Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
TEMSA: 'Milli Gururumuz'
« önceki   123 ... 141516 ... 112113114   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Umut Özdemir

5 yıl önce - Pzr 03 May 2009, 13:41

Bendende bir kac Temsa Diamond resimleri.



(+)








(+)





(+)



ümit koca
5 yıl önce - Pzr 03 May 2009, 18:45

bu otobüsler estetik bakımından ilgilimi çekmiştir ama konfora gelecek olursak sınıfta kalıyor motordan içeriye çok ses alıyor ve koltuk alanı çok dar !


taha01
5 yıl önce - Pts 11 May 2009, 21:40

323 mühendis çalıştı, krizde yüzde 100 yerli Avenue’yu yarattı

Sabancı Holding’e bağlı Temsa global, 323 Türk mühendisin geliştirdiği Avenue adlı yüzde 100 yerli şehiriçi otobüsünü vitrine çıkardı. Temsa Global CEO’su Mehmet Buldurgan, "Avenue’yu yüzde 100 yerli ürettiğimiz için daha ucuza mal edebildik. Krizde kozumuz olacak" dedi.


2000-2001 döneminde batma noktasından bugün biri Mısır’da olmak üzere 3 fabrikayla, 750 milyon dolarlık global şirket haline gelen Sabancı Grubu’na bağlı Temsa Global, ilk yüzde 100 yerli otobüsünü üretti. Otobüste kendi markasını yaratan ve bugün dünyada 46 ülkeye ihracat yapan Temsa Global, krize rağmen kesmediği Ar-Ge yatırımlarının meyvesini aldı. İlk olarak 62’inci Hannover Ticari Araç Fuarı’nda vitrine çıkan şehiriçi otobüs Avenue, Gebze ve Adana’da bulunan Ar-Ge merkezinde çalışan 323 Türk mühendis tarafından 2 yılda geliştirildi. Krize rağmen ihracatını yüzde 50 artıran Temsa, yurtiçinde ise krizi tepeden tırnağa yüzde 100 Türk malı olan bu şehir otobüsüyle sollamayı hedefliyor.

Sigortamız olacak

Temsa Global CEO’su Mehmet Buldurgan, "Krize rağmen ihracatımız geçtiğimiz yıla göre yüzde 50 arttı. İç pazardaki durgunluğu da krizde alımı durdurmayan kamu sektörüne girmekle aşacağız. Türkiye’de toplu taşıma ihtiyacı büyüyor. Krize rağmen kamu yatırımları devam ediyor. Avenue ile bugüne kadar var olmadığımız 12 metrelik şehir içi otobüs segmentine girerek, eksiğimizi tamamladık. Şehir içi otobüsümüz bu dönemde Temsa’nın sigortası olacak" dedi.

Avenue Ar-Ge’nin çocuğu

Avenue’nun Temsa Global’in çocuğu olduğunu söyleyen Buldurgan, projeyle ilgili şu bilgileri verdi: "Geçmişte dünyaca ünlü otobüs tasarımcı Bob Lee ve benzeri isimlerden danışmanlık aldık. Ancak, Avenue kendi Ar-Ge merkezimizin çocuğu. Tamamı Temsa Ar-Ge’deki Türk mühendisler tarafından geliştirildi. 2001’de Ür-Ge (Ürün Geliştirme) adında bir departmanız vardı. Toplam 30 kişi çalışıyordu. İki yıl içinde beyaz sayfa açtık. Bugün Gebze ve Adana’daki Ar-Ge Merkezi’nde 300’ün üstünde mühendis çalışıyor. Hükümetin Ar-Ge Teşvik Yasası da etkili oldu. Kriz olmasına rağmen Ar-Ge bütçesinde kısıntı yapmadık ve bunun meyvelerini almaya başladık."

Maliyeti 3’te 1 düştü

Avenue ile şehiriçi otobüs sınıfında yeni bir dönemi başlatacaklarını kaydeden Buldurgan, "Avenue’nun üretim maliyeti de Türkiye’de geliştirildiği için rakiplerine göre yüzde 20 daha ucuz. Avenue’yu eğer kendi bünyemizde geliştirmeseydik maliyeti 3’te 1 artacaktı. Biz şimdi bunun avantajını pazarda fiyat olarak yansıtacağız. Rakiplerimizden en az yüzde 15 ucuz olacağız" diye konuştu. Buldurgan, Avenue’yu ihraç edeceklerini de belirterek, önümüzdeki günlerde 25 adet aracın İngiltere’ye gideceğini söyledi.

Sabancı ’Adana’dan çıkmıyoruz’ dedi, Buldurgan’ı ASO’ya soktu

TEMSA Global’in CEO’su Mehmet Buldurgan, Adana’nın Sabancı Holding’le özdeşleştiğini belirterek, "Sabancı Holding’in Adana ekonomisinde önemli bir ağırlığı var. Ancak, son yıllarda bazı sektörlerden çıkması, kentteki ağırlığının ve etkinliğinin azaldığı şeklinde algılanmıştı" dedi . Temsa’yla bu algıyı değiştireceklerini söyleyen Buldurgan, Adana Sanayi Odası’nın (ASO) Meclis Başkanı oldu. Sabancı, böylece Adana’daki etkinliğini artırarak Adanalılara ’yanınızdayız’ mesajı verdi.

Rakiplerine göre 800 kilo daha hafif

ŞEHİRİÇİ toplu taşımacılıkta yer alacak Avenue, çevreci Euro 4 motoru, yüksek tavanı, geniş iç hacmi, güçlü klima, ısıtma sistemi, ergonomik koltukları ve 3 adet basamaksız geniş kapısıyla rahatlık sunmayı hedefliyor. Avenue, şase ve gövde yapısında kullanılan paslanmaz ve kompozit malzemeleri ile daha uzun ömürlü ve rakiplerine göre en az 800 kilogram daha hafif olarak üretildi. İç tasarımıyla yolculara maksimum derecede yer sunan Avenue, isteğe bağlı değişebilen teknik ve donanım özellikleriyle de dikkat çekiyor. Avenue, basamaksız kapıları ile hızlı yolcu sirkülasyonuyla da yatık tasarrufu sağlıyor.

Yurtdışından sipariş geliyor, temmuza kadar fabrika doldu

OTOMOTİV pazarında ihracat ilk üç ayda yüzde 50 düşerken, Temsa Global’in ihracatı yüzde 50 arttı. Bunun en büyük nedeni, Temsa’nın temmuz ayına kadar siparişi olması. Global krize rağmen tek bir siparişi iptal edilmeyen Temsa Global, temmuza kadar yurtdışı için tam kapasite üretim yapacak. Temsa, iç pazarda da global krizin etkilerini daha az hissediyor. Büyük otobüs segmentinde pazar yüzde 33 gerilerken, Temsa’nın satışları yüzde 3 arttı. Aynı şekilde midibüs pazarı yüzde 63 daralırken, Temsa’nın payı ise yüzde 13 arttı.


cargo
5 yıl önce - Sal 12 May 2009, 12:38






Antalya Turizmi tamamen Temsanın elinde.
Bu seneki tatilimde safirlerin cokluğu göze battı...

tabiki Maratonlarda halen turist cenneti Antalyalda boy göstermekte


Resimde 94model, safari görünümlü bir Maraton ve benim için Otobüslerin
en güzel en kibarı bir 2008 model Safir






Umut Özdemir

5 yıl önce - Pzr 17 May 2009, 14:03

Bu resimdeki Temsa Diamondun üstünde MAN marka amblemi var neden bende bilmiyorum.




(+)



Kubilay KESER

5 yıl önce - Pzr 17 May 2009, 14:34

Çünkü araç Man motorlu olduğundan önde man logosu olabilir

Umut Özdemir

5 yıl önce - Pzr 17 May 2009, 18:35

Alıntı:
Çünkü araç Man motorlu olduğundan önde man logosu olabilir


Evet ilk bende öyle düsündüm belkide öyledir.


emincan_35
5 yıl önce - Pzr 17 May 2009, 20:30

Ben sonradan otobüsün sahibinin yapıstırdığını sanıyorum. Resimde yazı açıkçası yapıştırma gibi görünüyor.

YavuzSelim89
5 yıl önce - Pzr 17 May 2009, 20:34

Ben Avrupa'da bir kac kere MAN logolu Temsa gördügümü hatirliyorum.

M Ali Çelik
5 yıl önce - Pzr 17 May 2009, 21:09

Alıntı:
Prestij'in Mitsubishi lisanslı olduğunu sanmıyorum.Tamamen Temsa çalışması, ama motoru Mitsubishi'dir o başka..


bu araç tamamen mitsubishi firmasına aittir. bu yüzden ne değişiklik yapabilir ne de yurtdışına satabilirsiniz. araçtırırsanız aynı aracın başka ülkelerde de değişik adlar adında üretildiği görülür. hyundai bile aynı kasayı kullanıyor.

diamond da man motoru olduğu için bu amblemi taşıması normal. özellikle ihraç modellerde hangi motor kullanıldıysa onun logosu yapıştırılır araç üzerine


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM