Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 17 Ağu 2007, 20:45
İstanbul aktarma sistemi ne kadar mantıklı?



Aktarma sisteminde otobüslerde 1.25 lira ödeyerek 90 dakika boyunca ikinci bir toplu taşıma aracına binme hakkı elde ediyoruz. Ama yolcuların bir kısmı bu aktarma hakkını kullanırken, bir kısmı ise kullanmıyor ve yakıyor. Sabah işine tek vasıtayla giden bir İstanbullu akşam mesai bitimine kadar bu aktarma hakkını haliyle kaybediyor ve yeniden bir akbil basarak tekrardan sabahki senaryoyu tersten yaşayarak aktarma hakkını kazandığı halde, ikinci kez kullanamadan evinin kapısından içeriye giriyor.

Böyle bir uygulama yerine, bilet ücretleri: 1.25 / 2 = 6.25 lira olsa ve herkes bindiği kadar parasını ödese. Ayrıca 90 dakika hakkını kaybetmemek için deli danalar   gibi koşturmak zorunda kalmasa (Nasıl olsa gideceği kadar ödeyecek. Vakit sınırı da haliyle olmayacak. Sallana-bakına ikinci araca istediği vakit binebilir böylece )...

Akın KURTOĞLU


Emin Yılmaz
11 yıl önce - Cum 17 Ağu 2007, 20:55

Akın hocam haklısnız aktarma süresi 90 dakika yerine 24 saat olmallıdır sabah işe gitmek için otobüse binen bir İstabullu akşama eve gitmek için bineceği otobüse 2. kez basmak zorunda çünkü 90 dk çoktan geçmiş ve malesef bu İstanbullu işine ekmek parası kazanan çalışanlarımız hakkını kaybediyor bence aktarma süresi 24 saat olmalıdır

Mustafa Can Karakus
11 yıl önce - Cum 17 Ağu 2007, 21:12

Aktarma araçları kullananlar kadar iett içinde ekonomık olmalıdır.Şu anki sistemin dışına çıkıldığında iett biletlere zam yapma ihtiyacı duyabılır.Bu da bir çok insan için kar yerine zarar verebılır.Ama aktarma süresi 90 dakikadan 120 dakıkaya cıkarılarak koşturmacaların önüne geçebilir.



Ahmet Bengüer
11 yıl önce - Cmt 18 Ağu 2007, 00:35

Alıntı:
Aktarma sisteminde otobüslerde 1.25 lira ödeyerek 90 dakika boyunca ikinci bir toplu taşıma aracına binme hakkı elde ediyoruz. Ama yolcuların bir kısmı bu aktarma hakkını kullanırken, bir kısmı ise kullanmıyor ve yakıyor. Sabah işine tek vasıtayla giden bir İstanbullu akşam mesai bitimine kadar bu aktarma hakkını haliyle kaybediyor ve yeniden bir akbil basarak tekrardan sabahki senaryoyu tersten yaşayarak aktarma hakkını kazandığı halde, ikinci kez kullanamadan evinin kapısından içeriye giriyor.

Böyle bir uygulama yerine, bilet ücretleri: 1.25 / 2 = 6.25 lira olsa ve herkes bindiği kadar parasını ödese. Ayrıca 90 dakika hakkını kaybetmemek için deli danalar   gibi koşturmak zorunda kalmasa (Nasıl olsa gideceği kadar ödeyecek. Vakit sınırı da haliyle olmayacak. Sallana-bakına ikinci araca istediği vakit binebilir böylece  )...

Akın KURTOĞLU


Aktarma sadece kamu araçlarında olmalıdır.(TCDD Banliyö Trenleri,Tramvay,Metro,Hafif Metro,İDO ve İETT arasında olmalıdır.)Özellerden bunu kaldırmak gerekir.Biliyorum birçok kişi buna karşı çıkacaktır.Ancak işin ayrıntısını arkadaşlarımızın bir çoğu bilmediği için karşı çıkacaklardır.
Aktarma sistemi özelleri de kapsadığı için İETT kasasından her ay trilyonlarca paranın çıktığı unutulmamalıdır.Dolayısıyla çıkan bu paralar yine vatandaşın cebinden çıkmaktadır.

Bir örnekle açıklamak gerekirse Sarıyer'den 25E Kabataş ÖHO'suna bir kişinin bindiğini ve tam akbil bastığını varsayalım.Bu kişinin Kabataş'ta inip aktarma hakkını kullanarak Karaköy'e gideceğini ve 28 ÖHO'suna aktarma yaparak bindiğini düşünelim.

Dolayısıyla bu kişinin akbilinden 1,25 YTL düşecektir.Ancak İETT bu kişi iki araca binerek seyahat ettiği için araç başı 0,90 YTL'den iki araca 1,80 YTL ödeyecektir.Bu kişinin 1,25 YTL ödemiş olduğu akbili için İETT 1,80 YTL ödeyecektir.

Az da olsa anlattım herhalde.Dolayısıyla aktarma sisteminin özellerde de geçerli olduğu bir durum da İETT'nin ve vatandaşın zarar etmesi durumu sözkonusudur.Hele bir de aktarma hakkının 24 saat geçerli olduğu bir durumda külliyen zarar olacak bir durumun ortaya çıkacağını unutmamak gerekir.


Ahmet Bengüer
11 yıl önce - Cmt 18 Ağu 2007, 01:03

Ben sizlere başka birşey önereyim.Bir kişi aynı gün içinde 3 binişi için akbilinden 3,75 YTL düşsün.Aynı gün içinde de gün bitimine kadar kamu toplu taşıma araçlarında İETT,TCDD,İSTANBUL ULAŞIM A.Ş. İDO gibi araçlarda sonraki binişlerinin hepsi ücretsiz olsun.Tabi bu önerdiğim durum aynı gün içinde geçerli olacak.Ayrıca bu haktan yararlanabilmek için kişinin ilk ücretli üç binişini kamu toplu taşıma araçlarında yapması gerekli olsun.Dolayısıyla önerdiğim durum üzerinde fikir alışverişinde bulunmamızda yarar vardır.



Emin Yılmaz
11 yıl önce - Cmt 18 Ağu 2007, 01:12

90 dakika olması rezalet bakın 2. otobüse bile ücretsiz aktarma yapamıyorum Mecidiyeköy'den 36M Cebeci Mahalelesi hattına biniyorum Arnavutköye gitmek için Cebeci Mahallesine gelene kadar 90 dakika geçiyor zaten mesafe uzak bi de Cebeci Mahallesine geliyorum bu sefer 10 15 dakika Arnavutköy otobüslerinin kalkmasını bekliyorum ve sonuç oldu ücretsiz aktarma yapamıyorum Arnavutköy ile Mecidiyeköy arası 2.50 ytl ödüyorum o yüzden aktarma 24 saat olmalı

caner 26
11 yıl önce - Cmt 18 Ağu 2007, 01:15

Eskişehir`de de  tam ücreti tek kullanımlık biletler 1,25 YTL Eskart (Kredi doldurulanlar)  1 YTL ama tramvay öncesi bazı yerlere ulaşım için 2 araç  2 bilet gerekirken şimdi tek bilet ücreti ödeniyor. Eskişehir`de de 1 saat içinde olmak koşuluyla tramvay+tramvay ya da tramvay + otobüs  şeklinde aktarma var (kimi zaman tek biletle 3 ya da 4 araç değiştirerek aktarma yapabiliyorsunuz) 1saat    içinde aktarma var ancak  ilk bindiğiniz  durağa  geri gelemezsiniz tek biletle yani.  Başka yönlere doğru kullanabilirsiniz ancak.



serhan10314

11 yıl önce - Cmt 18 Ağu 2007, 02:02

Alıntı:
90 dakika olmasi rezalet bakin 2. otobüse bile ücretsiz aktarma yapamiyorum Mecidiyeköy'den 36M Cebeci Mahalelesi hatt1na biniyorum Arnavutköye gitmek için Cebeci Mahallesine gelene kadar 90 dakika geçiyor zaten mesafe uzak bi de Cebeci Mahallesine geliyorum bu sefer 10 15 dakika Arnavutköy otobüslerinin kalkmasin1 bekliyorum ve sonuç oldu ücretsiz aktarma yapam1yorum Arnavutköy ile Mecidiyeköy arasi 2.50 ytl ödüyorum o yüzden aktarma 24 saat olmal1


Istanbul gibi enine genislemis ve trafik sorunu olan bir kentte 90 dakika yetersiz. Bence 120-150 dakika olmali. 24 saat ise amacini asar diye dusunuyorum. Sonuc olarak 1.25 ytl seni bir istikamete goturmek icin gecerli. Aktarma o kadar uzun sure olursa tek ucretle 2 farkli istikamete gidilebilir ve IETT bu yuzden buyuk zarar etmezmi?


economist
11 yıl önce - Cmt 18 Ağu 2007, 03:08

daha önce basılan akbil kadar aynı otobüste aktarma yapılabiliyordu.bir tanıdığınızla bir yere giderken iki kere akbil bastığınızda hem kendiniz için hem o kişi için aktarma yapabiliyordunuz.şimdi bu hakkı kaldırdılar neden böyle bir haksızlık yapıyorlar anlamış değilim. sonuçta o kişi için de akbil basıyorsunuz benim akratma hakkım varsa onunda olmalı neden ekstra bir üçüncü ödeme yapmaya mecbur bırakılıyoruz?

messiah_haktan

11 yıl önce - Cmt 18 Ağu 2007, 15:11

Aktarma olayinida elestririr hale geldik ya Önceden aktarma diye birsey yokken, bir kac bilet almak zorunda kaliyorduk ayni fiyata simdi böyle birsey yok ama simdi de aktarma yapmiyanlarin hakki yeniliyor deniliyor oysaki aktarma yapmayanlar fazla ödeme yapmiyor, aktarma yapanlar ekstra bir ücret ödemiyor sadece.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM