Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ÜMiTÇİ
11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 15:27
Kentiçi Ulaşımında İki Katlı Otobüsler mi, Körüklü Otobüsler mi Daha Avantajlıdır?



Bence körüklü otobüsler şehir trafiğine olumsuz etki yapıyorlar , bunların yerine daha çok çift katlı otobüs olsa daha faydalı olabilir.


Kemal Çevik
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 05:14
Şuraya taşındık


Alıntı:
Bence körüklü otobüsler şehir trafiğine olumsuz etki yapıyorlar , bunların yerine daha çok çift katlı otobüs olsa daha faydalı olabilir.


Bu fikre katılmıyorum. Fransa 'da Ilk körüklü otobüs  1977'de bunun yerine yerine kullanılmak üzere tasarlanmış

http://www.amtuir.org/06_htu_bus_100_ans/oa_1961_ ...7_ratp.htm

Bu da yeni tasarım, ki 1950 lerin sonunda Almanya ve Italya kullanmaya başlamıştı, halen Londra iki katlılarını Citaro'lar ile yenilemekte

http://www.amtuir.org/06_htu_bus_100_ans/oa_1981_ ...6_ratp.htm

Bunun da nedeni üst katta ayakta yolcu taşınamaması, alt katta yer kaybı ve araç iç dinamiğinin düşük olmasi. Öte yandan modern körüklü otobüsler hemen hemen 12 metrelik bir solonun dönüş çapına sahipler.


En son Kemal Çevik tarafından Pts 17 Eyl 2007, 05:38 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 05:25

Bugün itibarıyla İstanbul kentiçi ulaşımında, İETT'nin; 26 DAF-Optare ve 50 MJT olmak üzere 76 aracı, Özel Halk Otobüsleri'nin de 89 iki katlı aracı bulunmaktadır. Ayrıca 3 adet de (T kodlu) turistik katlı otobüs mevcuttur. Toplamda: 168 katlı otobüs vardır.

Körüklü otobüsler ise; MAN-SG220, MAN-SG272, İkarus-280.67, İkarus-IK161, Mercedes-0345/G, Mercedes-Citaro-O530/G ve yeni gelmekte olan Mercedes-CapaCity olmak üzre, 7 farklı modeldedir. Son katılımla birlikte toplam adetleri: 544 olacaktır.

Körüklü adedi, katlıların 3 katı kadardır.

Akın KURTOĞLU



Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 17:12
İki katlı mı, körüklü mü?


Sık duraklı hatlarda alçak tabanlı ve körüklü otobüs ideal. Uzun hatlarda ve özellikle seyrek
duraklı hatlarda ( E-Otobüs) koltuk sayısı yüksek iki katlı otobüsler iyi bir çözüm.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 21:29

Bugün Metrobüs son durağında Katlı DAF'ın yolcu boşaltması toplam 4 dakika sürdü (İlk inen yolcu ile son inen yolcu arasındaki zaman farkı). Dönüş yolunda bindiğim Capacity ise, Cevizlibağ'da toplam 1.5 dakikada tüm yolcularını boşalttı.

Akın KURTOĞLU



Çağrı Tekin

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 21:57

Çift katlılar yolcu sirkülasyonu fazla olan hatlarda kullanılırsa duraklarda harcanan süreler diğer otobüslere göre çok daha fazla olacaktır. Ben nedendir bilmem ama hiçbir körüklü otobüsü yolcu miktarı ne olursa olsun şehir merkezinde çalışan hatlara yakıştıramıyorum. Körüklü otobüsler şehrin banliyölerine daha çok yakışıyorlar. Şehir merkezi ise solo otobüsler ile daha güzel görünüyor. Şahsi fikrime gelince bence İETT katlıbüsleri bir kurtuluş yolu olarak görmemeli, yatırımının çoğunu körüklü ve solo otobüslere ayırmalıdır.

Serhat Atan

11 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 04:14

çift katlının bence üst katından başka avantajı yok.

taksim'den dönerken bindiğim bahçeşehir arabası(76d) güleryüz cobra'nın alt katı dolu olmasına rağmen gözlemleyebildiğim 11-12 kişi anca vardı oturma pozisyonu ve merdiven yüzünden.

bundan dolayı körüklü otobüsler daha çok yolcu alıyor gibime geliyor.

bir de Akın Bey'in bahsettiği yolcu boşaltma zaman farkı da var 2 araçta.



sezging
11 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 06:29

Çift katlı otobüslerin geçemeyeceği yükseklikler ve körüklü otobüslerin dönemeyeceği yerler mevcut... Körüklü otobüsler, yolcu yoğunluğun aşırı derecede olduğu hatlarda kullanıldığını bilmekteyiz... 2 tane Körüklü otobüs; düz hesap 3 tane solo otobüse denk gelmektedir... Çift katlı hatlar yolcu yoğunluğunun ortalama E-otobüs hatlarında kullanılmaları kesinlikle daha faydalı olacaktır... İnişlerde özellikle dengelerini sağlamayan insanlar otobüs durduktan sonra yerinden kalkacaklar, bu da saatine yetişememe sorununu ortaya çıkaracaktır... Çift katlı otobüslerde ayakta kalırsanız ve boyunuz uzunsa ayakta durmak size eziyet gelir... Körüklü Otobüslerinde boyu itibariyle İstanbul trafiğini arttırdığını düşünüyorum...

İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 15:24
bakış açısı


Şimdi körüklü otobüsler 18mt. yeni capacityler ise 19,54mt. yani trafiğe menfi etkileri var muhakkak,ama çift katlılarda işin doğrusu yolcu yoğunluğunun çok olduğu yerlerde kullanışlı değiller.Çİft katlılar daha çok ekspres sefer olan fazla durulmayan yerler ile,yolcu yoğunluğunun çok yüksekte olmadığı birde dar sokakları olan ve körüklü otobüsün işlemeyeceği veya mesele çıkartacağı yerlerde çözüm olur.(mesela 35,35c,35a hatları gibi)

Kemal Çevik
11 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 18:17
Yanılsama*


Alıntı:
* Yanlış algılama ve duyu yanılması -TDK


Bu başlıkta genellikle körüklü araçların dönüşlerde zorlanacağından bahsedilmiş, bakın toparlayabilidiğim dönüş yarıçaplarını listeliyorum, birimler metre, ilk değer aracın uzunluğu

Mercedes Capacity (19,540) 11,425
Mercedes Citaro körüklü (17,940) 11,410
Mercedes Citaro solo (11,950) 10,515

Ikarus 260 (11,000) 11,623
Ikarus 280 (16,500) 11,976

Irısbus Agora körüklü (17,800) 11,623
Irisbus Agora solo (11,990) 11,305


Irisbus Citelis körüklü (18,010) 10,560
Irisbus Citelis solo (11,990) 11,305


Bizim Istanbul'da pek tanımadığımız Citelis körüklü, listedeki sololardan daha kısa bir yarıçapla dönüş yapabiliyor. Yani aracın uzunluğu manevra kabiliyetine engel değil.

Görüşmek üzere

Kemal ÇEVİK



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM