Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
14 yıl önce - Pts 27 Ağu 2007, 16:26
[İST-F2.79] - Sirkeci Meydanı Trafik Karmaşası



Sirkeci, trafiğin düzenlenmesi yönünden acilen el atılması gereken bir meydan. Şu anda buradaki trafik bir karmaşa halinde

1- Gülhane'den gelen trafik sabah ve akşam saatlerinde Sirkeci ışıklarda her zaman tıkanıklık yaşıyor
2- Eminönü'nde Sahilyolu'na devam eden trafik de yoğun saatlerde zor akıyor
3- Doğubank'ın bulunduğu cadde ile Sirkeci'nin birleştiği ışıklar her zaman yoğun
4- Yayaların meydanda tramvaya inip bilmesi tam bir işkence, ışıklar tramvayı kullanacaklara göre yapılmamış, yapılsa dahi fazla bir şey değişmeyecekti
5- Garın önü otopark. Herhalde önü otopark olarak kullanılan tek gar bizimkisi.
6- Gar ile deniz arasında alkol müptelalarının eksik olmadığı ne idüğü belirsiz bir "park" var. Burası meydanın önemli bir kısmını kapsadığı halde hiçbir amaca hitap etmiyor.
7- Eminönü'nde Yenicami yanından Sirkeci'ye giriş her zaman yoğun.
8- Cağaloğlu'ndan aşağıya iniş her zaman yoğun.

Burada katlı bir kavşak yapılması gerekiyor. Tramvay istasyonu da yeraltına alınırsa Marmaray ile olan entegrasyon daha optimum hale gelir.

Şu anki haliyle meydanın görüntüsü Hindistan şehirlerini aratmıyor. Şehrin dışında onlarca kavşak inşaatını sürdüren İBB'nin Sirkeci'yi es geçmesini anlayamıyorum.


abhazyalı ugur
14 yıl önce - Pts 27 Ağu 2007, 18:11

Eminönü kavşak ile ayasofya kavşak arasına boş taksi sokulmaması gerek bence trafigi asıl etkileyen bunlar Kimse darılmasın kızmasın ama bir gün bu bölgeden gecerken dikkatli bir şekilde bakın Gülhane kapısının önüne Ebusuud caddesine nöbethane caddesinin tranvay yolu cıkışına garın önünde bekleyen taksilere birde Tramvay jetonu satılan gişenin önüne eminönü tam kavşakta bekleyen taksilere bakın sırf inat icin bekliyorlar.Düşünmüyorlar ben burda bekleyerak bir şeridi kapatıyorum diye hadi o şeritten vaz gectik.diger taksilerde yanaşıyor hemen onun yanına bir şeridimiz daha taksi duragı oluyor.

Fatih Can
14 yıl önce - Pts 27 Ağu 2007, 18:37

Sirkeci de yer altina alinmasi gereken meydanlardan bence.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 00:24

Sirkeci kavşağı; Bâb-ı Âlî'den inen Ankara Caddesi, Muradiye ve Hamidiye caddeleri kesişiminde tek kelimeyle rezalet. Trafik ışıkları sürekli olarak farklı yönlerdeki araç trafiğine yanıyor. Bir anlığına dahi yayaların soluk alarak geçecekleri zaman dilimi oluşmuyor. Bir yönden size doğru sürekli bir trafik akıyor. Karşıdan karşıya geçmek azap... Ve burası bir de, İstanbul'un göbeği: "0" noktası... Buraya ne tür bir önlem alacaklarsa alsınlar artık... Bu derece saçma, mantıksız, iptidaî bir kavşak olamaz...

Akın KURTOĞLU


mustafa mavi

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 01:25

O meydanın önlemi basit aslında;

Son derece radikal bir kararla sirkeci trafiğe tamamen kapatılmalı,emin olun düşünüldüğü kadar fazla etkilemeyecektir bölge trafiğini, dikkat ederseniz o saydığınız yolları kullananlar çok büyük oranda ticari araçlar,sizin hususi gördüğünüz araçlarsa çevre esnafının araçları, aslında hepsinin alternatifi var ama, kestirme olduğu için o yolu kullanıyorlar...



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 01:35

Bir de gözlerini kırpmadan yayaların üzerine araçlarını son hızla sürüyorlar. Birgün korkuyorum, burada karşıdan karşıya geçen halk galeyana geliverecek ve bunlardan birkaçını çok fena benzetecek. Hatta çok daha kötülerini de yapacaklar bu arsız-yüzsüz takımına... Çünkü şahit olduğum kadarıyla, artlarından savrulan küfürlerin bini bin para...

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 13:09

Araç girişini engellemedikçe ve kamul alanlarda tütün yasağı gelmedikçe yayalar soluk alamaz. Sıgara dumanı, araçlardan çıkan uçucular soluk almalarına engel.

turgutakbaş
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 13:43

tarihi yarım ada tamamen trafiğe kapatılmalı diyenlerdenim ... elinde sonunda olacak bu iş ne kadar erken o kadar güzel ... belki sahil yolu kalabilir yoo oda olmasın nıhahaha ... yeşillik yapalım oralarıda ...

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 11:19
SİRKECİ KAVŞAĞI


Benim bu bölgeye teklifim şu;Öncelikle Yenicami önünden Sarayburnu yönünde gidecek araçları mesafe avantajındanda yararlanarak derin bir noktadan geçiş sağlayacağız.Mesafe ve yol genişliği ve kullanılabilir alan mevcut.Böylece EMİNÖNÜ-SARAYBURNU arası kesişmeden geçti.

Garın önünden EMİNÖNÜ yönünede altgeçit ile(az öncekinin üstünden geçecek)geçiş sağlanacak.Burada adı park olup bir işe yaramayan arazi ile garın önündeki genişlikten istifade edeceğiz.Bakın GAR-EMİNÖNÜ geçişide kesişmeden geçti.Tramvay hattıda bu sayede bu nıoktada ışıklara takılmadan geçiş yapacak.
Eminönü yönünde çıkan altgeçiş çıkışı caddenin ortasından çıkış yapılarak araçların güvenli bir şekilde her iki yönde(köprü ve Unkapanı yönü)gidişi sağlanacak.

Asıl meseleye gelelim.Doğubank'ın önünden çıkan cadde ile Ankara Cad: inişi ve Ebu Suud Cad.

Ebu Suud Cad. gar önüne adını hatırlayamadığım bir sokağı kullanarak geliyor.Bu sokaktan çıkış kaldırılarak Ankara Cad. yönlendirilecek.Ankara Can. tek şerit olarak hafif meyildende istifade ederek ışıklara gelmeden altgeçide inilecek;Doğubank önündeki caddedende tek şerit olarak altgeçide inilecek;yeterli derinliğe ulaşığ geçidin düzlendiği noktada geçit cadde altında geniş 2 şeritli geçit olacak bir kolu az önce anlattığım altgeçide bağlacak;bir koluda parkın altından geçip diğer altgeçide bağlancak.

Böylece tramvay hattının en problemli bölgeside halledilmiş olacak.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 19:27

Alıntı:
Ebu Suud Cad. gar önüne adını hatırlayamadığım bir sokağı kullanarak geliyor.Bu sokaktan çıkış kaldırılarak Ankara Cad. yönlendirilecek.

Orhaniye Caddesi mi?

Alıntı:
Ankara Can. tek şerit olarak hafif meyildende istifade ederek ışıklara gelmeden altgeçide inilecek;Doğubank önündeki caddedende tek şerit olarak altgeçide inilecek;yeterli derinliğe ulaşığ geçidin düzlendiği noktada geçit cadde altında geniş 2 şeritli geçit olacak bir kolu az önce anlattığım altgeçide bağlacak;bir koluda parkın altından geçip diğer altgeçide bağlancak.

Burada tarihi eser çıkma olasılığı çok çok yüksek. Belki de bu yüzden bu noktada bir yeraltı çalışmasına girişmiyor İBB... Çünkü daha dakika bir, çalışma iptal edilir. Acaba, yeraltına inilmeden trafik akışında birtakım müdahalelerle sorun çözülemez mi?

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM