Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
kaan_34
14 yıl önce - Prş 13 Eyl 2007, 22:30
TCDD Haydarpaşa-Gebze ve Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatları SİT Alanı Oluyor


Marmaray projesi mevcut demiryolları yenileme işi başlayınca bazı tarihi binaların tamamen yıkılıp tarihi kalıntıları yok olacak kuşkusu üzerine dokunulmazlık çıkıyor,anlaşma DLH inşaatı firmasıyla birlikte yapılacak vede haydarpaşa garına hızlı tren ve diğer ekspresler daima gelecek ve yaşatılacak,haydarpaşa garı gebzeye gitmiyor,olduğu yerde kalıyor,gökdelen ve oteller projeside olmayacak,en iyisi,eskiden bu bölgelerde zaten bundan fazla değil 50 sene önce tek katlı yani apartmanlaşma olmadan herkesin kendine ait müstakil binalar vardı tek katlı,fasıllar,mangallar,sözler sazlar unutmak mümkünmü,bilhassada bostancı tarih boyunca en nezih yerlerdendi,ama yanlış anlaşılmasın kürtler geldiğinden beri sokağa çıkamaz olduk,hava kararmaya yüz tuttu mu eve kapanır olduk.İstanbul banliyö hatlarının sit oluşuyla ilgili ayrıntılar mevcut
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=4671


cem216
14 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 15:07

Marmaray mevcut demiryolları yenilemesi için ne zaman seferler durdurulcak,sabrımız kalmadı artık

oytun71

14 yıl önce - Prş 20 Eyl 2007, 00:00

Sit alan olarak belirlenmesine sevindim ancak bu Marmaray projesini sekteye uğratır diye düşünüyorum. Çünkü mevcut yoldan 3 hattın geçeceği iddia ediliyor. Avrupa yakasındaki hat zaten buna müsait ve istasyonların tasarımı 2 den fazla hattı kaldırabilecek nitelikte...ancak anadolu yakası istasyonları ve güzergahı pararel şekilde dizilmiş 3 rayı kaldırabilecek şekilde değil. En basitinden bir Göztepe istasyonu nasıl revize edilip 3 hatın geçebileceği bir düzene sokulabilir ki? Keza mahalle aralarında kalan Haydarpaşa - Bostancı güzergahında böyle bir değişim bütün binaların yıkılmasına ve muazzam bir istimlake neden olabilir. Haydarpaşa Garı'nın otel olmasından veya dokunun değişmesinden korkuyorlar ama bence Haydarpaşa gibi tüm anadolu yakası istasyonları zarar görecekmiş gibi gözüküyor. Hadi diyelim peronları tıraşladılar ve Suadiye veya Feneryolu gibi istasyonların binaları ayakta kaldı, hızlı trenin ana istasyonu Haydarpaşa mı yoksa Söğütlüçeşme mi olacak? Marmaray projesinde bazı noktalar gün ışığına bir türlü çıkmıyor ve bu nedenle projenin gecikebileceğini düşünüyorum

bendeniz emre
14 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 21:20

Zaten bu proje,ulaştırma bakanlığı dlh inşaatı genel müdürlüğüyle ortak yürütülen bir çalışmadır,taraflar anlaşınca olacak bir proje

şeref-58
14 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 12:03

Buda demekki,haydarpaşa garı olduğu yerde kalıyor vede ekspres ve hızlı trenlerin yolcu taşımacılığı bu gardan devam edecek,2008 aralık ayı itibariyle,biz ona 2009 diyelim,başlıyacak,2011'de ticari yolcu taşımacılığı başlıyacak,15 ay var daha,bu süre zarfında herhangi bir çalışma olmayacak,ama sonrasında anadolu yakası,ibrahimağa(haydarpaşa)-gebze bölümü,inşaat çalışmalarını,her gün,mümkün olabildiğince gezip,sabah,öğle ve akşam olmak üzere an be an olan gelişmeleri fotoğraflıyacam 2009'da



Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 17:37

Geçki dünya mirası mı olurmuş? Saçma. Sonra rayları bile değiştiremeyecez. Bir süre sonra trenler ve raylar bitecek. Kimse yaralanmasın diye kuşağı kapatacaz.

Yapılar korunur kuşak yenilenir. İlerde aynı geçkinin yer altından geçen 2 kuşağı daha yapılır toplamda 10 sıra raya ulaşılır. 2 Hızlı tren, 2 yüzeysel ulaşım, 1 yük taşımacılığı.


tugaykartal
13 yıl önce - Cum 29 Ağu 2008, 02:19



(+)


Gülüver

Haydarpaşa'yı verme


Alıntı:

Kültür ve Endüstri Mirasımız Haydarpaşa ve Sirkeci Garları ile Haydarpaşa-Gebze, Sirkeci-Halkalı banliyö hatları için İmza Kampanyası

Halen devam eden boğaz tüp geçişi ve Marmaray projesi kapsamında başta Haydarpaşa ve Sirkeci garlarımız devre dışı bırakılmak istenmektedir. Ayrıca Haydarpaşa Gebze ve Sirkeci Halkalı arasındaki 2 hatlı demiryolu Marmaray CR1 inşaatı ile üç hat olarak inşa edilerek bu iki hat kesimindeki birçok tarihi eser kapsamındaki istasyon binası, lojman, köprü alt geçit tünel ve tesis yıkılacak veya istasyonların yeri değiştirilerek kullanılmaz duruma getirilecektir.

Bu olumsuzluklara karşı Haydarpaşa Dayanışması bileşenlerinin yapmış olduğu eylem ve etkinlikler devam etmekte olup en son 2007 yılı içinde Haydarpaşa-Gebze ve Sirkeci-Halkalı arası demiryolu hattı ve çevresindeki varlıkların "demiryolu endüstri mirası" olarak koruma altına alınması için BTS, Mimarlar Odası ve ICOMOS olarak İstanbul Tabiat ve Kültür varlıklarını Koruma Kurullarına başvuru yapılmıştı.

Bu başvurumuz üzerinden bir yıl geçmesine rağmen henüz sonuçlandırılmamıştır. Başvurumuza destek olması amacı ile bu imza kampanyasına katılımınızı bekliyoruz. Toplanan imzalar Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne, İstanbul Tabiat ve Kültür Varlıkları Koruma Kuruluna, UNESCO'ya, Kültür Bakanlığı'na, İstanbul Büyük Şehir Belediye Başkanlığı'na, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'na ve DLH'ye gönderilecektir.

http://reklam_link.com/marmaray_imza_kampanyasi.php

LİNKİNİ ZİYARET EDEREK İMZA KAMPANYASINA DESTEK OLUNUZ.




İSMAİL ÇELİK

13 yıl önce - Cum 29 Ağu 2008, 10:02

Başından beri söyledim Haydarpaşa kalkmaz,gene lazım orası.Çünkü geniş bir park alanı ve yolcu salaonu var,bazı tenler orada parklanmak ve kalkmak mecburiyetinde.

andoglu

9 yıl önce - Cmt 11 Ağu 2012, 16:35
ıstasyon


benım anlamadıgım gebze ile osmangazı ıstasyonları arası en uzun mesafe ki 3,40 km. bu ıkı ıstasyon arasına ek bır ıstasyon projesı yokmu gebze ıle haydarpaşa arasında bu ıkı ıstasyon arası kadar başka ıstasyon yok ...

batuhandemir1
9 yıl önce - Cmt 11 Ağu 2012, 16:43

Alıntı:
benım anlamadıgım gebze ile osmangazı ıstasyonları arası en uzun mesafe ki 3,40 km. bu ıkı ıstasyon arasına ek bır ıstasyon projesı yokmu gebze ıle haydarpaşa arasında bu ıkı ıstasyon arası kadar başka ıstasyon yok ...

İlettim,bunuda,ulaştırma bakanlığına,projeye eklenebilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM