Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Eshot ve İzulaş otobüsleri - Enteresanlıklar
« önceki   1234 ... 656667   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
Efecan
9 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 13:19

Alıntı:
Efecan, o sonradan takılan ışıklara Gabari lambaları (Araçların yüklü veya yüksüz olarak karayolunda güvenli seyirlerini temin amacı ile uzunluk, genişlik ve yüksekliklerini belirleyen ölçülerdir) denir ve bunların İzulaş tarafından değil de Man' ın kendi fabrikasında takılması gerekiyordu aslında...
Gece şartlarında aracın yüksekliğini belirtmek için her türlü ağır vasıta araçlara çok faydalı Gabari lambaları fabrika tarafından takılır.Araçların uzunluğunu belirtmek için de Yan Pozisyon lambaları eşit aralıklarla gövde yan yüzeyine montelenir.


Takılan ışıkların amacını bende biliyorum ama sonradan ve değişik şekilde takıldığı için enteresan geldi bana.Normalde MAN'larda senin belirttiğin ışıklar aşağıdaki resimde yeşille yuvarlak içine aldığım bölgede oluyor;



Saygın ÖNGEN

9 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 21:26

Mehmet arkadaşımızın yolladığı "orjinal boyalı son sanos s 218"başlığındaki resmine bakarken aklıma küçük bir ayrıntı geldi aktarmak istedim:



(+)


Eskiden bütün Sanoslar aynı renkken arkasında radyatörün olduğu ön kapak solo otobüslerinkiyle aynı desende olmasına rağmen solo bir otobüsün kapağını körüklüye koyduklarında kırmızı şerit denk gelmezdi bir boy kadar yukarıda kalırdı ve garip görünerek benim dikkatimi çekerdi


Erkan_T
9 yıl önce - Sal 01 Tem 2008, 22:30

Eshot' un 1991 yılında Yürür Şasisi BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş.' ye, Gövde üretimi Dörteller Karoseri Atölyesine ait 1991 model Belde 220-17C otobüslerden birine Bornova Metro' da karşılaştım...

Otobüsün baya kaza yapıp hasarlandığı dikkatimden kaçmadı.
Dikkatimden kaçmayan diğer nokta ise Ön bombelerinde ayrı, arka bombelerinde ayrı filo numarası bulunmasıydı.
Ön tarafında 91-77, arka tarafında 92-48 yazılı.
Ayrıca sağ arka bombedeki "2" rakamı da yok.

Bilmiyorum benim gözümmü yanıldı ama, bağlı olduğu garajı belirten Kırmızı Eshot stickeri sanki turuncuya benziyordu.Yada rengi soluktu.
Buda doğal olarak Çakalburnuna ait olduğunu gösterir ve bu aracın Bornova Metro' da olması ikinci enteresanlık sayılır.

Normalde 525 Bornova Metro - Ege Üniversitesi Kampüs hattında Macaristan ve Yugoslavya üretimi İkarus otobüsler bulunuyor ama bazen 1991-1992 model BMC otobüsleride çalışıyor.

Şoföre filo numarasındaki durumu ve bağlı olduğu garajı sordum. "Sen onu bırak plakalar aynı, evet Çakalburnuna bağlı" dedi.
Ayrıca "Başka işin yok mu?, bunlarla ilgileniyorsun..." diye sorduğunda "Bu benim hobim" diye yanıt verdim.



(+)





(+)





(+)




osman_tan
9 yıl önce - Sal 01 Tem 2008, 23:18

Bu otobüsler yuvarlak farlı değil miydi? Ön görünümü bayağı farklıydı diye hatırlıyorum. İlk geldiklerinde bazıları kahverengi, eflatun ve mavi renklerdeydi. Eshot ve İzulaş'ın bütün 91 model BMCleri elden geçirildi herhalde. Erkan bey siz daha iyi bilirsiniz böyle bir durum var mıdır

Erkan_T
9 yıl önce - Cum 04 Tem 2008, 21:24

Alıntı:
Bu otobüsler yuvarlak farlı değil miydi? Ön görünümü bayağı farklıydı diye hatırlıyorum. İlk geldiklerinde bazıları kahverengi, eflatun ve mavi renklerdeydi. Eshot ve İzulaş'ın bütün 91 model BMCleri elden geçirildi herhalde. Erkan bey siz daha iyi bilirsiniz böyle bir durum var mıdır


BMC Belde otobüsleri 1999 yılına kadar yukarıdaki fotoğrafımdaki tipe sahiplerdi.
Hiç değişiklik yapılmadı.

Ama yuvarlak farlı dediğiniz otobüsler acaba Man 590 otobüsler olabilir mi?

Alıntı:



[Fotoğraf: Yener Öztürk...]


osman_tan
9 yıl önce - Cum 04 Tem 2008, 21:50



(+)



Bu görünüme sahipti diye hatırlıyorum bu otobüsler.



Saygın ÖNGEN

9 yıl önce - Cmt 05 Tem 2008, 12:05

Alıntı:
Bu otobüsler yuvarlak farlı değil miydi? Ön görünümü bayağı farklıydı diye hatırlıyorum. İlk geldiklerinde bazıları kahverengi, eflatun ve mavi renklerdeydi. Eshot ve İzulaş'ın bütün 91 model BMCleri elden geçirildi herhalde. Erkan bey siz daha iyi bilirsiniz böyle bir durum var mıdır



Alıntı:
BMC Belde otobüsleri 1999 yılına kadar yukarıdaki fotoğrafımdaki tipe sahiplerdi.
Hiç değişiklik yapılmadı.

Ama yuvarlak farlı dediğiniz otobüsler acaba Man 590 otobüsler olabilir mi?


1991 yılında gelen kamyon şaseli BMC leri Osman tan arkadaşımız doğru hatırlıyor yaptığı resimde neredeyse doğru sadece ön panjur siyahtı farlar biraz daha küçüktü ve ortasında BMC yazardı.
ardından gelen 1999 model BMC ler ise şu andaki görünümünü koruyor heralde BMC ilk üretim belde lerin parçalarını piyasadan kaldırınca eshot ta yeni modellerin ön görünümünü eski otobüslere uyguladı.Bu aynı zamanda bu kötü işçilikli otobüsleri daha yeni gösterme çabası da olabilir
İzmirdeki tek Orjinal görünümlü belde 214-17 B şu anda dokuz eylül üniversitesinde personel servisi olarak kullanılıyor resmini yakalarsanız güzel bir kaynak olur.


Erkan_T
9 yıl önce - Çrş 16 Tem 2008, 22:15

Osman beyin dediği çok az sayıdaki otobüsleri sonradan hatırladım.
Fakat elimde göresel açıdan malzeme olmadığı için cevap vermedim.

Hatıralar başlığına Coşkun kardeşiminin yüklediği fotoğraf bana da bir nevi referans oldu.

Alıntı:



Bu otobüsler yine Dörteller Karoseri firmasının yaptığı icraatlardan.

O yıllarda zor yapılan Yapıştırma Camlı otobüsleri yapan Dörtellere, far çerçeveleri bu hali ile yaptırıldı.Bu yapılan otobüslerde 214-17 modeli adı altındaki Servis otobüsleriydi.
Normal Belediye otobüsü de yapıldı fakat Eshot tüm araçlarını bazı nedenlerle yeniledikten sonra malzeme farklılığı sorunu çekmemek için bütün otobüsleri aynı hale getirdi.
Hatta görüldüğü gibi otobüslerin boyaları bile BMC' nin kendi orijinal boyasından.

İzmir' de tek 214-17 otobüsler Urla Belediyesinde ve Dokuz Eylül Üniversitesinde mevcut.
Hatta Urla ilçesine Eshot hat açmadan önce kendi belediyesinde 9 metrelik okul otobüsleri olarak çalıştırdığı 29+1 kişilik 214-15 (yanlış hatırlamıyorsam) servis otobüsleri de vardı.
Bilmem şimdi bu araçlar ne haldeler.



isikalp35
9 yıl önce - Çrş 16 Tem 2008, 22:50

Erkan demişki
Alıntı:
İzmir' de tek 214-17 otobüsler Urla Belediyesinde ve Dokuz Eylül Üniversitesinde mevcut.


91 yılında eshot bu otobuslerden hatırladığım kadarıyla 10 adet aldı ve daha sonra 92 yılında yapılan 234 adet otobus ihalesinde 214 - 17 B lerden ve yugoslav ikarus körüklülerden 52 adet 302 T ve macar körüklüden 65 adet aldılar ve şuan yenilenmiş durumda hala filoda BMC ler çalışmaktalar.

Not : Yugoslav İkarus Körüklülerden 27 adedi gelmiştir. Savaş çıkınca geri kalanları gelmemiştir.


Erkan_T
9 yıl önce - Çrş 16 Tem 2008, 23:15

Urla Belediyesindeki otobüslerin de aynı renklere sahip olması aklıma Eshot vermiş olabilir mi ihtimalini getirdi.
Arka farları da şimdikilerle aynı olmayıp eski Levend GDM/MDA/MDV farlarıydı.
Sayıları da galiba 8-9 adetdi.

Eshot' un sonradan aldığı 92 model otobüsler 214-17C olması imkansız.
214 serisi kısa bir piyasa testi amaçlı çıkarılmış otobüslerdi.Ve özellikle de Servis otobüsleriydi.
Hatta filodaki az sayıdaki iki kapılı belediye otobüsleri bile servis otobüslerinden bozma...

220-17C motor modeli değiştirilerek, aracın adı da değişti.



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 656667   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege