Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 21:13

Bugün saat 17:18'de Cevizlibağ'da deneme amaçlı olarak DAF'a bindim. Kronometremi açtım:  

Saat tam 17:38'de Cennet'te idi. Yol gidişte 20 dakika sürdü. Dönüşte Capacity bekledim. 17:50'de bindim. Saat 18:07'de Cevizlibağ'a geri dönmüştük. Yani 17 dakikada... Geçilen duraklar: 8 adet olup, normal akışta 16 dakika sürmesi gerekiyordu. DAF'lar, körüklülere göre biraz daha yavaş gidiyorlar. Ayrıca Merter-İncirli rampasında oldukça hız kesiyorlar. Virajlarda da savrulmamak için yine hız azaltıyorlar. Capacity'ler ise yere bunlara göre çok daha iyi yapıştıkları için virajlarda sürat kesmiyorlar. DAF ile 2 dakika süren rampa, Capacity ile inişte 1 dakika sürdü. İstasyon araları; 1 ile 3 dakika arasında değişti. İstasyonlardaki beklemelerin ortalaması 30 saniye olarak gerçekleşti. Dönüş yolundaki 17 dakikayı normal kabul edecek olursak, olması gereken gerçek değerden sapma yalnızca +1 dakika olarak gerçekleşti. Yani, hesabımız doğru çıktı.



Akın KURTOĞLU


Ufuk Şanver

14 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 21:49

Ben de bugün 4 defa metrobüse bindim.Yolculuklar 15-16-17 dakika sürüyor.


Yalnız metrobüs aslında bir nevi metro+büs

Çünkü  Cevizlibağ istikametine giderken Demirciler sitesi(Merter Metro/Merter Şel/Tınaztepe) durağında kimse düğmeye basmadı Cevizlibağ yönüne bekleyen yolcu da olmadığı için otobüs durmadan devam etti.Böyle 15 dakikada Cennet ten Cevizlibağ a ulaştım(11:07 biniş 11:22 iniş)

Yani metrobüslerde sanırım otobüs gibi olacak bekleyen yolcu yoksa ve düğmeyen basan da olmazsa transit devam edecek.Böylece hem metronun hem de otobüsün avantajlarını taşıyacak.

Bir de Cevizlibağ dan Capacity ile Cennet e doğru giderken şöför sadece ön kapıdan yolcu aldı.Daflarda ise her iki kapı da açıktı.


Bu arada ben de Phileaslar yerine Capacity kullanılmasından yanayım.

iyi akşamlar


Burç

14 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 23:54

Alıntı:
15 dakikada Cennet ten Cevizlibağ a ulaştım

Benim de tam 15 dakika sürdü. (DAF ile 21:00 - 21:15)

Cevizlibağ'da metrobüse binmek için indiğim otobüsü,
Bahçelievler civarında yakalayıp geçmesi de epey zevkli oldu.  


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 00:00

Metrobüs yolunun her iki yanındaki ekspres ve servis yollarındaki sürücüler, aracımıza hasetle karşılık kıskançlıkla bakıyorlardı...    

Akın KURTOĞLU


Taha
14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 10:04

Akin abi desene artik metrobus ozel arac suruculerini git gide caydirici hale getiricek...  



kaan_34
14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 10:11

15 dk.süren bir hat,c.bağ-cennet arası ama otobüsüne göre değişiklik gösteriyor,aynı otobüste olsa yapılan hızlar aynı model olsada değişik,50 metrobüs hatta çalışmaya başlayınca hem arka arkaya metrobüs çalışır,hem makinistsiz çalışır hemde hız sınırı 60 km ile sınırlı kalır,zaman farklılığı ortadan kalkar
Metrobüsün hızıda çok düşükmüş,ne kadar küçük bir motor var demekki,bence metrobüs boş yolda hızın göstergesi olmalı


Fatih Can
14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 10:20

Olcumler icin tesekkurler.
Otobusun tum kapilarindan inme binme islemi gerceklesince sure daha kisa oluyor. Daflarin bu dezavantaji da var. Capacityler ve Phileaslar yolcu tahliyesini ivedilikle yerine getirebiliyorlar. Bu kisimi 15-17 dakika arasi geciliyor varsayarsak avcilara kadar olan kisim da 20-23 dakika arasi gerceklesir sanirim.

Bu arada phileslarda da olcum yapabilen olursa super olacak. Ayrica phileaslarda elektrikli motor devreye girdiginde arac icinde ses ve titresim olmamasi gerek bunu hisseden var mi.

Metrobusun son hizi 96 km/sa, manyetik kilavuzla kullanirsa 70 km/sa bu arada.


kaan_34
14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 11:06

Metrobüslerin sefer hızı 60 km.ile sınırlı kalcak,dendi.96 km ise son hız bence ideal,metrobüs trafiksiz yol olduğundan,bu yolda yapılan hızın göstergesi olmalı

Fatih Can
14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 11:21

Dogrudur 60 km/sa dendi, projede calisan yetkili kisi de 70 km/sa dedi. Araclarin maksimum hizi 96 km/sa, elektronik klavuzlama kullanilirsa 70 km/sa e dusuyor son hiz. Bu acidan elektronik kilavuzlama sistemi bu hatta uygulanmali mi ya d auygulanacak mi belirsiz. Son hizi dusurdugu icin gereksiz gibi geliyor bana. Bu arada burada yetkili birisi bir kesitten en cok araci 50 km/sa hizla gecirirsiniz demisti bunu da anlamis degilim henuz hesaplayamadim ben. Takip mesafesi ve durma mesafesi ile ilgili olabilir.

Su adreste teknik veriler var.

http://www.2getthere.eu/Bus_Transit/Specification ...ification/


sinan84
14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 11:55

Selamlar,

Aslinda GPS sistemi ve otobüs icerisindeki kameralar vasitasiyla 24 saat otobüsler gözetlendigi icin, soföre ihtiyac olmaz, olmamali da... ve Manyetik Kilavuzlama Sistemi ile de sorunsuz, sabit hizla ve duraklara Engelli vatandaslarimiz icin daha da rahat binebilmeleri icin yengec tarzinda yanasmalari da gözönünde bulundurunca, bence Phileaslar hem iyi secim, hem de kilavuzlama olmali... hem 50 kisilik personel tasarrufu yapilmis olur, hem de insan hatalarinin önüne gecilmis olur...

Gerci teknoloji kusursuz mudur ki, diye soranlar olacaktir elbette ve cevabim kesinlikle KUSURSUZ teknoloji diye birsey yoktur diyecegim ben de, ama yine de miknatisli kilavuzlama, sabit hiz, kamera, gps takip sistemi gibi özellikleri kafamda bi canlandirinca, Vatmansiz (yanlis yazmadim insallah) hafif metro gibi bisey oluyor hem vaktinde kalkis yaparlar, hem de sabit bir sefer süresi olur...

ayrica soförden kaynaklanacak DOGAL ihtiyac molalarin önüne gecilmis olur euheuhe...

AMA sadece tek sey kafama takiliyor:

Phileaslar hibrid motora sahip evet... ama sonucta akaryakita ihtiyaci olacak, peki bu yol TAM anlamiyla izole edilince (yani yol avcilara kadar dönüs rapmalari ile birlikte bitince...) nereden alacaklar akaryakitlarini bunlar? bir de geceleri pazartekkedeki tramvaylar gibi yolun üzerinde mi bekletilecekler? yoksa bir garaja sahip olacaklar mi acaba? (aklima edirnekapi garaji geliyor, ama baska bi yer tahsis edilebilir)

Saygilar



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM