Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cem216
11 yıl önce - Pts 03 Eyl 2007, 17:41
[İST-B1.112] - Eskihisar-Topçular Feribotuna OGS Kuruluyor



Feribot kuyrukları bilhassa bu hatta meşhurdur,şimdide İDO,hız kesmeden devam etmek için,bir başka iktidar deyişiyle durmak yok,yola devam demiştir.Artık OGS'si olan arabasında-ki artık olmayan yok gibi özel bir yol açılacak ve ogsliler beklemeden hızlı bir şekilde geçebilecekler.Bu şekilde OGS'ye teşvikde olacak.Yaya yolcular içinse akbil turnikeleri konulacak belirli bölgelere vede OGS'liler beklemeden feribota ulaşacak,bir sonraki aşama feribot beklemeyse,hızlı feribot temini ihale aşamasında.Ama en azından Otamatik Geçiş Sisteminin kuruluyor olması bile hattı daha çekici kılacaktır,değerlendirme aşamasında olduğu ve en kısa zamanda kurulacağı ve eskihisardan gebzeye vede topçulardan neredeyse yalovaya taşan kuyruklar artık son buluyor İDO Bilgi Edinme Birimi


Semih Yaşar

11 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 09:17
Eskihisar feribotu


Alıntı:
Feribot kuyrukları bilhassa bu hatta meşhurdur,şimdide İDO,hız kesmeden devam etmek için,bir başka iktidar deyişiyle durmak yok,yola devam demiştir.Artık OGS'si olan arabasında-ki artık olmayan yok gibi özel bir yol açılacak ve ogsliler beklemeden hızlı bir şekilde geçebilecekler


Problemin teşhisinde hata var.Eshihisar-Topçular feribotunda uzun kuyrukların oluşması
ve araçların uzun bir süre bekledikten sonra feribota yüklenmesindeki ana neden bilet
gişelerinde para ödemedeki kaybedilen zaman gibi gösteriliyor. Gerçek problem ise farklı;
Feribotların sefer sıklığı yeterli değil bu nedenle yoğun talebi karşılayamıyor.
Feribotu kullananlar bilir, biletinizi aldıktan sonra iskeledeki bekleme alanında sıraya
giriyorsunuz ve feribotun gelmesini bekliyorsunuz. OGS sistemi , sadece OGS'li
araçların önde yer kapmasına ve OGS'siz araçların daha fazla beklemesine neden olur.
Eğer bütün arabalar OGS alırsa hiçbirşey değişmeyecek ve herkes bugün beklediği kadar
bekleyecektir. Tek avantaj pişmaniye satan seyyar satıcılardan alışveriş yapmak için daha fazla
zamanınız olacak.


cem216
11 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 11:11

Öyle olursa köprülerden geçtiğin gibi,hızını kesmeden törnistan geçebilecen,hemde ogs'ye teşvik olacak.Feribot alımıysa ikinci aşamada gerçekleştirilecek.Hepsi bir bütün halinde düşünülüyor,ama evvela ogs konulacak,ardındansa hızlı feribot alımı gerçekleşcek,feribotlar uzun vadeli iş,ama gerekli anlaşmalar yapılırsa 1 günde ogs sistemi kurulur,sadece içerde feribot beklersin,ama yakında hızlı feribot üretimi için bir firmayla anlaşırlar,ihale aşamasında şuan.Zararın neresinden dönersen,kardır.Yakılan benzine,kirlenen havaya yazık değilmi!!!



Cem Telgeren
11 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 11:40

O.G.S. yani açık yazımıyla ''OTOMATİK GEÇİŞ SİSTEMİ'' köprü ve paralı otoyollarda yani karayollarında kullanılan bir sistemdir. Dolayısıyla Karayolları Genel Müdürlüğüne ait bir sistem. Yani ne belediye ile ne de İDO ile alakası yok. Bir feribot hattında bu sistemin kullanılabilmesi için Karayolları ile İDO'nun bir anlaşma yapması gerekir. Peki böyle bir anlaşma var mı?

Ben de uygulansa bile bu sistemin pek de işe yarayacağını ve iskele önlerindeki yoğunluğu kaldırabileceğini sanmıyorum. Çünkü bu yoğunluk bilet gişelerinden değil iskelede feribot beklemekten dolayı oluşmakta. Siz tutup istediğiniz kadar bilet gişesinden araçları OGS yardımıyla transit geçirin. İskelede eğer araç olan feribot yoksa iskele yine dolacak ve bu yoğunluk iskeleye giden yollara da sirayet edecektir. Sonuçta da OGS sistemi gösterişten başka hiçbir işe yaramayacaktır. Bence bunun yerine mevcut feribot sayısının arttırılması ya da halen bu hatta çalışan feribotların hızlarının bi şekilde arttırılması sağlanmalıdır. Bu feribotların hızlarının arttırılması günümüz teknolojisinde mümkündür sanıyorum.


kvozge
11 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 12:13

trafik yönünden;
Yoğun talep anında, cuma ve pazar akşamlarında zaten gişeler 10 dakka çalışıp 10 dakka dinlenmektedirler çünkü içeride taşıt depolıyacak alan malesef yoktur, bu nedenle kuyruk dışarı taşar özellikler topcular tarafında bekleyen taşıtları depolayacak yol da çok az olduğundan dolayı sıradaki taşıtlar yalova izmit yolunu tıkamaktadırlar. bu durumda ogs nin çok buyuk bir faydası olmaz

Az talep olduğu zamanda ise bu sefer içeri girip feribotun dolmasını veya kalkış saatinin gelmesini bekliyoruz. bu durumdada ogs nin çok bir faydası olmaz.

Bana göre 2 avantajı var bu olayın
1. gişedeki adam sayısı en azından 1 kişi azalacak hem ido bütçesine yarar hemde o insanların daha az egzosa maruz kalmasını sağlar
2. Gişede durup cuzdan bul para çıkart olayı kalmaz, rahat rahat geçerim biippp leyerek



ozcan alemdar
11 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 12:53

Bence bu hatta yeni hızlı feribot alınması yerine, Pendik-Yalova hattının daha da iyileştirilerek Eskihisar-Topçular arabalı vapur hattının vazifesini üstlendirilmesi daha mantıklı olur.

Cem Yılmaz

11 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 12:55

bu kararı alan işletmeyi tebrik etmek gerekiyor. Otomasyona hayatımızın her alanında yer vermek gerek.



Cem Telgeren
11 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 18:44

Alıntı:
bu kararı alan işletmeyi tebrik etmek gerekiyor. Otomasyona hayatımızın her alanında yer vermek gerek.


Yanlış bilgilendirme olmaması açısından tekrar etmekte fayda var sanırım. OGS yani otomatik geçiş sistemi İDO'nun bir hizmeti değil Karayolları Genel Müdürlüğü'nün köprü ve tüm paralı otoyollarda kullandığı bir sistemdir. Bu yüzden İDO Karayolları ile herhangi bir anlaşma yapmadan bu sistemi kullanamaz. Yani kendi kendine karar alıp :''İskelelerimize OGS takıyoruz'' DİYEMEZ.


Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

11 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 18:53

Sayın Telgeren,

Ulaştırma bakanının geldiği kurum hangisidir? İDO
KGM yeni düzenlemeyle hangi bakanlığa bağlanmıştır? Ulaştırma Bakanlığı


Cem Telgeren
11 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 19:03

Alıntı:
İDO
KGM yeni düzenlemeyle hangi bakanlığa bağlanmıştır? Ulaştırma Bakanlığı


Benim bildiğim İDO Ulaştırma Bakanlığı'na değil İstanbul Büyükşehir Belediye'sine bağlı bir kuruluştur. Yani bir belediye şirketidir. Yoksa ben mi yanlış biliyorum?

Alıntı:
Ulaştırma bakanının geldiği kurum hangisidir


Ulaştırma Bakanı'nın İDO'dan gelmiş olması İDO'nun Ulaştırma Başkanlığı'na bağlı olmasını gerektirmez.Ona bakarsanız Başbakanımız da bu makama gelmeden önce İstanbul Büyükşehir Belediye aşkanlığı yapmıştır ama bu yüzden İstanbul Büyükşehir Belediyesi,Başbakan eskiden belediye başkanlığı yaptı diye Başbakanlık'a bağlı bir kuruluş değildir.



En son Cem Telgeren tarafından Çrş 05 Eyl 2007, 01:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM