Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 28
Alperen B E

6 ay önce - Prş 21 Mar 2019, 19:18

Alıntı:
A-304 (2015 BMC Procity)

Bu haberin kaynağı : https://www.haberturk.com/son-dakika-beyazit-ta-o ...ar-2409913


bahadır 0302

5 ay önce - Pts 25 Mar 2019, 13:46

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/noyan-dogan/ Otobüs sahibi veya çalışanı arkadaşlar bu yazıyı mutlaka okuyun

cengiz zignec
5 ay önce - Pts 25 Mar 2019, 14:02

Alıntı:
Otobüs sahibi veya çalışanı arkadaşlar bu yazıyı mutlaka okuyun
yazar beyin,yazısını okudum beyazıttaki kaza yapan aracın kaskosu olmadığını ve istanbulda özel halk otobüslerinin %90 nın kaskosuz olduğunu söylemiş araştırmadan yanlış haber yapmış istanbulda kaskosuz özel halk otobüsü %1 dir buda daha uygun kasko arayım derken kaybolan zamandan kaynaklanır



Ustura Faysal
5 ay önce - Pts 25 Mar 2019, 14:31

Alıntı:
yazar beyin,yazısını okudum beyazıttaki kaza yapan aracın kaskosu olmadığını ve istanbulda özel halk otobüslerinin %90 nın kaskosuz olduğunu söylemiş araştırmadan yanlış haber yapmış istanbulda kaskosuz özel halk otobüsü %1 dir buda daha uygun kasko arayım derken kaybolan zamandan kaynaklanır


Tam olarak okuduğunuza ve okuduğunuzu anladığınıza emin misiniz.?

Zira ben de okudum ve sizin bu bahsettiğiniz şeyler yazıyor ama fdarklı bir noktaya değinmiş.

Adamın yazdıkları da kelimesi kelimesine doğru şeyler. Mesela bakın neler yazmış.

''Özel halk otobüsünün trafik sigortası var. Öğrendiğime göre kaskosu yok, kaldı ki, özel halk otobüslerinin neredeyse tamamında kasko zaten yok. ''

Trafik sigortası var, kaskosu yok demiş, Trafik Sigortası kaza yaptığınızda karşı tarafın hasarını karşılar, Kasko ise sizin kendi aracınızın hasarını karşılar. trafik Sigortası olmadan zaten araç yola çıkamaz, Kasko ise zorunlu değil zaten, şoförlüğüne güvenen, ben kaza yapmam diyen kasko yapmasa da olur. Yani Kasko zaten zorunlu değil.

Trafik sigortasının da bir limiti var. Otobüsler için araç başına 36 bin lira, kaza başına 72 bin lira.

Yazarın asıl vurguladığı konu da bu, evet trafik sigortası yaptırıyorsun ama onun bile limiti var, kaza başına ve araç başına belli bir limit var. Es kaza kusurlu olup lüks bir arabaya vurursanız hayatınız söner gibi bir durum yani. Yazarın asıl vurgulamak istediği de bu, lüks araçlara vurmuş ve trafik sigortası bunun çok az bir kısmını karşılar diyor, kısacası trafik sigortasını da aslında bir dünya para verip boşuna yaptırıyoruz gibi bir şeye getirmeye çalışmış.

Olacakları özetleyeyim. Kaskosu olanlar, zararlarını kendi sigorta şirketlerinde alacak. Sigorta şirketleri ödedikleri hasarı, kazaya neden olan halk otobüsünün trafik sigortasını yapan şirkete rücu edecek, yani sigorta şirketinden talep edecek. Kaskosu olmayanlar da aynı şekilde zararlarını otobüsün trafiği yapan şirketten isteyecek. Sorun da burada başlıyor. Trafik sigortası, bu kazada toplam 72 bin lira öder. 16 hasarlı araç; ödenecek toplam tutar 72 bin lira! Sigortacılarla konuştum, kaza görüntülerine bakarak maddi zararın 700-800 bin liranın üzerinde olduğunu söylediler.

Burada da kelimesi kelimesine doğru söylemiş, 16 araç ve sadece 72bin lira karşılayacak trafik sigortası.

Peki, ne olacak? En basit anlatımıyla; bu kaza için bir masa oluşturulacak, araçları zarar görenler bu masaya başvuracak, trafik sigortası 72 bin lirayı eşit dağıtacak. Üzeri mi? Araçları zarar görenler otobüsün sahibinden zararlarını talep edecek. Kaba bir hesapla otobüsün sahibi ya da işleteni bu kazadan dolayı cebinden 700 bin lira ödemek zorunda kalacak.

Burada da yanlış bir şey yok, yasal olarak trafik sigortası şirketi 72bin lirayı 16 araç sahibine eşit olarak paylaştıracak. Kalanı da mahkeme yolu ile Otobüs sahibi ve şoförden talep edecekler.

Şimdi anladınız mı, ‘nasıl olsa sigorta var, karşılar’ deyip, sigortanın arkasına sığınmak, her kaza için geçerli değil. O yüzden hep söylüyorum, bir kere daha söylüyorum, otobüs, kamyon gibi ağır araçların işletenlerinin şoför seçerken dikkat etmeleri ve araçlarındaki bakımı ihmal etmemeleri gerekiyor. Yoksa bedeli ağır oluyor.

Burada bahsettikleri de kelimesi kelimesine doğru. Nasıl olsa sigorta var deyip sığınmayacaksın ve arabana iyi bakacaksın. Bu durum sadece otobüs için değil, herkes için geçerli. Kendi şahsi aracınla bile sigortam var deyip bir şey olmaz dersen bir gün gider Mercedes'in birine vurursun o zaman bir şeylerin olup olmayacağını görürsün


cengiz zignec
5 ay önce - Pts 25 Mar 2019, 14:39

ustura faysal bey,
ben yazarı tanımam burda kaskosuz aracın karşılaşacağı sorunları dile getirmiş getirirken özel halk otobüslerin tamamına yakınının kaskosuz olduğunu belirtmiş doğal olarak kaskonun önemini vurgulamış bende kaskosuz özel halk otobüsü yok denecek derecededir diyorum yazar yanlış biliyor bunu belirtmem suçmu anlıyamamışsınız mesajımı,burda benimle bir sorununuz varmış gibi açıklama yapmışsınız ha ben özel halk otobüsçüde değilim onuda belirtim



Ustura Faysal
5 ay önce - Pts 25 Mar 2019, 15:04

Alıntı:
ustura faysal bey,
ben yazarı tanımam burda kaskosuz aracın karşılaşacağı sorunları dile getirmiş getirirken özel halk otobüslerin tamamına yakınının kaskosuz olduğunu belirtmiş doğal olarak kaskonun önemini vurgulamış bende kaskosuz özel halk otobüsü yok denecek derecededir diyorum yazar yanlış biliyor bunu belirtmem suçmu anlıyamamışsınız mesajımı,burda benimle bir sorununuz varmış gibi açıklama yapmışsınız ha ben özel halk otobüsçüde değilim onuda belirtim


Estağfurullah, tanımam etmem, neden sizinle sorunum olsun.

Bakın yazıyı tekrar okuyun, adam yanlış bir şey söylemiyor. Siz Trafik Sigortası ile karıştırıyorsunuz. Trafik Sigortası başka şey, Kasko başka şey. Trafik Sigortası zaten zorunlu olduğu için her türlü mecburen yaptırıyorsun, ama kasko zorunlu değil, ve ticari araçlarda kasko poliçesi genelde oldukça fazla olduğu için de çoğu kişi yaptırmaz.

Bakın ben de size bir sigorta şirketinin makalesinden bir alıntı paylaşayım.

Makalenin tamamı burada. https://www.sigortam.net/kasko-sigortasi/kasko-po ...si-dusuyor

''TSB’nin açıkladığı verilere göre Türkiye’deki kasko sigortası poliçesindeki sayı Ekim 2016’da geçen yılın aynı dönemine göre 4 milyon 472 bin adetten 4 milyon 463 bine geriledi. Kasko poliçelerindeki sayı geçen yıla göre düşüş gösterirken aynı dönem içerisinde trafiğe tescili yapılan araç sayısı ise yaklaşık 1 milyon adet artarak 20 milyon 800 bin adete ulaştı. Kasko poliçelerindeki bu düşüşün perde arkasında ise artan zorunlu trafik sigortası fiyatlarının olduğu düşünülüyor. Kasko poliçelerindeki düşüş otomobillerde %1.3 oranında ortaya çıkarken, kamyonlarda %8,8, kamyonetlerde ise 5,8 oranında gerçekleşti. Araç cinsi açısından kasko yaptırmama oranı en fazla olan araç türü ise %15’lik düşüşle otobüsler oldu.''

Bakın buradan kısa bir özet yapalım.

Türkiye'de trafiğe kayıtlı toplam araç sayısı 20 milyon 800bin. (Son 1 yılda 1 milyon artmış)
Fakat buna rağmen Kaskolu araç sayısı (Trafik sigortası değil KASKO) 4milyon 464bin.

Yani trafikteki araçların sayısı artmasına rağmen kasko yaptıranların sayısı azalmış. Trafikteki araçların sadece 1/4'ü kaskolu. ve son cümlede de yazdığı gibi geçen yıla göre kasko yaptırma konusunda en yüksek düşüş %15'lik düşüş ile otobüslerde olmuş.

Trafikteki araçların %75'inde zaten kasko yok, Kasko yaptırmayan araçlar hususunda da Otobüs ve kamyonlar açık ara önde, ama siz %1 bile değildir diyorsunuz.

Bahsettiğim gibi siz TRAFİK ile KASKO sigortalarını karıştırıyorsunuz. Sizin bahsettiğiniz %1 trafik sigortası olmayan araç sayısıdır, Kasko değil. İşin az da olsa içinde sayılırım, sadece Otobüs ve kamyon değil, Minibüsler ve servis araçlarının da çoğu kasko yaptırmaz masraf olmaması için. Çünkü bu araçların zorunlu olan TRAFİK Sigorta ücretleri de bel bükecek cinsten zaten. Bir de zorunlu olmayan KASKO'ya pek bulaşmıyorlar. O nedenle Otobüs, Minibüs v.s. gibi araçlar genelde her tarafı vuruk gezerler, kasko yaptırmadıkları için araç yürüdüğü sürece onlar için sorun yoktur çünkü.


cengiz zignec
5 ay önce - Pts 25 Mar 2019, 16:28

anlamak istemiyorsunuz ben trafik sigortasi demiyorum kasko diyorum zorumlu degil kasko bilyorum istanbulda zorunlu olmasada ozel halk otobuslerinde kaskosuz arac %1 dir diyorum anladinizmi simdi ufak tefek kazalarda kaskoyu bozmazlar işletmeciler kampanyadan 3 cam degisimi vardir 2 yan cam,1 on cam bunu ucretsiz kullanirlar kolay kolay bozulmaz malum kazali belali is kundaklama,olumlu kazalara karisilabiliniyor
bircok arac yandi,bircok olumlu kaza oldu aracini degistirip hizmete basladilar kasko olmasa isin icinden cikamazlardi %90 kaskosuz arac oldugunu dusunuyorsaniz bir istanbulda oho ya binin kaskonuz varmi diye sorun?sorulmasina sasarlar ayrica herseyi bilirim edasiyla davranmayin trafik sigortasi ile kaskoyu ayirmayi sadece siz bilmiyorsunuzdur



En son cengiz zignec tarafından Pts 25 Mar 2019, 17:30 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


cengiz zignec
5 ay önce - Pts 25 Mar 2019, 17:04

usteki mesajima ek son 30 gunde anadolu yakasında kaskosunu bozduran bazi araclar,
c765 temsa 2014 sultanbeylide 132c kaza yapti 150 bin tl. hasar
c1532 cobra 2011 beşiktaş yildiz 129t hattinda kaza yapti 120 bin tl.hasar
c285 temsa 2014 fsm giselerde 121b hattinda kaza yapti 70 bin tl.hasar
c1918 temsa 2012 sultanbeylide 132m hattinda kaza yapti 40 bin tl.hasar kaynak temsa,guleryuz yetkili servisleri bunlar araclara kaskonun odedigi rakamlar diger magdurlar haric yani kaskosuz istanbulda otobusculuk yapilmaz cok zor risktir! ayrica yukaridaki sizin yazarin bahsettigi veri turkiye 2016, istanbul degil ben 2019 istanbuldan bahsediyorum


Misafir 41d

5 ay önce - Sal 26 Mar 2019, 08:59

kaza yapan otobüsünde kaskosu yokmuş adam gayet güzel bir yazı yazmış sen gel 16 tane aracı biç adamlar ne yapsın kim karşılayacak zararı kasko olsaydı böyle olmazdı!

Emir GÖKER
5 ay önce - Pzr 07 Nis 2019, 08:38

B-071 kod numaralı 2017 model BMC Procity Euro 5, freni boşalmasından dolayı 3 ticari araç ve 2 otobüse çarpmış. Kazada ölü yok ama 24 yaralı var. Kazada yaralanan kişilerin hayatı tehlikesi yok. Geçmiş olsun.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&am ...EB5xZe626y



sayfa 28
« önceki   123 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM