Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
KayseRAY [Kayseri Ulaşım]
« önceki   123 ... 155156157   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
Fatih Can
10 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 10:59



ilker22
10 yıl önce - Pts 01 Ekm 2007, 16:30



Fatih Can
10 yıl önce - Pts 01 Ekm 2007, 16:35



Cihan Ertürk
10 yıl önce - Çrş 03 Ekm 2007, 00:48



Zafer

10 yıl önce - Pzr 28 Ekm 2007, 14:44



Özgür Sabanlıoğlu

10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 00:06



Gökhan Erdoğan

10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 01:22

Alıntı:
Fotolarin yuklenmesinin bir anlami yok diyorum foto istemiyorum.

Bize hangi duraklar arasi ray dosendigi

Hangi duraklar arasi insaat isi devam etitgi hangi duraklar arasi ise hic baslanmadigi gibi bilgiler gerek.


Ray döşenmeyen yer kalmadı fakat bazı yerlerde kavşaklara denk gelen yerlerin yakınına kadar getirilip sırayla kavşakların yapılması beklenmektedir.Belsin civarında elektrik tesisatının direkleri dikilmiş durumda.
Bunun yanısıra İlk durak olan Organizeden Belsin Semt polikliniğine kadar olan 2 büyük kavşaktan raylar geçirilmiştir.Sadece Semt polikliniği önündeki büyük kavşak yapılmamıştır.Bundan sonraki kavşaklardan ilki olan Osman Ulubaş ilköğretim okulu önündeki ve sonraki kavşak olan Kadir Has stadyumu yanındaki kavşakta çalışma bitmiştir,ray döşenip birleştirilmiştir.Ondan sonraki Sanayi kavşağındaki bölümde çalışma sürmekte en büyük sorun teşkil edecek belki de Boğaziçi Marketle Beğendik arasındaki geçiş te Osman Kavuncuya çıkış yerinde de rayların birleştirilmesi yapılmamıştır.
Yine Çevreyol kavşağı sorun yaratacak kavşakların başında geliyor ve bu bölüm de halen yapılmamıştır.Daha sonraki yolla kesiştiği bölümlerde ki Milli Eğitim civarındaki çalışmalar sürüyor bitmek üzere.
Bundan sonrakiler ise Meydan tamamen yapıldı ve bundan sonraki geçişler hep alt geçitlerle sağlandığı için problemsiz olacak sanıyorum.Sadece alt geçitlerdeki beton seviyesi yükseltildi son bikaç gündür.
İpeksaray civarındaki kavşakla Melikgazi Beğendik civarındaki iki kavşak dışında yapılacak kavşak çalışması yok sanırım.


Fatih Can
10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 08:35



ceka
10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 19:57



Erkan ÇAYKARA

9 yıl önce - Prş 24 Oca 2008, 21:05

Alıntı:
Kayseri Büyükşehir Belediyesi, şehir içi ulaşımda hayata geçirdiği uygulamalarla hizmette fark yaratıyor. Günde ortalama 8 bin seferle 220 bin yolcu taşıyan Kayseri Otobüs İşletmeleri’nde 7 gün 24 saat teker dönüyor

‘Halka hizmet, hakka hizmet’ sloganıyla hareket ettiklerini söyleyen Kayseri Büyükşehir Belediyesi’ne misafir olduk ve bu başarının sırrını öğrenmeye çalıştık. Kayseri Büyükşehir Belediyesi Makine İkmal Bakım ve Onarım Daire Başkanı Hayri Naziksoy, www.tasimacilar.com’un sorularını yanıtladı.

Kayseri Belediyesi birçok konuda örnek gösteriliyor. Bunlardan en önemlilerinin başında geleni ise şehir içi toplu taşıma hizmetleri. Bu alanda neler yapıyorsunuz?

“7 gün 24 saat hizmet veriyoruz. Gelinen bu noktada, hizmeti verenin de alanın da imzası var. Yönetim kavramını gerçekten hayata geçirdiğinizde ve empati yapmayı başardığınızda gerisi kendiliğinden geliyor. Bu iki kavram çok önemli. Hizmet bayrağını devraldığımız günden bu yana yaptığımız da tam olarak bu. Kalite arayışımızın merkezine hizmet alanı yani, halkı koyduk. Onun ihtiyaçlarını, isteklerini, konforunu yolumuza bariyer yaptık ve hedeflerimizden şaşmadan ilerliyoruz. Alınan kararlarda herkesin katkısı var. Halka rağmen değil, halkla beraber karar alıyoruz. Görevi devraldığımız 2004 senesinde Beyaz Masa’ya 360 şikâyet dilekçesi gelirken 2005’de 470’e çıkmış, 2006’da 350, 2007’de 100 şikâyet dilekçesi gelmiş. İstatistikte hata payı yüzde 1 ise 220 bin yolcudan 100 şikâyet dilekçesi sıfır hatadır”

Bu başarıyı nasıl yakaladınız?

“İl sınırları içinde beş merkez ilçe ve 19 beldeye hizmet ulaştırdıklarını da kaydeden Naziksoy, en ücra köşedeki vatandaşlarımız da, Kayseri’nin merkezindeki vatandaşlarımız da eksiksiz hizmet alıyor. Şehri altı bölgeye böldük ve 252 hattı tek tek ele alıyoruz. Değerlendirmelerimizi yaparken de bilimsel veriler ışığında hareket ediyoruz. Sistemde, öncelikle, eşitliği sağladık. 2006 yılı sonunda Türkiye’de ilk defa havuz sistemine geçtik. Halk otobüslerinin tüm gelirleri bu havuzda birikiyor ve eşit bir şekilde dağıtılıyor. Bu sayede ÖHO’leri yolcu kapma yarışını bıraktı, seferini zamanında ve sorunsuz bitirme yarışına başladı. 168 ÖHO 168 günlük rotasyonla eşit iş yükünü sırtlanıyor ve ücretini çalışma saatine göre alıyor. Gelirin paylaşımında çalışma saati esas alınınca da yolcu kapma yarışı yerini hizmet yarışına bırakıyor. Para alışverişini ortadan kaldırdık. Hiçbir aracımızda buna rastlayamazsınız. Halk otobüsleri her ayın 10’uncu, 20’nci ve 30’uncu günü hak edişlerini toplam çalışma saatlerine göre alırlar. Otobüsçünün gelir kaygısını ortadan kaldırdık. Havuz sistemi sayesinde 212 belediye otobüsüyle 168 ÖHO aynı potaya girmiş oldu. Artık ayakta yolcusu olan ÖHO, yolcuya, arkadan gelen otobüsü tavsiye ediyor. Tüm bunlar havuz sisteminin meyvesi, çünkü rekabeti ortadan kaldırdık. Birçok yerden sırf bu sistemi incelemek için heyetler geliyor. Onlara da anlatıyoruz”

Sistemi kurarken sorunlarla karşılaştınız mı? Halk otobüsçüleri itiraz etmedi mi?

“Hep söylerim. Burası hak dağıtma makamı. Bunu şiar edindik. Kararları birlikte alıyoruz. Her Perşembe haftalık toplantılar yapıyoruz. Bizde sorun en fazla bir haftada çözülür. Bu kararda da aynı yolu izledik. Hesapladık. Bir otobüsteki yolcu sayısını tek tek saydık. Sağ olsunlar, onlar da zorluk çıkarmadılar.
Bakın size bir ilkten daha bahsedeyim. Mayıs itibariyle Kayseri’de minibüsler çalışmayacak. İki minibüse bir hat verdik ve anlaşma sağladık. Şehrimizin modern görüntüsü, bu çağdışı taşıma da ortadan kalktıktan sonra, daha da pekişecek. O güzergâhlarda da sadece otobüsler çalışacak. Aynı zamanda minibüslerin 80 bin yolcusunu da sisteme dâhil etmiş olduk”

Aynı zamanda şehir içi toplu taşımada para alışverişi de tamamen ortadan kalkmış oluyor…

“Tabiî ki… Para ortadan kalkıyor, kayıt dışılık ortadan kalkıyor, ulaşıma kalite ve güvenlik hakim oluyor. Seyir halinde para alışverişi yapan şoför hem yolcusunun hayatını tehlikeye atıyor, hem de trafikteki diğer araçları kaza riskiyle karşı karşıya bırakıyor. Bu riskleri tamamen ortadan kaldırıyoruz”

Hafif raylı sistem de kuruluyor. O zaman ne olacak? Otobüs sayısını mı azaltacaksınız?

“Kayserimizin bir ucundan diğer ucuna hafif raylı sistem kuruluyor. Aynı paraleldeki seferleri kaldıracağız. Raylı sistemin ulaşamadığı yerlere de otobüs seferlerimiz devam edecek”

Raylı sisteme ihtiyaç var mı?

“Bu, geleceğin ihtiyacı. Biz çalışmalarımızı yaparken gelecek yılları da planlıyoruz. Altyapı çalışmalarımızı geleceğe dönük ihtiyaçları düşünerek gerçekleştiriyoruz. Birçok ilde şimdi ihtiyaç olmasına rağmen bu yapılamadığı için sorunlar keşmekeş olmuş fakat bizim için gelecek planlaması çok önemli. Mesela Kayseri’de devamlı yolların kazılıp bir şeyler döşendiğini duydunuz mu? Her şey önceden düşünülmüştür. Ulaştırmada da gelecekteki potansiyel düşünülerek yatırımlar ona göre şekillendiriliyor. 24 saat seferlerimiz devam ediyor ve 24’den sonra her saat başı otobüs bulabilirsiniz. Bu da geleceğe dönük bir uygulama ve insanlarımız hizmeti öğrendikçe kullanmaya başlıyorlar”

O zaman, atıl kapasite oluşmayacak mı?

“Biz şehir içi taşımayı aşamalı olarak tamamen özel sektöre devredeceğiz ve bu işte sadece planlayıcı, denetleyici olarak kalacağız. Bu süreçte devamlı göç alan ve genişleyen bir yapıya sahip olduğumuzdan ihtiyaç da orantılı olarak artacak. Az önce de dile getirdiğim gibi geleceği planlıyoruz ve her zaman bir B planımız cebimizde duruyor, yani yedekli çalıştığımız için aksama olmuyor.Türkiye’de ilk defa şoförlerimize bomba eğitimi vereceğiz. Konuya ilişkin temaslarımız sürüyor. Şoförümüz, şüpheli şahsı anlama ve bombalı çantayla karşılaştığında neler yapacağı konusunda eğitimli olacak. Allah’a şükür şehrimizde böyle olaylar olmuyor ve terör sıfır noktasında. Fakat bu olmayacağı anlamına gelmez diye düşündük ve bu projeyi geliştirdik. İşte gelecek planlaması derken de bunu anlatmaya çalışıyorum. Risk oluşmadan önlem alıyoruz. Yani, hastalık oluşmadan önlem alıyoruz. Başka bir örnek uygulamamız da öğrencilerimizle ilgili. İddia ediyorum, ulaşımda sorunu olmayan tek öğrenci kitlesi bizdedir. 35 bin öğrencimiz bu konuda sorun yaşamadan okuluna gidiyor, geliyor. Öğrencilerimiz kayıt için geldiklerinde standımıza uğrayıp pasolarını da alabiliyor. Bu da hizmetteki farkımızı ortaya koyan diğer bir uygulamamız. Sınav zamanlarında okulda sabahlamak zorunda kalan öğrencilerimiz olduğunu öğrendiğimizde fakülteye gece seferi koyduk”Kaynak:Taşımacılar





Kayseri Büyükşehir Belediyesini tebrik etmek istiyorum.Çok güzel bir sistem oluşturulmuş.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 155156157   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM