Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 23:03
[İST-A7.43] - Metrobüs Hattının Araçları: Phileas'lar ve Mercedes-Capacity'lerin Mukayesesi



Bu başlık altında, son günlerde Metrobüs hattında kullanılmaya başlanan/başlanacak olan ve sitede yoğun bir şekilde mukayeseye mâruz kalan Phileas'lar ve Mercedes-Capacity'lerin birbirlerine göre üstünlükleri, avantajları ve dezavantajları biriktirilecektir.

(+)
(+)

Phileas ve Mercedes-Capacity

Akın KURTOĞLU


Eray Falay
11 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 23:36

Mercedes-Benz CapaCity modelin teknik özellikleri
Motor:OM 457 hLA
Silindir Hacmi: 11967 cc V6
Maksimum Güç(Hp\KW):354\260
Şanzıman:ZF HP 6 ileri otomatik şanzıman entegre Intarder
Yolcu sayısı: 37 + 156 = 193 kişi
Uzunluk: 19,540 mm
Genişlik: 2,550 mm
Yükseklik(Klima dahil):3,080 mm
Boş ağırlık: 18,548 Kg
Azami yüklü ağırlık : 32000 kg


abhazyalı ugur
11 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 23:41

Mercedes-Capacity Binemedim ama phileas ların kilimaları hiç hoşuma gitmedi.Kapılar açılında kilimalar kapanıyor.Bu çok güzel olabilir ama bu ğün iki tur attım. ama içi hamam gibiydi.Hatta Bazı yolcular Yabancı söföre kilimaları açması için tarzanca ingilizce ile
long air kondekşin filanda dediler.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 23:46

Teknik özellikler açısından değil ama, estetik görünüm itibarıyla Capacity'ler Phileas'lara büyük fark atmakta... Phileas'ların çıkıntı ön tekerlek aksamı ve ön dış paneli bana son derece itici geliyor... Modern çizgiler yakalama kaygısı içinde, meseleyi iyice abartıp bir çuval inciri berbat etmişler...

Akın KURTOĞLU


Ali Cemal
11 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 23:47

Capacitye bindim alçak taban oluşu yolu muhteşem tutması ve 100 km hıza çıktığında bile bunu hissettirmemesi sürüş kolaylığı ve manevra kabiliyeti ilk göze batan özellikleri. Ayrıca yapılan yola uygunluk konusunda harika bir seçim. Diğer bir yönden bakarsak şöförlerimiz Mercedese alışkın olduğundan hiç yabancılık çekmediler ama Phileasları şuan Hollandalı şöförler kullanıyor.

Eksilerine gelince tek taraftan kapısı var bu yüzden yol ters yönden işliyor. Akaryakıt ile çalışması Phileasla kıyaslandığında eksi puan alıyor.

Ayrıca Capacity biraz otobus Phileas ise Metro havası veriyor.



En son Ali Cemal tarafından Çrş 19 Eyl 2007, 23:48 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Doğukan.
11 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 23:47

Bende Phileas metrobüslere binemedim ama capacity öyle bindimki uçağa biner gibi oldum klimaları açıktı araç çok konforlu insanın araçtan inesi gelmiyor iç dizaynı citarolara benziyor

En son Doğukan. tarafından Prş 20 Eyl 2007, 00:12 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


abhazyalı ugur
11 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 23:48

Birde mercedese göre pahalı bir araç hemde görünüşü itici her ne kadar sürücüsüz hareket etme özelligi olacaksada araçta mecbur bir görevli olmak zorunda o yüzden bu özelligin pek bir anlamı yok bence

İki araçın içinin görünüşü


(+)

Phileas



(+)

Mercedes-CapaCity



En son abhazyalı ugur tarafından Çrş 19 Eyl 2007, 23:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ali Cemal
11 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 23:58

Alıntı:
İki araçın içinin görünüşü


İç görünüşlere bakılırsa Phileas uzakara önde Mercedes her metrekareyi birşeylerle doldurmuş ama Phileas ne kadar ferah ve Rahat duruyor. İç mekanda bence Phileas!


recep demirbas
11 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 00:01

Arkadaşlar eğer capacity için methiyeler düzeceksek bunu 100 km hıza çıktığı için yapmayalım. İnsan taşıyor o araç karpuz değil. 80 bile yeterlidir bu güzergah için. Şehirlarası otobüsler bile temde 88 km hızı geçemiyorken 100 km hız istemek insan hayatını tehlikeye atmaktır.

Ama ne yalan söyleyim yemişin phielasın büyüklüğünü. capacity çok şekilli 10 tane fazla alınsın capacity alınsın hem güzel hem ucuz. Araçta koyu yeşil boyanırsa hem iett'ye yakışır hem istanbul yollarına


recai metilli

11 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 00:09

Phileas'ın klima sorunu var, çünkü; aracın içindeki klima ünitesi çok küçük, eger aynı araçlar klimalarda düzeltme yapılmadan gelirse çok sıkıntı doğar.
Ben daha önce de belirttiğim gibi Mercedes'i çok beğendim. Fiyat farkı çok yüksekse bence de Mercedes alınıp, rantabl çözüm bulunabilir.
Cennet'den dönüşte Phileas'ın hız saatine baktım Duraktan çıkana kadar yaklaşık 50 km hıza çıkabiliyor, en fazla 90 km hıza çıktı ve durağa bu hızla yaklaşıp durdu. Biraz yokuşlarda zorlandı. Bu hızlanma ve duruşlar bence metro'ya göre çok daha seri. Bu da genel olarak Metrobus'un olumlu yanı.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM