Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Adana - Sanayi ve Ticaret
« önceki   123 ... 303132 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ADANA
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 31
önens

8 ay önce - Cmt 04 Ksm 2017, 21:14







Adana firmaları, Lübnan’ın başkenti Beyrut’ta düzenlenen Lübnan İş Heyeti Ziyareti’nin meyvelerini hızlı aldı.Bu konu ulusal ve uluslararası basında yerini aldı.

TC Beyrut Büyükelçisi Çağatay Erciyes, aynı denizin iki kıyısını paylaşan Adana ve Beyrut’un işbirliği yapması durumunda önemli başarı yakalanacağını belirterek, “Çukurova’nın merkezi konumundaki Adana önemli bir sanayi kenti. Lübnan’la ticaret yapmak demek dünya ticaretinde söz sahibi Lübnan diasporasıyla gücü birleştirmek anlamına gelir ki bu birlikteliğinde kolay kolay kimse rakibi olamaz. "dedi.



önens

8 ay önce - Pts 13 Ksm 2017, 16:36





Adana'dan Çin Ve Japonya'ya Narenciye İhracatı


Adana’dan Çin ve Japonya’ya narenciye ihracatının başladığı bildirildi.

Türkiye’de yılda 4 milyon 300 bin ton narenciye üretiliyor. Ülke genelinde 1 buçuk milyon ton narenciyeyi ise Adana tek başına karşılıyor. Yılda hasat edilen narenciye ürünlerinin yüzde 40’ı yurt dışına gönderiliyor. Yüzde 60’ı yurt içinde tüketiliyor. 2017 yılında, yurt dışına ihraç edilen narenciyenin yüzde 60’ı Rusya ve çevresindeki ülkelere, yüzde 25’i Irak’a, geri kalanı ise Suudi Arabistan, Almanya, Hollanda, Macaristan ve Uzakdoğu ülkelerine ihraç ediliyor.

Ayrıca, İspanya’da kötü giden hava koşulları nedeniyle Avrupa ülkelerine bu sene narenciye ve katma değeri yüksek ürünlerin ihraç edilmesinden dolayı ülkeye 183 bin 700 dolar gelir sağlandı.
Üreticilerin uzun yıllardır Uzakdoğu ülkelerine ihraç etmek istedikleri narenciyede ihracat bu yıl başladı. Adana’da erkenci portakal, greyfurt ve mandalinalar gemilerle Çin ve Japonya’ya gönderiliyor.

Seyhan Ziraat Odası İkinci Başkanı Cahit İncefikir, Almanya ve Avrupa ülkelerinin bu sene İspanya’da kötü giden hava koşulları nedeniyle Adana’dan narenciye aldıklarını belirtti. Uzakdoğu ülkelerine yapılan ihracat için ise İncefikir, “Uzakdoğu’yla ilgili ciddi çalışmalarımız vardı o da artık meyvesini vermeye başladı. Japonya, Çin ciddi alımlara başladı gemilerle. Ciddi bir paketleme tekniğiyle okyanusu aşmaya başladık. İhracatta alanımız gittikçe genişliyor. Gelecek sene ürettiğimizin kesin olarak yarısını ihraç edeceğiz” ifadelerini kullandı.

Narenciyenin çok iyi fiyatlara satılmaya başlandığını söyleyen İncefikir, "Biz önümüzdeki günlerde bunun daha da artacağına inanıyoruz. Avrupa’da yılbaşı kutlamaları erken başlıyor. Bu nedenle Kasım ayının sonuna doğru taleplerin daha da artacağı, fiyatlarda belirli oranda yükseliş olacağını tahmin ediyoruz" diye konuştu.
Irak’ta Habur Sınır Kapısı’ndan sonra yeni bir sınır kapısının açılmasının daha fazla ürün ihraç edebilmek adına çok önemli olduğunu kaydeden Cahit İncefikir, "Rusya’dan sonra en önemli pazar Irak olmaya başlayacak. İhracattaki ülke sayımızda bu anlamda artıyor" dedi.



http://www.milliyet.com.tr/adana-dan-cin-ve-japon ...r-2399047/


önens

8 ay önce - Sal 14 Ksm 2017, 23:13





CarrefourSA, Adana’da kurduğu Narenciye Paketleme Tesisi ile hem üreticiye hem tüketiciye kazandırmayı amaçlıyor.


CarrefourSA, Adana’da kurduğu Narenciye Paketleme Tesisi ile hem üreticiye hem tüketiciye kazandırmayı amaçlıyor. Şirket, 4 bin 200 dönüm alana sahip 12 bahçe sahibine alım garantisi verdi. Bu sayede aracıları ortadan kaldıran CarrefourSA, ürünü tüketiciye de yüzde 20 daha hesaplı sunmayı planlıyor.

CarrefourSA, sebze ve balıktan sonra narenciye projesini de hayata geçirdi. Şirket, Adana’ya kurduğu Narenciye Paketleme Tesisi ile ürünlerini, toplam 4 bin 200 dönüm alana sahip bahçelerden alım garantisiyle tedarik edecek. Bu sistemle hem üreticiye hem de tüketiciye kazandırmayı amaçlayan şirket, yeni tesis sayesinde aracıları da devre dışı bıraktı.

CarrefourSA’nın Adana’da gerçekleştirdiği basın toplantısında konuşan Genel Müdür Hakan Ergin, yeni projeyle birlikte üreticinin artık ürününü nasıl satacağını, parasını nasıl kazanacağını bildiğini belirterek, “Umarız başkaları da bu sistemi kurar” dedi. Narenciye projesine 10 milyon TL yatırım yaptıklarını kaydeden Ergin, şöyle devam etti: “Makası elimize aldık. Bahçelerimizi drone ile 24 saat izlerken dona karşı pervane sistemi ile korumaya başladık. Her bir ürünün toplanmasından rafl ara çıkmasına kadar olan süreci SAP sistemiyle izliyor, atık kaybını minimuma indirerek tüketicilerimize yüzde 20 indirimli narenciye ürünü sunuyoruz. Taze gıda konusundaki yatırımlarımızla iç pazarın yanı sıra Carrefour’un 30 ülkedeki marketlerine ürün vermek ve ihracata katkı sağlamak istiyoruz. Narenciyede ürün tonajımızı yüzde 100 artışla 10 bin tondan 20 bin tona çıkarmayı hedefl iyoruz.

“Socomo ile teması kurdu 30 ülkeye ihracat hedefliyor

Yeni yatırımla, iç pazarın yanı sıra Carrefour’un faaliyet gösterdiği 30 ülkede de ürünlerine yer verilmesini istediklerini aktaran Ergin, şu açıklamaları yaptı: “Carrefour Global’in meyve-sebze firması Socomo ile yakın temas halindeyiz. Socomo, 750 milyon euro değerinde bir şirket ve başta Avrupa olmak üzere Carrefour’un bulunduğu 30 ülkedeki Carrefour marketlerinin meyve-sebze alım-satım faaliyetlerini gerçekleştiriyor. Geçtiğimiz yıl meyve-sebze konusunda hazırlıklarımızı gerçekleştirip bu yıl birer birer hayata geçirmeye başladığımız için artık Socomo nezdinde değerlendirilir hale geldik. Dolayısıyla gelecek yıldan itibaren 30 ülkedeki Carrefour marketlerinin sebze-meyvesi, Carrefour- SA’nın alım garantisi verdiği bahçelerden sağlanabilecek.”

Türkiye’de yıllık 4 milyon ton üretim yapılıyor

CarrefourSA Gıda Kategori Direktörü Ayşin Işıkgece de Adana’da 12 narenciye üreticisi ile bahçelerinden alım garantisi karşılığı sabit fiyat modeliyle çalıştıklarını söyledi. Işıkgece, şu bilgileri verdi: “Özel çeşitler için sertifikalı fidanlar dikiliyor. Bu ağaçlardan yedi ay boyunca ürün alınabiliyor. Bu süre zarfında her gün 350 kişi portakal, mandarin, greyfurt (altıntop) ve limon olmak üzere toplam dört türden 21 farklı çeşidi toplayarak Narenciye Paketleme Tesisi’ne getiriyor. Tesiste 100 kişi görev alıyor. Paketlenen ürünleri Samsun, Gebze, Antalya, İzmir ve Adana’daki depolarımıza, buradan da 58 ildeki 625 marketimize sevk ediyoruz. Türkiye’deki narenciye üretim hacmi yıllık 4 milyon ton. Ülkemiz, 9 ayda 327,7 milyon dolar değerinde 659,5 bin ton narenciye ihracatı gerçekleştirdi. İhraç edilen türlere baktığımızda ilk sırada 263,7 bin tonla limon başta gelirken ardından 173,6 bin tonla portakal, 155,3 bin tonla mandarin ve 66,8 bin tonla altıntop (greyfurt) geliyor. CarrefourSA olarak narenciye ürünlerini ihracatçı firmalara da satarak bu alanda da gelişime katkı sağlıyoruz. Özellikle Enterdonato olarak bilinen limon çeşidi başta olmak üzere narenciye ürünlerinin Rusya ve Sırbistan, Çekya gibi birçok Avrupa ülkesine ulaştırılmasını sağlıyoruz. Bu proje ile üretici pazar bulacak, tüketici fiyattan dolayı rahatlayacak, bölgeye de ekonomi yaratılacak.”

‘Ucuz et satışına başvurmadık’

Et ve Süt Kurumu’nun (ESK) tüketicinin et ihtiyaçlarını uygun fiyatla karşılayabilmek adına yaptığı çalışmaya, CarrefourSA başvuru yapmadı. CarrefourSA Genel Müdürü Hakan Ergin, süreci şöyle değerlendirdi: “81 ilde bulunmadığımız, koşulları yerine getiremediğimiz için başvurmadık. İyi niyetli bir çalışma olduğunu düşünüyoruz. Üreticilerin bu sektöre daha fazla girmelerini sağlamamız lazım. Ancak o şekilde fiyatlar düşer. Gıda Perakendecileri Derneği olarak bakanlıktan randevu aldık. Çalışmalar yapıyoruz. ”




http://gidatarim.com/editorun-secimi/yeni-paketle ...22011.html



önens

8 ay önce - Prş 16 Ksm 2017, 00:07

Alıntı:



Yerli otomobile Adana çağrısı



ADANA'da Çukurova Genç İşadamları Derneği (Çukurova GİAD) Başkanı Ömer Faruk Sakarya, otomotiv üretimi için Adana'da her türlü yatırım avantajına sahip olduğunu söyledi.
Yerli otomotiv yatırımı için Adana'nın her türlü yatırım avantajına sahip kent olduğunu vurgulayan Ömer Faruk Sakarya, 64 ülkeye ihracat yapan Adana markası Temsa'nın da Adana'da kurulu olduğunu vurguladı. Karayolu, demiryolu ağının yanı sıra bölgesindeki limanlarıyla, enerji imkanlarıyla Adana'nın yatırımcıları beklediğini belirten Sakarya, Çukurova GİAD olarak 2014'ün Aralık ayında yayınladıkları 'Adana 'Ekonomisi Rekabetçiliğinin Analizi, Karar Vericiler ve Yatırımcılar İçin Öneriler' konulu araştırma raporunda da otomotiv yatırımı için Adana'yı önerdiklerini hatırlattı. Yerli otomobil yatırımında en avantajlı kentin Adana olduğunu bildiren Sakarya, yaklaşık 300 üyesi bulunan Çukurova GİAD'ın her üyesinin bir yerli otomobil alacağı taahhüdünde de bulundu.



http://www.hurriyet.com.tr/yerli-otomobile-adana- ...i-40645513



Şimdiye kadar Adana adının geçmemesine şaşırmıştım açıkcası . Bu yarışa büyükler liginden Adana da girdi bakalım ne olacak.


güney 01

8 ay önce - Prş 16 Ksm 2017, 00:08

E hadi hayirlisi insalah



sayfa 31
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 303132 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ADANA