Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Enes Zengin
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 02:08
[İST-A7.40] - Avcılar-Tuzla Arası Yekpare Bir Metrobüs Hattı Üzerine Düşünceler



Alınan 100 metrobüs Avcılar-Tuzla hattında çalışsa kalan otobüsler kuzey-güney yönlü besleme yapmak için yeterli olmaz mı?


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 02:30

Alıntı:
Alınan 100 metrobüs Avcılar-Tuzla hattında çalışsa kalan otobüsler kuzey-güney yönlü besleme yapmak için yeterli olmaz mı?

"Avcılar-Tuzla" arası yekpâre bir Metrobüs hattı, ortalama 35-40 istasyondan oluşacak devasa bir hat olur. Bu aks üzerinde çalışacak araçların tam turları; (70-80) * 2 = (140-160) dakikaya karşılık gelir. Ortalama 150 dakika düşünülürse bile (en iyi ihtimalle); her 2 dakikada bir otobüs kaldırılması durumunda; 150 / 2 = 75 araç gerekir. Geri kalan 25 araç da takviye ve yedek olarak bekleyebilir. Teoride olabilir.

Ancak pratikte, böyle uzun bir hattın işletilmesi ve fiyatlandırması çok zor olur... Bunun yerine hattın 3'e bölünmesi ve hatların birbirlerinin üzerine; iki kavuşum noktasında birkaç istasyonluk ötelemelerle bindirilmesi, meseleye çok daha işlerlik kazandırır. Bu durumda da eldeki araç sayısı yeterli olmaz.

Akın KURTOĞLU


kutlay34
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 02:47

Alıntı:
Alınan 100 metrobüs Avcılar-Tuzla hattında çalışsa kalan otobüsler kuzey-güney yönlü besleme yapmak için yeterli olmaz mı?


Böyle bir hat olursa İstanbul'un ikinci Marmaray'ı olur... Fakat eldeki otobüs yetmez... Birçok otobüs hattı tarih olur... En basitinden 129K mesela... İlla böyle birşey yapılacaksa Gebze'ye kadarda uzatılabilinir diye düşünüyorum...



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 02:54

Burada amaç; tek vasıtayla indi-bindi yapılmadan bir uçtan bir uca yolcuyu götürmekten ziyâde, makul aktarmalarla zaman kaybını en aza indirerek ve fiyatı şişirmeden aynı sirkülasyonu sağlamak olmalıdır.

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 13:21

Bence metrobisi Avcılar-Göztepe Anadoluray arası çalıştırıp, Kadıköy Minibüsyolu üzerinden Bostancı belki Tuzla yapmak daha esemeli.

Varolan tercihli yoldan otobüsleri gidiş geliş tek yol üzerinde çalıştırıp, Kadıköy belediyesinin önünde gidiş geliş yola dönüştürebilirler. Böylece yol çok daralmamış olur.


 

(+)




Keremss
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 14:23

Alıntı:
Böyle bir hat olursa İstanbul'un ikinci Marmaray'ı olur... Fakat eldeki otobüs yetmez... Birçok otobüs hattı tarih olur... En basitinden 129K mesela... İlla böyle birşey yapılacaksa Gebze'ye kadarda uzatılabilinir diye düşünüyorum


Madem gebzeye uzadı ozaman bir ucunu Tekirdağ diğer ucunuda adapazarına uzatalım derim   bence abartıyorsunuz birazcık böyle bir hat çok problem doğurabilir birkere bir şöför 90 dakiaka molasız 200 kişilik ve devamlı indi bindi olan bir aracı ve günde 6-7 sefer yapacağı bir aracı kontrol edemez 3. seferden sonra pert olur.


Gökçe

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 16:16

Bence de bu kadar uzunluk fazla, Kadıköy'e veya Göztepe-Kozyatağına kadar gelmeli, en fazla Bostancı. Zaten E-5 te Metro çalışması var.

Ayrıca metrobüsün gerekli olduğu bir diğer hat da Kabataş-4.Levent, denizyolunun kullanımını arttırmak için kesin gerekli bu hat. Tabi Barbaros Bulvarının ortasındaki o güzel ağaçlara da kıyamıyorum, onlar kesilirse çok yazık olur, şerit daraltarak belki yıldız'a kadar yapılabilir.



En son Gökçe tarafından Pts 17 Eyl 2007, 17:02 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Rifat Behar
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 16:58

Asya yakasında inşaatı devam eden Kadıköy-Kartal metrosu önceden yüzeysel olarak düşünülmüştü. Ancak e5 genişletilemediği için bundan vazgeçildi ve yeraltına alındı. Tamamen aynı güzergahta bir metro olacağı için ve teknik olarak buradaki e5 genişleyemediği için Tuzla'ya kadar metrobüs hayal gibi bir şey.

Bence Köprüyü geçen metrobüs (eğer geçebilirse) Söğütlüçeşme'de sonlanır. Orada Marmaray'a entegre olur.


OsMaN UyGuN

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 17:34

aslında Anadolu yakasının güney şeridi için böyle bir projeye gerek yok.. bu proje daha çok kuzey şerit üzerinde yapılmalı.. böylece Ümraniye-Taşdelen-Samandıra-Sultanbeyli-Kurtköy şeklinede TEM'e parelel bir hat söz konusu olabilir..

güney kesimde zaten mevcut banliyö hattı haydarpaşa'ya kadar müsait şimdilik..
alternatif olarak Gebze iskele kalkışlı Gebze-Tuzla-Pendik-Kartal-Maltepe-Bostancı-Kadıköy-Üsküdar vb şeklinde bir deniz otobüsü konulabilir..


cahiticelli
11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 23:04
avcılar-cevizlibağ metrobüs hattı


kim ne derse desin, ortada bir gerçek var. küçükçekmece-avcılar arasında metrobüs yolu için gece gündüz çalışılıyor, bunu hergün gözümle görüyorum, basının baltalamasını da anlamıyorum, insanlar eskisi gibi değil, jet hızıyla sıkılmadan, terlemeden gidiyor. avcılar yolu bittiği zaman metrobüs yolculuğu yıllardır minibüs ve otobüslerde çekilen sıkıntıları sona erdiricektir, hele minibüsler ve otobüsler kaldırılınca.... ayrıca bazı arkadaşlar emniyet şeridinden bahsetmiş, olmaması bence çok iyi oldu, çünkü o şerit kendini bilmezlere aitti, amacına uygun hiç kullanılmadı ya da ben görmedim, ambulans, polis, itfaiye bile kullanamadı... saygılar....



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM