Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Semih Yaşar

14 yıl önce - Cum 08 Şub 2008, 12:01
Yolcu platformları


Akın Üstad'ın çizimine çok dikkatli bakmayarak hata etmişim, şimdi anladım ne demek istediğini.
Farklı yön için yapılacak platformlar üst geçidin her iki yönüne doğru uzatılmış, dolayısı ile
aynı hizada olmadıkları için yol genişliğini da azaltmamış oluyorlar ve farklı merdivenler
kullanıldığı için yolcu tahliyesi de kolaylaşmış oluyor. Buna mukabil , transit yolun istasyonlara
denk gelen bölgelerinde çok hafif bir kavis yapılması gerekiyor ama güvenli açısından sorun
çıkarmasa gerek.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Cum 08 Şub 2008, 12:31
Metrobüs istasyonları


Akın Üstadın fikrinden yola çıkarak bende ekspres otobüslerin sollamasına izin verecek
bir platform taslağı yaptım. İstasyon bölgelerinde 12,5 metre genişliğinde bir tercihli yol
yapılsa, 3,3 metre genişlikte 3 otobüs şeridi ve 2 metre genişliğinde tek yöne hizmet edecek
bir yolcu platformu ve 0,8'er metre genişlikte güvenlik şeridi yapılabilir.
Toplam genişlik 12,5 metre. Yaya üst geçitleri platformun tam ortasına gelecek şekilde yapılır.
Ekspres otobüsler normal otobüsleri istasyon bölgelerinde hiç beklemeden sollar, otobüsler
istasyondan çıkarken aynadan arkadan gelen otobüs olup olmadığını kontrol ederler.




(+)


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 07 Mar 2008, 01:58

Philesların yavaş yavaş İstanbul'a dökülmeye başlamalarıyla birlikte, soldan işleme mecburiyeti sağa kaydırılacaktır. Ancak, şimdilik diğer otobüslerin çalışmasını sekteye uğratmamak için (kapıları sağda olan 0530'lar ve Capacity'lerle karışık işleyecekleri için), onlarla aynı yönde, yani soldan çalışacaklarını tahmin ediyorum... 50 Phileas da geldikten sonra, çalışma prensibi rahatlıkla sağa geçirilebilir.

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
14 yıl önce - Cum 07 Mar 2008, 11:02

Sürücü oyuğu solda olduğu için doğrusun.

Kuşaktan olağan binitler çıktığı zaman yönünü düzeltirler. Karma çalıştıkları sürece böyle gider.

Metrobüsün bittiğini görebilecek miyim? Usuma takılan konu bu. Gerisi önemsiz...

Bu arada z durak düşünceniz olağanüstü, üstünde çalışalım. Örneğin iki yanaşma salına(Akın Hocam kızacak bana.) birer iniş merdiveni ile sığa da artacaktır. Tollamn 4 iniş merdiveni oluşturulabilir.


Mustafa Noyan

14 yıl önce - Cum 07 Mar 2008, 13:45

Alıntı:
Ancak, şimdilik diğer otobüslerin çalışmasını sekteye uğratmamak için (kapıları sağda olan 0530'lar ve Capacity'lerle karışık işleyecekleri için), onlarla aynı yönde, yani soldan çalışacaklarını tahmin ediyorum... 50 Phileas da geldikten sonra, çalışma prensibi rahatlıkla sağa geçirilebilir.

Zararın neresinden dönülürse kardır;
bu mantıksız ortada durak uygulamasında ısrara hiç gerek yok;
duraklar daraltıralarak iki yana kaydırılır, her türlü sağda kapısı olan araç rahatlıkla çalıştırılır...
Akın' ın çizime benzer iki tarafta duraklı sağdan işleyen, durak harici kısımlarda ortada boş sollama şeridi bırakacak, aşağıdaki çizim uygulansın, bu kadar basit







Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 11 Mar 2008, 03:15

İETT Yatırım Planı Raporları'nda gördüğüm alttaki resimde, seçenekli (makaslamalı) metrobüs durak yanaşma alternatifi gösterilmiş...



Aracın istikameti, durağa yaklaşınca tersine çevriliyor (tren raylarında olduğu gibi).

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 04 Eyl 2009, 06:49

Metrobüslerde soldan işleme sistemi kabul gördü artık. Bu konuda kafa yormaya hacet var mı acaba daha? Kilitlesek mi ne yapsak başlığı?

Akın KURTOĞLU


İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Cum 04 Eyl 2009, 14:54

Soldan kapılı yeterli araç olmadığı sürece soldan işleyecek yakın zamandada görülmüyor kilit gerek.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 05 Eyl 2009, 06:34

Bu durumda biz de başlığı kilitleyip arşivledik.

Akın KURTOĞLU

[ Hattın bu haliyle de, İETT gereksiz yere tersten işletilen bir metrobüs sistemiyle, dünya salaklık literatürüne girdi
Mustafa Noyan - Cmt 17 Ekm 2009 11:25
]



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM