Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Sedat_85g

15 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 01:38

Anlamadıgım şey hareket saatleri hiçbir yerde yazılı olmayan saat kaçta başlar saat kaçta biter tamamen şoförün keyfinde olan duraklarda 10 dk boş boş bekleyip üstüne bir de manasız yere korna çalan, küçücük kapasiteli araçlara balık istifi onlarca yolcu doldurmaya çalışan, çok büyük bir bölümü saygısız kaba ve de eğitimsiz şoförlerden oluşan, trafik kurallarını hiçe sayıp yolun ortasında 2 şerit birden işgal ederek durup yolcu alan, birbirleriyle sıra - yolcu kapmak için daracık sokaklarda ralli yapan (ki daha ne kadar sayayım bilmiyorum) bir taşıma sisteminin modernleştirilmesinden bahsediyoruz.

Kimse sizin ekmeğinizzle oynamak, aç kalmanızı, mağdur olmanızı istemez herhalde.

Ancak tüm İstanbul halkının istediği bir şey var ki toplu taşımanın bir DÜZEN içine girmesi. ÖHO da yeteri kadar düzenli mi bence hayır. Ancak minibüslerden daha belirli kurallara sahip bir işletim sistemine sahip. Bizim de tek istedigimiz minibüs taşımacılığından ekmek yiyenlerin de minibüsleri kullananların da modern bir görüntü içinde hizmet vermesi.

Ben evimin önünden geçen minibüs hatlarının listesine nereden ulaşacağım ?

Durdurup geçer mi diye sorduğumda tersleniyorum ama.. Bir yerde bir güzergah listesi hat numaralandırması sefer sıklık bilgileri sefer başlangıç ve son sefer saatleri yazılı olsa fena mı olur?
Akbil aktarma geçse? Duraklar harici yolcu inip binmese trafik sorunu yaratmasa kötü mü olur? Şoförler temiz bakımlı olsa araçların içi pislikten arındırılsa?

Minibüs e karşı olanlar bu yüzden karşılar yoksa size verdikleri 1.5 - 2 lira paranın derdinde değilller. Sadece düzen ve denetim istiyor insanlar.....


En son Sedat_85g tarafından Çrş 22 Ağu 2007, 01:43 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 01:38

Alıntı:
Dediğim gibi kukuman kuşları gibi mahallenizden bir yere gitmediğiniz için İstanbul'da yaşanan çilenin de farkında değilsiniz.

Bu sözün, hangi alıntının sahibine yöneltildiğini de öğrenmek isteriz...

Akın KURTOĞLU


Esat San
15 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 09:04

Ahmet Bey' in mesajından anladığım kadarı ile aslında sizlere ya da minibüslere değil de ÖHO lara karşı bir tavır var, tabii ki bizlerde ÖHO ya da minibüslerin eksilerini biliyor ve ortaya da koyuyoruz, burada ehven-i şer söz konusu minibüs olacağına otobüs olsun, iki minibüs birleştirilsin otobüs olsun deniliyor, ki ben pek çok minibüs sahibinin bir den fazla minibüsü olduğunu biliyorum, burada iş sadece bunları denetleyen/denetleyemeyen kurumlara değil, belediyenin dışında merkezi yönetime de düşüyor bence, gerekirse kanun ile yaptırım sağlanmalı, adam diyecekci kaç yüz milyar verdim bu minibüse neden ikisini bir otobüs yapayım? haklımı? bence değil yapacak, yapmalı, zamanında minibüsler için bir otomasyon projesi bile geliştiriyorduk, kalkışları belli olacak, ara istasyonları olacak, kalkış varış süreleri kronometre ile değil daha modern sistemler ile işletilecek, internetten bilgilendirilecek, sonra o dönemde bir baktık minibüsçüler odası başkanı hapiste, işin başındakilerde her türlü katakulli var bizim projemizde kağıt üzerinden çıkamadı, bunu elbette belediye yönetimi de düşünüyor ya da mühendisleri ama bu topluluk içerisinde ki yapılanma, bazılarının iddia ettiği gibi paranın nereye gittiğinin belli olmadığı falan, bilemiyorum bence bu sorunu ancak merkezi yönetimin alacağı kesin kararlar, yerel idarecilerin de bu kararları kesin bir kararlılıkla uygulaması olacaktır, yoksa yine yolları kapatacaklar eylem yapacaklar, tramvayı otobüsleri taşlayacaklar, birilerinin bu adamlara yahu ekmeğinizle oynayan yok adam gibi hizmet verin gerekirse daha çok kazanın kısmını izah etmesi lazım, yoksa nato kafa nato mermer, ben aylar önce minibüste yaşadığım bir olayı şikayet edecek yer bile bulamadım, en son minibüsçüler odasımı derneğimi ne şehremini de bir yere yönlendirdiler o zaman da bir ata sözü var o aklıma geldi, kimi kime şikayet edicez ki, o minibüste orda oturan adamın yazık

Fatih Can
15 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 09:54

Mümkünse hurdalığa kaydırılsın.

Ancak dikine falan çalıştırılacaksa önce şu renklerini bir değiştirmeleri istensin. Dünyanın en kalitesiz ve kötü renkteki boyalarını o otobüsler üzerinde kullanıyorlar sanırım. Kırmızıya boyarlarsa çok daha şık olur hatta karizma bile olabilir.

Metrobüs hattı boyunca minibüs işletmesi ise tamamen yasaklanmalı UKOME kararı ile.


Keremss
15 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 11:45

Minibus ve ÖHO ler arasında pek bir fark yok ama tabikide minibuslerin yerine ÖHO ları tercih ederim hem minibus plakasının okadara pahalı olmasının sebebi belediye değil kendileridir zamanında kaça verildiyse plaka Örnek: Yıl: 1990 diyelim Plaka: 3 Milyar TL diyelim ozamanki döviz kuruna bakılır 3 Milyar kaç dolar yapıyor 3000 dolar al sana kardeşim 3500 dolar adamlar 3000 dolarlık plakayı alıyor şimdi 300.000 dolara satıyor HAKMI? Bu kadar millet enayimi kolay yoldan para kazanmak varken herkes yırtınıyor...

Minibusler kaldırılamaz diyen arkadaşlarada bi iki örneğim var: ŞİŞLİ - SARIYER ve Şirinevler - Beyazıd hatlarıda kapatılamaz deniyordu hatta okadar olaylar oldu ama paşa paşa kapattılar...



hürdoğan
15 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 11:53

ÖHO her açıdan minibüslerden çok daha medeni,kontrol edilebilir ve büyük şehire yakışan bir toplu taşım aracıdır. Yarar /Zarar  açısından ÖHO ile minibüsleri mukayese etmek abesle iştigaldir.
(abesle iştigal tabirinine yabancı olan arkadaşlar  ne demek olduğunu araştırsın lütfen)

Alıntı:
kukuman kuşları

Bu konuda fikirlerini belirten arkadaşların ne demek istediklerini anlamaya çalışıyorum ama yukarıdaki kuştan bahseden arkadaşın hangi kuşu kastettiğini anlamadım.İnternette de araştırdım bulamadım arkadaş yardımcı olursa sevinirim.


Keremss
15 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 11:59

Afrikada birçok ülke gezdim Güney Afrika ve Kenya gibi büyük ülkelerde dahil bu ülkeler 4 veya 5. dünya ülkesi konumunda ülkeler ama hiçbirisinde minibus diye birşey yok Nairobi'de binibus otobus arası bir araç kullanılıyor ama oda otobus mantığı ile çalışıyor sadece Güney afrika kıtasında MALAWİ adında bir ülke var orada minibus kullanılıyor oradada zaten toplu taşıma diye birşey yok başkentte bile insanlar kamyonlarla taşınıyor işte Türkiye'deki minibus gerçeği afrikada raylı sistem diye birşey yok köklü bir otobus ağıda yok ama minibuste yok denecek kadar az ama Türkiye'de var bu çok anlamsız minibusleri dikey kullanmak yerine tamamen kaldırılması (Yada 2 minibuse 1 öho plakası verilmesi) daha mantıklı değilmi?

MehmetK
15 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 13:00

Alıntı:
Bu hatlara epey büyük paralar verdiklerini de biliyoruz. Her ne kadar İETT zarar etse de bu küçücük
minibüslerin her biri para basıyor her nasılsa.


İETT zarar ediyor, minibüsler yüzünden tıkanan yollarda vatandaş otosunda zarar ediyor, minibüse çok para ödeyen yolcu zarar ediyor, bu kadar zarar edenin olduğu yerde biri kar edecek elbet o da İstanbul trafiğini altüst etme pahasına işine devam eden minibüsçü...

Bizim ülkemiz gerçektende birileri kar etsin diye çoğunluğun hep zarar ettiği bir yer oluyor nedense, yani minibüsçüleri E5'ten kovmak içinde illaki metrobüs mü yapmak lazım dı? ne kadar zararlı ve büyük bir şehir için ne kadar ilkel bir ulaşım şekli olduğunu anlayıpta bu insanlara iptal ettik sözleşmeni denemezmiydi?

Minibüsçülerden gene kurtulamıyoruz... onların keyfi rahatı için yeni hatlar veriyoruz...

Bence İstanbul'un ve İstanbullunun çıkarına olan minibüslerin Şehir merkezi sınırlarının dışına çıkarılmalarıdır, yani İstanbul'un köylerine gitmeleridir.


tolginho

14 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 06:16

Aslında tramvay ve metrobüslerin giremediği darlıktaki yollarda minibüslerin çalıştığı bir metrominibüs sistemi yapılamaz mı?

Metrobüs ve diğer raylı sistemler anadamarsa, bu araçlar kılcal damar olurlar.

Hem izole bir yol üstünde duraklarda durmaları sağlanarak akbil sistemine de entegre olabilirler. Durakların dört yanı kapalı olur. minibüsün kapısının olduğu yerde turnke olur akbilini basan tramvayda olduğu gibi minibüse biner. Minibüsler de duraktan hareket etmeden önce RFID li bir sistem ile durakta kaç kişi inip bindiğini duraktan okur. Hem kayıtiçilik sağlanır hem akbil entegrasyonu.

Takip sistemi olacağından hızlı/yavaş gitme, saatlerce müşteri bekleme, minibüsü balık istifi yapma otomatik sistem tarafından denetlenir.

Adam akıllı bir toplu taşıma sistemine kavuşuruz.

Tolga KAPROL


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 17 Eyl 2007, 21:34

Bugün metrobüsler vızır vızır ve de ücretsiz yolcu taşırlarken, yan servis yollarında ardarda dizilmiş birçok minibüs mevcuttu ve çoğu da hemen hemen tamamıyla boştu.

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM