Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Süha
14 yıl önce - Cmt 28 Tem 2007, 17:43
İST » B6.11. Boğazda Tehlikeli Yakınlaşmalar



Bu konu ulaşım açısan en ciddi konulardan birisidir. Ayrı bir başlık açamayı daha uygun gördüm çünkü böylece daha duyarlı olabileğiz bu konulara.  

Boğazda Tehlikeli Yakınlaşmalar
Alıntı:
Marmaray Projesi nedeniyle tekneler, vapurlar, deniz otobüsleri burun buruna geliyor.

Marmaray Projesi nedeniyle trafik akışı ‘tek yön’den sağlanan İstanbul Boğazı’nda ‘tehlikeli yakınlaşmalar’ meydana geliyor. Kuru yük gemileri, patlayıcı madde taşıyan tankerler, şehir içi ulaşımı sağlayan vapurlar, tekneler, deniz otobüsleri ve balıkçı tekneleri Boğaz’da neredeyse burun buruna geliyor. Bazı kaptanlar bu karmaşaya Marmaray’ın yol açtığını iddia ediyor, ancak yetkililer aynı kanıda değil...

İstanbulluları endişelendiren bu yoğun trafiğin ‘lokal trafik kuralları’na uyulmamasından kaynaklandığını söyleyen Ulaştırma Bakanlığı Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Kaptan Salih Orakcı, “Kurallara göre uluslararası geçiş yapan bir geminin önünden yerel trafikteki taşıtların geçmesi yasak. En fazla 100 metre yaklaşarak ve arkasından geçmek zorundalar. Marmaray Projesi nedeniyle şu an Boğaz trafiği gece 24.00’ten öğle 12.00’ye kadar güneyden kuzeye, öğleden gece yarısına kadar kuzeyden güneye işliyor. Ancak bu, eskisine göre daha emniyetli ve güvenli bir geçiş sağlıyor. Uluslararası antlaşmalara göre, Boğaz’da geçiş üstünlüğü yabancı gemilerin... Kros geçiş yapan diğer vapurlar ve tekneler ‘Çatışmayı Önleme’ ve Deniz Trafik tüzüklerine göre hareket etmek zorunda. Yerel trafiğin disipline edilmesi ve kurallara uygun geçiş yapılması için geçen yıl eğitici bir yerel trafik rehberi yayınladık” diyor.

151 ALO KIYI EMNİYET’İ ARAYIN

Dünyanın en riskli su yolları arasında yer alan İstanbul Boğazı’ndaki trafiği 4 yıl önce devreye giren Gemi Trafik Hizmetleri düzenliyor. Gemilerin herhangi bir kaza ya da arıza yaşamaması için kaptanlara bilgi ve tavsiye aktaran Gemi Trafik Hizmetleri 24 saat esasına göre görev yapıyor. Bu arada vatandaşlar da Boğaz trafiğine ilişkin her türlü bilgi, ihbar ve şikâyetlerini 151 Alo Kıyı Emniyeti Hattı’nı arayarak duyurabiliyor.

Kaynak 1 : AKŞAM

Kaynak 2 : http://www.haberturk.com/haber.asp?id=30359&c ...2007/07/28

Not: Boğaz şu anda en büyük sınavını verdiğini söylüyebiliriz kanımca çünkü ulaşımın hiç durmadığı boğazda bide şantiye varsa.   Çok daha dikkatli ulaşım sağlanmalı.   Biz önlememizi alalımda ne olur ne olmaz.  İşimizi sağlama almak her zaman iyidir.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 02 Ekm 2007, 00:15



(+)

Mürşide ablanın;

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=615493#615493

başlığına yüklediği Helikopter görünütüsündeki Boğaz trafiğine bir bakar mısınız? Bu nasıl bir seyr-ü sefer? Böyle yoğun bir sirkülasyon içinde, bütün kaptanlara Allah kolaylık versin...

Akın KURTOĞLU


necati demir
14 yıl önce - Sal 02 Ekm 2007, 00:55

merhaba,
uzun yıllar aşağıda fotoğrafları olan aile evinde orta öğrenim yıllarımı geçirdim.
1967/1973



(+)





(+)





(+)





(+)




fotoğraf ta 2002 de oğlumun iç mimarlık okuduğu dönemde çekildi. 2002 de dahi ne kadar sakin bir trafik varmış.
pover fm helikopterinden çekilen fotoğraf ise tam bir kaos.
dilerim BOĞAZDA TEHLİKELİ YAKINLAŞMALARDA 1979 yılında yaşanan INDIPENDENTA kazası benzeri bir kez daha yaşanmaz!








kolay gelsin TÜM KAPTANLARA.


En son necati demir tarafından Sal 02 Ekm 2007, 19:48 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Reklamesut

14 yıl önce - Cum 05 Ekm 2007, 18:51

Canım sıkıldıkça Beşiktaş sahiline balık tutmaya giderim, dün öğlen saat 14:00'ten akşam 20.00'ye kadar yine Beşiktaştaydım ve çeşit çeşit balık tuttum. Boğazın suları her geçen gün biraz daha temizleniyor boğazdaki balık çeşidi artıyor. Yalnızca 6 saat içinde İzmarit, İskorpit, Tekir, Çırçır ve İstavrit yakaladım.

Bu 6 saat boyunca boğazda gemi trafiği inanılmaz yoğundu. Özellikle her petrol tankerinin geçişinde yüreğim ağzıma geldi. Bu binlerce grostonluk tankerler bazen sahile o kadar yakından geçiyordu ki... Yalnızca 1 tanesinin bile rotasından birazcık çıkarak karaya oturması an meselesi. Böyle bir durum İstanbul için tam bir felaket olur. Olası bir çevre felaketi yaşanmaması için yetkililerin yapabileceği hiç bir şey yok mu gerçekten merak ediyorum!

Bu arada hazır yeri gelmişken İstanbul Boğazı'nın ne kadar risk altında olduğunu ortaya koyan ve önceki yıllarda uluslararası Epica Awards reklamcılık yarışmasında beğeni kazanan bir çalışmayı da sizlerle paylaşmak istiyorum.



İstanbul Boğazı’nın iki yakasını yanmamış kibritlerle, geçen tankerleri de kibrit kutusuyla sembolize eden basın reklamı durumun ciddiyetini yeterincve anlatıyor sanırım.



Süha
11 yıl önce - Pzr 21 Ksm 2010, 19:08



(+)


Erol Gündüz
5 yıl önce - Prş 13 Ekm 2016, 16:16



(+)
i. Hakkı Durusu & M. Akif Ersoy



ANA SAYFA -> ULAŞIM