Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
OzanEmre

11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 18:32
İstanbul metrobüs duraklarında yolcu tahliyesi ve çözümleri



Forumda Metrobüs Duraklarından bazılarının (mesela Şirinevler) aşırı yükü kaldıramayacağı yazılmıştı. Sizce bu gibi duraklarda ne gibi yöntemler uygulanabilir?

Bazı Duraklarda olması beklenen görüntü;

Resim: semihyasar

Bana göre aşağıdaki gibi yolcular duraklara bir yönden girip diğer yönden çıkabilir.


(+)

Resim: ZAFE®  (Resim siteye yüklü değildi)

Mesela aşağıdaki bir köprü ile Şirinevlerde Metro ile ortak kullanılan köprü giriş için kullanılıp akbil ve bilet turnikeleri buraya konulabilir, yeni yapılacak bir köprü ise çıkış için kullanılabilir çıkış turnikeleri burada konuşlanabilir.


(+)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-5 Bahçelievler Metro Durağı Üstüne Metrobüs Durağı Yapılmalı


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 00:30

Aslında en mantıklı ve pratik çözüm üçlü platformlar idi. Üçlü platformların her iki uçtaki olanları yolcu bindirmeye, ortadaki ve biraz daha geniş tutulanı ise her iki cephesine birden yanaşan aksi istikametteki metrobüslerden yolcu indirmeye yarayabilirdi. Böylece iki yöndeki kapılar aynı anda çalışır, inenlerle binenler birbirlerine karışmazdı. Bekleme süresi yarıyarıya azalırdı. Tek dezavantajı; anayolda kendine ayrılan bandı bu noktalarda biraz şişirmesi ve üstgeçitlerle bağlantılı yolcu tahliye merdivenlerinin adedinin 1'den 3'e çıkması olurdu... Ama, hızda da gözle görülen bir artış ve intizamda büyük aşama kaydedilirdi.

Akın KURTOĞLU


OzanEmre

11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 01:11

Akın Abi aşağıdaki resimdeki gibi bir şeyden mi bahsediyorsunuz?
Elimden geldiğince çizdim ama


(+)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-5 Bahçelievler Metro Durağı Üstüne Metrobüs Durağı Yapılmalı



cann
11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 01:16

Ankara Metrosundaki gibi 3 lü platform kullanılması mantıklı olurdu. Kızılay istasyonunda orta platform binen yolcular ve Ankaraydan aktarma yapanlar için yan platformlarda  inenler içindir. Böylece inip binerken bi kaos yaşanmaz  

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 01:17

Alıntı:
aşağıdaki resimdeki gibi bir şeyden mi bahsediyorsunuz?

Evet, aynen Kesin çözüm bu olmalıydı ama, malzemeden ekonomi, yolun genişliğinin izin vermemesi gibi sebeplerden olsa gerek, tekli platformda karar kılındı...

Binişler her iki uçtaki platformlardan, inişler ise ortadaki tekli platformdan da uygulanabilirdi meselâ... Böylece ortadki platformun bğalı olduğu merdivende yolcu sirkülasyonu her iki yönde değil de, yalnızca geçide doğru olurdu. Kesişmeler önlenirdi.

Şu andaki şekil; güvenliğin daha güçlü sağlanması amacıyla da bu şekilde düşünülmüş olabilir...

Akın KURTOĞLU


OzanEmre

11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 01:30

Dediğiniz gibi bazen benimde aklıma durakların ortaya yapılmasının başka bir sebebi olarak trafik kazası çekincesi geliyor. Yani ortada olan durak şekli yanlardakine oranla daha güvenli gibi geliyor. Çünkü yanlarda olursa direk bariyeri aşan bir araç durağa dalabilir maazallah . Tabi Allah korusun umarım böyle bir olay vuku bulmaz.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-5 Bahçelievler Metro Durağı Üstüne Metrobüs Durağı Yapılmalı



En son OzanEmre tarafından Pts 17 Eyl 2007, 00:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mcagri
11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 01:32

Bugün metrobüs güzergahında bir yolculuk yaptım. Gözlemlerim:

- Durağa iniş çıkışı sağlayan merdivenler ve Cevizlibağ'daki dönüş rampası hariç ciddi bir eksiklik kalmamış. (Havaalanı kavşağı sonrasını bilmiyorum.)

- Bazı duraklardaki merdivenler takılmışken, bazılarında hummalı bir çalışma devam ediyordu.

- Belediye gaza gelmiş ve de hırs etmiş durumda. Metrobüs yolu adeta ana bana günüydü, her yerde bir çalışma vardı.

- Akbil turnikesi göremedim. Sanırım ilk etapta otobüse binerken Akbil basılacak.

Bir iki uyduruk foto, çok merak edenlere:




Cevizlibağ durağı,
 

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)




 

(+)



 

(+)


Yenibosna,
 

(+)


Yenibosna durağı,
 

(+)


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 01:32

Alıntı:
Dediğiniz gibi bazen benimde aklıma durakların ortaya yapılmasının başka bir sebebi olarak trafik kazası çekincesi geliyor.

Habire o platformdan bu platforma zıp zıp zıplayan kanı kaynayan bazı yolcuların şerrinden korunmak için de böyle düşünülmüş olabilir. Üçlü platformlar arasında, oradan oraya habire yer değiştiren erkenler yüzünden Metrobüsün işlerliği sekteye uğrar yoksa...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 01:41

Alıntı:
Bugün metrobüs güzergahında bir yolculuk yaptım. Gözlemlerim:

Konstrüksiyonel açıdan bakıldığında, oldukça enteresan görüntüler ortaya çıkıyor... Kullanılırlığı ne ölçüde olacak bakalım?



Bir zamanlar İstanbul'da sadece 2 adet üstgeçit vardı, yıllarca buna bir üçüncüsü eklenmedi bile... Şimdi ise tek kalemde bir aks üzerine çok daha komplike halde 14 adedi birden inşa ediliveriyor. Nereden nereye...

Akın KURTOĞLU


mcagri
11 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 01:48

Bu arada,

İncirli durağının üst geçidine cam kaplama yapılmıştı. Fotoğrafta çok az belli oluyor ama çok modern görünüyordu. İnşallah bu kaplama bütün üst geçitlere yapılır, gerçekten çok beğendim.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM