

50 otobus, 4 saat boyunca pik saatte,gidis donus 50 dakika surecek olan avcilar-topkapi arasinda dakika basi sefer yapsinlar,toplam 240 sefer yapar.25 otobus 4 saat boyunca 2 dakikada bir toplam 120 sefer,10 otobus 4 saat boyunca 5 dakikada bir toplam 48,7 otobus ise 6 saat boyunca 10 dakikada bir toplam 36 sefer yapacak olsun. 38 kmlik hatta 444 sefer yapar bir gunde. 16872 km yol yapilacak demektir bu da bir gunde.

Yani capacityler gunde 16872 litre mazot yakacakken phileaslar 13498 lıtre mazot harcayacaklardır.

Bugün şartlarına göre mazotun litresini 2.5 ytl alalım.

42180 bin ytl capacityler, 33745 ytl phileaslar günlük mazot harcayacaktır.

Yillik capacityler 360x42180=15,184,800 ytllik yakit harcar.

Yillik phileaslar 360x33745 = 12,148,200 ytllik yakit harcar.

Euro/ytl kuru 1.75 ytlden alalim.

ilk yatirim maliyeti:

c1= 50 adet Capacity 15.750.000 € = 27,562,500 ytl

p1= 50 adet Phileas 63.178.650 € = 110,562,638 ytl

isletme maliyeti

20 yil icin,

c2 = 20 Yillik capacityler 20x15, 184,800=303,696,000 ytllik yakit harcar.

p2= 20 Yillik phileaslar 20x12,148,200 = 242,964,000 ytllik yakit harcar.

Toplam maliyet

Capacity = c1+c2 =27,562,500+303,696,000 = 331,258,500 ytl

Phileas = p1+p2 = 110,562,638+242,964,000 =353,526,638 ytl

Hesaplarda yanlislik yok ise phileas 20 yilda capacityi maliyet olarak yakalayacak gibi gorunuyor. Bu hesabi 30 saniyede bir sefere gore yaparsak durum daha da degisebilir onu da ogleden sonra yapariz, ya da ilk 3 yil dakikada bir, 17 yil 30 saniyede bir vs gibi hesaplar yapilabilir. Arastirmalara gore hibrit araclarin bakim maliyetlerinin de normal araclarla hemen hemen ayni oldugu soyleniyor.

Ancak piyasada 500 bin dolara da hibrit otobus oldugunu dusununce tabi daha farkli bir tartisma baslar. Ancak yukaridan anlasilan sonuc su ki normal hatlara da yeni alinacak otobusler kesinlikle hibrit olmalidir.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 24 Eyl 2007, 05:25

Metrobüslerden birini şöyle profilden yakışıklı panoramik bir resmini çeken yok mu? Ulaşım sayfasının üzerine "tepefoto" yapalım... (Oranı; 400X90 veya katları şeklinde olmalıdır)

Akın KURTOĞLU


Serdar0007
15 yıl önce - Pts 24 Eyl 2007, 22:14

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr180/Serdar0007_P9 ...713571.jpg

Akın Üstadım fatih'den aldığım bir kare var bilmiyorum yeterlimidir.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM