Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:01
İstanbul Boğaziçi'nin Kuzeyinde Oluşturulacak Bir Araba Vapur Hattı Faydalı Olur mu?



1970'lerin başlarına kadar Boğaziçi'nin kuzeyinde "İstinye-Paşabahçe" arasında araba vapuru seferleri yapılmaktaydı. 40-50 dakikalık turlarda bir F-2 sınıfı araba vapuru sürekli taşıma yaparak, Sarıyer ve Beykoz sahillerini birbirine bağlıyordu. Ancak Boğaz Köprüsü açılınca gözden düştü ve iptal edildi. Günümüzde trafikteki araç adedi, eskisine göre 10 misli katlandı. Yine bu tarz bir yatay geçiş düşünülse; işe yarar mı, yoksa boş mu gider-gelir acaba, Boğaz'ın iki yakası arasında?

Akın KURTOĞLU


tuggo
11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:06

Tabiki daha iyi olur en azından o kadar fazla sürmez ama nasıl yapacaklar altyapsı nasıl olcak

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:11

İki adet karşılıklı asfaltlanmış indirme alanı ve girişine küçük bir iskele binası yeterli. 1-2 de feribot tabii ki...  

Boğaz'ın bu kesimi birbirine oldukça yaklaşır. 700-1.200 metre arası bir mesafeye kadar azalır. Shuttle (mekik) servisleri için son derece ideal bir kesim... Yolculuk süresi, normal şartlar altında 6-7 dakika sürer...

Akın KURTOĞLU



Serhat Küçüközler
11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:13

Köprüye alternatif olarak oluşturulacak bir araba vapuru hattı bence mantıklı olur.Kullanılmaması için bence bir neden yok.Özellikle köprü trafiğinin yoğun olduğu saatlerde.Fiziki şartlar uygun olur mu ama bir de o var...

Süha
11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:14

Yolcu potansiyelini göz önüne almamız lazım şimdi sirkeci - harem arsına yeni arabalı feribotlar geliyor. Eğer o feribotlar ordaki yükü almazsa düşünülebilir aslında.  



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:18

Alıntı:
Yolcu potansiyelini göz önüne almamız lazım şimdi sirkeci - harem arsına yeni arabalı feribotlar geliyor. Eğer o feribotlar ordaki yükü almazsa düşünülebilir aslında.

Sirkeci-Harem ile İstinye-Paşabahçe arasında, dikey olarak yaklaşık 20 kilometre fark var... Ayrıca güney ve kuzey hatlarının yolcu profili de farklı olacaktır. 4.Levend-Maslak-İstinye-Emirgân-Büyükdere-Yeniköy-Sarıyer yolcularını, Beykoz-Paşabahçe-Çubuklu-Kavacık tarafına kestirmeden atlatabilecek bir alternatif olabilir...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:33

1970 Şehirhatları Yaz Tarifesi:

 

(+)


Hergün; "İstinye-Paşabahçe" arasında karşılıklı; (20+20) araba vapuru düzenleniyor. Günboyu 1 adet araba vapuru 40-50 dakikalık tam turlarda çalışıyor. 40 dakikalık turun tek yönlü geçiş süresi 20 dakika olduğuna göre, yol da 10-12 dakika sürüyor o senelerin şartlarında demek ki...

Akın KURTOĞLU



fatih atalan
11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:49

Boğazdaki dikey geçişli yük gemileriyle tehlikeli karşılaşmalar olabileceği endişesi haricinde çok defa arzuladığım bir çözüm olmuştur.
Örneğin  Sarıyer'den  Kanlıca'ya araçla geçmek, sağ el ile  sol kulağı tutmak için sağ kolu kafa üzerinden dolaştırarak dolambaçlı yoldan yapılan harekete  benzer durum oluşturuyor.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:51

Transit yük gemisi geçişlerinden ziyâde üst akıntı bu noktalarda biraz daha kuvvetleniyor (Boğaz her iki yakadan daraldığı için üst akıntının yüzeyi daralıyor, debi artıyor). Bu yüzden buradan geçen araba vapurları kuzeye doğru yay çizerek ilerledikleri durumda, bu sıkıntıyı kolaylıkla bertaraf edebilirler.

Akın KURTOĞLU


Serhat Küçüközler
11 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:52

Böyle bir hat araçsız yolcular içinde cazip olur aslında.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM