Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
hürdoğan
12 yıl önce - Cmt 28 Tem 2007, 12:35

Şehir içi yolcu taşımacılığı hakkında fazla bilgim yok , bu konuda da ukalalık yapmak istemiyorum ama ;
Olaya düz mantıkla bakıldığında İETT yolcu taşımacılığı  konusunda bütün engelleri aşmış,artık fantazi yapıyor gibi geldi bana. İstanbul un trafiği malum. Kurulacak midibüs filosu ayrı bir yük getirmez mi?.
    Bir de eskiye ait bir olayı aklıma getirdi. Fahri Atabey in Belediye başkanlığı döneminde Cihangir deki
iki otabüs hattı kaldırıldı.(44 Cihangir-Eminönü , 87 Cihangir-Yenikapı ) Başlarında Muhtar ları ile birlikte semt sakinlerinin bir kısmı hatların iadesini talep etmek için Belediye başkanına baş vurdular,Fahri atabey in cevabı,
         -Sizler Beyoğlu nun ortasında oturuyorsunuz,aşağı doğru üç dakika yürüseniz Fındıklı , Yukarı doğru yürüseniz  Taksim. Biz bu otobüsleri yolları çamur içinde,İlk otobüs durağına kadar yarım saat, kırkbeş dakika yürümek zorunda olan hemşerilerimizin bulunduğu yerlere tahsis ettik.  Dedi vede haklıydı.  
 Bu gün benzer sıkıntılar  var mı ? yok mu?  bilmiyorum. Ama İstanbul un şehir içi  yolcu taşımacılığı tam olarak çözülmüş değil. Onun için bana biraz fantazi gibi geldi.


:BARIŞ:

12 yıl önce - Cmt 28 Tem 2007, 13:19

Aslında Şu İETT'ye bağlı olan böyle Midibüs ÖHO'ları kaldırıp, İETT Kendi seferlerini koysa bu hatlara böyle Midibüsleriyle ne güzel olurdu  



İBRAHİM DİLBER
12 yıl önce - Cmt 28 Tem 2007, 14:05

İETT, az da olsa belli bir sayıda midibüs alımı yapmalı. Akın Abi'nin de belirttiği gibi dar sokak ve caddelerin yoğunlukta olduğu veya talep yoğunluğunun nisbeten az olduğu yerlerde midibüsler kullanılabilir. Bu konuyu 90'lı yıllarda alınan İETT'nin Iveco M 23 midibüsleri başlığında da görüştük. Yalnız resimde görülen Isuzu Turkuaz'ın bu iş için uygun olmadığını düşünüyorum. Onlar, turizm ve servis taşımacılığı için geliştirilmiş araçlar. Zaten Silivri-Y.B. Metro hattındaki midibüslerden de çok yoğun şikayetler var. Şahsi kanaatime göre 9 metrelik küçük otobüslerden ilk etapta yaklaşık 20 adet alınıp hem deneme hem de takviye amaçlı kullanılabilir.

Gökhan AsGül
12 yıl önce - Cmt 28 Tem 2007, 22:47

İETT 93 senesinde sayısını tam olarak hatırlıyamasamda 20 civarında midibüs alıp sefere koymustu aklımda kalan bir hattı yazayım yenikapı-kadırga (numarası 88 olabilir) gibi yolu dar ve yolcu sayısı az hatlarda kullanılan bu otobüsler daha sonra seferlerden kaldırılmıstır halen bu otolardan bazıları denetim aracları olarak kullanılmaktadır yani denenmis ve tutmamıs bir uygulama olarak İETT tarihine gecmistir tekrardan gündeme getirilmesi bile gereksizdir saygılar

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 28 Tem 2007, 23:06

Yanlış ve hatalı bir yaklaşım... Tam tersine, İstanbul gibi tarihi dokuya sahip semtleri mevcut bulunan ve bununla orantılı olarak da ensiz yollara sahip olan bir şehir için Midibüsler son derece idealdir. Midibüs kullanımı ile hem normal otobüslerin girmekte zorlandığı bölgelere girilebilinir, hem de yolcu yoğunluğunun azaldığı saatlerde ayarlama yapılarak araç kapasitesi bir kademe düşürülebilinir. Böylece çok daha fazla insana hizmet götürülmüş olunur.

Sözen döneminde alınan midibüsler ise 25 adet olup; 56ES, 35A, 35BY, 2, 84K, 86V, 57UL, 75Y gibi hatlarda sevise verildiler. Kadırga'nın hattı; "Topkapı-Kadırga" olup, 50 dakikalık turlarda 1 adet Iveco-M24 ile gerçekleştirilmekteydi ve numarası da [75K] idi...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=37345

Bu sistemin tutmamasının sebebi; araç adedinin az olması, Iveco'ların iç dizaynların şehiriçi yolcu taşımacılığına uygun hazırlanmaması, servise verildikleri hatlardaki kalkış frekanslarının aralarının açık olması ve yolcuyu beklemekten soğutması gibi nedenlerden ötürüdür...

Akın KURTOĞLU



mehmetkonyar
12 yıl önce - Pzr 29 Tem 2007, 15:06

Daha önce Bursa Ulaşımcılar da buna benzer bir başlık açmışlardı. Akın Ağabey'in de dediği gibi İstanbul'un dar sokaklarında bu tip araçlar çok iş görebilir. Özellikle ara sokakları kullanan minibüsler düşünüldüğünde onlar yerine de kullanılabilir. Ancak benim önerim Bursa Ulaşımcıların da bahsettikleri kısa ve alçak tabanlı belediye otobüslerinin kullanılması. Avrupa'da kimi yerlerde bu tip otobüslerin dar sokaklarda bu tip otobüslerin kullanıldığına pek çok defa şahit oldum. Neden bizde de olmasın?

Gökhan AsGül
12 yıl önce - Pzr 29 Tem 2007, 18:40

akın bey dogru bilgiler icin tesekkurler ama ısrar ediyorum midibüsleri iç dizaynını hangi sekilde yaparsanız yapın tutmaz sizin de belirttiginiz sebepler ve istanbulluların bu otobüsleri begenmemeleri aracların seferden cekilmesine sebep olmustur ve İETT hanesine zarar olarak yazılmıstır  ayrıca ilçelere sefer yapan ÖHO ya baglı midibüs yolcuları arasında bir anket düzenlense eminimki midibüsler toplu tasımaya uygun araclar degildir gibi bir sonuc cıkacaktır

özgür45
12 yıl önce - Pzr 29 Tem 2007, 19:19

Bunlardan Uşak-Eşme-İzmir arasında kullanıyorlar. Turizm otobüsü bu İETT ye uygun değil. Başta kapılarının açılış tarzı.

messiah_haktan

12 yıl önce - Pzr 29 Tem 2007, 20:38

Sehirici tasimaciligi icin uygun degil bunlar, ne tasarim olarak ne de pratikligi acisindan. Temsa'nin daha alcak tabanli gayet guzel sehirici minibusleri var aslinda.



En son messiah_haktan tarafından Pzr 29 Tem 2007, 21:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


GeDiZ

12 yıl önce - Pzr 29 Tem 2007, 21:16

İzmir'de hem minibüsler hem de midibüsler hizmet vermekte ve bu araçlar ile dar sokaklar, virajlı yollar, yokuşlu yollar daha rahat aşılmaktadır. İstanbul'da kullanılması çok avantajlı olur. İstanbul'a son gelişimde Portakal yokuşunu çıkaken ve inerken Macar İkarus kulakları sağır edecek gürültü yapıyor, Kuruçeşmeüstü diye bir yer son duraktı gittiğimiz gibi döndük (gezmek için binmiştik aynen döndük ) ve yolları dardı. Buna benzer çok fazla yol var İstanbul'da. Hem böylece o hatların otobüsleri başka hatlara alınır ve eski otobüsler kaldırılabilir. Resmini gördüğüm midibüs şehirlerarası tipi olduğu için kullanımı zor ama bizdeki araçlardan olsa  çok avantajlı benim necizane fikrim bu saygılar



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM