Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 12:13
Manyetik kılavuz


Alıntı:
Aslinda GPS sistemi ve otobüs icerisindeki kameralar vasitasiyla 24 saat otobüsler gözetlendigi icin, soföre ihtiyac olmaz, olmamali da... ve Manyetik Kilavuzlama Sistemi ile de sorunsuz, sabit hizla ve duraklara Engelli vatandaslarimiz icin daha da rahat binebilmeleri icin yengec tarzinda yanasmalari da gözönünde bulundurunca, bence Phileaslar hem iyi secim, hem de kilavuzlama olmali... hem 50 kisilik personel tasarrufu yapilmis olur, hem de insan hatalarinin önüne gecilmis olur...



Arkadaşlar, manyetik kılavuzlama aktif olarak kullanılsa bile otobüsün içinde şöför olacak, acil
bir durumda müdahele edip otobüsün kumandasını ele alacak. Metrobüs hattımızda şöförsüz
otomatik giden otobüs kullanılamaz ve böyle bir beklenti içinde de olmamamız lazım.
Yüksek teknoloji ürünlerin pazarlama tekniklerine hemen kapılmayalım, herşeyimiz dosdoğru
oldu da 50 tane otobüs şöförünün alacağı maaş mı kaldı tasarruf için.
Mercedes Capacity otobüsler de şöför kumandasında durağa yeterince yakın yanaşabiliyor,
otobüsün içinden düz bir platform dışarıya doğru uzanıyor ve engelli vatandaşlarımız
tekerlekli sandalye ile rahatlıkla otobüse binebilir.

Metrobüs sistemlerinde otobüslerin GPS sistemi ile bir kumanda merkezinden izlendikleri doğrudur,
fakat bu uygulamanın amacı otobüslerin belli yerlerde yoğunlaşıp konvoy olmasını engellemek için
şöförleri yönlendirmektir, yoksa otobüslerin uzaktan kumanda ile kullanılması söz konusu değildir.


Fatih Can
14 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 15:20

Sirinevlerdeki kameradan baktim ki otobusler bazen durakta 1 dakikayi gececek sekilde duruyorlar. Bu durum sanirim otobuse giriste akbil basilmasindan ve tek kapidan binilmesinden dolayi olusuyor hat hizini cok menfi etkiliyor, yolculuk suresi daha once de hesaplanan 25 dakikayi gecmeyecektir

rıza koçak
14 yıl önce - Sal 25 Arl 2007, 15:26

Metrobüs; Avcılardan Beylikdüzüne ve Mecidiyeköye kadar uzatılacak.Belediye Başkanı Kadir Topbaş açıkladı.Bilginize.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 03:04

Bugün itibarıyla; "Cevizlibağ-Avcılar" arası tam olarak kaç dakika sürüyor? Saat tutan var mı?

Akın KURTOĞLU


recep demirbas
14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 03:27

akın bey 22-23 dakikada gidiyor arkadaşım cevizlibağa kadar. bende incirli-avcıalr arasını 17 dakikada gidebiliyorum
tabi bunlar iş saatlerindeki rakamlar değil. dolu otobüs biraz daha yavaşlayıp 25 dakikada gidebilir. doluysa niye yavaşlasın canım demeyin. 200 kişi taşına bir otobüs 4 tepe arasında çalışıyor

cevizlibağ- incirli - sefaköy - avcılar çıkışlarında cidden yavaşlıyorlar araçlar. phileaslar da o rampalarda yavaşlarsa cidden 70 milyon dolarlık yatırım boşa gidecek



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 03:30

22-23 veya ortalama 25 dakika parkur zamanı hesabıyla, tam turları; 60 dakika olmalı o zaman... Aynı anda 60 otobüs çalıştırılıyor demek ki şimdilik...

Akın KURTOĞLU


economist
14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 03:43

Cevizlibağ-Avcılar arası süre, araca bindiğiniz gün vaktine,şoförun aracı kullanma karakterine göre değişmekte.Örneğin gündüz vakti binerseniz avcılar ve cevizlibağ hariç tüm duraklarda yolcular ön kapıdan biniyor bu da doğal olarak bir zaman kaybı demek.Ayrıca belki ilginç gelecek ama şoförün karakterine göre de değişiyor.Bazı şoförler gerçekten çok seri kullanırken bazıları çok yavaş kullanmakta.Bu mesafeyi 40 dakikada bile gittiğimi biliyorum.Sabah ve akşam vakitlerinde hemen hemen her durağa görevli konduğu ön kapıdan binme zorunluluğu olmadan tüm kapılar açılıyor dolayısıyla yolcu iniş-biniş süresi oldukça kısalıyor.
Sonuç olarak yoğun saatlerde ortalama 22 dakika,diğer vakitlerde ~30 dakika sürdüğünü söylemek mümkün.


recep demirbas
14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 04:09

burdaki sefer sayısı ciddi anlamda artırılacaktır sanırım
minibüslerin kalkmasıyla her duraktan ciddi sayıda yolcu topladı bugün metrobüs çok yoğun bir saatte binmememe rağmen
dakikada bir sefer yapılırken bu süre 40 saniyeye düşebilir.


ümit 806

14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 04:46

Alıntı:
Örneğin gündüz vakti binerseniz avcılar ve cevizlibağ hariç tüm duraklarda yolcular ön kapıdan biniyor bu da doğal olarak bir zaman kaybı demek.


Bu konuda güvenlik artırılarak turnike geçişlerinin kullanılması artık sağlanmalı ve günün her anı otobüslere her kapıdan biniş olmalı. Daha önce 1A otobüs hattı ile ilgili başlığa gönderdiğim bir videoda sıradan solo bir otobüse ön kapıdan biniş bile 4 dakika zaman alıyordu. Bu süre zaten 4 ilâ 6 metrobüsün geçişi demek.

Peki şu an şöförler durağa girdiklerinde duraktaki yolcunun turnikede akbil basıp basmadığını dolayısı ile yolcunun sadece ön kapıdan mı binebileceğini yoksa her kapının mı açılacağını nasıl kestiriyorlar ? Biri "ben yanlışlıkla turnikede bastım" dese şöförü kandırabilir mi ? Ya da turnikeye akbil basarak durağa girme hakkı kazanan bir yolcu metrobüsle gelecek bir arkadaşını beklerken görevliler istasyonu terketse ve ön kapıdan akbilli biniş uygulamasına geçilse, durağa akbil basarak girmiş ama ilk bir kaç otobüse binmemiş biri mecburen ikinci kez akbil basmak zorunda mı kalacak ? Enteresan enteresan işler.

Yahu bu enteresan ihtimaller sadece benim aklıma mı geliyor ? Millet seyahat için bindiğinden sorun olmuyordur ya da kimsenin aklına gelmemiştir belki de, ama bir metro ya da tramvay istasyonuna ya da metrobüs durağına fotoğraf çekmek için giren ve orada uzun uzun zaman geçiren bizim gibi kişiler her zaman bu tür ihtimalleri akla getirmek zorunda


recep demirbas
14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 05:39

Alıntı:

Peki şu an şöförler durağa girdiklerinde duraktaki yolcunun turnikede akbil basıp basmadığını dolayısı ile yolcunun sadece ön kapıdan mı binebileceğini yoksa her kapının mı açılacağını nasıl kestiriyorlar


6. his desek
durakta sapsarı br adam varsa insanların akbil bastıklarını anlıyorlar
bazen otobüse yetişmek için gişenin yanından geçip otobüste akbil basanlar da olmuyor değil. ama dediğiniz gibi ben gişeye akbilimi basmıştım diyip şoförün iyi niyetinden faydalananlar da oluyordur arada. özellikle bazı duraklarda akbil makinalarını kapatmıyorlar ve buralarda cidden sorun oalbiliyor bahsettiğiniz şey

her durağa akşam saat ona kadar görevli konulmalı artık. özellikle minibüsler kaldırılınca insanlar tamamen para vermeye yöneldi. minibüs yolcusu dediğimiz akbil kullanmayan insanların sayısı cidden artttı. bu gişelere çözüm bulmak şart

izin versinler haftasonu 1 gün ben durabilirim mesela. maaş falan da istemem, sabah 7 akşam 9 çalışırız



sayfa 7
ANA SAYFA -> ULAŞIM