Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
ümit 806

14 yıl önce - Prş 07 Şub 2008, 18:12

Semih Bey'in anlattıklarına göre genel işleyiş sollama şeklinde olduğu için aynaya gerek yokmuş zaten. Büyük ihtimalle sağlama yapan şöför o gün öndeki otobüsün yol vermesine kadar sabredememiş.

İsmail bey olmaz diyene kadar benim aklımda Mercedes O345 ve Ikarus'ların ayna kolları vardı, mesajı okuyunca otobüslerin Capacity olduğu aklıma sonradan geldi. İsmail Bey haklı, bu otobüslere ön tarafı gösteren ayna eklemek de epey meşakkatli olur.


yılmaz büktel

14 yıl önce - Prş 07 Şub 2008, 19:21

teknik olarak detaylarını fazla hatırlamıyorum ama bu ileriyi gösterilen aynalar bir kaç yıl önce protip olarak yapılmış ve tvlerde bir yenilik olarak duyurulmuştu.
hatırladığım kadarı ile şöförün hemen gerisindeki bu ayna dikiz aynasının görüş alanında olduğu için şöförün bakmak için geri dönmesine de gerek yoktu. uygulamalar şehirlerarası otobüslerde, -yanılmıyorsam 0302S dönemleriydi- yapılmıştı.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 07 Şub 2008, 19:28

Otobüsler sol şeritten ilerliyorlar ama sağlama değil de sollama yapıyorlar. Şoförler için kafa karıştırıcı yeni adetler getiriliyor galiba metrobüs yoluna... Biran evvel standart Türkiye trafik akışına dönülse iyi olacak. Mazallah bu kadar boş yolda bir kaza haberi duymaya hiçbirimizin gönlü razı değil... İnsanız hepimiz, şoförlerin daldgın bir anına da denk gelinebilinir. Böyle bir kazada (Allah korusun!) trafik polisleri, ellerindeki standart ceza kurallarını tersten işletmek zorunda kalacaklar bu sefer de. Çünkü Türkiye'de trafik sağdan akacak şekilde düzenlenmiştir.

Akın KURTOĞLU


Çağrı Tekin

14 yıl önce - Prş 07 Şub 2008, 19:33

Metrobüslerin öndeki aracı geçmesi o kadar da büyük sorun olmasa gerek. Kontolün soldan sağlanması zorluk getirir tabi ama onun da çözümü bulunmuş zaten. Öndeki araç sağa çekip hızını düşürür ve böylece arkadaki onu geçer. Arkadakinin sağlama yapması tehlikeli.

Aslında İETT bu durumdan faydalanıp ekspres seferler bile yapabilir. Avcılardan kalkan metrobüs sadece Cevizlibağ ve de seçilecek başka bir istasyonda(Şirinevler?) durması bunun dışında sollama yapması sağlanabilir. Ön tarafa tabela yapıştırılır ve yine tek biletle işletme yapılır. Boş çalışacağına bir işe yarar yani. Gerçi bu boş gitme olayı ulaşımın ağırlıklı olan tarafına yapılmıyor fakat hat biraz daha uzadığında iki yönde de pik saat diye bir olay kalmayacak, iki yön de sürekli dolu olacak. Ekspres metrobüslerle de on dakikada Avcılar-Cevizlibağ yapılırsa hem hızlı hem de boş olur, özel araç sahipleri de tercih edebilirler.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Prş 07 Şub 2008, 19:55
Ekspres sefer


Alıntı:
Ekspres metrobüslerle de on dakikada Avcılar-Cevizlibağ yapılırsa hem hızlı hem de boş olur, özel araç sahipleri de tercih edebilirler.


Ekspres sefer yapılsa bile Avcılar-Cevizlibağ arası 20 dakikanın altına düşmez, çünki ekspres
otobüs bir şekilde istasyonlardaki otobüslere takılacaktır. Bugün geriye boş dönen otobüslerin
en fazla 3 dakika kazanabildiklerini tahmin ediyorum.
Gerçek anlamda Ekspres otobüs seferi yapabilmek için Metrobüs yolu 2+2 olmalıdır, bu tip
ekspres otobüsler Transmilenio sisteminde var, istasyonlardaki yolcu alan otobüsleri geçebiliyorlar.



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 07 Şub 2008, 20:06

Yani, İdare takıldı şu eblek Phileas'ların peşine, yok çift mafsallı, yok 26 metre, yok sağında, yok solunda, yok iki tarafında kapı, yok yengeç misali yanaşma vs...vs... Hattın açılalı yarım seneye geliyor, halen çalışan bir tek Phileas dahi yok. Capacity'ler olmayaydı halimiz haraptı.

İlle de ortak durak platformu üzerinde inat edilmeseydi ve gidiş-geliş duraklar ayrılsaydı, aynı yaya üstgeçidinden ayrı merdivenler verilseydi, hem daracık duraklardaki iki yönde otobüs bekleyen yolcuların yığılmaları önlenecekti, hem de normal trafik akışı kesintisiz devam edecekti. 50 Phileas yerine 100 adet Capacity temin edilerek 30 saniyede bir bile araç işleyebilecekti... Hem de gerektiğinde her zaman için 0530-G'lerden de faydalanılabilinecekti.


(+)


Platformlar ayrık şekillerde inşa edilmiş olsaydı, şimdiki durak genişliğinden biraz daha az enli iki ayrı durak yeri sayesinde, yolda herhangi bir şişkinlik de olmayacaktı. Yolcuyu tercihli/ayrık bir yol üzerinde sirküle etmek için ille de çift mafsallı otobüs işletilmesi Allah'ın emri mi? Tek mafsallı olunca da frekansı az daraltarak aynı kapasiteyi sırtlamak pekalâ mümkün...

Akın KURTOĞLU


ümit 806

14 yıl önce - Prş 07 Şub 2008, 22:06

Capacity Metrobus başlığında Gökhanas'ın gönderdiği fotoğraf:
Alıntı:


(+)

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=710772#710772

Bizde genellikle asfalt gereğinden fazla döküldüğü için ya da asfaltın altına beton dökülmediği için her biri ağır vasıta olan otobüslerin durak ceplerinde asfaltın tekerlek geçen yerlerde ezilip kenarlardan ve ortadan yukarı kabarması olayı çok fazla oluyor. Cep dışındaki duraklarda otobüsler arkadan sollayarak, öne kırarak, biri kaldırımdan 30 cm, biri 3 metre uzakta durarak vb. bir şekilde bu bu bozulmayı sağa sola yayıp geciktirebiliyorlar ama cepli duraklarda bütün otobüsler peşpeşe aynı noktadan geçtiği için bu sorun oluyor. Sanıyorum Metrobüs yolunda da yakın zamanda bu bozulmalar başlayacak. Havalar soğuk olduğu halde kısa zamanda yol deforme olmuş ki yaz aylarında asfalt yumuşayınca yol daha da kötü olacak gibi duruyor. Semih ağabey'in dediği gibi metrobüs yolu 2x2 olsaydı hareket alanı genişleyeceğinden belki yolun ömrü de uzayabilirdi. Sadece durak platformları önlerinde altyapı kuvvetlendirmek yeterli olurdu.



Burç

14 yıl önce - Prş 07 Şub 2008, 22:32

Yolda deformasyon yok, fotoğraf yanıltıcı.
Yolun ortası kirli kalmış ama hiçbir deformasyon olmaz, çünkü yol çok sağlam yapıldı.
Altında çelik tel ızgara ve beton var. Asfalt sadece birkaç santim kalınlığında.


Tahabk
14 yıl önce - Cum 08 Şub 2008, 10:54

Yolcu platformu neden bozuk. Taslarin sokuk oldugu yere yapilacak yeni projelermi var?

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Cum 08 Şub 2008, 11:53
KADİR HAS'A OLUR


Haklısın Akın Ağabey,ama geçti artık,yalnız hatırlarsan burada bir ara Kadir Has'ın oraya metrobüs durağı tartışması yapmıştık.Bende İKİ teklifte bulunmuştum.Birisi şu an senin çizimini yaptığın şekilde izah etmiştim,ama çizim konusunda maharetli olmadığım için sadece yazı ile kalmıştı,arkadaşlarada duyurmuş olayım ,Akın Ağabey'in çizimi size fikir verir.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM