Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 21 Ağu 2007, 00:41
İstanbul Şehirhatlarının Kardeş İki Eski Vapuru: Beşiktaş ve Emirgan


30 Temmuz 1954, Milliyet, sayı:1519, s.2: Haliç Tersanesi’nde inşaatı tamamlanan “Beşiktaş” vapuru, devir teslim muameleleri ikmal edilir edilmez derhal sefere girecektir. Motörlü gemiler için yeni ihdas edilen “Köprü-Moda-Kalamış” hattının halktan büyük rağbet görmesi üzerine, bu hat “Beşiktaş” vapuru ile takviye edilecektir. “Beşiktaş”, şimdilik tecrübe mahiyetinde “Emirgan” vapuru ile birlikte bu hatta ring seferlerine konulacaktır.

"Beşiktaş" ve "Emirgân" vapurları ile ilgili fotoğraf ve dokümanları bu başlık altında toplamaya başlayacağız.

Akın KURTOĞLU


Serhat Küçüközler
12 yıl önce - Sal 21 Ağu 2007, 14:07

İlk fotoğraf benden olsun...Fotoğrafı sevgili Ali Bozoğlu vermişti bana.Kendisine teşekkür ederim. Beşiktaş ve Emirgân Şirket-i Hayriye'nin küçük vapurlarını hatırlatır bana ve çok hoşuma giderler...

 

(+)
Beşiktaş


BEŞİKTAŞ:
1951-Hollanda/Kinderdijk L. smith & Zoon tersanesinde yapıldı.
283 gros, 153 net ton
Uzunluk 34,7m Genişlik 7,6m Su Kesimi 2,7m
Hamburg Waggon&Maschb yapımı 260 beygirlik iki adte dizel motoru vardı.,
Çift uskurluydu ve 12 mil hız yapıyordu.
300 yolcu alıyordu.

Yalnız anlamadığım bir şey var:
Alıntı:
Haliç Tersanesi’nde inşaatı tamamlanan “Beşiktaş” vapuru, devir teslim muameleleri ikmal edilir edilmez derhal sefere girecektir

Hollanda'da yapılan bu vapurun inşaatı niye Haliç Tersanesi'nde tamamlandı?Milliyet'in haberinde bir hata olabilir mi acaba?


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 21 Ağu 2007, 22:13

Üstte verdiğim ilk haber, gazetenin o günkü haberinin olduğu gibi alıntısıdır. Aslında haberde bir yanlışlık, yalnışlıktan ziyade bir eksiklik sözkonusudur.

Eser Tutel'e göre (Seyr-i Sefain Öncesi ve Sonrası s. 228) vapur ile ilgili teknik bilgiler şu şekildedir:

1951 Hollanda Kinderdjik'te L. Smith & Zoon tezgahlarında imal edilmiş.283 Gros Ton, Uzunluk 34.7m, genişlik 7.6 m su kesimi 2.7 m. Almanya Hamburg Waggon & Masch yapımı her biri 260 beygir gücünde iki dizel motoru vardı. 300 yolcu kapasiteli, 12 mil sürat yapan iki kardeş vapurdu (Ahmet Güleryüz'e göre makine takati 366 beygir gücü. Diğer bilgiler aynen uyuyor). Bir olasılıkla ilk makineler arıza yapınca veya yetersiz kalınca, daha takatli yeni makineler getirilip Haliç'te monte edilmiş olabilir.

Aslında vapurların tasarımını yöneten Prof.Dr. Ata Nutku'dur.

(Mesaja bu eklerin girilmesinde yardımcı olan sevgili Avadis hocamıza ve bizden daha evvel davranarak üstteki bilgi mesajını geçen Serhat'a da teşekkürler... )

Akın KURTOĞLU



Serhat Küçüközler
12 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2007, 00:51



(+)
Emirgân
Teknik özellikleri Beşiktaş ile aynıdır.Sayın Eser Tutel'in Seyr-i Sefain kitabında verilen bilgiye göre bu iki kardeş bir süre İzmir Körfezi'nde çalışmış daha sonra İstanbul'a gelmişlerdir.Hatta Beşiktaş Vapuru İzmir'deyken Göztepe adını almış...




(+)
Beşiktaş-Yörükali

Bu fotoğraf sitede daha önce yer almıştı.Başlık uygun olduğundan buraya da eklemek istedim.

Her iki fotoğrafı da sevgili Ali Bozoğlu vermişti.Kendisine tekrar teşekkür ederim.


Avadis Hacınlıyan
11 yıl önce - Pzr 27 Tem 2008, 20:49
Beşiktaş ve Emirgan


Beşiktaş ve Emirgan vapurlarının planını buldum. Kitabın ilk sayfasını ekte bulacaksınız.


(+)





Saygılarımla,
A. Hacınlıyan



deniztümer

10 yıl önce - Pts 22 Hzr 2009, 12:17
Beşiktaş Vapuru .. Eminönü 1978




(+)


Alıntı: Emre Erkut


tarkan arslan

7 yıl önce - Pzr 04 Arl 2011, 22:33



(+)






Bu fotoğraflar alıntıdır



ANA SAYFA -> ULAŞIM