Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
muharremk

14 yıl önce - Cum 24 Ağu 2007, 17:20
İstanbul Beşiktaş Meydanı düzenlemesi


Beşiktaş Meydanı’nda Trafik Yeraltına Alınıyor

“Meydanlar şehirlerin soluk alma yeri ve demokrasi alanlarıdır” diyen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Beşiktaş’ta trafiği yeraltına alarak meydanı yayalaştıracaklarını açıkladı.
 
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Beşiktaş’ta trafiği yeraltına alarak meydanı yayalaştıracaklarını söyledi. “Meydanlar şehirlerin soluk alma yeri ve demokrasi alanlarıdır. Birbirine tahammül etmeyi öğrenme ve buluşma noktalarıdır” diyen Başkan Kadir Topbaş, var olan meydanları yayalara uygun olarak yeniden düzenleme ve İstanbul’a yeni meydan ekleme çalışmalarının hızla sürdüğünü kaydetti.

Mevcut olan meydanları mümkün mertebe genişleterek ve trafikten arındırarak yayaların kullanımına uygun hale getirdiklerinin altını çizen Kadir Topbaş, “Düzenlediğimiz medyalardan ön önemli gördüğümüz Beşiktaş Meydanı’dır. Burada trafiğin yeraltına alınması için Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’ndan onay aldık. Beşiktaş’ta bütün trafik yeraltında olacak. Yani çarşıdan çıkacak bir insan denize kadar rahatlıkla yürüyerek erişebilecek” diye konuştu.

Beşiktaş’ta İstanbullular denizle buluşacak

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Projeler Dairesi Başkanlığı’na bağlı Projeler Müdürlüğü’nce hazırlanan ve iki bölümden oluşan “Beşiktaş Meydanı ve Yakın Çevresi Düzenleme Avan Projesi”nin ulaşıma ilişkin kısmı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’nca onaylandı. Bu kısmın Uygulama Projesi’ni içeren ihale de Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından yapıldı. Proje çalışmasının tamamlanmasının ardından işin yapımına geçilecek.

Proje kapsamında Beşiktaş Meydanı’ndaki bütün araç trafiği yeraltına alınarak görsel ve fonksiyonel olarak deniz ve köy içinin (çarşı) bütünleşmesi sağlanacak. Beşiktaş Meydan Projesi kapsamında 94 bin metrekarelik alan yayalaştırılacak ve İstanbullular denizle kesintisiz buluşabilecek. Meydanda araç ve yaya trafiğinin köklü olarak düzenlenmesiyle yaşanılır sağlıklı bir çevre oluşturulacak. Araç trafiği için açılan tünellerin giriş çıkış rampalarının olumsuz etkileri de projede en az hissedilir şekilde düzenlendi. Böylece alanın tarihi, doğal, kültürel değerlerinin insan ile yakın ilişkisi yeniden kurulacak.

Çalışmayla tarihi eserler de bütünleşecek

Projeyle Sinanpaşa Camii ve Haziresi, Barboros Hayrettin Paşa Türbesi, Tarihi Beşiktaş İskelesi ile yakın çevresindeki Dolmabahçe, Yıldız, Çırağan Sarayları bütünleşmiş olacak. Çalışma Sinan Paşa Mahallesi ve Vişnezade Cihannüma Mahallesi’nin tümü ile Yıldız Mahallesi, Sinanpaşa Mahallesi, Vişnezade Mahallesi, Türkali Mahallesi, ve Abbasağa Mahallesi’nin bir kısmını kapsıyor.

Kuzeyde Cihannüma Mahallesi ile Barboros Bulvarının Boğaziçi Köprü bağlantısı, Güneyde Dolmabahçe Sarayı ve Çırağan Sarayı arasında yer alan Boğaziçi ile Batıda Abbasağa Parkı’nı, Sinanpaşa Köyiçi Mevkii ve Akaretler Mevkii’nin bir kısmının ve Doğuda Yıldız Sarayı ile sınırlanan alan analitik etüd alanı olarak belirlendi. Proje alanı ise; Beşiktaş Meydanı ve Sinanpaşa Camii ile Barbaros Bulvarı’nın cephe alanı. Çalışma analitik etüd sınırı dahilinde 80 hektar ve proje olarak 15 hektarlık alanı kapsıyor.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=24358


Fatih Can
14 yıl önce - Cum 24 Ağu 2007, 19:22

Umarim burasinini yapimina bir an once baslanilir trafik epey bir sure cekilmez olacak olsa da bitince cok guzel olacaktir. Yer altina dolmabahce tarafindan giris yaya ust gecit civarindan olmali bence cikislar da ortakoy tarafi ozel universite onunden, barbaros bulvari tarafi tansas onunden olabilir.



Sonradan resimleri gordum gercekten mukemmel bir proje eger gerceklestirilrse. Tansas onunden giriyor barboros tarafi.


Saye
14 yıl önce - Cum 24 Ağu 2007, 19:47




(2005 yilinin tasarimi)

fikir güzel ama proje pek birseye benzememis. uyduruk bir cesme, biraz yesil alan...
biraz daha modern bir meydan tasarimi üzerinde durabilirlerdi.


En son Saye tarafından Cmt 25 Ağu 2007, 00:24 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


dreerd
14 yıl önce - Cum 24 Ağu 2007, 20:25

Saye'ye katılıyorum. Daha orjinal bir meydan düzenlemesi denenebilirdi. Proje yarışması açıldı mı mesela, bilen var mı?
Cami ve türbe bütünleşecek deniliyor, ancak modellemelere dikkatli bakılırsa bu dahi çözülmemiş gibi. Tamam en azından şu anki gariban hali ortadan kalkacak gibi ama diğer yapılardan ayrı olarak bunların bütünleştiklerini söyleyemeyiz.
Çeşmeden ziyade su konusunu daha farklı ele alan düzenlemeler olabilirdi..döşemelerde pek iyi görünmüyor.
Gençler ve ocuklar için farklı oyun alanları da olabilir:


Fatih Can
14 yıl önce - Cmt 25 Ağu 2007, 09:47

Bence Turk Meydan tarzina cok uygun bir proje olmus bazi arkadaslarin aklinda avrupa meydan tipleri kalmis durumda sanirim ozellikle de orta avrupa ama bizim kulturumuze uygun olan bir meydan tarzi bu sekildedir.Ozellikle yesil alan olmasi cok guzel kesinlikle bu meydana sirf tas sifir yesillik uygulamasi yapilmamali meydani barboros bulvarinin ve dolmabahce yolunun yesil dokusu ile birlikte ele almak gerek. Bu kadar yesil alan ortasina kelaynak gibi bir meydan dikmek pek dogru olmaz sanirim. Bu arada demokrasi aniti da kaldirilmis sanirim.



Cem Yılmaz

14 yıl önce - Cmt 25 Ağu 2007, 11:05

Alıntı:
Marmara Denizi'nden geçen fay bir gün kırılacak ve eğer o zaman bu bahsedilen tünellerden sadece biri çökecek olursa zaten büyük ihtimal felç olacak İstanbul'un üzerine bu şekilde bir yük daha biner.

Yapılan inşaatlar olası depreme dayanacak şekilde projelendiriliyor. Tabi ki, yıkılma riski zayıf ta olsa yine de var.

İstanbul'da metro ve yeraltı, yerüstü otoparkprojelerine hız verilmesi gerekiyor. Ama bunu istemeyen bir grup var ki (otomotiv sanayicileri derneği gibi), toplu taşıma projelerinin gecikmesi için elinden geleni yapıyor. Ülkemizde petrol çıkmıyor ve üstelik fiyatı da her geçen gün artıyor. Metro sistemi 100 yıl öncesinden kurulmaya başlanmış olsaydı, İstanbul çok daha keyifli bir şehir olurdu.


yukselaydin
14 yıl önce - Cmt 25 Ağu 2007, 12:08

Beşiktaşı çok severim ve öğrencilik yıllarımın çoğuda bu civarda geçti. Ama yolun karşısına nasıl geçeceğim derdinden Beşiktaşın güzelliğini tam olarak göremiyorduk. Çok iyi bi proje bence çok güzel olur Beşiktaş için.

Saye
14 yıl önce - Cmt 25 Ağu 2007, 15:31

Alıntı:
ama bizim kulturumuze uygun olan bir meydan tarzi bu sekildedir

"türk meydan tarzi" derken tam olarak neyi kastediyorsunuz, özellikleri ne?

- osmanli'nin ilk bir kac yüzyilinda meydan anlayisi hic yoktu. eski bizanz forumlari (meydanlari) cami ve türbeyle kaplandi.

- 18 yy sonuna dogru saat kulesi merkezli meydanlar olusmaya basladi. canakkale, beyrut, kayseri, tokat ve izmir'deki gibi.
(tokat saat kulesi)

- cumhuriyet döneminde bati avrupa sehir planlamaciligini adapte ederek anit merkezli meydanlar / sehir merkezleri yapilmaya basladi. afyon ve ankara ulus bunun güzel bir örnegi.
(ankara ulus)

- istanbul meydanlari son elli yilda trafik projelerine kurban gitti, karaköy, aksaray ve taksim meydani gibi.

besiktas meydan tasarisinin ise herhangi göze batan bir özelligi yok. tam bir fantezi eksikligi örnegi. cesme cirkin, deniz olan bir yerde zaten gereksiz.


Fatih Can
14 yıl önce - Cmt 25 Ağu 2007, 16:20

En bariz Turk tarzi ornegi sultahamet meydani yani yesil bir meydan daha dogrusu.

Fiskiyeyi ben de begenmedim acikcasi gereksiz ama gerisi cok iyi olmus ozellikle fiskiyeyi cevreleyen halka yapi. Bu arada kaykayci cocuklar fiskiye icini de boylayabilir bu da bir gercek.


Emin Yılmaz
14 yıl önce - Cmt 25 Ağu 2007, 16:29

Keşke bizim bölgedeki Çağlayan Meydanıda yer altına alınsa bu meydanda 4 yönde gidişli dönüşklü yollar var ve kavşaktan karşıya geçmek için kırmızı ışıkta beklemek tam 4 dakika alıyor bu meytdanında ya yer altına alınması ya da köprülü kavşak yapılması lazım bu bölgeni trafiği en azından rahatlar



sayfa 1
123 ... 202122   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM