Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
KayseRAY [Kayseri Ulaşım]
« önceki   123 ... 155156157158   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 156
Misafir 094

6 ay önce - Pts 02 Ekm 2017, 16:38

Kayseri'de aktarma kalktı mı bugün denedim aktarma olmadi

ks38
6 ay önce - Pts 02 Ekm 2017, 16:55

1 saat içinde geçerli olur...

Alper Tekkuş

6 ay önce - Sal 17 Ekm 2017, 18:48

Erkilet Hattında Ağaçların sökümleri devam ediyor sanırım çalışmalar başalayacak



Nazmi

6 ay önce - Sal 17 Ekm 2017, 19:10

Buduyorlar ağaçları, budadıktan sonra mı sökecekler yoksa?

ks38
6 ay önce - Sal 17 Ekm 2017, 19:28

Yeni yapılacak olan hatların nereden geçeceği ile ilgili fotoğraf



Misafir 9a7

5 ay önce - Prş 09 Ksm 2017, 19:56

Mimsin e acil ray gelmeli hem engelliler sitesi var hemde mimsin otobüs yetersiz geliyor



Erdem Taşlıca

4 ay önce - Cum 24 Ksm 2017, 15:20

Kendi çekimimdir.




Nazmi

4 ay önce - Cum 24 Ksm 2017, 21:46

Bilmeyenler için, videoda yer alan güzergahların ismi yazıyla belirtilse daha iyi olurdu sanki. Alttan da hafif bir fon müziği, tadından yenmez

Elinize sağlık, güzel video olmuş Erdem bey

Kayseray'ı nasıl buldunuz bu arada? Olumlu, olumsuz yorum ve önerilerinizi bilmek isteriz.


Erdem Taşlıca

4 ay önce - Pts 27 Ksm 2017, 00:35

Fon müzikli olarak yaptığım videolar da var ama müziksiz olanların daha fazla beğenildiğini gördüğüm için çoğu videoları orijinal sesleri ile yayınlıyorum. Arada eserse müzikli yapıyorum. Demiryolcular tren sesi duymak istiyor.
Ama dediğiniz gibi güzergah isimleri videoya gömülü olarak belirtilebilir, şu anda videonun açıklama kısmında yazılı. Ama genelde hat bilgisi için araç içinde kapı üzeri hat şemalarını da çekiyorum. Hat uzun olduğu için bu videoda okumak zor olabilir.

Kayseray'a gelince, Türkiye'de birkaç yıldır tramvay denince aklıma gelen iki şehir vardı, Konya ve Kayseri. Tabii ki İstanbul da bu konuda önde ama orada aynı zamanda metro vs de olduğu için tramvay bu kadar dikkat çekici değil. Estram da yine güzel bir sistem ama 1000 mm ray açıklığı, dar ve tek set araçları sebebiyle hep hafif bir tramvay hissi uyandırmıştır bende. Kayseray'ın dikkatimi çeken güzel bir özelliği hattın ciddi bir kısmının çimlendirilmiş olması, yanlış bilmiyorsam Türkiye'de bu akımı Kayseray başlattı, şimdi başka şehirlerde de mevcut. Sistemin Konya'ya göre artısı tüm istasyonlarda turnike sistemi olması. Konya'da bazı istasyonlarda turnike mevcut değil, bu istasyonlarda sadece aracın ön kapısından binilebiliyor, validatör sadece ön kapıda mevcut. Kayseray'da gördüğüm ilginçlik ise eski Sirio araçlarda bazı kapıların karşılıklı olmaması, içerideki yolcu sirkülasyonunu olumsuz etkiliyor.

Bunun dışında üretimi evimin yakınlarında yapılmış olan ve test sürüşlerine dahi rastladığım Bozankaya Turna'yı görmeyi de uzun zamandır planlıyordum. Diğer merak ettiğim yerli marka olan Durmazlar Panorama'yı da önceki aylarda Kocaeli'de görmüş ve vatmanı ile tanışıp sürücü kabinine kadar girmiştim. Şimdi ikisini karşılaştırdığımda dış görünüş ve iç malzeme kalitesi olarak Durmazlar Panorama önde diye düşünüyorum. Her ne olursa olsun, artık yerli markalarımızı caddelerimizde görmek sevindirici.

Dediğim gibi şahsi görüşüme göre Türkiye'de tramvayda üst ligde olan 3 şehir İstanbul, Kayseri ve Konya'dır. Bu yüzden karşılaştırmayı buna göre yapıyorum. Konya'da Mevlana civarından geçen kısımlar katenersiz, ama Kayseri için böyle bir şeye gerek yok diye düşünüyorum. Katenersiz demir yolu çiçeksiz bahçeye benzer derim ben.

Bunun dışında tramvayla ilgili Kayseri dahil tüm şehirlerde olan esas eleştiri karayolu trafiği ile çok kesişmesi, ama tramvayın özelliği bu. Konya gibi Kayseri'de de mümkün mertebe trafikten ayrılmış ama bunu her yerde devam ettirmek mümkün değil. Tramvay bir nevi şehrin süsü olduğu için bu haliyle güzel diyorum. Trafiği atlatmak için çok sayıda alt geçitten geçirip yer altına gömerek tramvayın genleriyle oynamaya gerek yok diye düşünüyorum, sonuçta şehir içi bir cadde tramvayı bu. Konya'da da İstanbul'da da durum böyle. Çok yoğun güzergahlar için metro düşünülebilir.


selimengin
4 ay önce - Pts 27 Ksm 2017, 11:58

Alıntı:
Sistemin Konya'ya göre artısı tüm istasyonlarda turnike sistemi olması. Konya'da bazı istasyonlarda turnike mevcut değil, bu istasyonlarda sadece aracın ön kapısından binilebiliyor, validatör sadece ön kapıda mevcut.

O dediğiniz Konya' da şu anda kullanımdan kalkmış eski tramvaylarda geçerliydi. Yeni tramvaylarda ise her sette bir önde, bir arkada , iki tanede ortada olmak üzere 4 validatör vardır. Turnikesiz duraklarda (bu duraklar yolcu sirkülasyonun az olduğu duraklardır. ) binmek isterseniz tramvay durduktan sonra kapının üzerindeki düğmeye basılır, kapı ondan sonra açılır ardından kapının karşısındaki validatöre kartınızı okutursunuz. Bu durumda bazen kaçak geçişler olabiliyor ama bu çok azdır.
Konya ' daki katanersiz hatta gelince tarihi silueti bozmamak, görsel kirlilik oluşturmamak amacıyla yapıldı. Çünkü bu tramvay hattında İplikci cami, Şerafettin cami , Selimiye cami ve Mevlana müzesi var. Konya' da tarihi siluet bozulmasın diye Mevlana müzesi merkezde olmak üzere 500 metre çevresine kadar yüksek yapılara izin verilmez. Hatta bu yüzden Mevlana Müzesinin yakınındaki Hilton Konya' da bile bu yüzden üç katla sınırlandırıldı. Bu kuralı bozan bir tek Mevlana çarşısı var. Onu da belediye Üst katlarını traşlayarak yüksekliğini indirmek istiyor. Keşke zamanında Kayseri'de de özellikle Cumhuriyet Meydanında kat yüksekliği sınırı olsaydı. Sahabiye Medrese' sinin yanında gökdelen gibi duran Kayseri Hilton başka yere yapılsaydı. Vezirhan ve Cami Kebir önündeki binalar olmasaydı önü açıklık olsaydı ne güzel olurdu.



sayfa 156
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 155156157158   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM