Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Kemal
14 yıl önce - Pts 06 Ağu 2007, 11:52
[İST-C5.13] - H.S.D. Hasköy-Sütlüce Arasında Demiryolu Hattı İnşa Ediliyor



Haliç kıyısı kısa da olsa bir demiryolu hattına kavuşuyor.Koç müzesi bünyesinde oluşturulan HSD Hasköy-Sütlüce demiryolu; dar hat bir demiryolu,lokomotifi ise bir ihtimal tuz gölündeki sökülüp takılan dekovile ait olabilir.Yakında çalışmalar bitecek ,daha ileriki aşamada uztılıp,inşa edilecek olan Kağıthane-Kilyos dar hat demiryolu ile de entegre edilebilir.

 

(+)


 

(+)


 

(+)


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Pts 06 Ağu 2007, 13:23

Bende haliçten her geçtiğimde merak ederdim.Bu raylı sistem nedir diye ? Çok teşekkürler Kemal kardeş.

Eee bizde entegre edelim e-5'ten geçecek olan metrobüs hattına


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 11 Ağu 2007, 06:52

Alıntı:
daha ileriki aşamada uztılıp,inşa edilecek olan Kağıthane-Kilyos dar hat demiryolu ile de entegre edilebilir

Kesinlikle entegrasyonu sağlanması faydalı olacak bir girişim...  

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=25559

Burada sözü edilen tarihî hattın canlandırılmasıyla birlikte, bağlantı da kolaylıkla gerçekleştirilebilinir.

Akın KURTOĞLU


alikurultay

14 yıl önce - Cmt 11 Ağu 2007, 11:03

Kilyos-Kağıthane hattının yeniden ihya edilmesi uzun ve muhtemelen meşakkatli olacak. Ancak bu hattın Siahtarağa Termik Santrali'ne kadar uzatılması dahi Haliç kıyısının üstlenmeye çalıştığı yeni fonksiyon açısından çok yararlı olacaktır kanımca. Sonuçta bu bölgede benzer fonksiyon taşıyan kültür ve sanat mekanlarının entegrasyonu insanları çekecektir. Tabii Kilyosa kadar uzarsa ne ala ama şimdilik Silahtarağa'ya ulaşması bile çok önemlidir fikrimce.

Esat San
14 yıl önce - Cmt 11 Ağu 2007, 11:13

Yanlız burada teknik bir durum var arkadaşlar, resimde gördüğüm kadarı ile raylar 1,10 luk ya da 1 metrelik gibi duruyor, evet böyle vagonlar çalışsa oldukça ilginç olurdu kabul ediyorum ama bence burada Eminönü-Eyüp-Alibeyköy tramvayı (2008 ihale düşünülüyor sanırım) ile birlikte çalışabilecek bildiğimiz tramvay hattı standartlarında bir hat kurulması daha doğru olacaktır, tam bir kültür hattı Silahtarağa Teknoloji Müzesi - Miniatürk - Rahmi Koç Müzesi  



enesbayrakli
14 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 01:36

Alıntı:
Haliç kıyısı boyunca nostaljik tren seferi

22 Nisan, 2008 10:10:00 (TSİ)



VİDEO
Haber Videosu için tıklayınız

Tüm Videolar


Orada Neler Oluyor ?

Kameranızı çıkartın, görüntüleri çekin fotoğraflarınızı, videolarınızı ve haberlerinizi CNN Türk için Haberim'e gönderin, yayınlayalım.

Video, fotoğraf veya hikayenizi göndermek için tıklayın.


Rahmi M. Koç Müzesi'nden başlayarak Haliç kıyısına döşenen yaklaşık 700 metrelik dar hat demiryolu üzerine kurulan ''Nostaljik Tren'' seferlerine başladı.

Rahmi M. Koç Müzesi'nde düzenlenen törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, trenle saatte 500 kilometre değil, belki 10 kilometreyle seyredilecek bu hattı gerçekleştirme heyecanının Beyoğlu Belediye Başkanlığı yaptığı dönemde başladığını söyledi.

Haliç'in bir kültür havzası durumuna getirilmesinde, Koç ailesinin gösterdiği hassasiyeti bildiğini dile getiren Topbaş, "Adım adım birtakım engeller aşılarak bu noktaya gelindi ve böyle bir başarıya imza atıldı" dedi.

Topbaş, gönüllerinden geçenin daha da ilerlemek olduğunu vurgulayarak, hattı Eyüp'ün Ağaçlı köyüne dek götürecek proje çalışmalarının bulunduğunu bildirdi.

İstanbul'da kaldırılan tramvayların yerinde tutulması durumunda bugün kent ulaşımında bir nostalji olarak yaşıyor olabileceğine işaret eden Topbaş, "Biz, eski şehir diye kentin eski halini muhafaza edebilseydik ve yeni şehir alanlarını oluşturabilseydik, bugün turizm, kültürel miras açısından İstanbul, dünyanın en önemli destinasyonlarından biri olacaktı" diye konuştu.

Nostaljik Tren projesinin İstanbul için bir kazanım olduğunu ifade eden Topbaş, "Bu demiryolu hattının daha da devam etmesini birlikte sağlayacağız. Bu, Haliç kültür havzası için de önemli bir kazanım" dedi.

"Ne kadar emek verdiğimizi bir ben bir de Allah bilir"

Koç Holding Onursal Başkanı Rahmi M. Koç da uzun çalışmalardan sonra bir projeyi daha yaşama geçirdiklerini belirterek, şunları kaydetti:

"Bilemezsiniz ne kadar mutluyum. Buharlı lokomotiflerin bulunması, bunların restore edilmesi, ne olur ne olmaz diye 2 tane dizel lokomotif alınması, ki onlar burada, bugüne buharlıları yetiştiremedik. Ama yaza doğru yetişecek. Rayların tedariki, makasların Avrupa'dan ithal edilmesi, demiryolu ve istasyon alanlarının kurulmasıyla ilgili gerekli inşaatların yapılması, müsaadelerin alınması. Siz diyin 24 ay, ben diyeyim 30 ay sürdü. Neticede 673 metre boyunca döşenmiş bir demiryolu bulacaksınız. İlk bakışta belki bu küçümsenebilir ama bunu gerçekleştirmek için ne kadar emek verdiğimizi bir ben, bir de Allah bilir."

Projeyle ilgili herşeyin derinliğine etüt edildiğini anlatan Koç, "Büyük Ata'mızın 'yurdumuzu demir ağlarla ördük' sözü zamanında, yerinde söylenmiş bir sözdür. Bugün dünyamızda demiryolları insan ve yük nakliyesinin büyük bir kısmına cevap vermektedir. Trenlerle uçaklar bugün büyük bir rekabet içindedir" dedi.

Koç, projenin gerçekleşmesine katkıda bulunan Koç Holding bünyesindeki şirketlere teşekkür ederek, "Arzum odur ki, bu demiryolu hattını, Fatih Askerlik Şubesi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Merkezi, buradaki park ve Miniatürk'ü geçerek Santralistanbul'a kadar götürebilmektir" diye konuştu.

"Bütün derdimiz ray bulmak"

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Koç, yurtdışında bu gibi trenlere bindiğini belirterek, "Oradaki trenler de böyle takır tukur gidiyor.

Ama kendine göre bir havası var. İnşallah daha uzağa, Santralistanbul'a kadar gideceğiz. Başkan da söz verdi. Bütün derdimiz şimdi ray bulmak. Rayları bulabilirsek, treni oraya kadar uzatacağız" dedi.

Konuşmaların ardından demiryolunun açılışı, Kadir Topbaş, Rahmi Koç, Koç Holding Üst Yöneticisi (CEO) Bülent Bulgurlu, Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Vehbi Koç Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Semahat Arsel tarafından gerçekleştirildi.

Topbaş, Koç ve beraberindekiler daha sonra nostaljik trenle yapılan ilk sefere katıldı.

Törene, Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan'ın yanısıra Koç Holding üst düzey yöneticileri ve kimi işadamları da katıldı.

Nostaljik tren

Verilen bilgiye göre, çekişi 2 adet İngiliz yapımı klasik dizel lokomotifle sağlan Nostaljik Tren'in 3 adet 15'er kişilik vagonu ise Eskişehir'deki Hava Kuvvetleri 1'inci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı tarafından bağışlandı.

Rahmi M. Koç Müzesi arazisi üzerinde bakım kanalı, kül boşaltma kanalı, kömürlük, cendere, 1 peron ve 1 istasyon binası oluşturuldu.

Hafta sonları 11.00-16.00 saatleri arasında saat başlarında gerçekleşecek tren seferlerinden müze ziyaretçileri ücretsiz olarak yararlanabilecek


[url]http://www.cnnturk.com/YASAM/KEYIF/haber_detay.asp?PID=226&haberID=451239

[/url]http://www.cnnturk.com/VIDEO/index.asp?vid=4827


İBRAHİM DİLBER
14 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 17:14

Haberde de belirtildiği üzere ulaşımdan ziyade nostalji amaçlı olarak yapılan bir sistem. Zaten ağırlıklı olarak haftasonları ve müze ziyaretine yönelik çalıştırılacağı belirtilmiş.

haydaro
14 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 18:25

Biraz daha uzatıp Miniatürk'e bağlasalar dişe dokunur bir faydası olur. Her iki müze arasında ziyaretçi paylaşımı artar, ikisine de yararı olur.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 24 Nis 2008, 09:35

Silahtarağa santaline uzatmak gerekir,böylece 3 müze birbirine bağlanır,tersanelerinde denizcilik müzesi olacağını varsayarsak orayada uzattıkmı 4 eder.

Kudret Altınkeser

14 yıl önce - Prş 24 Nis 2008, 09:44

Sayın Kadir Topbaş açılış töreninde yaptığı konuşmada bu nostaljik hattı Ağaçlıya kadar uzatmak niyetinde olduklarını,Böylece bir zamanlar mevcut bulunan bir hattı yeniden hayata geçirmek arzusunda olduklarını belirtiler.
Ancak gerekli izinlerin alınmasının cok zaman aldığını, bu hattı kadame kademe faaliyete sokacaklarını ifade etti.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM