Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Burç

14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 15:17

Dikkate almak gereken önemli bir nokta var :
İstasyona girişler toplu halde olmuyor. Ama çıkış toplu halde oluyor.
Bu yüzden 3 kişi birden çıkabilirse, ama sadece bir kişi inebilirse de olur.
Yani iniş ve çıkış eşit kapasiteli olmak zorunda değil.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 16:06
İstasyon yolcu giriş ve çıkışı


Alıntı:
Bu yüzden 3 kişi birden çıkabilirse, ama sadece bir kişi inebilirse de olur.
Yani iniş ve çıkış eşit kapasiteli olmak zorunda değil.


Metrobüslerin sefer sıklığı 5 dakikada bir yada seyrek olsaydı dediğiniz doğru olurdu,
yolcu girişleri uzun zaman dilimine yayılabilir, çıkışlar ise 5 dakikada bir pik yapacağı için
daha fazla turnike çıkışa tahsis edilebilirdi.
Mevcut durumda ise dakikada bir Metrobüs kalkış yapacak, sadece Cevizlibağ aktarma
istasyonunu incelersek  istasyona giren ve çıkan yolcu sayısı pik saatlerde ortalama olarak
dakikada 150'er yolcu olabilir, bu kadar yolcuyu rahat bir şekilde tahliye edebilmek için
toplamda 6 adet turnike gerekir, ayrıca istasyona girişte akbil basıldığı için giriş turnikelerinde
daha fazla kuyruk olabilir.


OzanEmre

14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 17:51

Alıntı:
İstasyona girişler toplu halde olmuyor. Ama çıkış toplu halde oluyor.

Evet doğru. Bu gün Cevizlibağda öğlen saatlerinde sadece tam olmasa da dolu olan bir Capacity'den inen yolcular bile merdiveni kilitledi (ama şu anda kullanılan eski üst geçide bağlı merdiven). Aşağıdaki resim kadar olmasa bile birkaç dakikalık bir yoğunluk oluştu (sadece merdivende, üst geçit normaldi). Yeni yapılan köprü ile sorun şimdilik aşılabilir ama daha önceden de dediğim gibi Avcılar kısmının (hatta ileride Mecidiyeköy kısımının) açılması ve hattın tam randımanlı çalışması halinde böyle sorunlar yine yaşanabilir.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-5 Bahçelievler Metro Durağı Üstüne Metrobüs Durağı Yapılmalı


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 18:43

Platform eni kadar bir merdiven inşa edilmeli ve bu merdiven tam ortasından ikiye ayrılmalıdır. Üzerine de iniş ve çıkış merdivenleri işaretlenmelidir. Turnikelerden dolayı merdivenlerin kullanımıları sırasında tersine işlemesi de olamayacağından, herkes iniş-çıkışa riayet etmek durumunda kalır. Ama, bu sefer de turnikeleri nereye monte edeceksiniz? Alan dar çünkü...

Akı KURTOĞLU


mustafa mavi

14 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 09:07

dün akşam cevizlibağ da tramvaydan indim metrobüse binmek için geçidin merdivenlerine geldim saat tam 18 idi,merdivenleri aşıp durağa 10 dakikada inebildim,rezalet bir durumdu,bayanlar eziliyor,fırsatçı sapıklar bayram ediyordu,saat 18:11 de çift katlıya bindim 18:33 te cennette indim,aynı rezalet orada da vardı cevizlibağdaki kadar olmasada...

böyle denizi geçip derede boğulmak insanı çok üzüyor,planlama hataları yakamızı bir türlü bırakmayacak,muhteşem bir eser yapıyorsunuz fakat sergiliyemiyorsunuz,merdivenlerdeki yoğunluk yüzünden her an acı bir kaza haberi alabiliriz cevizlibağdan,Allah korusun yoldan atlayarak geçenler çok büyük risk altında...



Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 09:34
İstasyon tahliyesi


Merdiven genişliği 3 metre olmalı,  merdiven ikiye değil 3'e bölünmeli 1+2+1 şeklinde.
Bölümler arası kesinlikle geçiş imkanı olmamalı. Hatta sedece merdiven değil üst geçit
de ikiye bölünmeli, istasyona girecek olanlar ve direk karşıya geçecek olanlar için.

Aşağıdaki taslak daha net sanırım, kırmızı çizgiler istasyona giriş separatörleri ve
üstgeçidin üstünde başlıyor, ve iki taraftan gelen yolcular burada tek sıra oluşturuyor.
Mavi oklar iki sıra halinde istasyondan çıkan yolcular, kahverengi oklar ise sadece
karşıdan karşıya geçenler. Bu fikirler için de para istemiyorum, vatana millete feda olsun





Fatih Can
14 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 09:44

Akbil turnikeleri istasyon uzerine hemen merdiven bitiminden 3 metre sonraya konulabilir, turnikelerden ikisi hem girise hem cikisa izin verir.

Ya de bence istasyona en az iki adet ustgecit inmeli ve bir ustgecit sadece binis icin digeri ise inis icin olmali. Bu sayede insanlari isasyon uzerinden de daha hizli tahliye etmis oluruz. Ust gecit kopruleri arasinda da baglanti olmali.

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr179/Dogukan_Kahra ...007071.jpg

Aslinda su resimdeki ustgecitte nasil olacagi belli inis merdivenlerinin. Cift tarafindan inis olan ve tek tarafta ikiser kisinin inip cikabilecegi sekilde dizayn edilmis. Bu sakilde dizayn durak uzerine cok sayida ust gecit koyabilme imkani veriyor ortadaki ustgecitler icin. Duraklar epey uzun ne de olsa. Bu duruma gore bence duraklarin iki uc tarafina istasyon genisligince ustgecit yapilmali.   Ortalara ise imkan verdigi sekilde boyle dar inis merdivenleri yapilmali.


En son Fatih Can tarafından Çrş 19 Eyl 2007, 10:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mehmet KELEŞ

14 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 10:36

Bencede en iyi çözüm üst geçitlerin iki adet olması ile giriş ve çıkışın ayrı olması işi çözecektir. Bu sayede akbil turnikeleri için rahat bir ortam sağlanır.
Ayrıca istasyon girişleri, her istasyonun yoğunluğuna göre ayrı bir çözüm sunmalı. Örneğin yeşilova-bağlar durağı ile cevizlibağ şirinevler bir olmamalı.
Aslında  sondurakların yerleri fixlenmediği için yoğunluğukların nasıl yaşanacağı tam ortaya çıkmadı örn. cennet durağı avcılar devreye girmediği için yoğunluk yaşanıyor avcılar devereye girdiğinde yoğunluğun dağıtılması ile problemler azalacak. Fakat yinede  bazı durakların çift üst geçitli olması müblem bir ihtiyaç gibi görünüyor.


Keremss
14 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 10:51

İşin bir diğer kötü tarafı tamam metrobuse gidecek olan bekliyor haliyle birde karşıdan karşıya geçmek isteyen kişiler var bunlarda zoraki bekliyor.

Fatih Can
14 yıl önce - Çrş 19 Eyl 2007, 11:16

Amac ust gecitlerden sifir bekleme olmasi. Eger durak cok yogun ise asagidaki gibi birseyler bile yapilabilir.

Duraga ustten bakiyoruz. Burada gri yer e-5, sari yer metrobus yolu, ortadaki kirli beyaz yer metrobus duragi, acik mavi yerler uste gecitler, kirmiz yerler de ust gecit merdivenleri.

Mesela bu ornekte her iki tarafi ustgecitli ortada da ek bir duragi olan bir yapi var. Eger ortadaki ya da diger taraftaki ustgecitin caddeye inen ayagi icin musait yer yok ise ortadan iki ustgecit birbirine baglanabilir cizimdeki gibi. Kapasiteyi epey arttirir sanirim. Burada uctaki merdivenler 4er  kisilik, ortadaki de 2+2 kisilik olacaktir. Yani toplamda 12 kisi ayni anda inebilecek. 1 saniyede bir kesittten yolcu tasindigini dusunursek bu merdivenlerle 1 saniyede  12 yolcu tasiriz. 10 saniyede 120, 20 saniyede 240 yolcu tahliyesi demektir. Dakikada 720 yolcu yapar. Demek ki seferler dakika basi oldugunda fazlasi ile yeter ve merdiven sayisi yariya indirilebilir. 30 saniyede bir sefer konulursa bu sekilde bir sistem hatta belki fazlasi sart olur cunku 30 saniyede 360 kisilik kapasitesi olur bu sistemin. Uzun istasyonlarda ortaya tek yerine cift ust gecit de konulabilir.






sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM