Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
karzer

9 yıl önce - Cmt 18 Eyl 2010, 22:42
Ankara'da ki gibi Yürüyen Merdiven...


Metrobüs duraklarındaki üst geçitlerdeki Merdiven curcunasından kurtulmanın en güzel yolu yürüyen merdiven kullanmaktır.Özellikle Ankara'da Metro ve Ankaray hatlarında geçtiğimiz 3-4 yılda bu konuda ciddi atılım yaptı belediye. Hatta bazı yoğun üst geçitlerde bile yürüyen merdiven kullanılıyor...

Bulut Turhan

9 yıl önce - Pzr 19 Eyl 2010, 04:20

Başlıktaki konu için önerim durakların biniş ve iniş duraklarının ayrı yapılmasıdır.
Bu en uygun ve ekonomik yollardan biri.
Merterde ve sanırım Cevizlibağ'da ve Sefaköyde bu uygulanıyor ama tek yönde uygulanabiliyor.

Örneğin İncirliden Topkapı yönünde giderken Merter durağının 30 m gerisindeki iniş platformunda durup yolcuyu indiriyor ,30 m ileri gidip turnikelerin hizasını geçince binen yolcuları alıyor.
Ama Edirnekapıdan gelip Avcılar yönüne giderken aynı durakta yani Merter'de biniş durağına daha önce ulaştığı için kapılar açıldığında karmaşa oluyor.

Zira önce 30 m ileri gidip indirmesi sonra geri vitese takıp 30 m geri gelmesi mümkün değil tabiki.
Demek ki buraya Akın Beyin 2 sene evvel önerdiği 3 lü peron fikrini alıp,onu biraz değiştirerek,yani yan yana paralel duran üç peron değil sırayla aynı hizada duran üç peron olarak bir çalışma yapılabilir.

Yani duraklar 50 şer metreden x 3 150 metre olur ama bu durumda en az 2 üst geçide ihtiyaç var.

3 lü sistemde ortadaki platform doğal olarak biniş,ona varamadan 30 m gerideki iniş ve yine ortadakinden 30 m sonraki de iniş olur.Bu sistemde inişler ve platformu terk etmeler iki adet tamamen farklı platformdan ve köprüden sağlanacağı için müthis rahatlama olur.

Bu sistemin sorunları,
Her durakta en az 3 görevli olmaldır bu da maliyeti artırır.Bir de her durağa en az 2 geçit yapılmalıdır.
Bir çok durak fiziki konumu gereği buna uygun değildir.

Ama en aznından çok yoğun olan duraklarda üzerinde düşünülebilir.

Söylemeden edemeyeceğim,birde bu dar ve kalabalık duraklarda seyyar satıcılar,işportacılar eksik olmuyor.İyici suyunu çıkarıyorlar.Belediye zabıtasını göreve çağırıyorum.


osman67
9 yıl önce - Pzr 19 Eyl 2010, 09:28

Alıntı:
Söylemeden edemeyeceğim,birde bu dar ve kalabalık duraklarda seyyar satıcılar,işportacılar eksik olmuyor.İyici suyunu çıkarıyorlar


Çok doğru, bu kalabalık yolcu sirkülasyonu arasında duraklarda ve duraklara gelen üst ve alt geçitlerde çok seyyar satıcı ve dilenci var, bunlarda yolcuların geçişlerini engelliyor, buraların satıcı, dilenci v.s. den temizlenmesi gerekiyor....



Semih Yaşar

9 yıl önce - Pts 20 Eyl 2010, 12:54
Mecidiyeköy durağı


Bu sabah Metrobüs sistemi iflas etti. Mecidiyeköy durağına girmeye çalışan otobüs konvoyu Çağlayan durağından önce başlıyordu. Zincirlikuyu-Mecidiyeköy arası 20 dakikada alındı. Bu çöküşün nedeni ise,
Mecidiyeköy durağındaki yolcuların tahliye edilememesi ve yolcuların merdivende birbirlerinin suratına baka baka beklemeleriydi. Tabi bizde kent kültürü de eksik, merdivenin sağ tarafını kullanmayı da öğrenemedik. Bizim 3 yıldır yazmaktan klavyemiz aşındı. Büyük transfer istasyonlarına birden fazla noktadan erişim sağlanmalıdır. Mecidiyeköy durağının diğer ucuna da turnikeler konulmalı ve Trump towers tarafına üst geçit yapılmalı. Bilmem kaç yüz tane köprülü kavşak yapan Belediyemizin parası bir tane üstgeçit yapmaya yetmiyor mu?Yeni turnikeler için çalıştırılacak 5 tane personelin maaşına parası yetmiyor mu? yazıklar olsun.


İSMAİL ÇELİK

9 yıl önce - Pts 20 Eyl 2010, 13:17

Yazmaktan bende bıktım.

Mecidiyeköy: Doğu yönünde ilave üst geçit ve yıllar önce söylediğim(metrobüsten önce)sonra metrobüsüde dahil ettiğim fikrim Trapmmıdır nedir oradan metrobüs-İett durağı(mezarlık tarafı)-Metro arasında altgeçit lazım.Bu altgeçit olsa meydanda gördüğünüz insan sayısı azalacak.

Çağlayan:Batı tarafı ilave üst geçit ve ŞİŞLİ EML yanı ile Abide-i Hürriyet parkına aydınlatması düzgün yürüyüş parkurları yapılmalı ayrıca uzun durak avantajını kullanarak şaşırtmalı duruş yaptırılmalı ve Okmeydanı Hastane Durağı iptal edilerek,ortadan korkuluklu yaya yolu yapılarak Çğalyan2dan erişim sağlanmalı ve üst geçit adliye tarafına atlatılmalıdır.

Perpa:Köprüdeki yaya yolu genişletilmeli ve doğu yönünde Perpa yönüne üst geçit yapılmalıdır.

Edirnekapı:Şaşırtmalı duruş yapılmalı ve batı yönünde ilave üstgeçit vec asansör yapılmalıdır.


Maltepe:Köprüdeki her iki yöndeki yaya yolu genişletilmelidir ve şaşırtmalı duruş yapılmalıdır.

Cevizlibağ:Peronlar 10-20 cm. genişletilmeli ve batı yönünde ilave üst geçit yapılmalıdır.Ayrıca üstgeçide alınmalı turnikeler.Engelli rampalı yol kaldırılıp merdiven genişletilmeli oraya merdiven asansörü yapılmalıdır.Şimdiki indirtme peronu uzatılıp modernize edilip durakta şaşırtmalı duruş sağlanlmalıdır.

Yenibosna:Engelli rampalı yol kaldırılmalı merdiven genişletilmelidir.BU durak ve benzerlerinde diğer merdivenleri(Perona inen dışındaki) rahatça genişletme imkanı vardır.

Sefaköy:İlave çıkış yapıldı açılmadı hala(bugün açıldı ise bilemem)acil açılmalı.Rampalı yol iptal edilmeli merdiven genişletilmelidir.Merdivene merdiven asansörü yapılır.

İncirli:Doğu yönü ilave üstgeçit yapılmalı ve perona inen rampalı yol kaldırılıp merdiven genişletilmelidir.

Avcılar:Üstgeçit genişletilmelidir.

Şirinevler:Batı yönünde ilave üst veya altgeçit.

Zeytinburnu:Adı Merter olarak değişmeli rampalı yol iptal edilip merdiven genişletilmelidir.

Üstgeçitte genişletilmeli ve turnike üstrgeçide alınmalıdır.


Zincirlikuyu:Bütün peronlarda başta ve sonda yol-kaldırım arasında rampa olmalı çünkü çoğu zaman tam yanaşma olmuyor yolcu indirirken.


Ayrıca işletme olarakta;

Para ile akbil basma işine son vermelidir.

Akşam 16:00-20:00 arası 34A Asya Yakasına gidiş yönünde Çağlayan-Mecidiyeköy-Zincirlikuyu'da durmamalıdır.Buradaki vatandaşlarımız 34 ile Z.kuyu'ya gidip Z.kuyu'dan kalkan araçlara ücretsiz aktarma yapmalıdır.(Şimdide öyle)

Kameralar ile peronlar ve merdivenler rasat edilmeli gelen ihbarlar vasıtası ilede boş araç kaldırılıp belli duraklardan yolcu almaya başlamalıdır.

Cevizlibağ'daki altgeçit bitti 34A hala niye uzatılmadı?34A uzarsa Edirnekapı-Cevizlibağ arası yaşanan meselede hafifleyecektir.



Bulut Turhan

8 yıl önce - Pts 27 Eyl 2010, 00:42

Alıntı:
Cevizlibağ'daki altgeçit bitti 34A hala niye uzatılmadı?34A uzarsa Edirnekapı-Cevizlibağ arası yaşanan meselede hafifleyecektir.

İsmail Bey Cevizlibağda yapılan alt geçit nedir?Nasıl bişeydir ne işe yarayacak,bilginiz varsa paylaşırmısınız ne zamandır merak ediyordum ben o tüneli.


EmirOtluoglu

8 yıl önce - Pts 27 Eyl 2010, 01:56

Alıntı:
İsmail Bey Cevizlibağda yapılan alt geçit nedir?Nasıl bişeydir ne işe yarayacak,bilginiz varsa paylaşırmısınız ne zamandır merak ediyordum ben o tüneli.


İsmail Bey belki daha ayrıntılı açıklayacaktır ama benim bildiğim kadarı ile Avcılar yönünde giderken Cevizlibağ durağını geçtikten sonra (Yeşil Binasının sırasında) tıpkı Edirnekapı garajına geçen araçların girdiği tünel gibi, yalnızca U dönüş olarak hizmet verecek cinsten bir altgeçit inşaa edildi. Bu alt geçitten anladığım kadarı ile 34 A hattındaki araçlar faydalanacaklardı. Bu sayede Anadolu Yakası'ndan Edirnekapı ardına (Bakırköy, K.Çekmece, Avcılar, vs.) gitmek isteyen yolcular Edirnekapı ya da öncesinde aktarma yapmak yerine Cevizlibağ'da aktarma yapabileceklerdi. Bu sayede Anadoluyakası yolcusu yalnızca 34 numaralı hattı değil 34T hattını da kullanabileceklerdi. Benzer şekilde bu bölgeden Anadolu Yakası'na geçen yolcular da Avcılar tarafından illa 34 hattına binmek zorunda kalmayacak, aynı şekilde 34T hattı da işlerine yarar hale getirilecekti. Bununla birlikte 34'teki yoğunluk nispeten azaltılacak, 34T de daha etkin, daha işe yarar bir hale dönüşecekti.



Fakat ne hikmetse uzun zamandır tamamlanmış olmasına rağmen bu değişiklik yapılmadığından dönüş tüneli atıl vaziyette beklemekte. Acaba B.Düzü etabı mı bekleniyor diyorum ama bekleme için bunun da bir bahane oluşturması gereksiz.



İSMAİL ÇELİK

8 yıl önce - Pts 27 Eyl 2010, 08:42

Emir Bey anlatmış benim izahıma gerek kalmadı.34A yolcusu sebebi ile Cevizlibağ ve Edirnekapı arası kalabalık had safhada oluyor.Bu sayede hafifleme olacak çünkü 34A yolcusu CEvizlibağ'dan binebilecek ve 34T faydalalanacak.Bu işe en çok Maltepe ve Topkapı durağından binmeye çalışanlar ile 2-3 durak için aktarma yapanlar sevinecek.

EmirOtluoglu

8 yıl önce - Pts 27 Eyl 2010, 10:55

Alıntı:
İsmail Bey belki daha ayrıntılı açıklayacaktır ama benim bildiğim kadarı ile Avcılar yönünde giderken Cevizlibağ durağını geçtikten sonra (Yeşil Binasının sırasında) tıpkı Edirnekapı garajına geçen araçların girdiği tünel gibi, yalnızca U dönüş olarak hizmet verecek cinsten bir altgeçit inşaa edildi. Bu alt geçitten anladığım kadarı ile 34 A hattındaki araçlar faydalanacaklardı. Bu sayede Anadolu Yakası'ndan Edirnekapı ardına (Bakırköy, K.Çekmece, Avcılar, vs.) gitmek isteyen yolcular Edirnekapı ya da öncesinde aktarma yapmak yerine Cevizlibağ'da aktarma yapabileceklerdi. Bu sayede Anadoluyakası yolcusu yalnızca 34 numaralı hattı değil 34T hattını da kullanabileceklerdi. Benzer şekilde bu bölgeden Anadolu Yakası'na geçen yolcular da Avcılar tarafından illa 34 hattına binmek zorunda kalmayacak, aynı şekilde 34T hattı da işlerine yarar hale getirilecekti. Bununla birlikte 34'teki yoğunluk nispeten azaltılacak, 34T de daha etkin, daha işe yarar bir hale dönüşecekti.

Alıntı:
Emir Bey anlatmış benim izahıma gerek kalmadı.34A yolcusu sebebi ile Cevizlibağ ve Edirnekapı arası kalabalık had safhada oluyor.Bu sayede hafifleme olacak çünkü 34A yolcusu CEvizlibağ'dan binebilecek ve 34T faydalalanacak.Bu işe en çok Maltepe ve Topkapı durağından binmeye çalışanlar ile 2-3 durak için aktarma yapanlar sevinecek.


Biz dün bunlardan bahsederken az önce metrobüsteki duyuru ile şok geçirdim. Çarşamba gününden itibaren 34A hattı yalnızca pik saatlerde hizmet verecekmiş, onun yerine daha önce numarasız olarak pik saatlerde çalışan Zincirlikuyu - Söğütlüçeşme Hattı 34Z numarası ile gün boyu sefer yapacakmış. Bu nasıl bir mantıktır benim aklım yetmedi. Biz 34'deki yükün hafifletilmesi için 34A'nın uzatılmasını beklerken yetkililer bu hattı kesip yerine daha boduru 34Z'yi önplana çıkartıyorlar. Çarşamba'dan itibaren gerek Zincirlikuyu durağının halini, gerek 34 hattının halini görmek istiyorum.


Murat Caner
8 yıl önce - Pts 27 Eyl 2010, 11:57

Alıntı:
Bu çöküşün nedeni ise, Mecidiyeköy durağındaki yolcuların tahliye edilememesi ve yolcuların merdivende birbirlerinin suratına baka baka beklemeleriydi.


Çöküşün nedeni; otobüslerin haddinden fazla sık çalışmalarıdır...



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM