Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
CEM@ALİ

14 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 19:26
[İST-F1.29] - Otobanlar Özelleştiriliyor



Alıntı:
Hükümet, kimseye duyurmadan, kamuoyunun dikkatini çekmeden otobanları özelleştirmenin yolunu buldu. İddialara göre “aslında hiçbir şey değişmiyormuş”!
Bir süre öncesine kadar devam eden “paralı yol” tartışmaları birden kesildi. Otobanların paralı hale getirilmesine karşı başta otomobil ve petrol tekelleri ve ADAC, ACE gibi otomobil klüpleri tepki göstermişti. Hatta Almanya’nın yüksek tirajlı bulvar gazetesi Bild, otobanların paralı hale getirilmesine karşı geniş bir kampanya örgütlemeye girişmişti.
Otomobil tekelleri, otobanların paralı olması durumunda otomobil satışlarının düşmesinden kaygı duyarlarken petrol tekelleri ise daha az araba sürüleceği ve dolayısıyla daha akaryakıt harcanacağından hareket ederek uygulamaya karşı çıkıyorlardı. Bild gazetesi ise fazla yorulmadan popülist bir tarzda, “tüketicinin”, “sıradan vatandaşın” sözcülüğünü yapma fırsatı elde etmişti. ADAC ve ACE gibi otomobil klüpleri ise geleneksel lobi çalışmalarını sürdürmüşlerdi.
Ancak kimin neyi niçin yaptığından bağımsız olarak vatandaşlar, hükümetin planlarından vazgeçmesiyle rahatlamışlardı.
Yollar özelleşiyor
Otobanları ve büyük devlet yollarını paralı hale getirmenin bir diğer yolu ise özelleştirmeydi. Ulaştırma bakanlığı uzmanları öyle bir plan hazırladılar ki vatandaş direk hissetmeden, otobanlar ve önemli devlet yolları paralı hale getiriliyor.
İngiltere örneğinden hareket eden bakanlık, bazı otobanları “pilot proje” olarak seçti ve bunları belirli bir süre için özelleştiriyor. Örneğin A8 numaralı otobanın Münih-Augsburg arasındaki 52 kilometrelik bir bölümü, değişik şirketlerin ve finans kuruluşlarının devletle birlikte oluşturdukları “Autobahnplus” isimli bir konsorsiyuma devredildi.
Konsorsiyum en geç 2010 sonuna kadar 52 kilometrelik otobanı 6 şeritli hale getirecek ve en az 2037 yılına kadar bakımını sürdürecek. Bütün bu işleri özel şirketler yapmasına karşın, yolun bu bölümünü kullanan vatandaşlar tek Cent yol parası ödemeyecekler!

Alan memnun, satan memnun!
Ama “Autobahnplus”  konsorsiyumu buna rağmen 52 kilometrelik otobandan para kazanacak. Parayı devlet verecek! Vatandaştan kesilen vergilerin bir bölümü de artık buraya aktarılacak. Böylece “herkes memnun” olacak. Vatandaş halâ ücretsiz otobandan geçtiğini düşünecek, tekeller kimsenin tepkisini çekmeden para kazanacaklar, otomobil ve petrol tekelleri daha az para kazanma “tehlikesini” atlatmış olacaklar, ADAC ve ACE gibi otomobil klüpleri ise, “üyelerimizin haklarını koruduk” diye propaganda yapıp yeni üye kazanmaya çalışacaklar.
Ama bu tür uygulamaların ne anlama geldiği en geç önümüzdeki yıllarda gündeme gelecek olan “reformlarla” ortaya çıkacak. Tabi bu konuda kimsenin, “devlet gelirlerinin bir bölümünü otobanların özelleştirilmiş bölümleri için tekellere aktarılıyor” demeyeceği için bir bağlantı da kurmayacak. Sonuçta paralar yine vatandaşın cebinden çıkacak!



http://www.evrensel.de/index.php?news=1378

Uygulama olarak esasen kaliteyi arttıracak gibi görünüyor ama gene yabancı firmaların eline geçtikçe sanki gittikçe sata sata bunamı sıra geldi dedirtiyor hiç hayırlı bir özelleştirme değil perişan olmaktan öte başka ne olabilirki.


CEM HOŞGÖR...


ömer
14 yıl önce - Prş 22 Ksm 2007, 08:29

Eee bu yazi almanyayla alakali olmasin? Cünki burada adac,münich gibi sözler geciyor yanlis anlamdiysam bu yazi almanya otobani ile ilgili ve bu siteyi ilgilendidigini sanmiyorum ayrica baslik yanlis yerde istanbul ulasiminda.

Burç

14 yıl önce - Prş 22 Ksm 2007, 10:34

Kopyalayıp yapıştırılan haber Alman otobanlarının özelleştirilmesi ile ilgili.

Lütfen internette bulduğunuz her "hükümet aleyhinde haberi" siteye taşımayın, komik oluyor.



ANA SAYFA -> ULAŞIM