Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Elektrikli Araçlar - Elektrikli Otomobil ve minibüsler
« önceki   1234 ... 424344   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
Süha
10 yıl önce - Çrş 13 Ekm 2010, 14:21

İLK OTOMOBİL ŞARJ İSTASYONU BÜYÜKŞEHİR OTOPARKINA
Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Türkiye’de bir ilke daha imza atıyor. İlk otomobil şarj istasyonu İstanbul Büyükşehir Belediyesi otoparkına kuruluyor.



İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştirak şirketi olan İSTANBUL ENERJİ A.Ş. Renault ile imzaladığı işbirliği protokol sonrasında, ilk otomobil şarj istasyonu İstanbul büyükşehir Belediyesi otoparkına kuruluyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştirak şirketi olan İSTANBUL ENERJİ A.Ş. Renault ile imzaladığı işbirliği protokolünden sonra gene bir ilki gerçekleştiriyor. ENERJİ A.Ş. elektrikli araçlara hizmet verecek şarj istasyonlarının altyapısını kurmaya başlıyor. Çevre dostu elektrikli araçlara hizmet verecek olan şarj altyapısı alanında İstanbul, yine öncü olacak.

2011 yılından itibaren üretimi yapılacak olan elektrikli araçlar için ilk etapta test ve tanıtım amaçlı 4 şarj istasyonu kuruluyor. İSTANBUL ENERJİ A.Ş. ile işbirliği protokolü imzalayan 4 elektrikli şarj teknolojileri firması, İSPARK otoparklarında tanıtım amaçlı istasyonlarını kuruyor. İstanbulluların kullanımına sunulacak ve yaygınlaştıracak olan ödeme sistemleri ise BELBİM A.Ş. tarafından geliştirilecek.



Yakın gelecekte kullanılmaya başlanacak olan şarj istasyonlarının, erişilebilir ve standartlara uygun bir şekilde kent genelinde yaygınlaştırılması için planlama ve kurulum çalışmaları İSTANBUL ENERJİ A.Ş. tarafından koordine ediliyor.

İlk etapta tanıtım ve test amaçlı şarj istasyonlarının kurulacağı otoparklar,

İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OTO PARKI -SARAÇHANE

İSKİ AÇIK OTOPARKI- KADIKÖY

KATLI OTOPARK- BALMUMCU

KATLI OTOPARK- CİHANGİR

AÇIK OTOPARK- BOSTANCI

ÇALIŞMALAR TAMAMLANDIĞINDA İSTANBUL’DA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLİ İLK OLARAK İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI KULLANACAK.

“TÜRKİYE ELEKTRİKLİ ARAÇLAR FORUMU”

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İSTANBUL ENERJİ A.Ş, elektrikli araç teknolojileri alanındaki tüm paydaşları, 2 Kasım 2010 tarihinde, İSTANBUL WOW CONVENTION CENTER’DA bir arya getiriyor.

Pek çok yerel yönetici ve belediye temsilcisinin yanı sıra, elektrikli araç sektörü ile yakından ilgili olan akademisyenler ve özel sektör temsilcilerini buluşturacak olan forum, İSTANBUL ENERJİ A.Ş. ile Renault İşbirliği ile organize ediliyor. Uluslararası katılımla gerçekleşecek olan forumda, Dünya’da elektrikli araç hizmeti alanında, altyapı piyasa modelleri mevzuat ve teknoloji başlıkları altında, deneyimler ve tecrübeler katılımcıların bilgisine sunulacak.



Sektörün hedefleri ve beklentilerinin tartışılacağı bu forumda ayrıca, farklı alanlardaki ulusal katılımcıları bir araya getirerek ülke çapında bölgesel elektrikli araç kullanımı konusunda sinerji oluşturulması da hedefleniyor.

Kamuoyunu elektrikli araçlar konusunda bilgilendirmeyi amaçlayan forumun diğer bir katkısı ise, sıfır emisyonlu bu araçların karbon emisyonu azatlım politikaları çerçevesindeki önemleri hakkında farkındalık oluşturması.


(+)

Kaynak: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber.aspx?NewsID=18795


Süha
10 yıl önce - Prş 14 Ekm 2010, 13:10

TÜRKİYE’NİN İLK OTO ŞARJ İSTASYONU BÜYÜKŞEHİR’DE
Alıntı:


Büyükşehir Belediyesi’nin Renault ile imzaladığı protokol kapsamında, İstanbul’da 2011 yılında hizmete girecek ilk elektrikli otomobiller için bir adım daha atıldı. Türkiye’nin ilk otomobil şarj istasyonu İstanbul Büyükşehir Belediyesi otoparkına kuruldu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Şirketlerinden İSTANBUL ENERJİ A.Ş.’nin Renault ile imzaladığı işbirliği protokol sonrasında ilk otomobil şarj istasyonu İstanbul Büyükşehir Belediyesi otoparkına kuruldu. Saraçhane Belediye Sarayı’ndaki otoparka kurulan şarj istasyonunu İSTANBUL ENERJİ A.Ş. Genel Müdürü Adnan Çelik, BELBİM Genel Müdürü Harun Maden, İSPARK Genel Müdürü Kadir Gurbetçi tanıttı.

İBB elektrikli otomobile öncülük ediyor

Toplantıda konuşan Adnan Çelik, 19 Temmuz’da İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katılımıyla Renault ile elektrikli araçların yaygınlaştırılması için işbirliği protokolü imzaladıklarını belirterek, “Aradan yaklaşık 3 ay geçti. Bu 3 ay zarfında bu araçların İstanbul genelinde şarj alt yapılarının en sağlıklı bir biçimde oluşturulabilmesi için gerekli çalışmaları başlattık. Bu kapsamda İstanbul’da şarj alt yapısı kurmak isteyen şarj firmalarıyla temaslara geçtik. 4 firmayla benzer bir iş birliği protokolü imzaladık. Bugün burada tanıtımını yaptığımız şarj aletlerini Türkiye’de yine ilk defa İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin otoparkında konuşlandırmış bulunuyoruz” diye konuştu.



Önümüzdeki günlerde bu şarj ünitelerini İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) İSPARK otoparklarında konuşlandırılması noktasında çalışmalar yapılacağını, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin bilgi işlem şirketi olan BELBİM tarafından da tüm şarj üniteleri arasındaki bağı kuracak bir işletim sistemi geliştirileceğini anlatan Çelik, bu sayede şarj ünitelerinden hizmet almak isteyen değişik GSM kullanıcılarına herhangi bir aksama olmadan şarj imkanı tanımış olacağını kaydetti.

Ekim ayı sonunda Wow Center’da gerçekleşecek otomotiv fuarında elektrikli araçların çok ciddi oranda yer alacağını tahmin ettiğini dile getiren Çelik, şöyle konuştu; “Biz de İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak Renault Mais ile birlikte 2 Kasım’da Türkiye elektrikli araçlar forumu adı altında 1 günlük bir form düzenleyeceğiz. Bu forumda gerek yurtdışında gerek yurtiçinde gerek İstanbul’da elektrikli araçlar noktasında yapılan çalışmalarda geline nokta önümüzdeki süreçlerle ilgi geline noktalarla ilgili bilgi alışverişi yapacağız. Bu forumda tüm dünyadaki bu konuyla ilgili gelişmeler masaya yatırılacak.”

Elektrik fiyatı ucuz olacak

Elektrikli araçların İstanbul gibi dünyada da yeni olduğunu, Avrupa’da da bu araçların henüz ticari anlamda satışa sunulmadığını aktaran Çelik, “Ancak önümüzdeki yıldan itibaren çok ciddi şekilde yolarda görmeye başlayacağız. Ancak bu araçlara ilginin gösterilmesi için bunların şarj alt yapılarının da oluşması gerekiyor. Aksi takdirde bu araçları şarj etme riski veya endişesi taşıyan müşteri bu araçlara ilgi göstermeyecektir. Dolayısıyla son derece çevreci olan bu araçları kamuoyundan ilgi görebilmesi için şarj alt yapısının sağlıklı bir şekilde kurulup kurulmadığına bağlı. Ücretlendirme konusu en son oluşacak bir şey. Çünkü burada tarifeler konusunda da bir netlik yok. Ancak burada satılacak elektriğin fiyatı çok ucuz. Benzinli ve dizel araca göre 6’da bir veya 8’de bir oranında. Ama ileride devlet tarafından konuyla ilgili bir düzenleme yapıp yapmayacağı konusunda net bir bilgimiz yok” şeklinde konuştu.



Şu anda dünyada 3 tip elektrikli oto şarj sistemi bulunduğunu, ilk iki sistemde araçların 6-8 saat ya da 2-6 saat arasında yavaş şarj edildiğini belirten Çelik, “Bir de hızlı şaz dediğimiz 3 fazlı elektrikle şarj edebileceğimiz şarj tipidir. Buraya kurduğumuz yarım saatte şarj olan sistemdir. Şarj olan bir aracın ortalama yol kat etme mesafesi 160 kilometredir. Bizim yaptığımız istatistiklere göre İstanbul’da gün içerisinde bir araç ortalama 60 km yol alıyor” dedi.

İlk elektrikli otomobili İBB kullanacak

2011 yılından itibaren üretimi yapılacak olan elektrikli araçlar için ilk etapta test ve tanıtım amaçlı 4 şarj istasyonu kuruluyor. İSTANBUL ENERJİ A.Ş. ile işbirliği protokolü imzalayan 4 elektrikli şarj teknolojileri firması, İSPARK otoparklarında tanıtım amaçlı istasyonlarını kuruyor. İstanbulluların kullanımına sunulacak ve yaygınlaştıracak olan ödeme sistemleri ise BELBİM A.Ş. tarafından geliştirilecek.

Yakın gelecekte kullanılmaya başlanacak olan şarj istasyonlarının, erişilebilir ve standartlara uygun bir şekilde kent genelinde yaygınlaştırılması için planlama ve kurulum çalışmaları İSTANBUL ENERJİ A.Ş. tarafından koordine ediliyor. Çalışmalar tamamlandığında İstanbul’da elektrikli otomobili ilk olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi kullanacak.

Tanıtım ve test amaçlı şarj istasyonu kurulacak otoparklar;

İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OTO PARKI -SARAÇHANE
İSKİ AÇIK OTOPARKI- KADIKÖY
KATLI OTOPARK- BALMUMCU
KATLI OTOPARK- CİHANGİR
AÇIK OTOPARK- BOSTANCI

Kaynak: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber.aspx?NewsID=18797


cem şentürk
10 yıl önce - Prş 14 Ekm 2010, 13:27

teknoloji üretmede sürekli dünya gerisinde kalıyoruz lütfen bari bunda başı çeken ülke olma şansı varken kullanalım bazı ülkeler yeni bir teknoloji ortaya çıkacağı zaman bu fırsatları çok güzel kullanıyorlar danimarka araç telefonları yaygınlaşma eğilimi gösterince hemen dancallı isveç ve finlandiya mobil iletişimde ericsson ve nokia yı dünya lideri yaptılar ortada bence değerlendirilmesi gereken bir şans var zaten kurulmuş çok şahane bir trafik altyapımız olmadığından bu teknolojiye yönelik sıfırdan altyapı geliştirmek bizi hem rehabilite eder hem de ekonomimize katkı sağlar üretimde de fırsat kaçırılmamalı

Burç

10 yıl önce - Prş 14 Ekm 2010, 18:00

Hiç çırpınmaya gerek yok, her halukarda 2012'de bu araçlar yollarda dolaşıyor olacak.
Ondan 10 sene sonra da yollardaki araçların yarısı elektrikli olacak.
Bundan kaçış yok.


Namik CAKAR

10 yıl önce - Prş 14 Ekm 2010, 18:44

Daha önce bu başlığı hic görmemiştim.

Böyle bir başlık olurda Mia ve Mindset olmazmı hic Arkadaşlar !?

Ne olsa ikisinde bir Türk tasarımcı olan Murat GÜNAK tarafından cizildi veya tasarlandı.

Hatta MIA için Türkiyede yatırımcı arıyorlardı bir dönem.

işte MIA 100 km yi 1.40 Euro ya yapıyor.



MIA 620 Kilo ve 110 km sürat yapabiliyor.



ve Mindset


Elektrikli Araclar piyasaya çıktıkca Benzin fiyatları düşecektir!

Hadi hayırlısı.



Not "100 km yi 1.40 Euro ya yapıyor." bilgisinin kaynağı aşağıdaki (Almanca) linktir!
http://www.welt.de/motor/article6558631/Fuer-1-40 ...-weit.html



Vahabettin Altinci
10 yıl önce - Prş 14 Ekm 2010, 20:50

Murat Günak son zamanlarda enteresan projelere imza atiyor, Mindset maalesef rafa kaldirildi ama insallah MIA seri üretime gecer.

serdar4ada
10 yıl önce - Prş 14 Ekm 2010, 22:16

Bence Türkiye de şansı yok bizler aceleci insanlarız kimse yarım saat şarj olmasını beklemez (en azından ben öyle..) bana öyle geliyor.

Burç

10 yıl önce - Prş 14 Ekm 2010, 22:21

Şarj için değişik yöntemler var.

Örneğin bir tanesi pillerin değişimi şeklinde. Boşalan pilini çıkartıp, dolusunu taktırıyorsun. Benzin almaktan bile daha çabuk oluyor.


Necdet Cevahir
10 yıl önce - Prş 14 Ekm 2010, 22:37

Çok yakın bir gelecekte bunların hepsi hallolacak, merak etmeyin. Teknolojinin, yeni icat ve buluşların en kısa sürede hangi noktaya geldiğini hep beraber yaşayarak görüyoruz. Çok daha önceki buluşlar gibi, bir prototipin gelişmesi için öyle uzun yıllar beklenmesi gerekmiyor artık..
İlk telefonun, fotoğraf makinasının veya radyonun icadını ve gelişimini düşünün, birde bilgisayarın, cep telefonunun ve günlük kullandığımız binlerce gerecin gelişim hızına bir bakın. Elektrikli otomobiller insanlığın çok uzun süredir beklediği bir gelişimdi, şimdi yavaş yavaş yollara çıkmaya hazır hale geldi. Artık bundan sonra motor gücü, sürati, şarjı ve menzili için ben öyle çok uzun yıllar bekleneceğini sanmıyorum..


Namik CAKAR

10 yıl önce - Cmt 16 Ekm 2010, 14:17

Alıntı:
Şarj için değişik yöntemler var.

Örneğin bir tanesi pillerin değişimi şeklinde. Boşalan pilini çıkartıp, dolusunu taktırıyorsun. Benzin almaktan bile daha çabuk oluyor.


Aynen Burc Arkadaşıma katılıyorum.

Bende hep değiştirme metodundan yanayım. Araba bir platform un üzerine cıkıyor ve alttan akü otomatik olarak değiştiriliyor.

Ancak küçük arabalar için Garajda bir tertibat kurulması daha iyi olur. Her akşam diğerini takarsınız.

Bir standart Akü nün dolması 7-8 saat alıyor! Ancak daha pahallı aküler 3,5 - 4 saahat gibi, diyorlar.

Tek Aküye de karşıyım. 2+2 yani 4 hücreden oluşmalı bence. Biri bozolunca hepsi cöpe gitmez. Birde boş ile doluyu değiştirmesi kolay olur. Tabi bunlar kücük araclar (city car) için olabilir.

Büyüklerin Aküsü (şimdilik) çok ağır olacaktır .

Bakalım ilerde daha neler göreceğiz.





sayfa 3
« önceki   1234 ... 424344   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM