Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Canas
14 yıl önce - Pzr 23 Eyl 2007, 11:22

Arkadaslar ya biz yalan soyluyoruz ya onlar . Wowturkey den Metrobusu kullanan herkes sorunlarina ragmen memnun, en azindan kisa zamanda gidiyorlar. Basinda ise Trafigi tikadi gibi haberler cikiyor. Bence basin biraz sansasyon ariyor.

Alıntı:
Çözüm yerine sorun getirdi

Metrobüs projesinin temeli Ekim 2005 tarihinde Topkapı-Çobançeşme arası D-100 Karayolu (E-5) şerit düzenlemesi ve yan yol inşaatı çalışmasıyla atıldı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, ilk ihalesi 11 Ekim 2005 tarihinde yapılan "lastik tekerlekli tramvay" (metrobüs) sistemini, 1 Mayıs 2006 tarihindeki Taksim-Kabataş finikülerin deneme seferinde ilk kez kamuoyunun gündemine getirdi. Topbaş, ilerleyen zamanlarda yaptığı açıklamalarda metrobüs sisteminin ilk olarak 2006 yılında eğitim-öğretime yetiştirileceğini açıklamış, daha sonra da bu tarihi 15 Eylül olarak ifade etmişti. Başlangıç tarihi Ekim 2005 olan metrobüs çalışmaları 17 Eylül günü devreye sokuldu. Ancak devreye birçok eksiklik, aksaklık da girdi. Tek başına sadece sistemin dönüş rampalarının olmaması bile sistemi tıkadı.

1 HAT İÇİN 3 İHALE

Sistemin ilk etabı olan Küçükçekmece-Topkapı arasındaki tek hat için üç ayrı ihale yapıldı. İlk ihaleyi, 15 milyon 850 bin YTL bedelle, Birlik Vakfı'ndan Başbakan Erdoğan'a yakınlığı ile bilinen Hasan Kalyon'un sahibi olduğu Kalyon İnşaat kazandı. İkinci ihaleyi de yine Kalyon İnşaat, 14 milyon 500 bin YTL'ye kazandı.

Topkapı-Küçükçekmece arası D-100 Karayolu metrobüs ulaşım hattı ile Çobançeşme-Küçükçekmece ilave yol ikmal inşaatı ihalelerini Özka İnşaat ve As-Ça inşaat kazandı. Metrobüs sisteminin tam devreye girmesiyle birlikte hat üzerindeki otobüs ve minibüsler de kaldırılacak.




--------------------------------------------------------------------------------



KAMUOYU 'FİYASKO' DİYOR

BAŞKAN Topbaş, sistemi başarı olarak değerlendirirken, kamoyu sistemin aksaklık ve eksiklikleriyle devreye sokulmasını fiyasko olarak değerlendirdi. Dönüş rampalarının olmaması, durak ve geçişlerin yapıldığı turnikelerin oluşturulmaması, üst geçitlerin darlaştırılarak vatandaşın adım atmasını zorlaştırması, aracın şoförsüz gitmesini sağlayan manyetik çivilerin yerleştirilmemesi gibi çok sayıda eleştirilere neden oldu.



--------------------------------------------------------------------------------



29 EKİM’DE AVCILAR DEVREDE

ŞU anda Küçükçekmece-Topkapı hattında 10 durak yer alıyor. Topkapı-Avcılar hattı da 29 Ekim’e yetiştirilecek. Bu hatta da 14 durak bulunuyor. Hattın 1. Etabı Topkapı-Avcılar İstanbul Üniversitesi Kampusu yol uzunluğu 20 kilometre. D-100 Karayolu’ndaki metrobüsün ikinci etabı, Topkapı-Mecidiyeköy, üçüncü etabı olarak da Boğaz Köprüsü üzerinden geçerek, Mecidiyeköy-Fenerbahçe Stadı olarak planlanıyor.

Nebahat KOÇ / İSTANBUL


Canas
14 yıl önce - Pzr 23 Eyl 2007, 13:42
Metrobus Minibus'u yener mi?


Hos butun medyanin da Metrobus aleyhinde yazdigini da soyleyemeyiz.
Haberturk'te vede Yenisafak ta gordugum bir haber.

Alıntı:
METROBÜS MİNİBÜSÜ YEDİ
Bakırköy-Topkapı minibüslerinin hat fiyatı, ilk haftadan 600 bin YTL'den 250 bin YTL'ye düştü.

23.09.2007 03:13
Topkapı-Küçükçekmece arasında hizmete giren metrobüsler, İstanbul'da minibüs dönemini sona erdireceğe benziyor. Şimdilik ücretsiz deneme seferlerini sürdüren metrobüsler, minibüs yolcusunu çoktan kendine çekti bile. Daha ilk günden yolcularının yüzde 50'sini metrobüse kaptıran minibüsçüler, önümüzdeki dönemde aynı paraya yolcu taşısalar bile İstanbulluların trafik sorunu yaşamayacak olan metrobüsleri tercih edeceğine inanıyor.
İstanbul Minibüsçüler Odası Başkanı Koray Öztürk, daha önce minibüsle seyahat eden yolcuların artık metrobüse yöneldiklerini belirterek, “Kısa sürede büyük kaybımız oldu. Daha önce Topkapı-Bakırköy güzergahında çalışan hatlı bir minibüsün ücreti 600 bin YTL'den 250-300 bin YTL'ye düştü. İstanbul'da 7 bin minibüs olduğu göz önünde bulundurduğunda zararın faturası trilyonları buluyor” dedi.

Metrobüs ücretli yolcu taşımaya başlayınca yeni bir durum değerlendirmesi yapacaklarını ifade eden Öztürk, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'tan minibüsçü esnafını mağdur etmeyecek bir çözüm beklediklerini vurguladı.

SATAN ÇOK ALAN YOK

Topkapı-Florya hattında çalışan minibüs şoförü Yaşar Ünal, daha önce günde 500-600 yolcu taşırken, metrobüslerin devreye girmesiyle bir günde taşıdığı yolcu sayısının 200-250'ye düştüğünü söyledi. Son üç dört gündür bazı seferlerini birkaç yolcuyla tamamladığını ifade eden Ünal, “Her seferde 15 YTL'lik mazot yakıyorum. Bazı seferlerde topladığımız para, yaktığımız mazotu karşılamıyor. Bu durumda minibüs sahiplerinin fazla dayanacaklarını sanmıyorum” dedi.

Ünal, önceleri mal sahibine günlük 200-250 YTL para verirken, bugün 100-150 YTL verebildiklerini belirtiyor.

Minibüs hatlarının değer kaybettiğini gören minibüs sahipleri ise araçlarını satışa çıkarıyor. Topkapı'da çok sayıda minibüsün arka camında 'Hatlı satılık minibüs' ilanı yapıştırıldı bile. Ancak minibüs sektörünün geleceği belli olmadığı için pek kimse minibüs almıyor.



İç hat fiyatları arttı

Bakırköy, Florya, Sefaköy, Küçükçekmece Kanarya güzergahlarında çalışan minibüslerin hat ücretlerinde yüzde 50'ye varan bir düşüş yaşanırken, Bayrampaşa, Esenler-Atışalanı ve Yüzyıl Mahallesi gibi hatlarda çalışan minibüslerin değeri yüzde 10 ile 20 arasında değer kazandı.

YENİ ŞAFAK



Ademv
14 yıl önce - Pts 24 Eyl 2007, 00:31

Alıntı:
Minibüs hatlarının değer kaybettiğini gören minibüs sahipleri ise araçlarını satışa çıkarıyor. Topkapı'da çok sayıda minibüsün arka camında 'Hatlı satılık
minibüs' ilanı yapıştırıldı bile. Ancak minibüs sektörünün geleceği belli olmadığı için pek kimse minibüs almıyor.

Herkezin sefasını sürdüğü bir dönem vardır; gelir ve geçer.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 24 Eyl 2007, 00:40

Alıntı:
İstanbul Minibüsçüler Odası Başkanı Koray Öztürk, daha önce minibüsle seyahat eden yolcuların artık metrobüse yöneldiklerini belirterek, “Kısa sürede büyük kaybımız oldu. Daha önce Topkapı-Bakırköy güzergahında çalışan hatlı bir minibüsün ücreti 600 bin YTL'den 250-300 bin YTL'ye düştü. İstanbul'da 7 bin minibüs olduğu göz önünde bulundurduğunda zararın faturası trilyonları buluyor” dedi.

A/1 numaralı "Bakırköy" hattı, bir zamanlar İstanbul'un en önemli minibüs hattıydı. Son durağı Bayazıd'da "Soğanağa" mevkiinde bir sokak arası idi. Her 1 dakikada bir minibüs kaldırılırdı. Araçlar Aksaray'a kadar ara sokaklardan inerler, burada Millet Caddesi'ne kavuşurlardı. Ağırlıklı olarak Ford marka basık minibüslerden oluşurdu.

1980'lerin sonunda, Bayazıd'ın ara sokaklarından minibüslerin kalkmasına yasak getirilince, hattın başdurağı Aksaray'a kaydırıldı; Yusufpaşa-UFİ-Langa-Yenikapı-Aksaray-Valide Camii döngüsüyle Yusufpaşa'dan geri istikamete dönüş şeklinde kısaltıldı.

1990'ların başında Sözen döneminde Cadde Tramvayı hizmete girince , birtakım tatsızlıklardan sonra bu kez Topkapı'ya kısaltıldı. Ardından 90'ların ortalarında LRT hattı Bakırköy-İncirli'ye ulaşınca, bu hattın araçlarının bir kısmı bir kez daha kısaltıldı ve; "Bakırköy-İncirli" oldu. Şimdi de Metrobüs ile birlikte, galiba artık A/1 hattı sadece hatıralarda kalacak bu gidişle...

Akın KURTOĞLU


Ahmet Bengüer
14 yıl önce - Pts 24 Eyl 2007, 00:49

Alıntı:
1990'ların başında Sözen döneminde Cadde Tramvayı hizmete girince hat, birtakım tatsızlıklardan sonra Topkapı'ya kısaltıldı. Ardından 90'ların ortalarında LRT hattı Bakırköy-İncirli'ye ulaşınca, bu hattın araçlarının bir kısmı bir kez daha kısaltıldı ve; "Bakırköy-İncirli" oldu. Şimdi de Metrobüs ile birlikte, galiba artık A/1 hattı sadece hatıralarda kalacak bu gidişle...



Akın üstadım daha önce tarih olmalıydı geç bile kalındı.



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 05:55

Metrobüsten zarar görmeyen nadir hatlardan birisi de herhalde "Topkapı-Zeytinburnu" (A/10'du galiba ) olacak... Direkt Topkapı'dan içeriye, güneye girdiği için, hem Metrobüs'ün kalkış peronuyla irtibatını devam ettirecek, hem de hattından feragat etmeyecek.

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

14 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 10:10
Minibüsler


Bu sabah E-5'teki minibüslerin iyi bir doluluk oranıyla çalıştığını gözlemledim, koltuklar
dolu, ayakta 3-5 yolcu. Saat sabah 8:30 civarı. İnşallah insanlar Metrobüs merakını biraz
giderdikten sonra yine tek koltuk Minibüslere geri dönmüyorlardır.
Bu senaryonun gerçekleşmeyeceğini ümit ediyorum.


Not: tek koltuk , yabancı ulaşım literatüründe one seat ride , yani aktarmasız ulaşım
deyiminin tercümesidir.


Murat Caner
14 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 12:24

Güzel terim sözlüğüme ekledim.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 02 Ekm 2007, 21:29

Metrobüs'ten etkilenen minibüsler için hat çalışmaları yapılıyor
Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü; Metrobus hibrit aracının mevcut toplu ulaşım sistemine entegre olmasını sağlamak amacıyla D-100 Ana Arterinde çalışan diğer lastik tekerlekli araçların (minibüs ve otobüs) reorganizasyon çalışmasını yapıyor.

Modern toplu taşıma sistemlerinin kent içi organizasyonu çerçevesinde Cevizlibağ-Avcılar arasında Metrobus hattının faaliyete geçmesiyle birlikte minibüs esnafının kamuoyuna da yansıdığı üzere gelir kaybı yaşayacakları endişesi dile getirilmişti.

Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yapılan planlama çalışmaları esnasında ve planlama çalışmalarının her kademesinde gerek esnaf odaları temsilcileri gerekse esnafın bizzat kendisi yürütülen bu faaliyetlere dahil edilmekte, minibüsleri ve minibüs esnafını yakından ilgilendiren konularda hem esnafa bilgi vermek amaçlı hem de fikir alışverişi yapmak amacıyla bir dizi toplantı yapılmakta.

Bunlardan bir tanesi de 27.09.2007 tarihinde Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü'nün Edirnekapı’daki toplantı salonunda gerçekleştirildi. Toplantıya ilgili esnaf odaları başkanları ile bir grup minibüs esnafı katıldı.

Metrobus hattının faaliyete geçmesiyle gelir kaybı yaşayacağından endişe eden esnaf ve esnaf odası temsilcileri bu konudaki sıkıntılarını dile getirdiler ve çözüm önerilerini sundular. Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürü Ali ARSLAN’ın da katıldığı toplantıda yapılan planlama çalışmaları hakkında, ne aşamada olunduğu ve minibüslerin yoğun çalışacağı ve gelir kaybı yaşamalarının önüne geçecek plan-programlar hakkında bilgi verildi.

Bahçelievler, Küçükçekmece, Avcılar bölgeleri olmak üzere üç ana bölge oluşturularak yürütülen çalışmaların etüt aşaması 22 hatta 62 güzergâhta 1307 adet minibüsün; yolcu ve yolculuk profilleri, yolcu ve araç trafiği sorunları, toplam taşınan yolcu miktarı, yolculuk süresi, yolculuk uzunluğu, kural ihlalleri, ortaya konularak hazırlandı. Bu planlama çalışmalarına da çok yoğun bir tempoda devam edilmekte.

Yeni potansiyel alanlar esnafın ve esnaf odalarının da görüşleri alınarak ortak görüşlerle belirlenmek üzere planlama aşamasına geçildi. Yürütülen çalışmalarda esnafın da katılımı sağlanarak en sağlıklı yöntem uygulanmakta, konunun birinci muhatabı minibüs esnafının sıkıntılarının çözümü noktasında planlama çalışmalarına şekil verilmekte.

Yapılan planlama çalışmalarında minibüslerin, D100 karayolunu çevreleyen, ulaşım ihtiyacının en yoğun olduğu yerleşim bölgelerine doğru çalışmaları planlanarak hem minibüs esnafının mağduriyetinin giderilmesi, hem de vatandaşın ulaşım ihtiyacının karşılanması sağlanacak.

Görüldüğü üzere esnafın da bizzat katılımıyla gerçekleşen bu çalışmalarda minibüs esnafının olabildiğince mağdur edilmeyeceği planlamalar yapılmakta.

Bugün çıkan haberde, yeni oluşturulacak olan Minibüs hatları ile ilgili birtakım çalışmalara başlanmış. Yılbaşına tam 3 ay var. Yani 90 gün... Bu 3 ay içinde hatlar rahatlıkla oluşturulabilir. Hatta yılbaşını beklemeden Aralık ayı içinde deneme seferleri devreye sokulabilir. Böylece yolcuların ayakları alıştırılmaya başanır yavaştan...

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
14 yıl önce - Prş 04 Ekm 2007, 15:40

Hat çalışmasına ne gerek var. Alınacak metrobüslere eski sürücüler getirilir. Minibüsçüler de işe alınarak güvenlik görevlisi, gişe görevlisi, temizlik görevlisi ve başka otobüs kuşaklarında sürücü olarak işe alınır.

Sonuçta bu yolda saydığım işler için çalışacak çalışan alınacak.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM