Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cem216
14 yıl önce - Cmt 01 Eyl 2007, 20:25
İstanbul Üsküdar-Beykoz Metrosu Proje Aşamasında



Üsküdar-Kuzguncuk-Beylerbeyi-Çengelköy-Küçüksu-Anadolu Hisarı-Kanlıca-Paşabahçe-Beykoz,boğazı yeraltından seyredecek metro,önce tramvay denmişti ama hususi araçlar bile geçecek yer bulamadığı için vazgeçildi.Hiç ıkarustan başka otobüs çalışmamış boğaza en lüksünden metro gelecek,üsküdarda ümraniye metrosu beykoz metrou vede marmarayla birleşecek.Çengelköye,Kanlıcaya,Kuzguncuk gibi nostaljik yerlere çok yerinde bir proje olacak.Proje ayrıntıları içinde çıkacak bilgileri bu başlıkta topluyalım,geç bir proje ama en azından büyükşehir belediyesi tarafından yapılan açıklamlar ve raylı sistemle ilgili bilgileri paylaşan sitelerdeki bilgileri paylaşın


cem216
14 yıl önce - Cmt 01 Eyl 2007, 20:38

Bu pilot bölgelere öncelik verilsin,en azından bostancıdan,pendikten,maltepeden,boğaza giderken araba yerine metroyu tercih edelim

cem216
14 yıl önce - Pts 03 Eyl 2007, 10:14

Ümraniye metrosuyla beykoz metrosu aynı aşamadalar,projeleri devam ediyor,ama ümraniye metrosuna daha değer verilmesi vede beykoz metrosuna (-)verilmesi vede bugüne kadar böyle bir başlık açılmamış olmasına şaşırdım  İstanbul boğazına metro gerçekten çok değer verilen bir konu olması lazım gerekir

cem216
14 yıl önce - Pts 03 Eyl 2007, 19:40

Üsküdar-Ümraniye hattı 20 km.olduğuna göre 2 senede bitecek.BU proje en azından 30 km.olsa 3 sene denir,10 sene olur.Ama bize yerüstü raylı sistem hatları daha güzel geliyor,çünkü devamlı denetliyorsun,kaytaran varmı görüyorsun,ama yeraltı öyle değil ne yazıkki!!!

Canas
14 yıl önce - Pts 03 Eyl 2007, 21:06

Valla bu habere cok sevindim, ciddi olarak metro eksigi var Istanbul'un (ve de Turkiyenin) onun icin ne kadar hizli bir sekilde projelendirip hayata gecirebilirsek o kadar iyi. Boylelikle de petrol tacirlerine daha az odemis oluruz vatandasin cebinden.

Bu hatta gelince onemli bir hat olacagi kesin. Diger arkadaslar o kadar yogun bolgeler varken bogaza metro o kadar gerekli miydi diye dusunebilir ama Paris, Londra metrolarinin ne kadar dusuk yogunluklu yerlere gittigini dusunursek, projenin gerekli olduguna kanaat getiririz. Ayricana Bogazin Anadolu tarafinda (Avrupa tarafinda oldugu gibi) hatiri sayilir bir yogunluk oluyor hafta sonlari.



Gökbörü
14 yıl önce - Pts 03 Eyl 2007, 21:12

Alıntı:
Bu hatta gelince onemli bir hat olacagi kesin. Diger arkadaslar o kadar yogun bolgeler varken bogaza metro o kadar gerekli miydi diye dusunebilir ama Paris, Londra metrolarinin ne kadar dusuk yogunluklu yerlere gittigini dusunursek, projenin gerekli olduguna kanaat getiririz.

Böyle bir proje var mı bilmiyorum, varsa bile dünyanın en saçma hatlarından biri. Öncelikle burası Paris ya da Londra değil. Boğaza metroya gerek yok. Bu bölge nüfus olarak düşük yoğunluklu ve ileride  de artması hiç gerekmiyor. Her tarafı orman olan Beykoz şimdiki gibi kalmalı. Şu halinde bile bir sürü orman katledilmiş, gecekondu olmuş. Bir de buraya metro getirip buraya yerleşimi mi teşvik edecekler. Dünyanın en kötü yatırımlarından biri olur. İstanbul bir çok yerine metro yapılabilir ama bence Beykoz ve boğaz hatta deniz ve karayolo taşımacılığına uygun. Buraların katledilmesine gerek yok.


nedimk
14 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 09:57

Konu biraz dağılacak gibi ama şunu hep sormak istemişimdir.

İstanbulda yeni bir yerleşim noktası(toplu konutlar gibi ama çok daha büyük) belirlenip(kesin sınırlar ile), daha konutlar yapılmadan önce metro hatları hazırlansa, sonra yerleşim teşviği yapılsa olmaz mı?

Herkes İstanbulun merkezinde olmak istiyor, plan ve projeler hep İstanbulun merkezini hedef alıyor, sanki burada yaşayanlar ödüllendiriliyormuş gibi geliyor.

Bir örnek vermek istiyorum,

Günün yoğun bir saati Maltepeden(eviniz) Levente(iş yeriniz) gitmek 2 saat sürse fakat Şileden(ev)(sadece örnek olarak düşünürsek) Levent(işiniz) 1 saat sürse hangisinde ikamet etmeyi tercih ederdiniz?
Bir tarafta şehir merkezi diğer tarafta günde 2 saat yoldan kazanmak...

Saygılarımla


Cem Telgeren
14 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 10:08

Alıntı:
Üsküdar-Kuzguncuk-Beylerbeyi-Çengelköy-Küçüksu-Anadolu Hisarı-Kanlıca-Paşabahçe-Beykoz,boğazı yeraltından seyredecek metro


Denize sıfır bir bölgede metro inşa etmek mümkün mü acaba?


cem216
14 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 11:06

Mümkündür.Kadıköy kartal metrosunun kadıköy istasyonu mesela.Dolgu zemin olmadıktan sonra yeraltına raylı sistem problem teşkil etmez.

Kemal Çevik
14 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 15:55

Alıntı:
Diger arkadaslar o kadar yogun bolgeler varken bogaza metro o kadar gerekli miydi diye dusunebilir ama Paris, Londra metrolarinin ne kadar dusuk yogunluklu yerlere gittigini dusunursek, projenin gerekli olduguna kanaat getiririz


Sevgili proje severler,

Ne Paris, ne Londra metrosu  görece düşük yoğunluklu yerlere gitmez. LRT, RER ya da banliyö treni ile karıştırılamaya. Bu iki şehri incelersek bu metro projesinin ne kadar anlamsız ve gereksiz olduğuna çok kolay kanaat getiririz.

Hele sahil boyunca yapılacak bir raylı sistemin taşımaya doğru dürüst bir katkı yapacağını hayal etmeyelim, illa da bunu yapalım diyorsak su ne güne duruyor?


Görüşmek üzere

Kemal ÇEVİK



En son Kemal Çevik tarafından Sal 04 Eyl 2007, 15:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1
123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM