Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Elektrikli Araçlar - Elektrikli Otomobil ve minibüsler
123 ... 424344   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Engin

13 yıl önce - Cmt 01 Eyl 2007, 12:38
TÜR » Elektrikli Araçlar - Elektrikli Otomobil ve minibüsler



2007 Haziran'daki Avrupa Turundan beri yazacaklarım arasında olup fırsat bulamadığım bir konu bugüne kısmetmiş.

Elektrikli Minibüsler ve Otomobiller!

Daha evvel sitede burada elektrikli metrobüsler üzerine tartışmış ve Burç'un bir mesajında Elektrikli otomobilleri görmüştük.

Bir çok şehirde artık elektrikli otomobiller oldukça yaygınlaşmış. Şarj slotlu otoparkları dahi oluşturulmuş.

Bu tabela Paris'te bir çok yerde karşıma çıktı.
 

 

 

 

 

 

Otomobilleri 2008 ile birlikte daha fazla göreceğiz caddelerde. Tesla Motors ve Phoenix Cars elektrikli otomobil üretimi ile ilgilenen başlıca markalar. General Motors ve Toyota ise normal bir içten yanmalı motoru da elektrik tahriğine ek olarak sunan melez motor teknolojisi üzerine çalışıyorlar.

aramızda "tüm elektrikli otomobiller bayan arabası gibi mi, bunlar delikanlıyı bozar, alırlar anahtarımı" diye endişelenenler olabilir, hayır değiller    



bunlar da elektrikli minibüsler
 

 

 
buraya kadarkiler Roma'dan,
 
bu da Floransa'dan.
hem otomobillerin hem de minibüslerin kalkışları oldukça seri. özellikle İtalya'nın dar sokakları için birebir. ülkemizde de özellikle İstanbul'da, yol kenarına parkeden araçlar, dar sokaklar vs. nedenler ile otobüslerin dönerken çok zorlandıkları hatlar var. buralara bunlardan konulabilir. özellikle İstanbul'da tarihi yarımada içerisinde, Antalya'da Kale İçi içerisinde bu araçlar klasik tarz otobüslere göre oldukça avantajlı.

konu ile ilgili benim de kaynak topladığım linkler şunlar:
http://www.evaap.org/
http://www.cbev.org/
http://www.batteryvehiclesociety.org.uk/reklam_link/
http://www.elk.itu.edu.tr/~azzmi/elk-elk.html

fiyat ve modelleri, masrafları hakkında da ilerleyen günlerde araştırma yapıp buraya ekleyeceğim  


Fatih Can
13 yıl önce - Cmt 01 Eyl 2007, 13:12

Aslinda hibrit otolar bizde de satisa cikti ve satin alan vardir sanirim. Hondanin civic modeli hibrit motorlu bir arac ve yakit tuketimi dizellerden daha da dusuk ozellikle sehir icinde. Fiyati 49 bin ytl.  Yalniz bu cevreci otomobillerin vergilerinde cevreye az zarar verdikleri icin indirime gidilirse fiyat daha makul seviyeye cikar. Bizde de hibrit otolar dunyada yaygin sekilde kullanilmaya baslanmali artik cok buyuk tasarruf yapiyorlar cunku. Toyota pirius modelini getirecegini soylemisti ama henuz getirmedi ama hondanin bir secenegi var.

Bu elektirklilerle ilgili olarak da gercekten sehir icinde cok kullanisli aletlere benziyor hem kucuk hem de fiyatlari makul araclara benziyor. Fazla mekanikleri de yok iclerinde bu yuzden ucuza gelir.


asan70
11 yıl önce - Çrş 28 Ekm 2009, 18:03

Elektrikli araçlara elektrikli motosikletleri de eklemek lazım.
15-18 Ekim 2009 tarihlerinde, Avrasya Maratonu ve Halk Koşusu sebebiyle gerçekleştirilen Spor Fuarı'nda elektrikli motosikletler sergilenmişti.Motosikletler ithalat yoluyla ülkemize geliyor.
Alıntı:

Resimler bilgi amaçlıdır.Yeterli değilse silinebilir.
Çevre dostu bu motosikletler yüzde tüz elektrikle çalışıyor.Şarj biterse normal bir elektrik priziyle motosikletin enerjisini yerine getirebiliyorsunuz.

Burç

10 yıl önce - Çrş 21 Tem 2010, 16:21

Türkiye'de plaka verilen ilk elektrikli otomobil yola çıktı.



Tesla Roadster bir hız canavarı. Öyle Ferrari, Porsche falan yanında toz yutuyor. Amerikadaki fiyatı 150 bin lira. Ancak çok zengin ünlüler alabiliyor. (George Clooney, Leonardo Di Caprio, Matt Damon, Cameron Diaz ). Türkiye'de alan arkadaş ise 475 bin lira ödemiş, hayırlı olsun.



Alıntı:


 

475 bin liralık elektrikli otomobilin ilk sahibi Ali Ağaoğlu


Rüzgârdan elde ettiği elektriği sattığı konutlarda oturanlara piyasa fiyatının altında kullandıran Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu, dünyadaki ünlülerde bulunan çevreci elektrikli otomobillerden satın aldı.




Ağaoğlu'nun otomobili, plakası alınıp Türkiye'de yola çıkan ilk elektrikli otomobil oldu. Vergileri dahil 475 bin lira maliyetle İstanbul caddelerinde yola çıkan Tesla Roadster marka otomobil 100 kilometre hıza 3,7 saniyede erişiyor. Aracın lityum-iyon pilleri 288 beygirlik güç üretiyor. Tesla, kilometrede 2,5 kuruşluk elektrik tüketiyor. İki kapılı ve üstü açılabilen aracın bataryaları 3,5 saatte şarj edilebiliyor ve bu şarjla 365 kilometre yol alabiliyor. Dünyada aynı aracın sahibi olan ünlü isimler arasında George Clooney, Leonardo Di Caprio, Matt Damon, Cameron Diaz da bulunuyor. Aynı araca sahip olan Ali Ağaoğlu, böylece dünya ünlüler ligine de girmiş oldu.

Türkiye'de trafiğe çıkan ilk elektrikli spor aracıyla İstanbul yollarında deneme sürüşü yapan Ali Ağaoğlu, yeni otomobili ve rüzgâr santrali yatırımları konusunda gazetecilere bilgi verdi. Ali Ağaoğlu, "Güzel araba kullanmayı, iyi arabalara binmeyi seviyorum. Burada da farklılık oluşturmak için elektrikli Tesla aracını aldım." dedi. Ağaoğlu, gazetecilerin sorusu üzerine, arabanın maliyetinin 475 bin lira olduğunu, özellikle ÖTV ile ilgili tartışmalar olduğunu, sorun yaşamamak için ÖTV'yi yüzde 37 olarak ödediklerini söyledi. Elektrikli arabanın mevzuatta yeri olmadığını belirten Ağaoğlu, "Zaten Türkiye'de yatırımcının önündeki en büyük engel bürokrasi. Ben teşvik de istemiyorum. Bürokrasi yönünden yatırımcının önünün açılması lazım. 1 Kasım 2007'de başvurduğumuz rüzgâr lisans başvuruları hâlâ sonuçlanamadı. 3 senedir yatırımcı, yatırım yapmak için lisans bekliyor. Önümüzün açılması, tek beklediğimiz şey bu." diye konuştu.

"Üst yönetime de bu arabadan almayı düşünür müsünüz?" sorusuna ise Ağaoğlu, "Bu araba performans arabası, üst yönetime de verebilecek kadar lüks bir şirket değiliz. Tamam rüzgâr esiyor, parayı havadan kazanıyoruz ama havaya da savuracak paramız yok. Çevreci olarak şirketlerimizde 500'e yakın araç var. Bu konuda yerli üretim olduğu zaman ilk 500 araç siparişini bugün vermeye hazırım. Ama bu performansta değil tabii ki..." cevabını verdi.

grubun gözü elektrikli otomobilde

Enerjiye 5 yılda 2 milyar dolar yatırım planladıklarını dile getiren Ağaoğlu, Mersin'deki rüzgâr santralinin 60 milyon dolara mal olduğunu, kapasitesini 120 megavata çıkardıklarında ise maliyetinin 250 milyon dolara çıkacağını kaydetti. Ağaoğlu, Bandırma'da hayata geçirecekleri rüzgâr santrali için de 200 milyon dolar civarında bir yatırım yaptıklarını vurguladı. İnşaat sektörünün önde gelen ismi Ağaoğlu Grubu'nda enerji işi 2007 yılında başladı. Mersin'deki rüzgâr santrali 33 megavat ve 12 bin 500 konutun elektriğini sağlıyor. Bandırma'da yapımı süren 93 megavatlık rüzgâr santrali 35 bin konutun enerjisini sağlayacak. Grup, bin megavatlık kapasiteyi 2015 yılına kadar hayata geçirmek istiyor. Rüzgâr enerjisi portföyü 560 megavat. Türkiye'deki 1,5 milyon binek aracın elektrikliye çevrilmesi yılda 1 milyar dolarlık petrol tasarrufu anlamına geliyor. Ağaoğlu Genel Müdürü Hasan Rahvalı da ABD'nin bütçesinden yenilenebilir enerji kaynakları Ar-Ge'si için 5,4 milyar dolar ayrıldığını belirterek, "Türkiye'nin de uzak kalmaması lazım." dedi. Rahvalı, Ağaoğlu Grubu olarak bundan sonra yapacakları sitelerde temiz konut bölgeleri oluşturacaklarını belirtti.

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1007144& ...li-agaoglu


Burç

10 yıl önce - Pzr 01 Ağu 2010, 08:51

Elektrikli Chevrolet Amerikada satışa sunuldu : Chevrolet Volt


(Obama kullanıyor)

Bu araç tümüyle elektrikli motorla gidiyor.

Aküleri fulleyince, sırf akü ile 64 km gidebiliyor, (yapılan araştırmalara göre, Amerikada bir günde araçla gidilen ortalama mesafe 53 km. Yani 64 km, Amerikalıların %75'inin arabalarıyla gittiği mesafeyi götürüyor) Akünün şarjı bitince, arabadaki benzinli jeneratör ile elektrik üretiliyor. Sonuçta aküyü hiç şarj etmezsen de aynen benzinli araba gibi kullanabiliyorsun. Evde prize takıp şarj ettiğin sürece de neredeyse bedavadan gidip geliyorsun.

Amerikadaki fiyatı 33 bin dolar.



Vahabettin Altinci
10 yıl önce - Pzr 01 Ağu 2010, 13:24

Alıntı:
Tesla Roadster bir hız canavarı. Öyle Ferrari, Porsche falan yanında toz yutuyor. Amerikadaki fiyatı 150 bin lira. Ancak çok zengin ünlüler alabiliyor. (George Clooney, Leonardo Di Caprio, Matt Damon, Cameron Diaz ). Türkiye'de alan arkadaş ise 475 bin lira ödemiş, hayırlı olsun.


150binden 475bine, hani 150den 300e katlansa fiyat anlarim da 475.000 nasil olusuyor. Belki arkadas fiyati biraz abartiyordur?

Tesla iyidir tabii ki ismi bile yeter ne de olsa Nikola Tesla'dan geliyor

Benim favorim Tango T600

   

tipine bakip da aldanmayin, bu araba kuzu postuna bürünmüs bir canavar aslinda, düsünsenize bunula bir Ferrari yada Porsche solluyorsunuz, acaba adamin morali n'olur, bir hafta kendine gelemez herhalde

0-100Km/h 4sn. azami sürat 240KM/h genislik 99cm uzunluk 2,5m


hamdi levent
10 yıl önce - Pts 02 Ağu 2010, 18:35

geçenlerde basına yansıyan başka bir proje vardı tekerleklere eklenen bir aparatla tekerleklerin dönmesi ile enerjinin üretilmesi mevzuu o da olursa sadece ilk hareket maliyeti olur gerisi tümden bedava olabilir mi?

hamdi levent
10 yıl önce - Pts 02 Ağu 2010, 18:44

bence sırf ötv kdv geliri yüzünden ertelenmemeli ya da ilk alışta yüksek ötv olur ve hatta böylelikle araç alırken ötv kredisi bile icad edilmiş olur ama herkes en azından ulaşım maliyetlerini azaltmış olur ya da daha zor olanı yapılmaya çalışılır tüm ekonomi kayıt altına alınıp tümüyle elektronik ortama akatarılır efatura edefter zorunlu olur ve bunun sonucu doğrudan vergilerin tahsilatı artırılır dolaylı vergiler azalır böylelikle bütçedeki sıkıntı azaltılır diyecem ama daha elektrik faturaları bile efatura sisteminde değil

mehmeterden198
10 yıl önce - Sal 03 Ağu 2010, 14:28

Alıntı:
150binden 475bine, hani 150den 300e katlansa fiyat anlarim da 475.000 nasil olusuyor. Belki arkadas fiyati biraz abartiyordur?


Türkiye'de lüks arabaların vergisi çok yüksek. Yüz bin dolarlık arabanın fiyatının üçe katlanması normal bir durum. Bizdeki mersedes fiyatıyla aynı modelin Almanyadaki fiyatını karşılaştırınca da böyle farklar çıkabiliyor.


Vahabettin Altinci
10 yıl önce - Prş 05 Ağu 2010, 02:41

Alıntı:
Bizdeki mersedes fiyatıyla aynı modelin Almanyadaki fiyatını karşılaştırınca da böyle farklar çıkabiliyor.
Almanya'daki fiyat olsa millet E yerine S-serisi alabilirdi

2ye katlamasi normal, 3ce katlamasi pek alisilmis degil.

Elektrikli arabada ötv neye göre belirleniyor acaba, yakitli motorlarda hacime göre ama EV lerde hacim yok?



sayfa 1
123 ... 424344   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM