Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Erman Kütükçü
15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 17:40

Daha sonrasında da kullanacağını pek sanmıyorum.
Çünkü büyük ihtimalle Mecidiyeköy'den Avcılar'a kadar izole bir yol olacak.


Saye
15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 19:40

5)

"tercihli yol" kavramı sırf yol ile ilişkili.

"metrobüs" ise ingilizcede "Bus Rapid Transit" veya "Busway" diye adlandırılan bir ulaştırma sisteminin ismi.

yani metrobüs bir şekil tercihli yol kullanıyor olsa da, tanımlanması bununla sınırlı değil.


Erman Kütükçü
15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 19:56

Bu arada Bahçelievler gibi insan yoğunluğunun fazla olduğu bir bölgede Metrobüs durağı yok. Zaten tramvay durağı da yerleşim birimlerine (Yayla , Siyavuşpaşa ,) uzak kalıyor ve buraya gitmek çok zor oluyor. Çavuşpaşa'dan Soğanlı'ya , oradan Basın Sitesi'ne girip Uefa Kupası'nın oradan geçen ya da direk Soğanlı'dan Siyavuşpaşa'ya çıkan bir otobüs olabilir mesela.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 20:00

Merter metrobüs istasyonundan; Merter-Tozkoparan mıntıkasını dolaşan seri bir ring hattı, aynı şekilde İncirli'den kalkarak Bakırköy-Akıl Hastahanesi ve Bakırköy-Osmaniye'yi kateden bir diğeri düşünülebilir.

Akın KURTOĞLU


Ali Cemal
15 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 20:59

Bahçelievler durağının olmamasının sebebi orada yol çok daralıyor yani durak yapacak yer yok Fakat Metroport Avm Kadir Has Avm ve Medicalpark hastanesi buradan en fazla zararı görecekleri için buraya bir durak yaptırtmaları kuvvetle muhtemeldir. Düşünsenize Residance AVM ve Hastanenin olduğu komple bir yapının önünden metrobus gibi bir nimet geçiyor ve bu AVM bundan faydalanamıyor.

Bahçelievler Metro durağı ilk açıldığında Bahçelievler Metro - Bağcılar Kirazlı adında bir Hat vardı ama 6 ay falan çalıştı o gittikten sonra şuan itibari ile çalışan bir Minibus hattı var. Fakat buraya Bahçelievlerden yolcuları toparlayıp ömür durağına bırakacak bir otobus hattı lazım. Bununda olması imkansız çünkü pik saatlerde okadar yoğun bir trafik oluyorki bu bölgede çavuşpaşadan kalkan bir otobus gezerek ve toplayarak Ömür (İncirli) gelmesi en iyi ihtimalle 45 Dakikayı bulur bu otobusüde bu yüzden kimse tercih etmez.



OzanEmre

15 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 00:16

Bahçelievler'e Metrobüs durağı yapılması için her hangi bir genişlik sorunu yok hatta bu mevki bazı yerlere göre daha geniş kullanım olan yerlerden biri. İstenirse çok kolay yapılabilir. Ayrıca dediğiniz gibi durak yapılırsa çevredeki Metroport AVM ve Kadir Has Çocuk Dünyası haricinde Gold Bilgisayar, Bakırköy Devlet Hastahanesi gibi yerlere ulaşım kolaylığı bakımından yarar sağlayacaktır.
Alıntı:
çavuşpaşadan kalkan bir otobus gezerek ve toplayarak Ömür (İncirli) gelmesi en iyi ihtimalle 45 Dakikayı bulur bu otobusüde bu yüzden kimse tercih etmez.

Ben şahsen Bahçelievler Metroya gideceğim zaman yürümeyi tercih ediyorum ve bu mesafeyi (Basın Sitesinden) en fazla 20 dakikada alıyorum. Otobüs veya minibüse binsem aynı mesafe trafik yoğunluğu olduğunda daha uzun zaman alıyor. Vede hem yürüyerek olsun hemde minibüsle (Mezbaa Yolu-Soğanlı-Basın Sitesi-Yayla-Metro Minibüsü ile) bir çok kişi metroya binmek için ve E-5 üzerindeki İETT hatlarına binmek için bu bölgeye geliyor. Böylece Metrobüsünde bu bölgede yolcu azlığından sıkıntı çekeceğini sanmam. Ayrıca Bahçelievlere Metrobüs Durağı yapılırsa Şirinevler ve İncirli gibi yoğunluk yaşanabilecek Metrobüs duraklarının yolcu yükünü azaltabilir.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-5 Bahçelievler Metro Durağı Üstüne Metrobüs Durağı Yapılmalı


tolginho

15 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 00:23

Ben bu AVM'lerin yerinde olsam gerekirse viyadük ile metrobüsü kendi önüme çeker durağımı yapardım.

Hiç olmuyorsa en azından Ömür'ün oradan ring sefer koymak en güzeli. Yayla'dan PTT'nin oralardan da geri dönüşü yapılabilir. Zaten metro durağının da yeri esas yerleşimin olduğu yerlere uzak. Bu ringe orası da dahil edilebilir.

Tolga KAPROL


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 00:28

Her Metrobüs istasyonundan kalkan bir "kısa ring" olmalı ve yolun kuzey-güneyini dolaşarak yeniden buraya geri gelmeli. İlk aşamada deneme amaçlı olarak karşılıklı çalışan birer otobüsle denenmeli, yolcu yoğunluğu ve talebe göre araç adedi fazlalaştırılmalı, gerekirse güzergâhlar üzerinde oynamalar yapılmalıdır. Fiyatlandırılmaları da; indirimli ya da yarı fiyat olarak belirlenmelidir.
Akın KURTOĞLU


Ahmet Bengüer
15 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 01:43

Alıntı:
Metrobus ile Doğan ilk Otobus Hattı 75 C Cevizlibağ - Mecidiyeköy


Bu hattın iş yapabilmesi için indirimli tarifeden yolcu taşıması gerekir.Nedenine gelince Cevizlibağ istikametinden Mecidiyeköy'e giden birçok otobüs mevcut insanların 75C'yi beklemelerini gerektirecek bir nedenlerinin olması gerekir ki bu hattı kullansınlar.


Ali Cemal
15 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 19:58

Bu hattın iş yapamama gibi bir problemi yokki! Aracın duarağa yanaşmasının ardından 3 dakika sonra Otobüs Full olarak duraktan kalkıyor artık cevizlibağda 85M 85 veya 85B yi kimse beklemiyor bile artık moda 75C

Belki Metrobus ile yapılan yeni hatların içinde tam yerine oturtulan bir hat oldu. Fakat bir sorun var otobus kalkamıyor devamlı gelen yolcular otobuse binmeye çalıştığından dolayı içerideki yolcular sıkılıyor 2 gün kullandım 2 gündede yolcular ve şöför arasında uygunsuz dialoglar oldu. Yolcular hadi kaptan diyor, Şöför yolcu geliyor diyor ikiside haklı.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM