Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 02:54
İST » C9.63. Raylı Sistem Hatları Numaralandırılıyor



İstanbul genelindeki tüm raylı sistemler bir süre sonra "Hat Numaralandırılması"na tâbi tutulacaklar. Bu konuda Ulaşım AŞ'nin önçalışması şöyle:


Hatlar, sistemin özelliğine göre; "Harf+Rakam" mantığına göre şekillendirilecekler ve renklendirilecekler. Bu kodlama, haritalarda, yön tabelâlarında, ulaşım totemlerinde ve diğer belirteçlerde kullanılacak... Amaç; halkın en kolay şekilde adapte olacağı, kullanışlı, uzun yıllar boyu kullanılması düşünülen ve akılda kalıcı sistemi oturtabilmek... Üstteki kodlama sistemi üzerindeki fikirleri bu başlık altında toplayacağız...

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 03:04

38 KABATAŞ yazısı yerine başka bir numaramı yazacak?

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 03:12

Evet, 37, 38, 48 gibi numaralar dijital göstergede geçici olarak kullanılan ve bir zemine oturmayan numaralardı (zaten aynı numaralardan İETT'nin de otobüs hatları olup, olası karışmalara olanak tanıması açısından pek de faideli değillerdi )

Akın KURTOĞLU


Mert Keski
14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 03:17

FN kısaltması yerine yalnızca F kullanılamaz mı?

Bir de İETT'nin DT1 gibi harf+rakam kombinasyonundan oluşan hat numaraları var. Bunlar da düz hatlar gibi numaralandırılarak, harf+rakam sistemi yalnızca raylı sistemlere terk edilebilir. Böylelikle, (eğer hazırlanırsa) kapsamlı bir ulaşım rehberinde muhtemel karışıklıkların önüne geçilmiş olur.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 03:30

Tek harf bana da daha kolay ve akılda kalıcı geliyor. Ayrıca, her kombinasyonda 1'den başlamak yerine;

M1, M2, M3...
H11, H12...
F21, F22,...
T31, T32, T33, T34...

gibi, sayıların bir defa tekrarlandığı bir sistem daha mı kolay olur, yoksa kafa mı karıştırır acaba?

Akın KURTOĞLU



abhazyalı ugur
14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 03:36

Peki araç Bayazıd aracı diyelim  TR1 mi yazacak yine

Seyhun
14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 03:36

Alıntı:
M1, M2, M3...
H11, H12...
F21, F22,...
T31, T32, T33, T34...

gibi, sayıların bir defa tekrarlandığı bir sistem daha mı kolay olur, yoksa kafa mı karıştırır acaba?


Yok abi onlar kafa karıştırır sizin mesajınızı okurken bile karıştı..

Bence M1 , HM1 vs.. iyi olmuş M1 den Metro olduğunu HM1 den Hafif Metro olduğunu (diğerleri de aynı şekilde) anlayabiliyoruz... (en azından biz ulaşım meraklıları anlıyoruz ... )


En son Seyhun tarafından Cum 07 Eyl 2007, 03:49 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 03:40

Alıntı:
Yok abi onlar kafa karıştırır sizin mesajınızı okurken bile karıştı..

Hehehehhee... Ben de yazarken şaşırdım, 3 defa silip tekrar dizdim...  

Üstteki hatlar; Cari Hatlar olup, Tali hatlardaki numaralandırılma da muhtemelen yakın bir kombinasyon üzerinden verilir. Renk tonu da Cari hatta benzer bir tondan seçilir.

Akın KURTOĞLU


Esat San
14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 09:16

Akın abinin yayınlamış olduğu numaralandırma draft olarak tanımlayabileceğimiz bir prova çalışmadır, şu an ki hali ile hatların numaralandırılması aşağıdaki şekilde olacaktır.

M1 / Aksaray-Havalimanı Metro - Kırmızı
M2 / Taksim-4.Levent Metro - Yeşil
T1 / Zeytinburnu-Kabataş Tramvay - Lacivert
T2 / Zeytinburnu-Bağcılar Tramvay - Mavi
T3 / Kadıköy-Moda Tramvay - Kahverengi
T4 / Sultançiftliği-Edirnekapı Tramvay - Turuncu
F1 / Taksim-Kabataş Funiküler - Sarı

daha sonra işletmeye açılacak hatlar sisteme göre bu numaraların devamı olacak ve çalışmada öngörülen renkler üzerinden devam edilecektir.


Ayrıca pratikteki şahsi görüşüm Metro hatları dışında tramvay hatlarında T ibaresinin araçlara yazılmaması ya da bir süre sonra kaldırılmasıdır (2-3 yıl) bu süreç sonunda Metro hatları M1-M2 gibi devam edecek ama insanlar 1 numaralı metro diyeceklerdir, tramvaylarda ise İETT nin hatlarında ki gibi bir artış olamayacağı ön görülerek sayıların takibi şeklinde devam edilmelidir ve onlar bir süre sonra sadece numaraları ile kalmalıdır, hem metroda hem tramvayda iki aynı numaranın olması bir handikap değildir, metronun M si bu konuda bir ayraçtır, aynı şekilde metro hatlarını takip eden ya da paralel olarak deplasesini yapan tramvay hatları olmadığı ve görünüşe göre çeşitli sebepler ile ileride de olamayacağı için iki farklı 1 yani M1 ve T1 zaten doğal olarak farklı güzergahları işaret edecektir.


Rifat Behar
14 yıl önce - Cum 07 Eyl 2007, 10:20

Çalışmayı yapan görevlileri tebrik ederim. Er geç böyle bir çalışma yapılacaktı zaten.

Benim görüşüm şöyle:

1- Şu Hafif metro meselesini bu vesile ile KALDIRALIM artık. HM -----> M olsun. Gerekçesi bu forumda daha önce yazılan birçok yazıda mevcut. Kısaca açıklaması, yolcu açısından metronun ağır mı hafif mi olduğunun veya elektriği yerden mi havadan mı aldığının hiç bir önemi yok.

2- Hafler tek haneli olsun:

TR ----> T
FN ----> F
NT ----> N

Bunu yapan arkadaş harfleri 2li olarak saptarken ne düşünmüş acaba? Böyle gelmiş göyle gider mantığı ise (ki öyle görülüyor) hiç gerek yok. Tek haneli harfler her açıdan daha doğru.

Ayrıca, tüm hatların numaraları ile birlikte hazırlanan son hali nedir? Numaralar hangi sıraya göre verilecek. Hattın açılış sırasına göre mi? Önem sırasına göre mi?

Şu anda inşatı devam eden hatlar da listede yer alsın. Bunlar da şimdiden resmiyet kazansın.

Bunun tartışmaları bu forumda birçok defalar yapıldı.



sayfa 1
123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM