Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ÜMiTÇİ
11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 22:54
İETT, 500 Yeni Otobüs Alımından Vazgeçti


Yeni sayılabilecek bir haber ve bir link:

İETT OTOBÜS ALIM PROJESİNİ DEĞİŞTİRİYOR
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 500 adetlik otobüs alım projesi nde önemli değişikliğe gidiyor. Belediye solo ve körüklü otobüslerin alımını programdan çıkarırken, yalnızca 100 adet metrobüs alımı kararlaştırdı.
Tarih: 17.08.2007 11:32:32

http://www.ivmedergisi.com/taxonomy/term/214

Bu benim bu işin ardında başka niyetler olduğu şüphelerimi güçlendiren başka bir etmen. Aynı dağa taşa, 1 ay ömüre sahip lale dikilmesi gibi . Başka birşey yazmak istemiyorum


En son ÜMiTÇİ tarafından Pzr 16 Eyl 2007, 23:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


abdullah37

11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 23:09

Alıntı:
İETT OTOBÜS ALIM PROJESİNİ DEĞİŞTİRİYOR
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 500 adetlik otobüs alım projesi nde önemli değişikliğe gidiyor. Belediye solo ve körüklü otobüslerin alımını programdan çıkarırken, yalnızca 100 adet metrobüs alımı kararlaştırdı.


Bu haberi kısaca şöyle özetleyebilirz.Beykoz Bölgesi yaklaşık bir 10 sene daha ikaruslarla seyahat etmeye devam edicek.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 23:26

İETT'nin filosundaki otobüsler 20 yaşını aşmaya başladılar. Bir şekilde yeni otobüs alınması elzem... Muhtemelen bu haberde, ihalenin iptali gibi birşey sözkonusudur. Yoksa alımın tamamıyla programdan çıkarılması imkânsız. Filonun en kısa zamanda 500 civarı yeni otobüsle değiş-tokuş yapılması gerekir.

Akın KURTOĞLU



Serdar0007
11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 23:36

Filo da Mercedes-Benz Capacity'lere ağırlık verilecek özellikle,prestijli hatlarda.Ayrıca BMC ile dirsek teması devam ediyor deneme seferlerinde kullanılan araç için idare de,bir pazarlık söz konusu.

İ.Hakkı Erdoğan
11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 23:41

Bencede vazgeçmek değil ertelemek diyebiliriz.Metrobus projeleri çok maliyetli olduğu için kaynak sıkıntısı yaşanır.Ankara'da 100 adet metrobus mü yoksa 500 adet otobüs mü ikileminde kalmıştı.Ama 500 adet otobüsü seçti.İstanbul'dada tam tersi oluyor.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 23:50

Metrobüs yalnızca tek bir aksa faide sağlayacak, ama 500 şehiriçi otobüs, ortalama 120 farklı hatta çalışma imkânı bulacaktır...

Akın KURTOĞLU


Çağrı Tekin

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 00:04

Metrobüs hattı 2 seneye maloluyor. İETT'nin yüksek miktarda otobüs alımlarında da yaşadığı birçok sorun yüzünden en az 1 sene boyunca otobüs gelemiyor.  Eğer İETT gerçekten ana arterlere metrobüs yapacaksa 500 otobüs alıp bir sene beklemek yerine 100 metrobüs alınabilir. Yapılacak metrobüs hattı yine onlarca hatta değişikliğe sebep olabilir, artan otobüsler ise metrobüs gitmeyen yerlere dahil edilebilirler. Belki 500 yerine 100 otobüs alınmış olabilir ama aslında iptal olacak hatlar ile birlikte toplamda 200-250 otobüs alınmış olur. Üstüne üstlük metrobüs normal yoldan bağımsız olduğu için ulaşım süreleri de kısalır. İETT'nin ya raylı sistem ya metrobüse yönelmesi lazım zaten. Ne kadar çok normal hatlara otobüs eklersek ekleyelim o otobüsler bir yerde tıkanacaklar.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 00:12

Aslında İstanbul'da Metrobüs yapılabilecek akslar belirli: E-5 (boydan boya; Avcılar'dan-Tuzla'ya), İkinci çevreyolu (Eski TEM: Bahçeşehir civarlarından ikinci köprü yoluyla Kavacık ve ilerisi), Barbaros Bulvarı (Beşiktaş-Maslak)... Bunun dışında elverişli pek aks yok. Bunlar ana taşıyıcı omurga işlevini üstlenecekler. Geriye kalan otobüsler ise, bu yollardan kuzey-güney yönündeki saçaklanmaları beslemek için kullanılacaklar. İstanbul nüfusu şu anda resmi olarak; 11 milyon olduğuna göre ve dünya toplutaşıma standardına göre kentte toplam; 11.000 otobüs olması gerekliyken, mevcut kapasitemiz yalnızca; 2900 İETT + 1400 ÖHO + 6400 Minibüs (1/3 hesabıyla: karşılığı 2100 otobüs) = 6.400... Olması gereken değerin yarısı kadar... Ve de bunların yarıdan fazlası özelin elinde... Resmi taşıma filosu ise toplam rakamın üçte biri kadar. Bu yüzden metrobüsler de, alınması düşünülen 500 otobüs de gerekli ve bunlar bile eklendiği taktirde (-ki; 6400 + 100 + 500 = 7000 araç eder), yine de ulaşılması düşünülen uluslararası standart henüz yakalanamayacak...

Akın KURTOĞLU


Ahmet Bengüer
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 01:58

Alıntı:
Aslında İstanbul'da Metrobüs yapılabilecek akslar belirli: E-5 (boydan boya; Avcılar'dan-Tuzla'ya), İkinci çevreyolu (Eski TEM: Bahçeşehir civarlarından ikinci köprü yoluyla Kavacık ve ilerisi), Barbaros Bulvarı (Beşiktaş-Maslak)... Bunun dışında elverişli pek aks yok. Bunlar ana taşıyıcı omurga işlevini üstlenecekler. Geriye kalan otobüsler ise, bu yollardan kuzey-güney yönündeki saçaklanmaları beslemek için kullanılacaklar. İstanbul nüfusu şu anda resmi olarak; 11 milyon olduğuna göre ve dünya toplutaşıma standardına göre kentte toplam; 11.000 otobüs olması gerekliyken, mevcut kapasitemiz yalnızca; 2900 İETT + 1400 ÖHO + 6400 Minibüs (1/3 hesabıyla: karşılığı 2100 otobüs) = 6.400... Olması gereken değerin yarısı kadar... Ve de bunların yarıdan fazlası özelin elinde... Resmi taşıma filosu ise toplam rakamın üçte biri kadar. Bu yüzden metrobüsler de, alınması düşünülen 500 otobüs de gerekli ve bunlar bile eklendiği taktirde (-ki; 6400 + 100 + 500 = 7000 araç eder), yine de ulaşılması düşünülen uluslararası standart henüz yakalanamayacak...   

Akın KURTOĞLU

Akın üstadıma katılıyorum ayrıca da ekliyorum.İstanbul şehir olarak her geçen gün genişlemekte,göç almakta ve nüfus artışı olmaktadır.Dolayısıyla bu tür sosyal nedenlerden dolayı filonun yenilenmesi bir tarafa filoyu genişletme ihtiyacı doğmaktadır.Kesinlikle 100 metrobüs yerine 500 otobüsü tercih ediyorum.Toplumsal fayda için de böyle olmalı diye düşünüyorum.


sinan84
11 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 15:30

Selamlar,

Eger ki IBB 100 tane metrobüs aracina yöneldiyse o halde bu metrobüsü kesikes mecidiyeköye, BELKI de karsi yakaya kadar uzatir...

Ama varsayalim ki Mecidiyeköye kadar olsun... o halde bahcelievlerden, bakirköyden, yenibosna metroden, avcilardan vs.vs. bi sürü yerden mecidiyeköye gelen otobüsler iptal... sadece dikey besleme olcak malumunuz... ve dikey besleme hatlari bati-dogu E-5 aksi kadar uzun olmadigi icin, dikey beslemede cok fazla otobüs gerekmeyecektir, dolayisiyla coooooookca otobüs (aralarindan mercedesler de varrrr, eski MAN´lar da var) bosta kalacaktir... onlari kullanirlar baska noktalarda...

Yenibosna metro-mecidiyeköy hattinda ne cok otobüs vardi, hepsi bosta kalacak mesela... 5 dakkada bir kalkiyorlardi nerdeyse... aslinda fena fikir degil, ama yine de 10 ölcüp 30 tartmak lazim cünkü ne kadar hesaplarsan hesapla, evdeki hesap carsiya uymuyor her nedense

Saygilar



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM