Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Elektrikli Araçlar - Elektrikli Otomobil ve minibüsler
« önceki   123 ... 424344   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
Serhat Atan

10 yıl önce - Prş 05 Ağu 2010, 02:48

Aracın lükslükle bir alakası yok(Tesla için).Aracın üzerinde şu andaki vergi sistemimize göre sınıflandıralacağı bir yakıtla çalışan belli bir hacme sahip motor olmadığı için araç şu anda en yüksek motor hacminden vergilendiriliyor.Fiyat ta onun için o kadar artış göstermiş.

H.Bayraklı
10 yıl önce - Prş 05 Ağu 2010, 12:17

şu an Türkiye'de elektrikli motor (elektrikli bisiklet) satışları yapılmaktadır.
Ehliyet-Ruhsat-Vergi-Plaka v.s .gerektirmemektedir...

Mondial'den 1 tane aldım ve 5 ay kadar kullandım... Size tecrübelerimi aktarayım...
*YOKUŞ ÇIKAMAZSINIZ... Elektrikle çalıştığı için yokuşlarda zorlanıyor ve çıkamıyor... Sadece düz yollarda kullanabilirsiniz...
*SES ÇIKARMAZ... Kızlara hava atamazsanız... Çok sessiz gidiyor...
*YAVAŞ GİDER... O nedenle devamlı yolun sağ şeridinden gitmek zorundasınız...
*ÇUKURLARA DAYANMAZ... En ufak bir çukurda elektronik aksamlarda arıza çıkarır...
*YAĞMUR'da Kullanamazsınız... Ceyran çarpar
*2 Kişiyi zar zor taşır... Tek kişi binmekte yarar var...

Mondial için düşüncelerim böyle... Ancak STMAX markasında Denizli'den üretim yapan bi şirket varmış. Onların elektrikli bisikletleri daha kaliteli diyorlar. Bi arkadaştada gördüm gerçekten bu saydığım sorunların birçoğu STMAX'larda yok... google'da STMAX yazarak aratırsanız ulaşabilirsiniz.


Burç

10 yıl önce - Prş 05 Ağu 2010, 15:10

Elektrikli motosikletler ile ilgili ayrı bir başlığımız var zaten :
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=97950


Ben bununla her tür yokuşu pedal desteği olmadan çıktım.
Yavaş çıkıyor ama çıkıyor. Ancak 2 kişiyi çıkartamaz.

Düz yolda saatte 40 km ile gidiyor, hız merakın yoksa gayet yeterli.
Şehir içinde ideal araç olduğunu düşünüyorum.



Alıntı:
YAĞMUR'da Kullanamazsınız... Ceyran çarpar


Böyle birşey yok tabi. Suyun içinden bile geçebilirsin.




0345 özer er

10 yıl önce - Prş 05 Ağu 2010, 21:19

Alıntı:
YOKUŞ ÇIKAMAZSINIZ... Elektrikle çalıştığı için yokuşlarda zorlanıyor ve çıkamıyor... Sadece düz yollarda kullanabilirsiniz...
*SES ÇIKARMAZ... Kızlara hava atamazsanız... Çok sessiz gidiyor...
*YAVAŞ GİDER... O nedenle devamlı yolun sağ şeridinden gitmek zorundasınız...
*ÇUKURLARA DAYANMAZ... En ufak bir çukurda elektronik aksamlarda arıza çıkarır...
*YAĞMUR'da Kullanamazsınız... Ceyran çarpar

bu aracı ne diye alayım,gitmiyor,rampa çıkmıyor eee ne yapacagız,kimse almaz.


osman67
10 yıl önce - Prş 05 Ağu 2010, 21:43

Alıntı:
Ben bununla her tür yokuşu pedal desteği olmadan çıktım.
Yavaş çıkıyor ama çıkıyor. Ancak 2 kişiyi çıkartamaz.

Düz yolda saatte 40 km ile gidiyor, hız merakın yoksa gayet yeterli.
Şehir içinde ideal araç olduğunu düşünüyorum.



Genel olarak elektrikli araçlar daha emekleme döneminde, buna rağmen gayet iyi.

Ancak İstanbul'da kullanılması (topografik yapısı itibariyle) biraz zor. Ancak, düz ve küçük yerleşim birimlerinde, işe gidip gelmek-gün içinde ihtiyaçları halletmek için (tek şarj ile 60 km civarı gidiyor) gayet ideal bir araç. Ayrıca fiyat olarakta 2000 TL civarında makul bir fiyat çünkü eşdeğer benzinli araçların fiyatları daha yüksek gibi....



Burç

10 yıl önce - Cum 06 Ağu 2010, 09:15

Alıntı:
bu aracı ne diye alayım,gitmiyor,rampa çıkmıyor eee ne yapacagız,kimse almaz.



Su gibi satılıyor...

Bir bisiklet kendi kendine rampa çıkıyor mu? O zaman kimse bisiklet almaz.

Bisiklete binerken "keşke kendi kendine gitseydi" demeyen yoktur herhalde.
İşte bu motorsikletler o işe yarıyor. Bunlar elektrikli bisiklet kategorisinde sayılıyor,
ehliyet, ruhsat, kask, taşıt vergisi, yağ, benzin falan gerekmiyor.

Yokuş çıkamadığını zannedenler şuradaki videoyu seyretsin :
http://egeake.com/nevarneyok/elektrikli-bisiklet/


İsteyene bunların çok güçlü motoru olanları da var, ama 250 watt üstü için motorsiklet ehliyeti gerekiyor. O yüzden bunlar su gibi satıyor.


Süha
10 yıl önce - Cum 10 Eyl 2010, 15:35

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLERE TEŞVİK
Alıntı:


Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, elektrikli otomobiller için sektör temsilcilerini Ekonomik Koordinasyon Kurulu'na (EKK) davet edeceklerini belirterek, ''Otomotiv sektörü strateji belgesine son şeklini vereceğiz'' dedi.

Bakan Ergün, 2011 yılının başından itibaren Türkiye'de üretilecek elektrikli otomobillere ilişkin açıklamalarda bulundu.

Otomotiv sektöründe 2013 dönemine kadar hangi adımların atılmasına dair çalışmayı EKK'da netleştireceklerini bildiren Ergün, daha sonra oluşturulacak strateji belgesi ve eylem planını kamuoyuyla paylaşacaklarını belirtti.

Ergün, elektrikli otomobiller için sektör temsilcilerini EKK'ya davet edeceklerini dile getirerek,''Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi'ne sektörle birlikte son şeklini vereceğiz. Elektrikli araçlara yönelik bazı teşvikler Strateji Belgesi'nde yer alacak. Vergi Teşvikleri gibi teşvikler, şarj istasyonun oluşturulması, teknolojinin geliştirilmesi için Ar-Ge teşvikleri, bu alanda çalışacak personelin istihdamı ile ilgili teşvikler de belgede yer alacak'' diye konuştu.
Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi'ni sektörle birlikte hazırladıklarını dile getiren Ergün, son şeklinin verileceği EKK'ya da sektör temsilcilerinin davet edileceğini, strateji belgesine son şeklini verirken, sektör temsilcilerinin de EKK'da bulunacaklarını anlattı.

-''ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLERİN TÜRKİYE'DE ÜRETİLMESİNİ ÖNEMSİYORUZ''-

Nihat Ergün, elektrikli otomobillerin Türkiye'de üretilmesini çok önemsediklerini dile getirerek, şunları söyledi.

''Otomotiv sektörü Türkiye'de hepimizin önemsediği bir konu. Yani otomotiv sektörünü önemsiyoruz. Otomotiv sektörü ihracatta Türkiye'nin en önemli sektörlerinden. Bu konuyu ihmal edemeyiz. Şimdi yeni teknolojiler gelişirken, elektrikli araçlar teknolojisi gelişirken bu sefer Türkiye fırsatı kaçırmamalı. Çünkü kimse tam olarak büyük ilerleme kaydetmiş değil elektrikli araçlarda.

Herkes yolun başında, biz de yolun başındayız. Çok ciddi Ar-Ge çalışmaları da var. Elektrikli otomobil üzerinde çalışan firmalarımız var. Yan sanayi de bu konuda çalışıyor. Pil üretiminde motor üretimine kadar çalışılıyor. Elektrikli araçlarda araba üretmek Türkiye açısından bugün itibariyle sorun değil. Dünyanın en kusursuz araçları Türkiye'de üretiliyor. Mühendislerimiz, teknikerlerimiz, işçilerimiz çok iyi.''

Bakan Ergün, bundan sonra Türkiye'nin, Ar-Ge'ye tasarıma, markalaşmaya, Türkiye'ye özgü markaya önem vererek, otomobil sektöründe daha yüksek katma değerli, daha ileri teknolojide üretilen ürünlerin ortaya koyması gerektiğine değinerek, Türkiye'nin sadece dünyadaki diğer markaların burada montajını yapan ve pazarlayan konumdan, hemen yeni markalar oluşturan, yeni teknolojiler geliştiren, inovatif, tasarımcı bir konuma yükselmemiz gerektiğini kaydetti.

-''VERGİ MODELİ İÇİN MALİYE BAKANLIĞI İLE ÇALIŞACAĞIZ''

Elektrikli araçların kullanımıyla ilgili yeni bir vergi modeli oluşturmak gerekeceğine değinen Ergün, bu vergi modelinin oluşturulmasında Maliye Bakanlığı ile birlikte çalışacaklarını dile getirdi.

Bakan Ergün, bu vergi modelinin elektrikli araç kullanımını destekleyecek bir model olması gerekeceğine değinerek, ''Bunların şarj edilmesiyle ilgili şarj istasyonları konusunda özellikle yerel yönetimlerimiz, belediyelerimiz belki yeni model çalışmalar gerçekleştirecekler. Zaten onunla ilgili de bazı çalışmalar var. Bazı kamu filolarının elektrikli araçlardan oluşturulması gibi çalışmalar olacaktır'' dedi.

Ergün, bu konuda elektrikli araç teknolojisinde hem araçların üretimi hem pil teknolojisinin geliştirilmesi gibi çalışmalarda Türkiye'nin önemli bir merkez olabileceğini ifade etti.

-''ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER BİZİM İÇİN FIRSAT...''-

''Elektrikli otomobil Türkiye için bir fırsat. Bu fırsatı değerlendireceğiz'' diyen Ergün, bunun için sektöre bazı teşvikler verilmesi gerektiğini, EKK'dan çıkacak Strateji Belgesi'nde de o tür teşviklerin yer alacağını anlattı.

Ergün, Türkiye'nin bu çalışma ile otomotiv sektöründe özellikle de elektrikli otomobil konusunda önemli mesafe kat etmiş olacağını bildirdi.

Sanayi Bakanlığı olarak EKK'ya Türkiye'nin sanayi stratejisini, kimya sektörünün sanayi strateji belgesini, otomotiv sektörünün strateji belgesini, demir-çelik sektörünün strateji belgelerini gönderdiklerini anımsatan Ergün, önümüzdeki günlerde EKK'daki en önemli gündem maddelerinin kendileri açısından strateji belgelerinin görüşülüp karara bağlanmasının olacağını belirtti.

Kaynak: http://www.sabah.com.tr/Otomobil/2010/09/10/elekt ...ere_tesvik



Süha
10 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 11:58

8 SAAT PRİZDE TUT 160 KİLOMETRE GİT!
Alıntı:


Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Gelecek yıldan itibaren elektronik motorlu Fluence’in seri üretimini yapacağız. Evdeki prizle 8 saatte şarj olan araç 160 kilometre gidebilecek” diye konuştu.

Renault ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Şehir Aydınlatma ve Enerji Müdürlüğü işbirliğiyle “Ekonomik ve Ekolojik İleri Sürüş Teknikleri’’ konferansında konuşan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Renault olarak gelecek yıldan itibaren elektrik motorlu ‘Fluence’in seri üretimini yapacaklarını bildirdi.

ÖNCE ÇEVRE GELECEK

Tüketicilerin değiştiğini, her üretileni tüketmediğini ifade eden Aybar, üreticinin isteğine uygun üretim yapanların kazandığını söyledi. Aybar, “Bilim insanları bu yüzyılı insan yüzyılı olarak kabul ediyor. Tabiatı acımasızca değiştiren insanlardır. İleriki dönemlerde insanlar, ürün çevreye katkı yapmayacaksa, onu tercih etmeyecek’’ dedi.

Renault olarak, değişen ihtiyaçları görerek, çevreyi işin içine katarak çalıştıklarını belirten Aybar, otomobilleri insan, dünya ve çevre şartlarına göre üretmeyi hedeflediklerini kaydetti.

Benzin ve mazot tüketen araçların dünyaya karbon izi bıraktığını anlatan Aybar, her gün milyarlarca ton karbondioksidin dünyaya yayıldığını ve yeni çalışmalarında dünyayı kurtarmayı amaçladıklarını ifade etti. Elektrik enerjisiyle çalışan araçların karbondioksit yaymadığını belirten Aybar, “Bütün firmalar elektrik motorlu araç üretebilir. Renault olarak bu işin öncüsü olacağız. Gelecek yıldan itibaren elektrik motorlu ‘Fluence’in seri üretimini yapacağız. Bunu üreten kendi işçimiz, kendi işçimiz dünyaya yayacak. Evdeki prizle 8 saatte şarj olan araçla 160 kilometre gidilebilecek. Dışarıda da 3 dakikada şarj edilebilecek noktalar kuracağız’’ dedi.

RANDEVU NAVİGASYONDAN

Yeni üretimde güçlü navigasyon sistemi ile şarj noktalarının öğrenileceğini belirten İbrahim Aybar, navigasyonun şarj noktasına ulaşmadan önce araç için randevu alacağını anlattı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Aydınlatma ve Enerji Müdürü Muhammet Garip de küresel ısınmanın dünyayı etkilediğini, çözüm önerilerinin araştırıldığını ve felaket senaryolarının incelendiğini dile getirdi. Muhammet Garip, ulaştırma sektöründe tüketilen enerjinin, Türkiye’deki toplam tüketimin yüzde 25’ini oluşturduğunu ve küresel ısınmayı olumsuz etkilediğini kaydetti.

Kaynak: http://ekonomi.haberturk.com/teknoloji/haber/5554 ...ometre-git


Serhat Atan

10 yıl önce - Çrş 29 Eyl 2010, 23:29

Yaklaşık 1.5 ay önce Antalya'dan dönerken yolda denk gelen elektrikli Renault Fluence Z.E.
Araç geçici plakalıydı,önden herhangi bir farkı olmamakla beraber sadece arka kısım değişikti güncel Fluence'dan.Test ediyorlardı aracı..
Araç sürerken çektipğim için fazla net olmadı.Ama yine de arka kısım görülüyor.


(+)





(+)


Süha
10 yıl önce - Prş 30 Eyl 2010, 19:00

BURSA'DA ÜRETİLECEK ELEKTRİKLİ OTOMOBİLİN FİYATI BELLİ OLDU
Alıntı:


Renault Başkanı Carlos Ghosn, 2011 yılında Türkiye'de Oyak Renault Fabrikaları'nda üretilecek olan Fluence ZE'nin Fransa'daki satış fiyatının vergi teşviki ile birlikte 21 bin 300 avro olacağını ve bataryasının aylık 79 avroya kiralanacağını bildirdi.

Bu yıl 112.'si düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nda Renault, Türkiye'de üretilecek elektrikli Fluence ZE ile Twizy ZE, Renault ZOE Preview ve Kangoo ZE modellerininin son halini sergiliyor.

Carlos Ghosn, burada yaptığı konuşmada, bu fuarın Renault'nun tarihinde çok önemli bir etabı ifade ettiğini belirtti. Ghosn, elektrikli otomobillerin somuta ve gerçeğe geçişinin düzenlenen bu fuarla olduğuna işaret ederek, 4 elektrikli otomobil modellerinin son hallerini bu fuarda gösterdiklerini kaydetti.

Bu fuarda ayrıca markanın yeni tasarım kimliğini ifade eden konsept otomobil DeZir'i de görücüye çıkardıklarına değinen Ghosn, Renault'nun otomobillerinin yüzde 80'nin 140 gramdan, üçte birinin de 120 gramdan az karbondioksit salınımı gerçekleştirdiğini anlattı.

Ghosn, sürdürülebilir ulaşımı aynı zamanda güvenlik anlamında da önemsediklerini belirterek, şunları söyledi:

“2001 yılında Laguna Euro Ncap'dan 5 yıldız alan ilk otomobildi ve bugün Renault, 12 modeliyle 5 yıldız alan tek üretici. Sürdürülebilir ulaşımda kaliteye de önem veriyoruz. Bağımsız birçok araştırma Renault'yu ürün güvenilirliliği ve servis kalitesi anlamında Avrupa'nın ilk 3 markası arasına yerleştiriyor.

Sürdürülebilir ulaşım diyoruz; çünkü her zaman Renault, müşterilerin ihtiyacına cevap verebilecek ileri teknoloji ve erişilebilir fiyata yönelik otomobiller üretti. Dün 'eller serbest, kartla anahtarsız' işleyen otomobiller konusunda öncüydük, çok kısa süre önce Carminat Tom Tom ile entegre navigasyonu geniş kitlelere ulaştırdık ve bugün termik araçların fiyatına eşdeğer, ticarileştirilecek elektrikli otomobil gamımızı tanıtarak, tarihimizde önemli bir sayfa açıyoruz.”

“BİR YIL İÇİNDE ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER PAZARA SUNULACAK”

Tüm segmentlerde, küçük araçlardan lüks segmentte kadar Renault olarak varolma iddiasında olduklarını anımsatan Ghosn, bu fuarın lüks segmentteki Renault otomobillerinin yenilenmesi konusunda yeni bir etap olduğunu kaydetti.

Ghosn, herkes için kaliteli ve sürdürülebilir ulaşım için Renault markasının güçlendiğini ve geleceğe hazırlandığını dile getirerek, bunun, yalın duygulara hitap eden ve cana yakın tasarımlara sahip araçlardan geçtiğini anlattı.

Renault'nun, elektrikli araçlarının bir yıl içerisinde pazara sunulacağını bildiren Ghosn, Renault'nun, küresel ısınma ile savaşmak ve petrole bağımlılığı azaltmak gibi güçlü iddiaları olduğunu, bu iddianın da ancak yüksek adette müşteriye elektrikli otomobil ulaşırsa gerçekleşebileceğini vurguladı.

Ghosn, işte bu yüzden uygun ve erişilebilir fiyata herkes için kolay şarj edilebilen elektrikli araçlar yapmak istediklerini bildirerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“4 yıl önce Renault-Nissan ittifakı elektrikli araç konusunda konuşan tek gruptu. Birkaç aydır, diğer üreticiler de bu konuya ilgi duymaya ve çalışmaya başladılar. Ancak Renault-Nissan ittifakı elektrikli otomobiller konusunda çok daha önce çalışmaya başlamasını rekabetçi bir avantaja dönüştürdü. Çünkü bataryalarımızı da, hem performanslarını hem kalitelerini hem de maliyetlerini iyi yönetmek adına biz geliştiriyor, biz üretiyoruz. 2015 yılından sonra kullanılacak piller konusunda bile çalışmaya başladık. Daha güçlü, daha hafif ve daha hızlı şarj edilebilen, üretimi daha ucuza malolan piller konusunda çalışmaya başladık.”
Elektrikli Kangoo ZE'nin dizel bir Kangoo fiyatına pazara sunulacağını dile getiren Ghosn, elektrikli Fluence Z.E'nin Fransa'da vergi teşviki ile birlikte 21 bin 300 avrodan satılacağını bildirdi.

Ghosn, elektrikli Fluence ZE'nin bataryasının ise ayda 79 avroya kiralanabileceğini belirterek, elektrikli otomobilin motoru dahil diğer otomobiller gibi 5 yıl garantili olacağını anlattı.

“160 KİLOMETREYİ 2 AVRODAN UCUZA GİDECEK”

Carlos Ghosn, elektrikli Fluence'nin 160 kilometre menzil için Fransa'da 2 avrodan az bir fiyata şarj edilebileceğini dile getirerek, elektrikli araçlarla otomobil sanayisinde yeni bir sayfa açıldığını ve herkesin bu devrimsel nitelikteki değişimin bir parçası olabileceğini vurguladı.Şu an itibariyle internetten Kangoo ZE ve Fluence ZE'yi sipariş etmenin mümkün olduğuna işaret eden Ghosn, bireylerin böylelikle sıfır salımlı ulaşımın öncülerinden biri olabileceğini söyledi.

Twizy ZE'nin 2011 yılının son çeyreğinde satışa sunulacağını ifade eden Ghosn, bu araca üç tekerlekli bir scooter fiyatına sahip olunacağını bildirdi.

Ghosn, “Ben bu 4 elektrikli otomobili de kullandım, hızlanmasını beğendim. Tam bir sessizlik içinde ve hiç sarsıntı olmadan yolda gidiyor. Elektrikli otomobille gerçek bir otomobilin pratik taraflarından faydalanarak, dünyayı değiştiriyormuş izlenimini ediniyorsunuz” dedi.

Standart şarj şebekesinin bütün dünyada yaygınlaştırılması için aktif rol oynadıklarını da dile getiren Ghosn, 2011 yılı Ocak ayına kadar Avrupa'da 20 bin şarj noktası olacağını, 2012 yılında ise bu rakamın 4'e katlanacağını ifade etti.Ghosn, otomobili dünya ve insanlık için bir gelişme aracı olarak gördüklerini sözlerine ekledi.

RENAULT'NUN ELEKTRİKLİ ÜRÜN PLANI

Verilen bilgiye göre, Renault 2011 yılından itibaren dört elektrik motorlu otomobili satışa sunacak. 2011 ortasında Renault Fluence Z.E. ve Renault Kangoo Express Z.E., iki termik araç türevi, ürün arzı daha sonra yeni tasarımlı ve yüzde 100 elektrikli yapıya sahip iki yeni modelle genişletilecek. Yılın ikinci yarısında Renault Twizy, ardından 2012 yılı ortasında Renault ZOE satışa sunulacak.

Bu ürün planı, her müşteriye Renault'nun Z.E. elektrik motorlu araçlar gamında aradığı araç türünü bulma olanağını sağlayacak. Renault tarafından tasarlanan dört model Avrupalı müşterilerin ihtiyaçlarının büyük çoğunluğunu kapsıyor; bir şehir içi otomobili, bir kompakt hatchback, bir aile sedanı ve bir ticari araç...

KONSEPT OTOMOBİL DEZİR'İN İLK GÖSTERİMİ YAPILDI

Fuarda konsept otomobil DeZir'in de ilk gösterimi gerçekleştirildi. Laurens van den Acker'in yönettiği ilk proje DeZir'e ilişkin şunlar kaydedildi:

“Renault Design bölümünün yeni vizyonunu simgeleyecek olan bir dizi konsept modelin başlama vuruşunu oluşturuyor. Bu sportif konsept model, Markanın gelecekteki modellerinin tasarım temellerini de atıyor. Konsept model DeZir Renault'nun üç kilit sözcük ile özetlenebilecek daha coşkulu bir tasarıma doğru yönelişini imzalıyor; Yalın, Göz alıcı, Sıcak...Baştan çıkaran hatları ve koyu kırmızı rengiyle, DeZir otomobil tutkusunu ifade ediyor. Bir elektrikli motor ile donatılan Renault DeZir çevreye saygı ile otomobil zarafetini bir araya getiriyor.”

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15907147.asp?gid=373



sayfa 2
« önceki   123 ... 424344   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM